Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Piaggio X10 opinie


oxford

Pytanie

Tutaj spotkany X10 125 na stacji Shell około miesiąca temu.

X10_1.png

A ten spotkany dzisiaj - X10 350

X10_2.png

X10_3.png

Temat przenoszę z OT do Ogólnego, bo zdecydowanie bardziej tu pasuje.

Administracja

Odnośnik do komentarza

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Może tak być rzeczywiście i miałem podobne doświadczenia. Dlatego obok włoskiej maszynki mam motocykl marki japońskiej. Chociaż on też jest wyprodukowany w Europie ?.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Cena akurat nie jest jakoś szczególnie odstraszająca i sam byłem mocno zainteresowany X10 500 dwa lata temu. Ale odstraszył mnie brak serwisu dla nowości Piaggio we Wrocławiu oraz czas oczekiwania na części. Miałem X7 i sprowadzenie każdej głupoty trwało minimum miesiąc. Z tego co wiem, to nic się nie zmieniło w tym temacie przez te dwa lata.

tak, z częściami do Piaggio nie ma co liczyć na oficjalnego importera

czy nowego czy starego

dlatego biorę od nieoficjalnego importera w wawie

praktycznie każda część w ciągu tygodnia max

a takie podstawowe jak np. pasek, czy moduł zapłonu (ostatnio kupowałem ) - jest zawsze na półce

co do różnicy w przyśpieszaniu X10 500 i 350 to powtarzam zdanie oficjalnego dealera, który jeździł oba modelami

start w początkowej fazie - 350 szybsza

500 ociąga się podobnie jak Beverly z silnikiem 500

Odnośnik do komentarza
  • 0

Włosi cały sierpień leżą do góry wentylem. We wrześniu od razu też się nie palą do roboty ;) Można ich za to lubić lub znienawidzić

No wlasnie. Nie powiem, ma to swoje plusy. Dwa lata temu podrozowalismy autem po Italii w sierpniu i drogi puste. Wyludniale wsie i miasteczka maja swoj urok. Zero korkow w Rzymie. Mniejsze kempingi to tylko turysci a i to niewielu. Wlosi wola te wielkie po 1000 ludzi na kupie. Omijalismy je szerokim lukiem.

Odnośnik do komentarza
  • 0
Gość Robert JAPAN

Faktycznie jest problem z częściami? - bo czekać miesiąc na jakąś pierdołe to nie mam zamiaru i jak z awaryjnością?

Bo cenowo 33 tys x10 500cc kosztuje mało w porównaniu do konkurencji z podobno pojemnoscią - x-max 400 w wersji iron max kosztuje prawie 30tys. Czy może jednak dozbierać i kupić t-maxa albo zejsc niżej czyli x-max400?

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Sympatycy

Robert mogę się podpytać Mojego znajomka( z podpisu) co w trawie piszczy jak znam życie to z częściami silnikowymi nie powinno być żadnego problemu co innego "body"

Odnośnik do komentarza
  • 0

X10 piękny skuter oglądałem siedziałem po prostu cudo (moim skromnym zdaniem zresztą jak każdy włoski skuter). Co nie zmienia faktu że przy moich długich kulasach odpada całkowicie. Ale to jeszcze bym zniósł gdyby nie fakt że włosi z uporem maniaka wszędzie ładują master500. Silnik niby dobry prosty jak budowa cepa ale dla dwóch osób jest za słaby. Nad czym strasznie ubolewam. A wystarczyło by wstawić jakiś dwucylindrowy silnik i już był by mój, a tak dupa :( . A co do części nie widzę problemu przecież one są tylko należy poszukać ja do swojego Malaguta sprowadzam prosto z Włoch, ceny porównywalne np. do Intermotors a nierzadko tańsze i w ciągu 48g mam je w domu.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Niestety problem pojawia się jak coś pilnie potrzebujesz a w tym czasie jest sezon urlopowy w Italii. Tam nikt nie pracuje przez miesiąc i w tedy trzeba czekać. A że jest to akurat w szczycie sezonu.... Z drugiej strony nie ma co zakładać że nowy lub prawie nowy sprzęt będzie od razu potrzebował jakiś wielkich napraw, podstawowe materiały eksploatacyjne są dostępne u nas od ręki. Dodatkowo zastosowanie znanego silnika master 500 powoduje że części do niego kupisz bez problemu.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam potrzebuje opinie Piaggio X10 125 ? te złe i te dobre :)

Przeniesione do odpowiedniego tematu. Na przyszłość używaj wyszukiwarki!

