Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

burgman 125 kilka pytań.


erson

Pytanie

Cześć wszystkim. Mam na imię Robert i od niedawna jestem posiadaczem biało-kremowego Burgmana 125 2009r K7. Motorek wypatrzyłem sobie nie daleko mojego miejsca pracy i zakwaterowania w okolicy Koloni(DE). Motorek ma licznikowe 36xxx, i posiada wymienioną jednostkę napędową, płyny oleje itp.

1.Pytanie moje jest takie , bo gdzieś wyczytałem ze w tym motocyklu po naciśnięciu przedniego hamulca załącz się również tył. Czy to jest prawda?(u mnie to nie działa)

2.Wygląda na to ze zawiesza mi się pływak w baku gdyż zawsze pokazuje ful zbiornik, czy ten element można jakoś samodzielnie naprawić i wymienić?(czy ktoś ma może zdjęcie tego nie wiem czy dobrze nazwę potencjometria, rezystora)

3.Czy ktoś mógł by mi podesłać zdjęcie spasowania od czoła licznika z obudową( miałem ten element nie przykręcony przez co licznik był wpadnięty i była luka dookoła jego około 1cm.) po mimo demontażu przodu coś nadal mi nie pasuje, licznik nie jest równo wpasowany w obudowę. Na dodatek brakuje mi trochę śrubek do przykręcenia, może ma ktoś namiary gdzie kupie bo są dość nie typowe.

4. kolejny mój problem to coś było grzebane przy liczniku a dokładnie lutowane złącze temperatury, ścieżka z nakrętka lub nitem już nie pamiętam. Ktoś przy tych pracach nie zwrócił uwagi jak jest ustawiona wskazówka prze co opadnięta jest ona do samego dołu. Nie wiem czy uda się to naprawić.

Oczywiście te dwie pierdołki nie unieruchamiają mi motorka bo chodzi i jeździ jak marzenie, ale z wolnym czasem który się zbliża chciał bym się jakoś za to zabrać.

 

Dziękuje za wysłuchanie i pomoc.

 

Ps odpisać mogę dopiero po pracy w godzinach 18-20.

Odnośnik do komentarza

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Dnia 17.12.2018 o 20:10, erson napisał:

bo gdzieś wyczytałem ze w tym motocyklu po naciśnięciu przedniego hamulca załącz się również tył. Czy to jest prawda?(u mnie to nie działa)

Chyba raczej po naciśnięciu tyłu łapie również przód (lewa manetka) ;), prawa manetka odpowiada tylko za przód. 

 

Dnia 17.12.2018 o 20:10, erson napisał:

2.Wygląda na to ze zawiesza mi się pływak w baku gdyż zawsze pokazuje ful zbiornik, czy ten element można jakoś samodzielnie naprawić i wymienić?(czy ktoś ma może zdjęcie tego nie wiem czy dobrze nazwę potencjometria, rezystora)

 

Dnia 17.12.2018 o 20:10, erson napisał:

4. kolejny mój problem to coś było grzebane przy liczniku a dokładnie lutowane złącze temperatury, ścieżka z nakrętka lub nitem już nie pamiętam. Ktoś przy tych pracach nie zwrócił uwagi jak jest ustawiona wskazówka prze co opadnięta jest ona do samego dołu. Nie wiem czy uda się to naprawić.

Myślę że te dwa problemy się łączą.... podejrzewam usterkę zegarów, a to zdarza się w burkach ...

 

Dnia 17.12.2018 o 20:10, erson napisał:

3.Czy ktoś mógł by mi podesłać zdjęcie spasowania od czoła licznika z obudową( miałem ten element nie przykręcony przez co licznik był wpadnięty i była luka dookoła jego około 1cm.) po mimo demontażu przodu coś nadal mi nie pasuje, licznik nie jest równo wpasowany w obudowę. Na dodatek brakuje mi trochę śrubek do przykręcenia, może ma ktoś namiary gdzie kupie bo są dość nie typowe.

Zrób zdjęcia swojego żebym wiedział o co Ci chodzi, wtedy cyknę zdjęcia mojego i sobie porównasz.

Odnośnik do komentarza
  • 0

dziękuje kolego za odpisanie. Forum coś padło przez okres świąteczny.

