Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Czy oferta jest interesująca? Cz. 2 . Zapytania o ogłoszenia.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
31 minut temu, markali napisał:

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-silver-wing-doinwestowana-ID6ymlqR.html

Co myślicie o tej Hondzie? Jak ma się wymiana tarcz do podanego przebiegu? 

10 latek i ma 31k km? Ja nie spinając się zrobiłem w zeszłym roku 12kkm. W tym roku, w tydzień chcę zrobić 4.5kkm. Przebieg tej Hondy jest co najmniej nie realny.
A na czym polega to mocne doinwestowanie? