keniol91 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Ja osobiście leje różnie raz 95 raz 98
0 coca76 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Opublikowano 11 Czerwca 2018 95 wystarczy, 98 nie ma żadnego sensu.Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
0 PINKI Opublikowano 11 Czerwca 2018 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Ja osobiście latam na Shell V-Power 95
0 Rysiak Opublikowano 12 Czerwca 2018 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Od pierwszego tankowania lałem V-Power 98 na stacji Shell, potem przerzuciłem się na Orlen 98 i 95. Samochód tankuje prawie zawsze na stacji przy Tesco na Serbskiej w Poznaniu i tam też tankuje skuter. Jakie odczucia, jedzie się tak samo, zasięgi takie same. Nie warto przepłacać.
0 Klubowicze grzybek Opublikowano 12 Czerwca 2018 Klubowicze Opublikowano 12 Czerwca 2018 Zgadzam się z Wami. Już dawno dowiedziono w testach że nie ma żadnej różnicy A szkoda kasy. Kolega jedynie do Vectry 1,6 musiał lać 98 oktany bo inaczej nie chodziła. Ale to jedyny przypadek o którym wiem że droższa benzyna miała sens.
0 maro99 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Generalnie tankuję paliwo 95, lecz czasem zdarza mi się tankować 98. Odczucia ze zmiany paliwa podobne do Kolegów. Nie odczuwam różnicy zarówno w pracy silnika, jak i zuźyciu paliwa.
0 coca76 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Proponuje poczytać o budowie silników spalinowych i co oznacza liczba oktanowa paliwa, a dalsze dyskusja nad tym tematem nie ma sensu. Lać max 95 szkoda kasy reszta to tylko reklama i marketing. Jak zalejesz 100 oktanowa prawdopodobnie nie odpali albo uszkodzisz silnik, wiec droższa nie znaczy lepsza, ma być takak jak konstruktor silnika zaleca i wszystko w temacie.Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka Proponuje poczytać o budowie silników spalinowych i co oznacza liczba oktanowa paliwa, a dalsze dyskusja nad tym tematem nie ma sensu. Lać max 95 szkoda kasy reszta to tylko reklama i marketing. Jak zalejesz 100 oktanowa prawdopodobnie nie odpali albo uszkodzisz silnik, wiec droższa nie znaczy lepsza, ma być takak jak konstruktor silnika zaleca i wszystko w temacie.Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
0 MISIEK Opublikowano 12 Czerwca 2018 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Ja -tylko 95. Uważam, że nie ma sensu lać 98 - raz wlałem i nie zauważyłem żadnych różnic w jakości pracy silnika i przejechanego dystansu.
0 franekbp Opublikowano 12 Czerwca 2018 Opublikowano 12 Czerwca 2018 A co powiecie na to? Jednak odpala na 100 oktanów Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
0 coca76 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Opublikowano 12 Czerwca 2018 A co powiecie na to? Jednak odpala na 100 oktanów Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Może i odpala ale trzeba się zastanowić kiedy następuje eksplozja mieszanki i napewno nie jest to w górnej pozycji tłoka i może uszkodzić silnik.Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
0 robin67 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Do ibizy 8-zaworowej czasami lałem 98 i wtedy chyba mniej paliła. Teraz do pola 16-zaworów i skuter honda na wtrysku tylko 95. Jeżeli nie na różnicy to po co przepłacać.
0 Gość Robert JAPAN Opublikowano 13 Czerwca 2018 Opublikowano 13 Czerwca 2018 Ja lałem v-power 95, u konkurencji 98, a raz na miesiąc v-power 100 12 godzin temu, franekbp napisał: A co powiecie na to? Jednak odpala na 100 oktanów Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Nie jest dokładnie ten sam odcinek testowy wiec te porównanie do dupy bo może byc z górki/pod górke. Jak zrobią na płycie lotniska i zawsze w tym samym kierunku wtedy bedzie bardzo blisko prawdy.