Problemy z złym pokazywaniem poziomu paliwa i temperatury rozwiązane(Pokazywało na full temperaturę i paliwo). Tak jak napisałeś problem w liczniku. Nie dawało mi to spokoju przed i w trakcie świąt. Drożyłem temat. Na tym forum ktoś o tym napisał wiec w drugi dzień świąt wymontowałem licznik. Miałem się już poddać ale jeszcze raz podeszłem do niego i znalazłem przyczynę. Teraz jest tak jak się należy (150zł + transport w obie strony do polecanego elektryka zaoszczędzone).

Licznik już przykręcony w uchwyty na 4 śrubach tak jak się należy(poszukałem trochę zdjęć w internecie i doszedłem do kolejności.) Myślę ze teraz jest ok i już tak zostanie.

Z tym hamowaniem wygląda ze każdy hamulec działa osobno. Jutro jeszcze sprawdzę hamowanie tył i zobaczę czy przut też blokuje. Ale raczej nie.

Brakujące śrubki zamówiłem z rozbiórki innego na allegro. 5 zł za 10 szt + dodatki. Czekam na przesyłkę. Domówiłem jeszcze 10 szt. kołków, poprzednie już wykorzystane.

Warczy mi jeszcze główny schowek pod kierownicą ale nie widzę możliwości poprawić tego. Jak możesz to zrób mi kolego zdjęcia tego elementu u siebie, a ja jutro podeśle swoje.(Gdzieś ten schowek nie przylega ładnie do obudowy szczególne boki tego trochę odstają(Tak jak by był 2-3 mm w duł pociągnięty).

Miałem się jeszcze zabrać za hamulce ale na razie ich stan jest na tyle dobry ze klocki wytrzymają jeszcze trochę.

Szukam teraz jakiś rękawic, miałem dzisiaj zakupić seca ale nie zdążyłem do salonu.

 

Ps

ile twoja "wsk" idzie?. mój licznikową zbliżył się do 115km/h i na więcej mi droga nie pozwoliła.

Odnośnik do komentarza
  • 0
15 godzin temu, erson napisał:

Z tym hamowaniem wygląda ze każdy hamulec działa osobno. Jutro jeszcze sprawdzę

Do przedniego zacisku powinno dochodzić dwa przewody hamulcowe.

 

15 godzin temu, erson napisał:

ile twoja "wsk" idzie?. mój licznikową zbliżył się do 115km/h

Po zakupie spokojnie 120 licznikowe, teraz już nie chce, obecnie 110 max 115, ale za to start ma zajebisty ?

Za taki stan rzeczy jest odpowiedzialny pas napędowy który mam już do wymiany, tylko nie mia kiedy tego zrobić.

Odnośnik do komentarza
  • 0

witam.

Tak u mnie też idą dwa przewody hamulcowe do przedniego zacisku. Po naciśnięciu tylnego hamulca przednie koło się nie blokuje, nie hamuje. Brakło mi pomocnika żeby sprawdzić odwrotną możliwość.

Kontrolnie przesyłam zdjęcie z zegarami. Przód zegarów to jest bezbarwny plastyk pasuje do czarnej obudowy i powinien do niej się wsunąć około 8mm. U mnie po przykręceniu w uchwyty montażowe zegarów góra wchodzi a duł już tylko przylega jak na zdjęciu

https://photos.app.goo.gl/4dffcVterPicTZ1j6

Interesuje mnie jeszcze spasowanie schowka pod kierownicą. U mnie boki odstają jak na zdjęciu. też tak masz.

https://photos.app.goo.gl/3YkLpsZqaGbeCZdk6

https://photos.app.goo.gl/9ZNiGx5hTW1JU92dA

Odnośnik do komentarza
  • 0

dzięki za zdjęcia.

Wygląda na to ze twoje zegary są wpasowane w obudowę tak jak przypuszczałem. Czyli dociśnięte do oporu, na zegarach jest rant który dalej nie pozwoli je wepchnąć. U mnie coś nie halo z tym. Ze schowkiem to samo. Nie wiem czy coś źle poskładane czy tez po tym poślizgu, wyłożeniu który miał poprzedni właściciel coś się odkształciło. Mój czas wolny się skończył i w najbliższym czasie nie będę miał czasu grzebać, zresztą nie przeszkadza mi to tak bardzo aby znowu to rozkręcać bo coś znowu się może urwać itp jak to przy plastykach.

A Sprawdziłem hamulce. Faktycznie hamulec tylni, lewa manetka działa tez na przód. Nie wiem czy tam jest rozkład siły hamowania czy równo po 50% ale działa.

 Widzę u ciebie 2 patenty, jeden to gniazd zasilania a drugi jak sądzę uchwyt nawigacji.

