Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Cała prawda o tuningu dwusuwowych pięćdziesiątek


Olsen

Pytanie

Parę lat temu postanowiłem nieco podrasować skuter (Peugeot SV 50) i w tym celu nabyłem kit tuningowy Malossi (cylinder z głowic? i tłok 70 ccm). Na zestawie tuningowym, który dokonał żywota w zeszłym tygodniu, przejechałem ok. 13.000 km (pechowa trzynastka?). Pękł tłok, tzn. odłamał się jego kawałek na górze (to się chyba nazywa denko). Szczerze powiedziawszy, spodziewałem się nieco dłuższej żywotno?ci zestawu, chociaż sprzedawca uprzedzał mnie, że może się skończyć po jakich? 10.000 km, bo te rasowane silniki s? bardzo wysilone. Dodam, że nie jeĽdziłem cały czas uwieszony na manecie (traktuję skuter i inne pojazdy bardzo oszczędnie), aczkolwiek przez pewien czas miałem założone ciężkie rolki, na których skuter gorzej się zbierał i z dużym wysiłkiem podjeżdżał pod górę, ale za to rozwijał dosyć duż? prędko?ć maksymaln? - być może wła?nie te rolki przyczyniły się do skrócenia żywotno?ci silnika.

Założyłem z powrotem fabryczny silnik 50 ccm (tzn., gwoli ?cisło?ci, zleciłem zabieg wyspecjalizowanemu warsztatowi) i teraz skuter znowu jest full legal. Nie żałuję, że go tuningowałem, bo to zawsze ciekawe do?wiadczenie, poza tym żywotno?ć skutera wydłużyła się o te kilometry nawinięte na silniku Malossiego (przez ostatnie 13.000 km fabryczny silnik się nie zużywał, więc na dłużej starczy, przynajmniej tak? żywię nadzieję).

PS Wiem, że niniejsze forum po?więcone jest generalnie maksiskuterom, ale pomy?lałem, że moja przygoda z tuningiem małego skutera może Was zainteresować, zwłaszcza że s? tu osoby, które kiedy? dosiadały podobnych sprzętów.

PPS Chyba nie będę się już bawił w rasowanie pięćdziesi?tek, tylko w przyszło?ci kupię maksiskuter (na pocz?tek raczej z tych mniejszych, ale kto wie). Aczkolwiek zawsze twierdziłem i nadal twierdzę, że pięćdziesi?tki maj? swój urok i mnóstwo zalet, zwłaszcza jak się mieszka i uczy/pracuje w zakorkowanym mie?cie. !w00t

Odnośnik do komentarza

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
  • Administrator

Olsen--- ty to masz zdrowie !w00t

Je?li mamy odpowiednie uprawnienia (PJ- A1, A) to najlepszym tuningiem 50- tki będzie jej sprzedaż i przesiadka na 125- tke !w00t

Taniej, bezstresowo i długożywotnie !w00t

Może dlatego, że przedkładam ponad wszystko długożywotno?ć nigdy żadnego skutera nie tuningowałem silnikowo i uważam to za zupełny bezsens... ale to tylko moje prywatne zdanie.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Prawde powiedziawszy tuning 50 czesto poprostu nie ma sensu chyba ze nie masz szaby zdobyc uprawnien albo do sportu. I zamiana na wieksza pojemnosc jest czesto najlepszym rozwiazaniem.

A w sprawie tego cylindra moim zdaniem powinien pociagnac do 15 tysiecy na spokojnie. Moze poprostu taka sztuka. Ja mialem gorszego pecha... Otoz zalozylem jedynego w swoim rodzaju Airsala T6 (tloki Male) i po przebiegu ok 7500 tys wypadlo zabezpieczenie ale nie na to chcialem zwrocic uwage - wiekszosc tych cylindrow padla z tego powodu i przy zblizonym przebiegu .... Zatem czesto nie oplaca sie nawet brac pozornie najlepszych czesci.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ostatni raz (2003) zakladalem kit malossiego do Hexa 180LXT. Wiem, ze osiagi sa przy tym kicie wyzsze, a zywotnosc nieco krotsza. Nie chodzilo mi o te kilka dodatkowych KM, tak ze nawet nie zamienialem wydechu (mimo ze membrany, wario i pasek) zalozylem tez malossiego. Po prostu rozprezylem cisnienie w tloku zakladajac najgrubsza z dopuszczalnych uszczelek. Po tym zabiegu skuter dostal i tak lepszego "kopa" od zwyklej 180-ki i wydaje mi sie ze bedzie mial dluga zywotnosc...