Administracja

Odnośnik do komentarza
  • 0

X10 piękna, jednak absolutnie rozbiły mnie oględziny z bliska. Mylnie przyjąłem, że przy takiej cenie plastiki będą ładnie spasowane, a nowe wyglądają, jakby ktoś pasował elementy po upadku, szkoda.

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
  • 0

Użytkuję X10 125 od ponad roku, przejechałem ponad 7000 km i mogę już coś powiedzieć.

po pierwsze to jest męski model, tzn disyć ciężki. Podczas jazdy tego dię oczywiście nie czuje. Hamuje bardzo dobrze, z przodu dwie tarcze hamulcowe. Moc jest też wystarczająca jak na 125 pojemności. Warto zauważyć, że inne skutery tej pojemności mają moc 12KM, a Piaggio ma 15KM.

Jeżdzę po aglomeracji śląkiej (czyli same miasta) i jest bardzo dobrze. Niekiedy trzeba skorzystać z drogi dwujezdniowej i też daje radę. 

Wielkość skutera jest odpowiednia. Pamiętając, że największy wpływ na komfort ma rozstaw osi - jest OK.

Oczywiście są inne mniejsze skutery takie 50cm na przykład, ale takim rozumowaniem dojdziesz do motorynki. Nie ma żadnych problemów w ruchu miejskim (tym u nas). Bardzo dużą zaketą jest pojemny schowek pod kanapą. Naprawdę spokojnie zmieszczą się dwa kaski i np. kurtki. 

Poza tym ma wszystko co potrzeba: podaje wartość napięcia ładowania, ma gniazdo zasilania i USB, świarła LED i takie tam.

Bardzo dobrze da się ułożyć stopy, bo masz do dyspozycji całą powierzchnię bez uskoku.

Ogólnie nie ma ich dużo.

Ja jestem zadowolony, warto mieć ABS bo wtedy hamulce są zintegrowane i nie musisz się martwić dozowaniem odpowiednich sił hamowania na przednie i tylne koło. Masz to gdzieś, hamujesz lewą klamką a automatyka załatwia wszystko.

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

W X10 jest ten sam silnik co w Vespach GTS
A więc
Co 10 tys km wymiana rolek
Co 15 tys km wymiana pasa
Co roku wymiana oleju
I jeździ bez uwag
Większych problemów nie ma, czasem regulator napięcia trzeba wymienić bo lubi się popsuć
Ogólnie nie sprawia problemów, jeżeli się dba
:)
Chyba że kupi się używaną "nówkę" z Francji, to bywa różnie
Niestety cofanie liczników przez handlarzy nadal jest w pl standardem
A jak nie wiesz jaki ma sprzęt prawdziwy przebieg to jak go masz serwisować ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
  • 0
Dnia Monday, September 04, 2017 o 19:15, Bx19trd napisał:

Użytkuję X10 125 od ponad roku, przejechałem ponad 7000 km i mogę już coś powiedzieć.

po pierwsze to jest męski model, tzn disyć ciężki. Podczas jazdy tego dię oczywiście nie czuje. Hamuje bardzo dobrze, z przodu dwie tarcze hamulcowe. Moc jest też wystarczająca jak na 125 pojemności. Warto zauważyć, że inne skutery tej pojemności mają moc 12KM, a Piaggio ma 15KM.