0 kuba_kubi Opublikowano 13 Czerwca 2018 Opublikowano 13 Czerwca 2018 głównie 95 jedna czasem zdarzy się wlać 98 :)
0 Cairo Opublikowano 18 Czerwca 2018 Opublikowano 18 Czerwca 2018 Hmm, liczba oktanowa to wg mojej wiedzy odporność paliwa na spalanie stukowe, lanie paliwa o większej liczbie oktanowej do silnika który prawidłowo pracuje w każdych warunkach na mniejszej liczbie oktanowej nie ma sensu. Ja do rajdowki muszę lać vpower 100oktan ponieważ na bardzo krótkiej skrzyni klowej mam cały czas między 7500-9000obr/min a prędkości nie zawsze duże więc temperatura w silniku i zasysanego powietrza jest wysoka więc wzrasta, dodatkowo przy doprezonym silniku, możliwość pojawienia spalania stukowego, dla bezpieczeństwa motoru lejemy 100 oktan. Nie ma możliwości żeby silnik nie odpalił na 100oktan, ale moim zdaniem sama liczba oktan nie daje absolutnie nic, jeżeli silnik konstrukcyjnie przygotowany jest pod 95. Mnie zastanawia fakt, że koncerny wychwalaja, czystość i sprawność energetyczną paliw premium i dlatego czasem skuszę się na zalanie Vpowerow i innych Dynamicow do cywilnych sprzętów, ale różnicy nie widzę żadnej. Obiecuję że zrobię test na odcinku obwodnicy którym codziennie jeżdżę i przekażę wyniki. Aktualnie mam zalanego Dynamica 98 lotosa, więc jutro pierwszy pomiar, potem zaleje zwyklą 95, a następnie Vpower 100 i podziele się obserwacjami.
0 Klubowicze arturo-bb Opublikowano 19 Czerwca 2018 Klubowicze Opublikowano 19 Czerwca 2018 8 godzin temu, Cairo napisał: Aktualnie mam zalanego Dynamica 98 lotosa, więc jutro pierwszy pomiar, potem zaleje zwyklą 95, a następnie Vpower 100 i podziele się obserwacjami. No ale koncerny mówią że efekty są dopiero po wypaleniu kilku baków pod rząd a nie przy dolewkach czy zmianach co tankowanie.
0 bobby Opublikowano 19 Czerwca 2018 Opublikowano 19 Czerwca 2018 Ja w aucie i moto testowałem 98 i nie widziałem żadnej różnicy za wyjątkiem tej w portfelu Oglądałem kilka testów na YT dotyczących używania 95 i 98 i w każdym który widziałem potwierdzali moje wyniki: Jeżeli w instrukcji pojazdu napisane jest 95 to lej 95, a jeśli 98 to lej 98.
0 Cairo Opublikowano 19 Czerwca 2018 Opublikowano 19 Czerwca 2018 8 godzin temu, arturo-bb napisał: No ale koncerny mówią że efekty są dopiero po wypaleniu kilku baków pod rząd a nie przy dolewkach czy zmianach co tankowanie. Kurka, ale jak mam nowy skuter, to chyba nie jest jeszcze zabrudzony więc pomijając właściwości czyszczące, sprawdzę czy efektywność spalanie jest lepsza, dzisiejszy pomiar na Dynamicu 98 to 182km/h. Za kilka dni zaleję VP100 i sprawdzimy.