PS. Nigdy nie robilbym tuningu dla zabawy (juz nie !w00t ), bo koszt samego kitu to 260 euro + wario 130 + pasek 40 + pare popierdulek... Wole zmienic skuter na wiekszy !w00t .

Nigdy tez nie bawilbym sie w zmiane konfiguracji mieszanki (na wy- i dolocie) ... jest to zbyt skomplikowane, i tak naprawde aby dobrze to zrobic jest potrzebna hamownia i duuuuzo doswiadczenia !w00t .

Odnośnik do komentarza
  • 0

50 blokuje sie u nas ze względu na przepisy.

Odblokowanie -czyli wyjęcie pierscienia z wario, odcięcię króćca (?lepej kichy) i pare innych pierdolow w zaleznosci od modelu - to zabieg doprowadzenia skutera do jego fabrycznej opcji...

Odnośnik do komentarza
  • 0

Dee Jay, dodaj jeszcze ze jedynym "zdrowym" blokowaniem jest ograniczenie obrotow modulu zaplonowego, wszystko inne jest gorsze od jazdy bez blokad (przynajmniej tak mi sie wydaje !w00t ).

Odnośnik do komentarza
  • 0
Taniej, bezstresowo i długożywotnie  :blink:

Może dlatego, że przedkładam ponad wszystko długożywotno?ć ...

w zwi?zku z tym mam pytanko - jak do osoby która ma do?wiadczenie ze skuterami:

a czy zdarzylo ci się - zatrzeć / przytrzeć / przekatować jak?? seryjna jednostkę?

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator
w zwi?zku z tym mam pytanko - jak do osoby która ma do?wiadczenie ze skuterami:

a czy zdarzylo ci się - zatrzeć / przytrzeć / przekatować jak?? seryjna jednostkę?

Nigdy nic podobnego nie miałem.

Poza tym nigdy niczego czym jeĽdziłem nie katowałem (2oo czy 4oo).

Odnośnik do komentarza
  • 0

Na pewno kiedys tam z jeden komarek i CZ sie zatarly :blink: ... Junak -> z mojej "niewiedzy" i "zdolnosci" :blink: .

A tak naprawde: Hex180 z mojej winy. Jechalem ponad 100km z mrugajaca (a pozniej palaca) kontrolka oleju. Jak sie pozniej okazalo przewody olejowe byly prawie suche :D .

Intruder: po postoju w upalny dzien i dluuugim "stop and go", zaczely klepac zawory. Jako ze byly ustawiane hydraulicznie, cos tam na gwarancji wymieniono. Pozniej byl spokoj.

Raz kiedys musialem wymieniac jakis akumulator. No i dwa razy kapcia po przebiciu... To chyba wszystko...

PS. Raz musialem szukac kluczykow, ktore "zniknely" ze stacyjki :blink: ...

Odnośnik do komentarza
  • 0
Olsen--- ty to masz zdrowie :angry:

Je?li mamy odpowiednie uprawnienia (PJ- A1, A) to najlepszym tuningiem 50- tki będzie jej sprzedaż i przesiadka na 125- tke :D

Mariusz, ja w pewnych kwestiach jestem totalnym monogamist? :angry: i m.in. dlatego bardzo rzadko zmieniam pojazdy (nawet rower - obecnie posiadan? przeze mnie szosówkę Peugeota ujeżdżam od pierwszej klasy liceum). Wiem, że nie powinno się przywi?zywać, ale ja już tak mam. ;) A co do prawa jazdy (także kategorii motocyklowej), to posiadałem je na wiele lat przed zakupem skutera. :D Taka pięćdziesi?tka ma naprawdę wiele zalet oprócz tych, o których już wcze?niej pisałem, jak chociażby brak konieczno?ci robienia corocznych badań technicznych (jeden termin do pilnowania mniej) czy możliwo?ć trzymania w mieszkaniu (to dla mnie naprawdę ważne; OK, pewnie tak? Hondę Spacy też by się dało trzymać w przedpokoju). Niemniej jednak coraz poważniej my?lę o zakupie większego skutera. Podstawowe opcje s? dwie: pozostaję przy motocyklu i kupuję jak?? "125" na miasto albo - przynajmniej chwilowo - rezygnuję z ujeżdżania biegowca oraz posiadania małego skuterka na rzecz maksiskutera klasy ?redniej/wyższej. Trzecia opcja to zasilenie mojej stajni o trzeci jedno?lad z silnikiem, czyli maksiskuter, ale raczej jej nie wprowadzę życie (trzy pojazdy = trzy kłopoty, no i kasa też się liczy).