 

 

Honda pantheon, S-wing tez ma 15 km np. i na wtrysku a waga ciit mniejsza.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Honda Forza też ma 15 KM, a ponadto jest najlżejsza. O dobre 20kg mniej niż Kymco czy Sym Joymax w wersji 15 KM. Oczywiście ma to zasadnicze przełożenie na osiągi.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jestem użytkownikiem x10 350. Jestem z niego bardzo zadowolony. Na 13 zlot Burgmania 2017 miałem do pokonania 400 km. Dla tego skuterka to było mały pikuś. Wygląd jego to mistrzostwo świata. Bardzo mało pali, nie przekracza 3,5/100. Ma tylko jedną wadę. Bardzo długo czeka się na części, bo aż 90 dni.

03.JPG

Odnośnik do komentarza
  • 0
Dnia 10.10.2017 o 22:24, GPS napisał:

Jestem użytkownikiem x10 350. Jestem z niego bardzo zadowolony. Na 13 zlot Burgmania 2017 miałem do pokonania 400 km. Dla tego skuterka to było mały pikuś. Wygląd jego to mistrzostwo świata. Bardzo mało pali, nie przekracza 3,5/100. Ma tylko jedną wadę. Bardzo długo czeka się na części, bo aż 90 dni.

03.JPG

Jako żywo przypomina mi Syma jeśli chodzi o dostępność części. Dramat. I nie myślcie, że nowy, to części nie potrzebuje. Mój miał pół roku jak poleciał w bok na postoju. I dupa. A kluczyk spadł z kółka (ten zapasowy) jak wracałem z salonu. Dosłownie pierwsze kilometry. Zamówiłem i czekałem... Pół roku . Filtr powietrza: dwa miesiące. A koniec końców przyszedł od innego modelu. NIGDY więcej wynalazków. Żadnych. Dobry dostęp do części to podstawa. To gwarantują tylko najwięksi, z dobrze rozwiniętą siecią.

Odnośnik do komentarza
  • 0

To zamawiajcie u niezależnych importerów
Czeka się 5-7 dni
Np. RoboGo w Warszawie na Samolotowej
Głównie obsługuje Vespy ale inne modele Piaggio też daje radę
Oczywiście można zamówień w necie albo telefonicznie i przyślą
Wujek Google da Wam namiary



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
  • 0
12 godzin temu, Jerales napisał:

Jako żywo przypomina mi Syma jeśli chodzi o dostępność części. Dramat. I nie myślcie, że nowy, to części nie potrzebuje. Mój miał pół roku jak poleciał w bok na postoju. I dupa. A kluczyk spadł z kółka (ten zapasowy) jak wracałem z salonu. Dosłownie pierwsze kilometry. Zamówiłem i czekałem... Pół roku . Filtr powietrza: dwa miesiące. A koniec końców przyszedł od innego modelu. NIGDY więcej wynalazków. Żadnych. Dobry dostęp do części to podstawa. To gwarantują tylko najwięksi, z dobrze rozwiniętą siecią.

Nie potwierdzam. Części są dostępne.

Nie spotkały mnie żadne opisane przez kolegów sytuacje. Nie wiem skąd takie porażki. Może tak jak już ktoś sugerował, skoro serwis fabryczny sobie nie radzi (ale ja tego nie potwierdzam), to trzeba korzystać z niezależnych usług.

Poza tym, kolega się chwali nabytkiem. Widać ze zdjęcia , że zadowolony, nawet kolorystycznie się wpasował. A tutaj taki negatywny odzew.

Nieładnie. 

 

Odnośnik do komentarza
  • 0
14 godzin temu, Bx19trd napisał:

Nie potwierdzam. Części są dostępne.

Nie spotkały mnie żadne opisane przez kolegów sytuacje. Nie wiem skąd takie porażki. Może tak jak już ktoś sugerował, skoro serwis fabryczny sobie nie radzi (ale ja tego nie potwierdzam), to trzeba korzystać z niezależnych usług.

Poza tym, kolega się chwali nabytkiem. Widać ze zdjęcia , że zadowolony, nawet kolorystycznie się wpasował. A tutaj taki negatywny odzew.

