Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Wybór 125'tki. Moje typy i prośba o Wasze opinie


striker994

Pytanie

Cześć,

Zdecydowałem się na kupno skutera klasy 125. Mam niestety dylemat w wyborze. Chciałbym poprosić doświadczonych kolegów o ich opinie na temat moich typów. Wraz z typami zawrę moje obserwacje. Proszę  również o ewentualne wyprowadzenie mnie z błednych wniosków. :rolleyes:

Satelis 125 I gen (2007-2011)  - wtrysk i brak części zamiennych poza ASO. Mylę się? Czy jest możliwość samodzielnej diagnostyki, jak w przypadku aut poprzez OBDII? Poza wersją tradycyjną, korci mnie compressor - warto się w to pchać, faktycznie często pada? Czy ABS stosowany w Satkach jest dobry? Warto za niego dopłacić?

X-Evo 125 - Typ na równi z Satkiem. Fajny, duży. Części są. Faktycznie jest wolny na tle innych Piaggio serii X? Czy to kwestia rolek ? Bardzo subiektywne pytanie - X-Evo czy Satelis ? ;)

X-Max 125 I gen oraz  X-City- wszystko fajnie ale na tle innych wydaje się być mały. Odnoszę wrażenie, że nie da się na nich wyciągnąć nóg (pozycja stricte krzesełkowa).

Aprilia Atlantic 125 - warto się w to  pchać? Faktycznie jest tak, jak ją opisują- kiepska elektryka i plastiki? To, co zaobserwowałem to o wiele mniejszy kufer na tle Piaggio serii X. Rozumiem, że silnik to również Piaggio Leader? Wyczytałem, że od początku ma kombinowany układ hamulcowy - jest ok?

Peugeot Elystar 125 - warto? Kółka 12 cali i stosunkowo niska moc w porównaniu do powyższych. Warto pchać się w Peugeoty na wtrysku?

Honda FES Pantheon 125 na wtrysku - co o niej sądzicie? Małe kółka, osiągi wydają się być ok, przynajmniej na papierze. Brak części dedykowanyc poza ASO - trzeba dobierać z innych modeli?

X8-  Duża różnica między X8 a X-Evo? Z tego, co czytałem, to X-Evo to kontynuacja X8. Silnik ten sam? Różnią się bajerami czy zmiany są gruntowne? Mowa oczywiście o mechanice i geometrii.

Panie i Panowie,
Mam nadzieję, że temat nie wywoła kontrowersji, ponieważ pytam w nim o wiele skuterów. Myślę, że taka usystematyzowana wiedza przyda się również innym. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam,
Patryk :)

Odnośnik do komentarza

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Ja na początek polecam Hondę PCX.
Lekka, zwrotna, piekielnie zrywna, bezawaryjna, spalanie 2,5 l.
Mistrz miasta!

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
  • 0

Dziękuję za odpowiedź. Myślałem o niej - fajna ale ciut za mała. Szukam czegoś klasy "business", między innymi ze względu na dojazdy do pracy - mieszkam poza miastem, więc bardzo cenię sobie owiewki chroniące przed wiatrem i jako- tako przed deszczem :)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Napisz jaki jest przybliżony budżet, łatwiej będzie coś doradzić

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
  • 0

Spokojnie możesz brać x-maxa, to nie jest mały skuter, moim zdaniem to numer 2 obecnie w klasie 125, numerem 1 jest Honda Forza, ale to już spory budżet, gdyż historia modelu zaczyna się w 2015r.

Odnośnik do komentarza
  • 0
7 hours ago, kantos said:

Napisz jaki jest przybliżony budżet, łatwiej będzie coś doradzić

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

5 tysięcy :)

Myślałem o X7 ale w mojej okolicy są dwa i oba w średnim stanie. 

 Ronin- mowa o X-MAX 1 generacji?  Bo na takowy mogę sobie pozwolić.  

Korci mnie X-Evo B)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Moja propozycja to Honda S-wing. Duży, z dobrą osłoną przed wiatrem i deszczem. Ja 3 sezon jestem użytkownikiem i bardzo jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
  • 0

 Dlaczego tak się boisz wtrysku w Peugeotach? Silnik w Satelisach to ten sam co w Piaggio..Jak szukasz czegoś większego to wyklucz Elystara bo jest mały. Rzuć okiem na Kymco Downtown 125 , a najlepiej usiądź na jednym czy drugim i wtedy dopiero będziesz wiedział więcej.