PS Rozumiem, iż radzicie, żebym wystrzegał się używanej YP-ki po tuningu (zakładaj?c, że na ten model się zdecyduję).

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator
Taka pięćdziesi?tka ma naprawdę wiele zalet oprócz tych, o których już wcze?niej pisałem, jak chociażby brak konieczno?ci robienia corocznych badań technicznych (jeden termin do pilnowania mniej) czy możliwo?ć trzymania w mieszkaniu (to dla mnie naprawdę ważne; OK, pewnie tak? Hondę Spacy też by się dało trzymać w przedpokoju).

Olsen... powiem Ci tak- 50tka, żeby nawet nie wiem jakie zalety miała to w moim odczuciu ma jedn? kolosaln? wadę: JEST NIEBEZPIECZNA!

Mimo tego, że po wiekszo?ci dróg w mie?cie wolno jeĽdzić 50 km/h to 90% samochodów jeĽdzi 80- 120 km/ h.

Jazda prawym pasem tak? Wisłostrad? czy Tras? Łazienkowsk? z prędko?ci? 50- 60 jedno?ladem to szaleństwo! Co chwila kto? przejeżdża obok Ciebie na grubo?ć lakieru i czujesz tylko miotaj?cy podmuch wiatru !yeah

Podstawowe opcje s? dwie: pozostaję przy motocyklu i kupuję jak?? "125" na miasto albo - przynajmniej chwilowo - rezygnuję z ujeżdżania biegowca oraz posiadania małego skuterka na rzecz maksiskutera klasy ?redniej/wyższej.

Bardzo dobre posunięcie !OK

Sam ostatnio my?lę o jakie? sprytnej 125tce... bo... po prostu odkryłem, że wła?nie ta klasa skuterów jest jeszcze przeze mnie zupełnie nie odkryta :angry:

PS Rozumiem, iż radzicie, żebym wystrzegał się używanej YP-ki po tuningu (zakładaj?c, że na ten model się zdecyduję).

Ja Ci nic nie radzę, ponieważ przy kupowaniu używki nie ma żelaznych reguł. Dobrze jest mieć tzw. nosa :angry:

Odnośnik do komentarza
  • 0
Gość SzCzApA™

hmm generalnie rasowanie silników bez znaczenia czy to 2-sów czy nie nienajlepiej wpływa na jego żywotno?ć

a o powstałe uszkodzenia po takich zabiegach to nic dziwnego i można mieć pretensje tylko i wył?cznie do siebie samego

(wiesz ile potrafo wytrzymać silnik w profesjonalnej rajdówce 500 km i na ?mietnik)

podnoszenie osi?gów jest zwi?zane z nadmiernym wysilaniem materiałów a one s? obliczane do konkretnych parametrów z niewielkim zapasem oczywi?cie

istniej? jednostki odporne na podnoszenie mocy ale i one maj? swoje granice

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jechalem na zlot w Firleju 65- 80 km/h, bez mozliwosci przekroczenia 85 km/h i musze powiedziec ze to prawdziwy horror !OK . Zreszta Dacja i Siodel moga potwierdzic, ze jazda poboczem nie nalezy do przyjemosci !yeah ...

PS. Dodatkowo 50- ka nie mozna wjechac na autostrade, a juz takowa zbliza sie do Wawy :angry: .

Odnośnik do komentarza
  • 0

wła?nie dla tego zamieniłem 50 na 250

50 nawet jad?c 80km/h jest się wolniejszym od tirów.

przypominam sobie z lekkim drżeniem r?k jak to wyprzedzały mnie tiry 5 na godzinę powoduj?c 10-20 sek. miotania skuterem na boki.

nigdy więcej - trzeba być szybszym niż maruderzy ale wolniejszym od warjatów

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator

Heh ja tez mialem pomysl na miasto na korki ze 50-tka mi wystarczy mimo ze mialem prawo jazdy kat A. Po 3 mc kiedy walczylem o zycie na ulicach gnajac z zawrotna predkoscia 80 km/h i bedac wyprzedzany przez wszystko co ma 4 kola i silnik. Sprzedalem bo jakos jak podliczylem taniej wyszla mi YPka250 niz tuning gdzie i tak ledwo bym osiagal predkosci przy ktorych YPka jedzie bez wysilku.

