Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

burgman 125 kilka pytań.


erson

Pytanie

Cześć wszystkim. Mam na imię Robert i od niedawna jestem posiadaczem biało-kremowego Burgmana 125 2009r K7. Motorek wypatrzyłem sobie nie daleko mojego miejsca pracy i zakwaterowania w okolicy Koloni(DE). Motorek ma licznikowe 36xxx, i posiada wymienioną jednostkę napędową, płyny oleje itp.

1.Pytanie moje jest takie , bo gdzieś wyczytałem ze w tym motocyklu po naciśnięciu przedniego hamulca załącz się również tył. Czy to jest prawda?(u mnie to nie działa)

2.Wygląda na to ze zawiesza mi się pływak w baku gdyż zawsze pokazuje ful zbiornik, czy ten element można jakoś samodzielnie naprawić i wymienić?(czy ktoś ma może zdjęcie tego nie wiem czy dobrze nazwę potencjometria, rezystora)

3.Czy ktoś mógł by mi podesłać zdjęcie spasowania od czoła licznika z obudową( miałem ten element nie przykręcony przez co licznik był wpadnięty i była luka dookoła jego około 1cm.) po mimo demontażu przodu coś nadal mi nie pasuje, licznik nie jest równo wpasowany w obudowę. Na dodatek brakuje mi trochę śrubek do przykręcenia, może ma ktoś namiary gdzie kupie bo są dość nie typowe.

4. kolejny mój problem to coś było grzebane przy liczniku a dokładnie lutowane złącze temperatury, ścieżka z nakrętka lub nitem już nie pamiętam. Ktoś przy tych pracach nie zwrócił uwagi jak jest ustawiona wskazówka prze co opadnięta jest ona do samego dołu. Nie wiem czy uda się to naprawić.

Oczywiście te dwie pierdołki nie unieruchamiają mi motorka bo chodzi i jeździ jak marzenie, ale z wolnym czasem który się zbliża chciał bym się jakoś za to zabrać.

 

Dziękuje za wysłuchanie i pomoc.

 

Ps odpisać mogę dopiero po pracy w godzinach 18-20.

Odnośnik do komentarza

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Witam mam pytanie burgman k6 125 czy gabka wklad filtra powietrza jest wielorazowego uzytku czyli mozna wyprac?czy nasaczac olejem jesli tak to jakim ?pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Możesz "uprać", bądź kupić nowy koszt 10zł w serwisie.

Jeśli chodzi o olej to jest specjalny do filtrów, ja kupiłem castrola koszt ok 30zł

Odnośnik do komentarza
  • 0

witajcie ponownie ?

czy można zmienić zdjąć do malowania końcówkę wydechu? są tam 3 śruby, tylko u mnie zardzewiale i zastanawiam się czy jest sens to ruszać:)

chodzi mi konkretnie o ten element na końcu, taki można powiedzieć dekoracyjny srebrny matowy.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Właśnie wczoraj to rozbierałem szkoda że nie zrobiłem zdjęć...

Po zdjęciu tego ozdobnego elementu faktycznie zostaje taka jakby nakładka na wydech, jeśli śruby będą stawiać bardzo mocny opór, to daj spokój, bo jak zerwiesz nakrętki przymocowane do tłumika, to będziesz miał dość duży problem.

Ja to wczoraj rozebrałem do malowania, ale później zastanawiałem się po co to zdejmowałem ... i posiadając obecną wiedzę jakby mi śruby postawiły ogromny opór, to na bank bym tego nie ruszał ...

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jaki i czyt będzie opór to jeszcze nie wiem ? na razie widziałem, że są zardzewiałe.

Czyli rozumiem, że po odkręceniu ich schodzi sam ten srebrny element i można go pomalować ?, to dobra wiadomość. Czy te śruby trzymają tylko ten element czy mają jeszcze jakieś zastosowanie tzn. jak odkręcę końcówkę da rade jeździć bez niej?

I kolejne pytanie, moja obudowa kierownicy wygląda dość marnie, chciałem ją wymienić czy po za spinkami na dole są jakieś inne zabezpieczenia, zaczepy zatrzaski nie chciałbym nic urwać.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Dobra to jest chwila moment to zrobię foty

 

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4 godziny temu, pepe_jest_ok napisał:

czy po za spinkami na dole są jakieś inne zabezpieczenia, zaczepy zatrzaski nie chciałbym nic urwać.

Na pewno trzeba odkręcić lusterka ? a tak poza tym to nie pamiętam nic innego.

