Parę lat temu postanowiłem nieco podrasować skuter (Peugeot SV 50) i w tym celu nabyłem kit tuningowy Malossi (cylinder z głowic? i tłok 70 ccm). Na zestawie tuningowym, który dokonał żywota w zeszłym tygodniu, przejechałem ok. 13.000 km (pechowa trzynastka?). Pękł tłok, tzn. odłamał się jego kawałek na górze (to się chyba nazywa denko). Szczerze powiedziawszy, spodziewałem się nieco dłuższej żywotno?ci zestawu, chociaż sprzedawca uprzedzał mnie, że może się skończyć po jakich? 10.000 km, bo te rasowane silniki s? bardzo wysilone. Dodam, że nie jeĽdziłem cały czas uwieszony na manecie (traktuję skuter i inne pojazdy bardzo oszczędnie), aczkolwiek przez pewien czas miałem założone ciężkie rolki, na których skuter gorzej się zbierał i z dużym wysiłkiem podjeżdżał pod górę, ale za to rozwijał dosyć duż? prędko?ć maksymaln? - być może wła?nie te rolki przyczyniły się do skrócenia żywotno?ci silnika.
Założyłem z powrotem fabryczny silnik 50 ccm (tzn., gwoli ?cisło?ci, zleciłem zabieg wyspecjalizowanemu warsztatowi) i teraz skuter znowu jest full legal. Nie żałuję, że go tuningowałem, bo to zawsze ciekawe do?wiadczenie, poza tym żywotno?ć skutera wydłużyła się o te kilometry nawinięte na silniku Malossiego (przez ostatnie 13.000 km fabryczny silnik się nie zużywał, więc na dłużej starczy, przynajmniej tak? żywię nadzieję).
PS Wiem, że niniejsze forum po?więcone jest generalnie maksiskuterom, ale pomy?lałem, że moja przygoda z tuningiem małego skutera może Was zainteresować, zwłaszcza że s? tu osoby, które kiedy? dosiadały podobnych sprzętów.
PPS Chyba nie będę się już bawił w rasowanie pięćdziesi?tek, tylko w przyszło?ci kupię maksiskuter (na pocz?tek raczej z tych mniejszych, ale kto wie). Aczkolwiek zawsze twierdziłem i nadal twierdzę, że pięćdziesi?tki maj? swój urok i mnóstwo zalet, zwłaszcza jak się mieszka i uczy/pracuje w zakorkowanym mie?cie. !w00t
Pytanie
Olsen
Parę lat temu postanowiłem nieco podrasować skuter (Peugeot SV 50) i w tym celu nabyłem kit tuningowy Malossi (cylinder z głowic? i tłok 70 ccm). Na zestawie tuningowym, który dokonał żywota w zeszłym tygodniu, przejechałem ok. 13.000 km (pechowa trzynastka?). Pękł tłok, tzn. odłamał się jego kawałek na górze (to się chyba nazywa denko). Szczerze powiedziawszy, spodziewałem się nieco dłuższej żywotno?ci zestawu, chociaż sprzedawca uprzedzał mnie, że może się skończyć po jakich? 10.000 km, bo te rasowane silniki s? bardzo wysilone. Dodam, że nie jeĽdziłem cały czas uwieszony na manecie (traktuję skuter i inne pojazdy bardzo oszczędnie), aczkolwiek przez pewien czas miałem założone ciężkie rolki, na których skuter gorzej się zbierał i z dużym wysiłkiem podjeżdżał pod górę, ale za to rozwijał dosyć duż? prędko?ć maksymaln? - być może wła?nie te rolki przyczyniły się do skrócenia żywotno?ci silnika.
Założyłem z powrotem fabryczny silnik 50 ccm (tzn., gwoli ?cisło?ci, zleciłem zabieg wyspecjalizowanemu warsztatowi) i teraz skuter znowu jest full legal. Nie żałuję, że go tuningowałem, bo to zawsze ciekawe do?wiadczenie, poza tym żywotno?ć skutera wydłużyła się o te kilometry nawinięte na silniku Malossiego (przez ostatnie 13.000 km fabryczny silnik się nie zużywał, więc na dłużej starczy, przynajmniej tak? żywię nadzieję).
PS Wiem, że niniejsze forum po?więcone jest generalnie maksiskuterom, ale pomy?lałem, że moja przygoda z tuningiem małego skutera może Was zainteresować, zwłaszcza że s? tu osoby, które kiedy? dosiadały podobnych sprzętów.
PPS Chyba nie będę się już bawił w rasowanie pięćdziesi?tek, tylko w przyszło?ci kupię maksiskuter (na pocz?tek raczej z tych mniejszych, ale kto wie). Aczkolwiek zawsze twierdziłem i nadal twierdzę, że pięćdziesi?tki maj? swój urok i mnóstwo zalet, zwłaszcza jak się mieszka i uczy/pracuje w zakorkowanym mie?cie. !w00t
Odnośnik do komentarza
39 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się