Moja recepta na tuning Ypki250 to bylo kupno Burgmana400 i za kazdym razem rachunek ekonomiczny jest na plus dla wiekszego skutera w opozycji do tuningu.

Olsen naprawde idealnym rozwiazaniem moze dla ciebie na miasto byc wlasnie Agility, powiem szczerze ze gdyby wtedy bylo do kupienia nie kupilbym 50-tki tylko wlasnie Agility 125 i jeszcze taniej by mi wyszlo. !yeah A moze Kymco B&W 125 tez sympatyczny skuter i zdaje sie ze Pablos ma taki na sprzedaz.

Odnośnik do komentarza
  • 0
Gość SzCzApA™
walczylem o zycie na ulicach gnajac z zawrotna predkoscia 80 km/h i bedac wyprzedzany przez wszystko co ma 4 kola i silnik.

100% racja najgorsi s? kierowcy MPK rutyna ich zjadła sam kiedy? widziałem jak autobek dosłownie zepchnoł dziewczyne na 50-tce na chodnik

pan za kierownic? przeguba w nosie miał to że z lewego pasa skręcał na wystanek

mało tego w du.....ie miał też fakt iż jski? pojazd znajdował się w połowie jego długo?ci (chyba co? takiego miał Mariusz na my?li pisz?c że s? niebezpieczne)

jak się mieszka na zamkniętym osiedlu to spox można po?migać do kumpla 2 uliczki dalej

sami wiecie jacy s? kierowcy nawet na maxi jak sie przeciska w korku to ich zjada ja stoje w korku a on bedzie jechał ni chu..a a widz?c bzyka małego zjada ich jeszcze bardziej

każdy medal ma 2 strony

Peace !yeah

Odnośnik do komentarza
  • 0
w zwi?zku z tym mam pytanko - jak do osoby która ma do?wiadczenie ze skuterami:

a czy zdarzylo ci się - zatrzeć / przytrzeć / przekatować jak?? seryjna jednostkę?

Mnie się udało przytrzeć silnik ... po prostu olej gdzie? uciekł :D a skuter zgasł ... ale największym zaskoczeniem było jak dnia następnego ... odpalił i pojechałem z powrotem do domu (byłem na zlocie) i do końca mojej eksploatacji nic mu nie było, osi?gi też nie spadły ;)

nigdy więcej - trzeba być szybszym niż maruderzy ale wolniejszym od warjatów

Dlatego skuter jad?cy ponad 100km/h to niezłe rozwi?zanie ... jeste? szybszy od większo?ci tirów i stresu duuuużo mniej.

Choć kiedy? wyprzedzał mnie Tir który spokojnie jechał 150 !yeah

sami wiecie jacy s? kierowcy nawet na maxi jak sie przeciska w korku to ich zjada ja stoje w korku a on bedzie jechał ni chu..a a widz?c bzyka małego zjada ich jeszcze bardziej

Jak kto? ma enduro to może sobie PO samochodach przejechać !OK !OK

BTW ... je?li jadę i widzę skuterzystę dajmy na to na zablokowanej 50 ... to staram się go pilotować ... tzn. jechać ciut za nim i bliżej ?rodka pasa ... tak aby wyprzedzaj?ce go "chamy" nie robiły tego na minimetry.

Odnośnik do komentarza
  • 0
Gość SzCzApA™

Jak kto? ma enduro to może sobie PO samochodach przejechać  !yeah  :D

BTW ... je?li jadę i widzę skuterzystę dajmy na to na zablokowanej 50 ... to staram się go pilotować ... tzn. jechać ciut za nim i bliżej ?rodka pasa ... tak aby wyprzedzaj?ce go "chamy" nie robiły tego na minimetry.

hehe to jest pomysł ;) nawet jak sie nie uda po to zawsze można z bucika z blachami po karoserii !OK

a co do wyprzedzania na milimetry to normalka na naszych cudownych miejskich szlakach ja nawet kolesia na rowerku omijam przynajmniej z zapasem połowy szeroko?ci pasa