Odnośnik do komentarza
  • 0
2 hours ago, djpj1 said:

 Dlaczego tak się boisz wtrysku w Peugeotach? Silnik w Satelisach to ten sam co w Piaggio..Jak szukasz czegoś większego to wyklucz Elystara bo jest mały. Rzuć okiem na Kymco Downtown 125 , a najlepiej usiądź na jednym czy drugim i wtedy dopiero będziesz wiedział więcej.

Downtown jest niestety poza budżetem. 

Boję się wtrysku ze względu na utrudnioną diagnostykę - mieszkam pod Gnieznem i jak coś się spierniczy, to będę musiał go wieźć do Poznania na przyczepie (którą będę musiał wypożyczyć). Silnik w Satku 125 to Piaggio Leader? Myślałem, że w przypadku ćwiartki tak jest. Skoro już poruszyłeś temat Peugeot, to powiedz proszę: 
1. Czy idzie dostać części zamienne poza ASO? Znacie takie sklepy? Ja sprawdzałem Mielocha, R-P i oczywiście Google. Nic ciekawego nie znalazłem. 
2. Jak jest z awaryjnością tych Satków z EFI?
3. Da się w domowych warunkach diagnozować komputer? Idealnie byłoby, gdyby istniało takie samo rozwiązanie, jak w przypadku aut - w swoim mam OBDII na Bluetooth i apkę w telefonie. 

Odnośnik do komentarza
  • 0

1. Ja Satelisa oddawałem do mechanika np. jak strzelił mi pasek napędowy i on nie miał problemów z zamówieniem. Jak zepsuł się regulator napięcia -kupiłem na allegro. Przez prawie 4 lata te dwie usterki.

2. Na to pytanie trudno odpowiedzieć - ja nie miałem problemów z silnikiem, wersja z kompresorem na gorsze notowania ,ale z tym silnikiem nie pojeździsz na kat.B. Inna sprawa że w kwocie którą dysponujesz ciężko będzie znaleźć coś naprawdę godnego uwagi.

3. Na tym nie znam się wcale.

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Mam kolegę który ma dwa x maxy pierwszej generacji i wszystko bez problemu robi sam przy nich, a nigdy wcześniej nie robił nic takiego. Model na tyle popularny, że z częściami nie będzie problemu.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Tak, też tak uważam nt. X-Max. Oglądając fotki skutera odnoszę wrażenie, że nie da się wyciągnąć kopyt - wyprofilowanie podłogi wymusza pozycję krzesełkową.

Halo, posiadacze X-Max I gen - mylę się?

Odnośnik do komentarza
  • 0

Każdy swoje chwali ja więc polecam Sym Gts :)Chociaż w każdym jest coś fajnego coś ładnego kwestia gustu :) 

 

P_20180502_092335_vHDR_Auto.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0
10 godzin temu, Marko7 napisał:

Każdy swoje chwali ja więc polecam Sym Gts :)Chociaż w każdym jest coś fajnego coś ładnego kwestia gustu :) 

 

 

Szkoda, że ten model jest taki niedoceniony w Polsce. Być może ze względu na brak importera do tego roku. 

Ja swojego nie wystawiałbym na sprzedaż kilku dni temu, gdyby nie zakup drugiego motocykla. GTSem naprawdę przyjemnie się jeździ. Nawet w dłuższych trasach.

Odnośnik do komentarza
  • 0
26 minut temu, ArturSYM napisał:

Szkoda, że ten model jest taki niedoceniony w Polsce. Być może ze względu na brak importera do tego roku. 

Ja swojego nie wystawiałbym na sprzedaż kilku dni temu, gdyby nie zakup drugiego motocykla. GTSem naprawdę przyjemnie się jeździ. Nawet w dłuższych trasach.

A co teraz kupiłeś ? Tez chwilowo miałem dwie 125 skuter i motocykl , jednak po pół roku doszedłem do wniosku ze wole spokojne relaksujące przejazdy skuterem.:-)

 

Przypominamy, że wątek nie służy takim "pogaduszkom". Zakładający pytał o radę, a gro "odpowiedzi" to jakaś porażka tematyczna.

Za następne takie "przemyślenia" będą warny.

Administracja

Odnośnik do komentarza
  • 0

Zastanawiasz się nad ergonomią, to skorzystaj ze strony: cycle-ergo.com.

Można tam wprowadzić wymiary kierującego, wybrać model pojazdu itp. Niestety ułożenia nóg w dwóch pozycjach nie ma. Mam jedną generalną uwagę. Przy założonym budżecie nie kombinowałbym ze skomplikowanymi technicznie  maszynami, tylko poszedłbym w coś naprawdę technicznie prostego np. Yamaha Vity 125, albo Cygnus 125.

