Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Ludziska jakie paliwo lejecie do swoich 125 ?


keniol91

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Orlen ma Vervę, Shell – V-Powera, Statoil – Supremę, a BP – Ultimate. Istotnie, są to paliwa, które zawierają mniej siarki, mają więcej elementów smarnych i można je uznać za nieco bardziej przyjazne dla środowiska. Między bajki można włożyć jednak opinię, że auto na tych paliwach pojedzie szybciej, będzie miało lepsze przyspieszenie i zmieni się w rajdówkę. Sprawa jest nieco bardziej skomplikowana.

Z punktu widzenia użytkownika najważniejsza różnica pomiędzy paliwami premium a standardowymi (oczywiście oprócz ceny) tkwi w ilości i jakości użytych dodatków uszlachetniających. Paliwa takie mają w składzie silne komponenty czyszczące czy antykorozyjne. Czystsze wnętrze silnika przekłada się na niższą emisję spalin, a dodatki uszlachetniające wpływają na lepsze domykanie się zaworów.

Trochę inaczej jest z tzw. paliwami 99+. Rzeczywiście zapewniają one przyrost mocy. Do nowych, „mocnych” paliw dodawane są specjalne związki eteryczne zawierające duże ilości tlenu. To właśnie zwiększona ilość tego pierwiastka wpływa na wzrost osiągów. Zdaniem specjalistów wzbogacone paliwa faktycznie poprawiają parametry i żywotność silnika, chociaż należy uważać w przypadku zastosowania ich do silników starszej generacji. Dlaczego? Otóż może dojść do wypłukania zanieczyszczeń, które w praktyce uszczelniają silnik.

Czy warto więc tankować lepsze paliwa? Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Jeśli masz nowy samochód, to warto, abyś zadbał o niego od początku. Szlachetniejsze paliwa bez wątpienia wpłyną na jego konserwację i kulturę pracy. Nie należy się jednak nastawiać na poprawę osiągów, a raczej na zwykłe polepszenie „samopoczucia” jednostki samochodu. Jeśli masz natomiast auto wiekowe, to zadbaj o silnik, używając odpowiednich olejów – nie zaprzątaj sobie głowy wysokooktanowymi paliwami i skutkiem ich stosowania.

Każdy oczywiście ma swoje doświadczenia i będzie czynił tak, jak podpowiada mu własna wiedza na temat jego samochodu. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

Zaczerpnięte z smartdriver.pl

Osobiście leję do samochodu 95, a co trzecie tankowanie 98. Kiedy przechodzę z pierwszego biegu na drugi mam taką dziurę (przytłumienie) jakby gaz nie reagował, jak zaleję 98, problem znika.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ja w mrozy leje 98 do auta a na co dzień 95
I jest gitara od 0 do 80 tys km nigdy żadnych problemów
:)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
  • 0
W dniu 8.12.2020 o 19:52, Dailak napisał:

Z punktu widzenia użytkownika najważniejsza różnica pomiędzy paliwami premium a standardowymi (oczywiście oprócz ceny) tkwi w ilości i jakości użytych dodatków uszlachetniających. Paliwa takie mają w składzie silne komponenty czyszczące czy antykorozyjne. Czystsze wnętrze silnika przekłada się na niższą emisję spalin, a dodatki uszlachetniające wpływają na lepsze domykanie się zaworów.

Czyli mój inżynier od motoryzacji prawdę mówił:)

Odnośnik do komentarza
  • 0
W dniu 8.12.2020 o 19:52, Dailak napisał:

Orlen ma Vervę, Shell – V-Powera, Statoil – Supremę, a BP – Ultimate. Istotnie, są to paliwa, które zawierają mniej siarki, mają więcej elementów smarnych i można je uznać za nieco bardziej przyjazne dla środowiska. Między bajki można włożyć jednak opinię, że auto na tych paliwach pojedzie szybciej, będzie miało lepsze przyspieszenie i zmieni się w rajdówkę. Sprawa jest nieco bardziej skomplikowana.

Z punktu widzenia użytkownika najważniejsza różnica pomiędzy paliwami premium a standardowymi (oczywiście oprócz ceny) tkwi w ilości i jakości użytych dodatków uszlachetniających. Paliwa takie mają w składzie silne komponenty czyszczące czy antykorozyjne. Czystsze wnętrze silnika przekłada się na niższą emisję spalin, a dodatki uszlachetniające wpływają na lepsze domykanie się zaworów.