0 Klubowicze arturo-bb Opublikowano 19 Czerwca 2018 Klubowicze Opublikowano 19 Czerwca 2018 Z własnego doświadczenia które właśnie przeprowadzam obserwuję co następuje: Na 98 mam "wrażenie " że "odrobinkę " płynniej przyspiesza i "mniej " pali . To mniej to ok 200-300 ml na 100km. Ktoś powie ze to gra nie warta świeczki . Ale przy różnicy w cenie 30gr za litr przy 15 litrach "przepłacam" 4,50zł. Oszczędzając ok litra na baku daje to w sumie " wloł - wyloł" ale mam subiektywne wrażenie że motocykl "lepiej "się zbiera i zasięg wydłużył się o ok 20-25 km ( przy normalnej dla mnie jeździe 90-120 km/godz. mam zasięg 350-400km . Spalanie 4,0-4,4 l/100 . Więc skoro bilans kosztów u mnie wychodzi na 0 a mam małe ale jednak zyski to tankuję 98 i jest fajnie PS Nie interesują mnie dane typu : na 95 jadę 168km/godz a na 98 172km/godz. mam to w du...ie bo z takimi prędkościami latam tylko sam ( a sam latam Baaaardzo rzadko ) i tylko po autostradach czy ekspresówkach ( a tych dróg unikam jak zarazy bo mnie nudzą . Preferuję drogi "białe" i te których na Google Maps prawie nie widać a tam takich prędkości rozwijać się nie da)
0 dr.big Opublikowano 19 Czerwca 2018 Opublikowano 19 Czerwca 2018 1 godzinę temu, arturo-bb napisał: Nie interesują mnie dane typu : na 95 jadę 168km/godz a na 98 172km/godz. (...) Bo jest to nawet niemożliwe do zmierzenia w warunkach drogowych i w odstępach paru dni . Wystarczy zmiana nachylenia drogi o 0,5% (ale niby można wybrać ten sam odcinek) czy raz leciutki wiaterek (wręcz niezauważalny) o prędkości 3 km/h w pysio, a przy następnej "próbie" w plecy... Zmiana temperatury gumy, a co z tym idzie ciśnienia, w oponach. O zmianie temperatury czy wilgotności powietrza nawet nie wspominam. Mnie też nie interesują. A dodatkowo nie są to miarodajne wyniki . Bo różnica 4 km/h prędkości, to przy tych wartościach jakieś ~2,5% .... Niemierzalne w tym kontekście.
0 Cairo Opublikowano 19 Czerwca 2018 Opublikowano 19 Czerwca 2018 Godzinę temu, arturo-bb napisał: Z własnego doświadczenia które właśnie przeprowadzam obserwuję co następuje: Na 98 mam "wrażenie " że "odrobinkę " płynniej przyspiesza i "mniej " pali . To mniej to ok 200-300 ml na 100km. Ktoś powie ze to gra nie warta świeczki . Ale przy różnicy w cenie 30gr za litr przy 15 litrach "przepłacam" 4,50zł. Oszczędzając ok litra na baku daje to w sumie " wloł - wyloł" ale mam subiektywne wrażenie że motocykl "lepiej "się zbiera i zasięg wydłużył się o ok 20-25 km ( przy normalnej dla mnie jeździe 90-120 km/godz. mam zasięg 350-400km . Spalanie 4,0-4,4 l/100 . Więc skoro bilans kosztów u mnie wychodzi na 0 a mam małe ale jednak zyski to tankuję 98 i jest fajnie PS Nie interesują mnie dane typu : na 95 jadę 168km/godz a na 98 172km/godz. mam to w du...ie bo z takimi prędkościami latam tylko sam ( a sam latam Baaaardzo rzadko ) i tylko po autostradach czy ekspresówkach ( a tych dróg unikam jak zarazy bo mnie nudzą . Preferuję drogi "białe" i te których na Google Maps prawie nie widać a tam takich prędkości rozwijać się nie da) Słuchaj, porównanie prędkości chce zrobic odnośnie filmiku z AK wrzuconego powyżej bo ktoś zarzucil że nie ta sama droga, więc z ciekawości porównamy na tym samym odcinku, tyle samo od domu więc opony podobnie nagrzane. Nie chodzi o to że jak pojedzie szybciej to opłaca się łac premium bo szybciej, tylko jeśli pojedzie szybciej to znaczy że jest mocniejszy a to znaczy że w każdym zakresie prędkości masz większą dostępną moc (w uproszczeniu). Nie zgodzę się z Tobą że 98 daje Ci większy zasięg bo sama w sobie liczba oktan nie może mieć na to wpływu, jeżeli producenci faktycznie do swych paliw premium (zazwyczaj to 98) jak twierdzą dają jakieś super dodatki to być może one dają Ci to odczuć choć ja nigdy tego nie zauważyłem a zrobilem już w życiu z milion km przeróżnymi pojazdami.