(wiem że to już OT ale zapytam czy w waszych miastach policja ?miga na 50-tkach w kielcach tak zaczeło się od akcji oswajania młodego kierowcy z policj? żeby niewidział w nich tyranów tak w wielkim uproszczeniu, a skończyło się na tym iż patrole na 50-tkach na stałe wpisały sie w krajobraz miasta powiem że nawet mi sie to podoba)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Od 50-centymetrowego Oriona TGB zaczynałem, w 3 sezony zrobiłem 32 tys. km, z czego blisko połowę po Warszawie. Rację ma Mariusz i inni, iż jazda po stolicznych 3 pasmówkach to istne szaleństwo, każdy przejazd to walka o przeżycie. Ale gdy jest to wyzwanie losu, jak poniek?d u mnie, to z czasem człowiek uodparnia się na ów wysoki poziom ryzyka nie trac?c nic z czujno?ci. Trochę czuje się jak kaskader id?cy do pracy po raz który? tam, wiedz?c o tym, ze jeden bł?d może przerwać jego drogę życia... Maj?c kilka tysięcy km na koncie przeczytałem kiedy? w jakim? odcinku autoszkoły dla motocyklistów Szkoły Jazdy bodaj Kulika (a może Czopika), że najwła?ciwszym sposobem jazdy dla jedno?ladu to jazda mniej więcej ?rodkiem pasa, a nie możliwie blisko jego prawej krawędzi jak podaje kodeks drogowy. Jad? w ten sposób zmuszamy innych kierowców do wyprzedzania nas z konieczno?ci? zmiany pasa ruchu, a nie na centymetry na tym samym pasie. I to się sprawdza. Owszem, zdarzaj? się tacy, którzy takiego stylu nie cierpi? i zatr?bi? w?ciekle. Ale s? w mniejszo?ci , a dzięki temu szanse przeżycia s? dużo większe. No i te wspaniałe możliwo?ci ostrego łamania się w korku, gdy zderzak od zderzaka dzieli 1 metr. Nie raz mijałem duże maszyny tkwi?ce razem z katamaranami... Wreszcie, mówcie co chcecie, Olsen ma rację - 50. maja swój jaki? czar... Mówię to tym bardziej przekonany, że z innych zupełnie powodów przesiadam się na ?redniaka.

Odnośnik do komentarza
  • 0
[
nigdy więcej - trzeba być szybszym niż maruderzy ale wolniejszym od warjatów

Dlatego skuter jad?cy ponad 100km/h to niezłe rozwi?zanie ... jeste? szybszy od większo?ci tirów i stresu duuuużo mniej.

Choć kiedy? wyprzedzał mnie Tir który spokojnie jechał 150 !yeah

PCX. nie opowiadaj bajek !OK ... 99,9% ciężarówek nie może pojechać więcej niż 125-130km/h. Oryginalnie s? blokady na 90km/h ale można je stosunkowo łatwo obej?ć... Nawet jad?c na pełnej "8" (czyli co? na rodzaj 16 biegu) obroty silnika kończ? się na około 2500obr/min i nie ma bata żeby pojechał więcej niż te 125-130km/h . Sprawdzałem to w kilku moich truckach więc wiem o czym mówie.

Odnośnik do komentarza
  • 0
że najwła?ciwszym sposobem jazdy dla jedno?ladu to jazda mniej więcej ?rodkiem pasa, a nie możliwie blisko jego prawej krawędzi jak podaje kodeks drogowy. Jad? w ten sposób zmuszamy innych kierowców do wyprzedzania nas z konieczno?ci? zmiany pasa ruchu, a nie na centymetry na tym samym pasie. I to się sprawdza. Owszem, zdarzaj? się tacy, którzy takiego stylu nie cierpi? i zatr?bi? w?ciekle. Ale s? w mniejszo?ci

Muszę powiedzieć że osobi?cie nie czytałem ale praktykę tę stosuje od odblokowania mojej 50 ...

po 1 tak jak napisałe? skutecznie utrudnia im to wyprzedzanie minimetry i na "trzeciego"

po 2 asfalt jest czysty (niema pobrzeżnych parchów) i równiejszy (brak kolein)

po 3 asfalt jest bardziej suchy (jest ogrzewany przez silniki ) ;)

z tym że kierowców takich jest mniej to się nie zgodzę, spróbuj pojechać tylko przepisow? 50 przez miasto to obtr?bi? i zwyzywaj? Cię jak nigdy !OK ot Polska

a tak obok tematu ... strasznie lubię jak jaki? kierowca chce mi udowodnić że nie zmieszczę się i nie przejadę obok niego w korku.