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Brat ujeżdża X8 125 ccm. Ma 195 cm wzrostu i na pozycję jazdy nie narzeka, podobno osłona przed wiatrem też daję radę. Silnik to 15 konny Leader na gaźniku, ale brzmi jakby miał pół litra :) Bagażnik jest konkretny. Raz padł regulator napięcia, był też jakiś drobny wyciek z pompy cieczy chłodzącej.

Odnośnik do komentarza
  • 0
Dnia 12.05.2018 o 23:05, striker994 napisał:

Honda FES Pantheon 125 na wtrysku - co o niej sądzicie? Małe kółka, osiągi wydają się być ok, przynajmniej na papierze. Brak części dedykowanyc poza ASO - trzeba dobierać z innych modeli?

 

Co to znaczy brak dedykowanych części ?

Leje paliwo wymieniam olej i śmigam do Torunia (50km) bez problemu 3 rok. Zrobiłem 11tkm. Wymieniłem klocki, tarcze, opony, pasek napędowy, uszczelniacze lag i rolki wariatora. Wszystko kupione w lokalnym sklepie bez problemu.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Po B400 przymierzałem się do czegoś małego do miasta i przejechałem się Peugeotem Elystarem 150. Silnik dawał fajnie radę, sprzęt był wąski i zwrotny , ale te małe koła w połączeniu ze sprężystym zawieszeniem powodowały dyskomfort podczas jazdy dziurawymi ulicami, a tylko takie są w Łodzi :) Nie mogłem się też przyzwyczaić do pozycji jazdy: on the scooter

Odnośnik do komentarza
  • 0

To ja też dodam coś od siebie. Od dwóch miesięcy jeżdżę Aprilią Atlantic 125 z 2005 roku na gaźniku. Podobnie jak Ty miałem dylemat co kupić. Pojezdzilem trochę po komisach żeby zobaczyć jak się siedzi na poszczególnych skuterach tj:suzuki burgman, honda pantheon, yamaha xmax, piaggio x9 i wspomniany atlantic. Każdy ma inny gust mi akurat z tych wszystkich skuterów najbardziej przypadła do gustu aprilia. Pozycja za kierownicą, możliwość swobodnego wyciągnięcia nóg, szeroki przód dobrze chroniący nogi przed wiatrem w chlodniejsze dni. Szyba dobrze chroni od wiatru ale ja dodatkowo dokupilem sobie deflektor, ktory poprawił komfort jazdy przy większej prędkości. Co do prędkości, wczoraj max 110 km/h licznikowe, 80-90 bardzo przyjemnie się jedzie bez obciążania silnika. Jak dotąd przejechałem 600km i jestem bardzo zadowolony, chociaż już wiem, że w przyszłym roku robię kat. A Ja za swoją Aprilkę dałem 3400 zł do tego doszły nowe opony za 500 zł, akumulator za 160zł, wymiana oleju i filtrów 200 zł, deflektor 199zł. Zawsze coś tam trzeba dokupić, wymienić wiadomo jak to w używanym sprzęcie. Nie napisałeś czy te 5 tysi to kwota na sam sprzęt bo jeżeli planujesz jeszcze jakieś ciuchy itp to ja bym szukał czegoś w okolicach max 4 tysięcy. Fotka mojej apkif287237ab6d8d1f913af27d84316c0cd.jpg

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

7448a7f9a5c26d742803e44fb7893051.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0

Też zastanawiałem sie pomiedzy satelisem a xmaxem 1gen ostatecznie dołożyłem troszkę i kupilem xmax ale juz po lifcie, i ja na pozycję nie narzekam mam jakies 177cm nogi sobie lekko wyprostować, osłona przed wiatrem super (zakupu dokonalem w styczniu i zaczynalem jeździć w temperaturach ok 0 stopni), nie wiem jak z czesciami wygląda bo wymienilem tylko olej, plyny i filtry i robiłem to sam w garażu.

Odnośnik do komentarza
  • 0
Dnia 13.05.2018 o 14:35, striker994 napisał:

Tak, też tak uważam nt. X-Max. Oglądając fotki skutera odnoszę wrażenie, że nie da się wyciągnąć kopyt - wyprofilowanie podłogi wymusza pozycję krzesełkową.

Halo, posiadacze X-Max I gen - mylę się?

Kwestia Twojego wzrostu jest kluczowa jeśli cenisz wygodę podczas jazdy, a najlepiej jeśli masz możliwość przymierz się do kilku skuterów, z wymienionych napewno poleciłbym Piaggio X-max lub evo bo to prawie to samo ale z tej rodziny X9 najwygodniejszy i nabradziej "premium" ;)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...