Odnośnik do komentarza
  • 0
20 godzin temu, erson napisał:

Nie wiem czy tam jest rozkład siły hamowania czy równo po 50% ale działa.

Nie znam rozkładu sił ale 50/50 na bank to nie jest, bo sprawdzałem i przy mocnym hamowaniu tył blokował, a przód jeszcze nie, przód tylko wspomaga.

 

20 godzin temu, erson napisał:

jeden to gniazd zasilania a drugi jak sądzę uchwyt nawigacji.

Dokładnie ? dołożyłem sobie gniazdo USB żeby zasilać navi i nie tylko, bo zasilając ze schowka strasznie kabel niszczyło.

Założyłem również uchwyt nawigacji, bo ja najczęściej latam nim w trasy, po mieście mniej.

Odnośnik do komentarza
  • 0

dzięki kolego, też nad takim czymś się zastanawiałem. Na razie mam za krótko motor u siebie no i zima(może z 80 km nim przejechałem).  Uchwyt na telefon masz z pokrowcem ochronnym przed deszczem i brudem czy tylko zwykły ?.

Odnośnik do komentarza
  • 0

pozwolę sobie odświeżyć temat zamiast zakładania nowego.

Czy ktoś z użytkowników modyfikował siedzenie w tym modelu?. Chodzi mi o pozbycie się tego podparcia w celu wydłużenie siedziska?. Coś takiego jak poniżej. Nie wiem czy to własna modyfikacja czy tez producenta.

https://drive.google.com/open?id=1f7y_6r6NAcsCfWjsAiIxbi08p0VPQhZO

Po przejechaniu 60km boli mnie cztery litery. Przy moich 182cm wolał bym się trochę oddalić od kierownicy i nie siedzieć tak blisko.

Interesuje mnie też opinie odnośnie zastosowania innej szyby wyższej niż obecnie mam.

https://photos.app.goo.gl/QpijQ4V95GprD5xa7

Ta sięga mi raptem do barków przez co cały wiatr idzie mi na głowę, szum i hałas w kasku jest duży.

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Co do siedziska, zostało zmienione w modelu an 125, możliwe że pasuje do starszej wersji uk k7, trzeba by sprawdzić wymiary. 

Proponuję do szyby dokupić deflektor, jest to koszt ok 100-150zl, na pewno jest to tańsza opcja niż szyba akcesoryjna -czasami można je znaleźć na aukcji, ale sprzedawcy krzyczą dość spore sumy za używane egzemplarze w bardzo średnim stanie. 

Odnośnik do komentarza
  • 0

bardzo ci dziękuje.  Ktoś tu w innym temacie podał polskiego producenta który nową szybę oferuje poniżej 300zł. nie wiem czy się nie skuszę za jakiś czas.

 Muszę tez zdemontować ten dodatkowe podparcie czy jak to zwał z siedzenie i pojeździć. jeśli będzie lepiej to dać do tapicera albo kupić jakieś poniszczone siedzenie i przerobi.

Pozdrawiam i czekam na ciekawe wpisy odnośnie naszych 125, modyfikacji, udogodnień ,spostrzeżeń itp.

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

żeby nie zakładać nowego tematu podepnę się pod ten...

otóż mam 2 zagadnienia (Pacjent UH125 2007 )

1. mój skuter potrafi zgasnąć przy zatrzymywaniu się w momencie kiedy (wiem, że to automat ale pozwolę sobie na pewną przenośnie) po dźwięku silnika słychać moment jakby zrzucił ostatni bieg i był na "luzie" sytuacja jest dość uciążliwa i występuje co któreś zatrzymanie. Jeśli nie gaśnie to zdarza mu się i to znacznie częściej falować obrotami. Po zgaśnięciu odpala od przysłowiowego strzała.

2. drugi temat dotyczy regulatora napięcia, zakładam, że to on jest odpowiedzialny za to że przygasają światła pozycyjne w momencie naciśnięcia hamulca. Chyba, że jestem w błędzie. Tak jak patrzyłem w necie regulator kosztuje 120 PLN nowy, i wygląda na urządzenie typu plug&play natomiast nie mam pojęcia gdzie w skuterze się znajduje co trzeba odkręcić, żeby się do niego dostać.Czy ktoś ma jakiegoś manuala, serwisówkę i może się nią podzielić?

Niestety przeszukując forum nie udało mi się natrafić na podobne tematy co nie znaczy, że ich nie ma może nie mogę znaleźć.

Odnośnik do komentarza
  • 0

witam. Przygasanie świateł po naciśnięciu  hamulca jest jak najbardziej ok. U mnie tez tak jest na luzie i z tego co czytałem nie jest to od odosobniony przypadek.