Svempas ... nie chcę się sprzeczać, bo być może masz racje ale powiem Ci tylko że da się wycisn?ć więcej z takiego tira ... i 150km/h to całkiem realna prędko?ć, no ale może przesadziłem ... ? a z reszt? nie ważne !OK

P.S. SzCzApA™ ... takie fajne Enduro z kolcami ... albo wielka ciężarówkę pochłaniaj?c? hektolitry wachy ... ale by człowiek odreagował !yeah :D

Odnośnik do komentarza
  • 0
Gość SzCzApA™
P.S. SzCzApA™ ... takie fajne Enduro z kolcami ... albo wielka ciężarówkę pochłaniaj?c? hektolitry wachy ... ale by człowiek odreagował !yeah !OK

:D to by mogłabyć niezła zabawa wyobraĽ sobie mine typa w jego glanc noje passacie hahahahaha

Odnośnik do komentarza
  • 0

Więc tak

w mie?cie - jeĽdzi się wył?cznie w prawej koleinie - bo na ?rodku pasa jest to co wypadnie z samochodów. (olej , piach , ?mieci) a na skrzyżowaniach zawsze chowam się za jakies auto aby to ono przyjeło strzał w razie co a nie ja. Wbrew pozorom doskonale się kontroluje sytuację.

Oczywi?cie tak jak pisali?cie, taka jazd? skutecznie utrudnia się wyprzedzanie na milimetry kataramaniarz?. Jeste?my uczestnikami ruchu tak jak inni i niech tr?bi?cy czy popychaj?cy dostaj? furii - ich problem - osobi?cie jak jaki? palanto wisi mi na zderzaku to zwalniam do 30-40km/h dopiero ich krew zalewa heheheh. Ma to swoje plusy bo póĽniej jak już wyprzedzi to gna taki do przodu i raczej już go nie spotykam na drodze - to tak z praktyki

poza miastem - tylko i wył?cznie ?rodkiem pasa - jest czysty, niezniszczony, ma się duuużo miejsca i czasu na ominięcie ew. przeszkód -bo można to zrobić na prawo i lewo. Nie ryzykujemy potr?cenia pieszego. A w koleinach zbiera się zazwyczaj cały syf - od piachu po oleje wymieszane z wod? opadow?.

Inne auta omijaj? cię zazwyczaj w bezpiecznej do?ć dużej odległo?ci odległo?ci a warjaci szybko się oddalaj?. Tiry zawsze można wyprzedzić do?ć szybko (odcięcie na 90) I tyle filozofii

więc na miasto z duż? ilo?ci? ?wiateł - 50 wystarczy bo i tak zawsze będzie szybciej startować niż samochody

na duże miasto z trasami przelotowymi to minimum 125ccm

na jazdy szosowe i turystykę - 250ccm minimum -aby wła?nie mieć komfort bycia niewyprzedzanym przez tiry i poprzez wielko?ć skutera do?wiadczać wygody siedzenia i stabilno?ci jazdy.

Tuning 50 to bzdura a jak kto? lubi liczyć kase to dojdzie do takich wniosków jak artix.

Poza tym tuning 50 zaczyna się od tego, że wymienia się cylinder na 70-90ccm więc to już nie jest 50-tka tylko co? większego.

O samym tuningu i o kolejno?ci zmian można przeczytać na stronach traktyj?cych o motorowerach.

Dodam jeszcze tyle że z 2.5 ccm3 pojemno?ci jaki? facio wyci?gn?ł około 20koni i jest to rekord ?wiata - o kosztach takiego wyczynu nawet nie chcę dyskutować sens natomiast był - jest najlepszy!!! ma rekord!!!

jak chcesz tunigować 50 - to niech to zostanie 50 - jak nie będziesz w niej grzebał to pojeĽdzi a jak zaczniesz wymieniać w niej graty to efektem będzie spalanie rzędu 6-7 litrów i jazda z prędko?ci? 85km/h czyli nie wiele więcej niż nominał.

Dla mnie to nie bezsens ale głupota. No chyba że podejdzie się do tematu hobbystycznie - wtedy to każda wydana kasa ma sens.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...