Trochę inaczej jest z tzw. paliwami 99+. Rzeczywiście zapewniają one przyrost mocy. Do nowych, „mocnych” paliw dodawane są specjalne związki eteryczne zawierające duże ilości tlenu. To właśnie zwiększona ilość tego pierwiastka wpływa na wzrost osiągów. Zdaniem specjalistów wzbogacone paliwa faktycznie poprawiają parametry i żywotność silnika, chociaż należy uważać w przypadku zastosowania ich do silników starszej generacji. Dlaczego? Otóż może dojść do wypłukania zanieczyszczeń, które w praktyce uszczelniają silnik.

Czy warto więc tankować lepsze paliwa? Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Jeśli masz nowy samochód, to warto, abyś zadbał o niego od początku. Szlachetniejsze paliwa bez wątpienia wpłyną na jego konserwację i kulturę pracy. Nie należy się jednak nastawiać na poprawę osiągów, a raczej na zwykłe polepszenie „samopoczucia” jednostki samochodu. Jeśli masz natomiast auto wiekowe, to zadbaj o silnik, używając odpowiednich olejów – nie zaprzątaj sobie głowy wysokooktanowymi paliwami i skutkiem ich stosowania.

Każdy oczywiście ma swoje doświadczenia i będzie czynił tak, jak podpowiada mu własna wiedza na temat jego samochodu. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

Zaczerpnięte z smartdriver.pl

Osobiście leję do samochodu 95, a co trzecie tankowanie 98. Kiedy przechodzę z pierwszego biegu na drugi mam taką dziurę (przytłumienie) jakby gaz nie reagował, jak zaleję 98, problem znika.

Podzielam Twoja opinię . Mój burgi sam w sobie ma świetne osiągi.Jak się coś kocha to złotówkę  na dobre paliwo nie żałuję. 

W dniu 12.06.2018 o 20:45, coca76 napisał:

Może i odpala ale trzeba się zastanowić kiedy następuje eksplozja mieszanki i napewno nie jest to w górnej pozycji tłoka i może uszkodzić silnik.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
 

Jakoś mi silnik przebył 52 tys i leci jak po stole.

12 minut temu, Andrea Torun napisał:

Podzielam Twoja opinię . Mój burgi sam w sobie ma świetne osiągi.Jak się coś kocha to złotówkę  na dobre paliwo nie żałuję. 

Jakoś mi silnik przebył 52 tys i leci jak po stole.Ale 100 ok.leje od nowości.

 

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Leję 95 normalnie i co jakiś czas 98 dla lepszego samopoczucia silnika. Często po zimie jak wyjadę całe paliwo z baku zalewam zbiornik 98.

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator

Ja lałem do GS1150 (a ze mną @AndrzejMyslowiceS do VStroma) benzynę 75-80 oktanów a może zdarzyło się, że wlaliśmy i 50 oktanów, bo nas oszukano. Tak było w Uzbekistanie, podczas naszej długiej wyprawy. Motocykl odpalał z pewnymi problemami, jechał przyzwoicie. Spalanie wzrosło o 2-3 litry na 100 km. Odczuwalna była wyższa temperatura silnika, ale był piekielny upał wokół nas. Na takim paliwie zrobiliśmy jakieś 2 tysiące km. Z całą pewnością miałem nadpalone zawory i gniazda po wyprawie.
Chciałem pokazać, że między 95-98 nie ma prawie żadnej różnicy, w stosunku do tego co my laliśmy a sprzęty jechały. I nie było innego wyjścia, bo nasze uszlachetniacze (same oktany na dolewkę) dawno się skończyły.

2c4d94f23905ce319eb95f7d3c5f0461.jpg
Tankowanie tylko z butelek kupionych przy drodze.



dfe4904985b776ea2bc8b75e5fe34444.jpg
A zestaw ciężki

Odnośnik do komentarza
  • 0

Kiedyś do moich pojazdów tankowałem tylko bp ultimate. Niestety mój samochód miał awarię po zatankowaniu na gliwickim bp diesla ultimate. Reklamacja oczywiście nie została uznana. Od tamtego czasu tankuje et95 lub diesla najczęściej na Auchan. W moich pojazdach już się nic nie wydażyło. Spalanie w normie, filtry paliwa w normie. A tak na marginesie paliwo dostarczane na stacje paliw Auchan jest cystetnami Orlen.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...