keniol91 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Ja osobiście leje różnie raz 95 raz 98
0 Dailak Opublikowano 8 Grudnia 2020 Opublikowano 8 Grudnia 2020 Orlen ma Vervę, Shell – V-Powera, Statoil – Supremę, a BP – Ultimate. Istotnie, są to paliwa, które zawierają mniej siarki, mają więcej elementów smarnych i można je uznać za nieco bardziej przyjazne dla środowiska. Między bajki można włożyć jednak opinię, że auto na tych paliwach pojedzie szybciej, będzie miało lepsze przyspieszenie i zmieni się w rajdówkę. Sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Z punktu widzenia użytkownika najważniejsza różnica pomiędzy paliwami premium a standardowymi (oczywiście oprócz ceny) tkwi w ilości i jakości użytych dodatków uszlachetniających. Paliwa takie mają w składzie silne komponenty czyszczące czy antykorozyjne. Czystsze wnętrze silnika przekłada się na niższą emisję spalin, a dodatki uszlachetniające wpływają na lepsze domykanie się zaworów. Trochę inaczej jest z tzw. paliwami 99+. Rzeczywiście zapewniają one przyrost mocy. Do nowych, „mocnych” paliw dodawane są specjalne związki eteryczne zawierające duże ilości tlenu. To właśnie zwiększona ilość tego pierwiastka wpływa na wzrost osiągów. Zdaniem specjalistów wzbogacone paliwa faktycznie poprawiają parametry i żywotność silnika, chociaż należy uważać w przypadku zastosowania ich do silników starszej generacji. Dlaczego? Otóż może dojść do wypłukania zanieczyszczeń, które w praktyce uszczelniają silnik. Czy warto więc tankować lepsze paliwa? Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Jeśli masz nowy samochód, to warto, abyś zadbał o niego od początku. Szlachetniejsze paliwa bez wątpienia wpłyną na jego konserwację i kulturę pracy. Nie należy się jednak nastawiać na poprawę osiągów, a raczej na zwykłe polepszenie „samopoczucia” jednostki samochodu. Jeśli masz natomiast auto wiekowe, to zadbaj o silnik, używając odpowiednich olejów – nie zaprzątaj sobie głowy wysokooktanowymi paliwami i skutkiem ich stosowania. Każdy oczywiście ma swoje doświadczenia i będzie czynił tak, jak podpowiada mu własna wiedza na temat jego samochodu. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Zaczerpnięte z smartdriver.pl Osobiście leję do samochodu 95, a co trzecie tankowanie 98. Kiedy przechodzę z pierwszego biegu na drugi mam taką dziurę (przytłumienie) jakby gaz nie reagował, jak zaleję 98, problem znika. 1
0 tomekmajesty Opublikowano 9 Grudnia 2020 Opublikowano 9 Grudnia 2020 Ja w mrozy leje 98 do auta a na co dzień 95I jest gitara od 0 do 80 tys km nigdy żadnych problemów :)Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0 dropi Opublikowano 10 Grudnia 2020 Opublikowano 10 Grudnia 2020 W dniu 8.12.2020 o 19:52, Dailak napisał: Z punktu widzenia użytkownika najważniejsza różnica pomiędzy paliwami premium a standardowymi (oczywiście oprócz ceny) tkwi w ilości i jakości użytych dodatków uszlachetniających. Paliwa takie mają w składzie silne komponenty czyszczące czy antykorozyjne. Czystsze wnętrze silnika przekłada się na niższą emisję spalin, a dodatki uszlachetniające wpływają na lepsze domykanie się zaworów. Czyli mój inżynier od motoryzacji prawdę mówił:)
0 Andrea Torun Opublikowano 12 Grudnia 2020 Opublikowano 12 Grudnia 2020 W dniu 8.12.2020 o 19:52, Dailak napisał: Orlen ma Vervę, Shell – V-Powera, Statoil – Supremę, a BP – Ultimate. Istotnie, są to paliwa, które zawierają mniej siarki, mają więcej elementów smarnych i można je uznać za nieco bardziej przyjazne dla środowiska. Między bajki można włożyć jednak opinię, że auto na tych paliwach pojedzie szybciej, będzie miało lepsze przyspieszenie i zmieni się w rajdówkę. Sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Z punktu widzenia użytkownika najważniejsza różnica pomiędzy paliwami premium a standardowymi (oczywiście oprócz ceny) tkwi w ilości i jakości użytych dodatków uszlachetniających. Paliwa takie mają w składzie silne komponenty czyszczące czy antykorozyjne. Czystsze wnętrze silnika przekłada się na niższą emisję spalin, a dodatki uszlachetniające wpływają na lepsze domykanie się zaworów. Trochę inaczej jest z tzw. paliwami 99+. Rzeczywiście zapewniają one przyrost mocy. Do nowych, „mocnych” paliw dodawane są specjalne związki eteryczne zawierające duże ilości tlenu. To właśnie zwiększona ilość tego pierwiastka wpływa na wzrost osiągów. Zdaniem specjalistów wzbogacone paliwa faktycznie poprawiają parametry i żywotność silnika, chociaż należy uważać w przypadku zastosowania ich do silników starszej generacji. Dlaczego? Otóż może dojść do wypłukania zanieczyszczeń, które w praktyce uszczelniają silnik. Czy warto więc tankować lepsze paliwa? Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Jeśli masz nowy samochód, to warto, abyś zadbał o niego od początku. Szlachetniejsze paliwa bez wątpienia wpłyną na jego konserwację i kulturę pracy. Nie należy się jednak nastawiać na poprawę osiągów, a raczej na zwykłe polepszenie „samopoczucia” jednostki samochodu. Jeśli masz natomiast auto wiekowe, to zadbaj o silnik, używając odpowiednich olejów – nie zaprzątaj sobie głowy wysokooktanowymi paliwami i skutkiem ich stosowania. Każdy oczywiście ma swoje doświadczenia i będzie czynił tak, jak podpowiada mu własna wiedza na temat jego samochodu. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Zaczerpnięte z smartdriver.pl Osobiście leję do samochodu 95, a co trzecie tankowanie 98. Kiedy przechodzę z pierwszego biegu na drugi mam taką dziurę (przytłumienie) jakby gaz nie reagował, jak zaleję 98, problem znika. Podzielam Twoja opinię . Mój burgi sam w sobie ma świetne osiągi.Jak się coś kocha to złotówkę na dobre paliwo nie żałuję. W dniu 12.06.2018 o 20:45, coca76 napisał: Może i odpala ale trzeba się zastanowić kiedy następuje eksplozja mieszanki i napewno nie jest to w górnej pozycji tłoka i może uszkodzić silnik. Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka Jakoś mi silnik przebył 52 tys i leci jak po stole. 12 minut temu, Andrea Torun napisał: Podzielam Twoja opinię . Mój burgi sam w sobie ma świetne osiągi.Jak się coś kocha to złotówkę na dobre paliwo nie żałuję. Jakoś mi silnik przebył 52 tys i leci jak po stole.Ale 100 ok.leje od nowości.
0 wariat Opublikowano 12 Grudnia 2020 Opublikowano 12 Grudnia 2020 Proszę sprawdzić wartość kaloryczną 95 oktanów i 98-jest identyczna.
0 Negativ74 Opublikowano 9 Lipca 2021 Opublikowano 9 Lipca 2021 Leję 95 normalnie i co jakiś czas 98 dla lepszego samopoczucia silnika. Często po zimie jak wyjadę całe paliwo z baku zalewam zbiornik 98.
0 Administrator xmarcinx Opublikowano 14 Lipca 2021 Administrator Opublikowano 14 Lipca 2021 Ja lałem do GS1150 (a ze mną @AndrzejMyslowiceS do VStroma) benzynę 75-80 oktanów a może zdarzyło się, że wlaliśmy i 50 oktanów, bo nas oszukano. Tak było w Uzbekistanie, podczas naszej długiej wyprawy. Motocykl odpalał z pewnymi problemami, jechał przyzwoicie. Spalanie wzrosło o 2-3 litry na 100 km. Odczuwalna była wyższa temperatura silnika, ale był piekielny upał wokół nas. Na takim paliwie zrobiliśmy jakieś 2 tysiące km. Z całą pewnością miałem nadpalone zawory i gniazda po wyprawie. Chciałem pokazać, że między 95-98 nie ma prawie żadnej różnicy, w stosunku do tego co my laliśmy a sprzęty jechały. I nie było innego wyjścia, bo nasze uszlachetniacze (same oktany na dolewkę) dawno się skończyły.Tankowanie tylko z butelek kupionych przy drodze.A zestaw ciężki
0 Użytkownicy tommac Opublikowano 15 Lipca 2021 Użytkownicy Opublikowano 15 Lipca 2021 Kiedyś do moich pojazdów tankowałem tylko bp ultimate. Niestety mój samochód miał awarię po zatankowaniu na gliwickim bp diesla ultimate. Reklamacja oczywiście nie została uznana. Od tamtego czasu tankuje et95 lub diesla najczęściej na Auchan. W moich pojazdach już się nic nie wydażyło. Spalanie w normie, filtry paliwa w normie. A tak na marginesie paliwo dostarczane na stacje paliw Auchan jest cystetnami Orlen.
Pytanie
keniol91
Ja osobiście leje różnie raz 95 raz 98
Top użytkownicy dla tego pytania
5
5
4
3
Popularne dni
22 Lis
10
12 Cze
8
19 Cze
7
23 Lis
7
Top użytkownicy dla tego pytania
dr.big 5 odpowiedzi
Michał_ 5 odpowiedzi
arturo-bb 4 odpowiedzi
MarcinMMz 3 odpowiedzi
Popularne dni
22 Lis 2020
10 odpowiedzi
12 Cze 2018
8 odpowiedzi
19 Cze 2018
7 odpowiedzi
23 Lis 2020
7 odpowiedzi
Popularne posty
arturo-bb
Nie wiem co mi daje większy zasięg ale moim skuterem zrobiłem 100 tyś km i to są obserwacje z tej maszyny .To tak jak z paliwem u naszych sąsiadów na zachodzie. Tankując 95 nawet Polonez potrafił jech
dr.big
Czyli różne specyfikacje dotyczące różnych paliw na stronach koncernów paliwowych kłamią 😄 ? I mam wierzyć w to co piszesz, w "rozmowę z szefem" i w te całe "przemyślenia"? Dodanie czasami paru s
dr.big
Mądrość czasami nie idzie w parze z wiekiem 🙂 . To żaden argument. Mieć prywatne przeświadczenie nie jest równe z tym, że się ma rację. Paliwo z BP czy Shella nie jest takie samo jak to z Au
58 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się