Odnośnik do komentarza
  • 0

czyli to tylko estetyka .. super, dziękuję..  powalcze że swoim tylko jakiś lakier muszę kupić odporny na temp. Osłona tłumika poszła w czarny mat plastilakiem Ale tu do końcówki guma się nie nada.

Odnośnik do komentarza
  • 0
Dnia 3.01.2019 o 22:23, erson napisał:

dziękuje kolego za odpisanie. Forum coś padło przez okres świąteczny.

Problemy z złym pokazywaniem poziomu paliwa i temperatury rozwiązane(Pokazywało na full temperaturę i paliwo). Tak jak napisałeś problem w liczniku. Nie dawało mi to spokoju przed i w trakcie świąt. Drożyłem temat. Na tym forum ktoś o tym napisał wiec w drugi dzień świąt wymontowałem licznik. Miałem się już poddać ale jeszcze raz podeszłem do niego i znalazłem przyczynę. Teraz jest tak jak się należy (150zł + transport w obie strony do polecanego elektryka zaoszczędzone).

Licznik już przykręcony w uchwyty na 4 śrubach tak jak się należy(poszukałem trochę zdjęć w internecie i doszedłem do kolejności.) Myślę ze teraz jest ok i już tak zostanie.

Z tym hamowaniem wygląda ze każdy hamulec działa osobno. Jutro jeszcze sprawdzę hamowanie tył i zobaczę czy przut też blokuje. Ale raczej nie.

Brakujące śrubki zamówiłem z rozbiórki innego na allegro. 5 zł za 10 szt + dodatki. Czekam na przesyłkę. Domówiłem jeszcze 10 szt. kołków, poprzednie już wykorzystane.

Warczy mi jeszcze główny schowek pod kierownicą ale nie widzę możliwości poprawić tego. Jak możesz to zrób mi kolego zdjęcia tego elementu u siebie, a ja jutro podeśle swoje.(Gdzieś ten schowek nie przylega ładnie do obudowy szczególne boki tego trochę odstają(Tak jak by był 2-3 mm w duł pociągnięty).

Miałem się jeszcze zabrać za hamulce ale na razie ich stan jest na tyle dobry ze klocki wytrzymają jeszcze trochę.

Szukam teraz jakiś rękawic, miałem dzisiaj zakupić seca ale nie zdążyłem do salonu.

 

Ps

ile twoja "wsk" idzie?. mój licznikową zbliżył się do 115km/h i na więcej mi droga nie pozwoliła.

Witam, jak Pan rozwiązał problem ze wskaźnikami temperatury i paliwa bo mam podobną sytuację (cały czas pokazuje na full) 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ale lipa z tym tłumikiem, myślałem że w K7 zrobili możliwość wymiany wygłuszenia a to tylko zaślepka i trzeba zmieniać cały tłumik jak w starszym modelu.
 

Odnośnik do komentarza
  • 0
Dnia 19.11.2019 o 13:20, EndriuBis napisał:

[...]Wyłącznik pod siedzeniem ma dość długi bolec, i kanapa po opadnięciu w dół, nawet jak nie jest zatrzaśnięta na zamek powinna spowodować odłączenie lampy.[...]

Ja włączyłem telefon na nagrywanie filmu, wstawiłem go pod kanapę i ją zatrzasnąłem....

I pojawił się ZONK: raz mi się lampka wyłącza, a raz nie. I nie wiem od czego to zależy. Myślałem, ze ten włącznik można przesunąć (raptem dwie śrubki) ale nic z tego - siedzi "na sztywno".

Ma ktoś pomysł jak "wydłużyć" bolec ? Myślałem już o podklejeniu grubej gumy w zawias kanapy (w miejsce gdzie odbija się ten bolec włącznika) tak, by "skrócić" jego wymagany skok ...

Odnośnik do komentarza
  • 0

dla potomnych, bo mi się trafiło (odpalił, pochodził sekundę, zgasł i już nie odpalił) i rozwiązałem problem
SEL3 5:6
napięcie akumulatora 12,8V
bezpiecznik główny 30A ok
pozostałe bezpieczniki 10-15A ok

przyczyną był niestyk na złączu pojedynczego czerwonego kabla od stycznika. Powinno się dać spokojnie zrobić bez rozbierania połowy skutera. Nie dało się rozpiąć złącza, trzeba było złącze zdematerializować, poprawić styk i zabezpieczyć. 

Burek 125 K8

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...