Nieładnie. 

 

My niedobrzy :/ Szczerze piszę: Przymierzałem się do X10 na MTP i bardzo mi się podobał. Słowo harcerza. I Piaggio to nie Sym. Jak wrócą z urlopu, to chociaż odpiszą, części wyslą. Bo tamci chyba na urlopie od roku. Pozostawili bez odpowiedzi kilkanaście wiadomości. Również na FB czy z dedykowanej do kontaktu z użytkownikami witryny :)

Odnośnik do komentarza
  • 0
Jako żywo przypomina mi Syma jeśli chodzi o dostępność części. Dramat. I nie myślcie, że nowy, to części nie potrzebuje. Mój miał pół roku jak poleciał w bok na postoju. I dupa. A kluczyk spadł z kółka (ten zapasowy) jak wracałem z salonu. Dosłownie pierwsze kilometry. Zamówiłem i czekałem... Pół roku . Filtr powietrza: dwa miesiące. A koniec końców przyszedł od innego modelu. NIGDY więcej wynalazków. Żadnych. Dobry dostęp do części to podstawa. To gwarantują tylko najwięksi, z dobrze rozwiniętą siecią.

Piszesz że trzeba pracować z największymi ...
Ale Piaggio to chyba największy producent jednośladów
;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
  • 0
Dnia 16.10.2017 o 09:33, tomekmajesty napisał:


Piszesz że trzeba pracować z największymi ...
Ale Piaggio to chyba największy producent jednośladów
;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Gwoli uzupełnienia: na rynku. Moim rynku, nie za górami ,za lasami. Co mnie obchodzi duży (bo Sym mały nie jest), skoro zlewkę mają wpisaną w program. Przyznam zaskoczyło mnie to, nie tak wyobrażałem sobie azjatycki etos pracy. Dlatego zanim kupiłem kolejny pojazd upewniłem się, że za skuterem idzie właściwy serwis. Piaggio nie brałem pod uwagę choćby dlatego, że nie ma w okolicy dealera. Jeśli w innych rejonach działa prężnie - czemu nie? Chociaż jak słyszę o tych ich przerwach urlopowych... Poza tym wszystkim jeszcze dochodzi kwestia popularności samego modelu. Bo taki prom kosmiczny jak X10 (przy swojej cenie) NIGDY nie będzie tak popularny jak tańsze modele. Części w większości i tak będą na zamówienie.

Ja miałem właśnie nietypowy Sym Joymax Sport 15KM. Po upadku okazało się, że NIE MA części. Po prostu nie ma. Tak w Polsce, jak i w Europie. A ściągnięcie z Izraela (gdzie mieli magazyn) szacowali na 2 miesiące. Później poinformowali, że nie, jednak nie. Części nie ma i nie będzie. I dali to na piśmie do ubezpieczyciela. A rynek wtórny też nie miał części (bo model niepopularny). Pisałem do fabryki WIELOKROTNIE. Nigdy nie odpisali, nawet słowem. I o to mi chodzi kiedy z zwracam uwagę na serwis. Powtarzanie "w dzisiejszych czasach" NIE jest prawdziwe. Owszem, łatwiej dostać części. Ale łatwiej nie znaczy zawsze. A ja nie chcę być gościem, który cały sezon czeka na dostawę. Dlatego odradzam wynalazki.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Podobnie było kiedyś z Daelimem

A Piaggio jest niewydolne tylko w kanale części sprzedawanych przez tzw dealerów oficjalnych

Natomiast jest w eu cała masa hurtowni z których można sprowadzać oryginalne części za te same a czasami lepsze ceny

Szczególnie w przypadku akcesorii

Ideałem jest Vespa ponieważ części są dostępne w ciągu 3-4 dni do każdego modelu, zarówno współczesnego jak i z lat 50,60 czy innych

Dobrym przykładem jest sklep SIP ScooterCenter który ma wszystko do Piaggio

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...