Instrukcja serwisowa

https://drive.google.com/file/d/1MvyWoheG-0LFm9vtU38siCFs1jJjK0pu/view?usp=sharing

 

Falowanie obrotów u jednego z kolegi było efektem uszkodzenia sondy lambda.

Odnośnik do komentarza
  • 0

dziękuję bardzo.

czy gasniecie moze miec zwiazek z falowaniem obrotow czy nie łączyć tych 2 tematów?

każdy serwis rozmowę zaczyna od regulacji zaworów..

Odnośnik do komentarza
  • 0

Czy ten element kanapy który jest przykręcany (jak on się w ogóle nazywa) występuje w innych rozmiarach? Z uwagi na swój wzrost z miłą chęcią nabyłbym jak najcieńszy ale nie wiem czego szukać.

Odnośnik do komentarza
  • 0

nie wiem jak się nazywa ale z chęcią bym się go pozbył. Przy moich 182 cm moje cztery litery zaczynają mnie bolec już przy trasach 30km. Musze go kiedyś zdemontować i zobaczyć czy delikatnie przesuniecie do tyłu coś zmieni. W sumie to obecnie najbardziej wkurzając rzecz, bo jako tako reszt jest na plus -spalanie mobilność i frajda, no i kufer.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Już znalazłem, nie ma za bardzo wyszukanej nazwy, oparcie kierowcy ?. Niestety pod nim nie ma gąbki przez co demontaż bez zmiany tapicerskiej nie wchodzi w grę. Ja mam 194 cm. więc mam odrobinę większy problem.

Odnośnik do komentarza
  • 0
Dnia 11.01.2019 o 11:57, erson napisał:

 Uchwyt na telefon masz z pokrowcem ochronnym przed deszczem i brudem czy tylko zwykły ?.

Sorki że tak późno ale z czasem u mnie jest słabawo ?

Uchwyt na telefon/nawigację mam taki

 

 

 

 

 

 

222.jpg

111.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0

dziękuje bardzo. Fajny patent z zamontowaniem jej w centralnym miejscu. W sumie gdzie indziej nie pasuje.Tym bardziej ze dzisiaj telefony coraz większe. Ja już dobijam do 1Tys km. Na razie bez awarii, tankuje i jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
  • 0

witajcie ponownie,

niestety przychodzi mi przedwcześnie zakończyć sezon.. wczoraj zostawiłem skuter z niezatrzasnietym kufrem na terenie zamkniętym (wykluczam ingerencję z zewnątrz), po ok 9h wróciłem i skuter nie chciał zapalić zakrecil 3 razy po czym zdechł. Myślałem, że to może aku padło przez lampkę w bagażniku Ale nie. Dziś postal na prostowniku i bez rezultatu.

natomiast na wyświetlaczu mam komunikat sel 3 A później 5:6. Czy to jest kod błędu i jeśli tak to jakiego?

dodam że w międzyczasie na prostowniku jak zatrzasnalem klape to prad wrócił (nagle) po wspomnianych 4h i odlaczeniu od prostownika odpalił od strzalu... ale zaczely wariowac zegary caly czas chodziły w pełnym zakresie od początku skali do końca i migala kontrolka FI A jak dodałem gazu to zgasl i znow trup. wyświetla ten sam komunikat tylko jakby słabiej i nie reaguje na nic.

poratuje ktoś radą?

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jeżeli dobrze pamiętam żarówka podświetlająca schowek ma 5 W. Jeżeli nawet świeciła przez te 8 godz. (a nie powinna) to przy poborze prądu na poziomie 0,4 A nie powinna całkowicie rozładować AKU.   Moim zdaniem z wymianą na nowy się pospieszyłeś.   Jakiej pojemności jest AKU w B 125 ?  

A teraz dlaczego nie powinna.  Wyłącznik pod siedzeniem ma dość długi bolec, i kanapa po opadnięciu w dół, nawet jak nie jest zatrzaśnięta na zamek powinna spowodować odłączenie lampy.  Łatwo sprawdzić w nocy lub w ciemnym garażu. 

Trochę dziwne te objawy które opisujesz.  Komunikat na wyświetlaczu mi nic nie mówi, może ktoś inny podpowie, ale proponuję na początek sprawdzić wszystkie bezpieczniki i porządnie przeczyścić styki klem AKU, a dodatkowo kabel łączący minus (masę) z ramą (silnikiem). 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...