0 Klubowicze arturo-bb Opublikowano 19 Czerwca 2018 Klubowicze Opublikowano 19 Czerwca 2018 3 godziny temu, Cairo napisał: Nie zgodzę się z Tobą że 98 daje Ci większy zasięg bo sama w sobie liczba oktan nie może mieć na to wpływu, Nie wiem co mi daje większy zasięg ale moim skuterem zrobiłem 100 tyś km i to są obserwacje z tej maszyny .To tak jak z paliwem u naszych sąsiadów na zachodzie. Tankując 95 nawet Polonez potrafił jechać 170 bez problemu A silnik cykał jak zegarek. Po zatankowaniu w kraju wszystko wróciło do normy czyli dupa,brak mocy silnik pracuje jak by my nakrętek wsypano . Więc się nie zastanawiam co mi pomaga tylko na bazie własnych obserwacji w konkretnym skuterze stosuję to co daje mi jakieś możne małe ale jednak kożyści. 1
0 Klubowicze kenobi Opublikowano 21 Czerwca 2018 Klubowicze Opublikowano 21 Czerwca 2018 Na 90% tankowań zawsze leje 98, a jak zahaczę o shel-a to i 100. A co mi tam . Nie mam (i nie miałem) problemów...
0 MR.F Opublikowano 19 Listopada 2020 Opublikowano 19 Listopada 2020 Potwierdzam: 95 kupiona za zachodnią granicą była zawsze lepsza niż w Polsce, ale to chyba nie jest zasługa oktanów Dodatnie efekty z tankowania 98 mogą być zauważalne (wg. doświadczonych mechaników) dopiero po regulacji zapłonu.
0 tomekmajesty Opublikowano 19 Listopada 2020 Opublikowano 19 Listopada 2020 Poczytajcie o różnicach między 95 a 98 to zrozumiecie że tak naprawdę chodzi o smarowanie i dodatkiSame oktany nic nie zmieniają Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0 MarcinMMz Opublikowano 20 Listopada 2020 Opublikowano 20 Listopada 2020 Nie mam osobiście zdania nt. benzyn gdyż prywatnie i służbowo w samochodzie leję dieselka, ALE jedno mogę potwierdzić z własnego doświadczenia. Pacjent to służbowy OPEL Astra używany przeze mnie osobiście oraz dwie identyczne sztuki używane przez kolegów z firmy. Od przebiegu 0,00km wszyscy tankujemy się tylko na BP z jedną, jak się okazuje znaczącą, różnicą; do tej pory ja lałem tylko i wyłącznie zwykłe ON do swojej Astry, koledzy wersję Ultimate. Potwierdzam, że faktycznie silnik na paliwie Ultimate wydaje się pracować łagodniej i spokojniej ale co najważniejsze z punktu widzenia eksploatacji mojego samochodu to okazało się, że: 1. przebieg 140kkm - wymiana pierwszego wtryskiwacza 2. obecny przebieg samochodu 180kkm i zaczyna szwankować kolejny wtryskiwacz... Obie Astry które jeżdżą na Ultimate ZERO problemów z układem zasilania silnika przy porównywalnych przebiegach j.w. Nie wiem na ile w tym wszystkim przypadku, na ile reguły. Wszystkie samochody serwisujemy wg harmonogramu w tej samej stacji ASO bo są na gwarancji. Chyba jednak jakość paliwa ma znaczenie....
Pytanie
keniol91
Ja osobiście leje różnie raz 95 raz 98
Top użytkownicy dla tego pytania
5
5
4
3
Popularne dni
22 Lis
10
12 Cze
8
19 Cze
7
23 Lis
7
Top użytkownicy dla tego pytania
dr.big 5 odpowiedzi
Michał_ 5 odpowiedzi
arturo-bb 4 odpowiedzi
MarcinMMz 3 odpowiedzi
Popularne dni
22 Lis 2020
10 odpowiedzi
12 Cze 2018
8 odpowiedzi
19 Cze 2018
7 odpowiedzi
23 Lis 2020
7 odpowiedzi
Popularne posty
arturo-bb
Nie wiem co mi daje większy zasięg ale moim skuterem zrobiłem 100 tyś km i to są obserwacje z tej maszyny .To tak jak z paliwem u naszych sąsiadów na zachodzie. Tankując 95 nawet Polonez potrafił jech
dr.big
Czyli różne specyfikacje dotyczące różnych paliw na stronach koncernów paliwowych kłamią 😄 ? I mam wierzyć w to co piszesz, w "rozmowę z szefem" i w te całe "przemyślenia"? Dodanie czasami paru s
dr.big
Mądrość czasami nie idzie w parze z wiekiem 🙂 . To żaden argument. Mieć prywatne przeświadczenie nie jest równe z tym, że się ma rację. Paliwo z BP czy Shella nie jest takie samo jak to z Au
58 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się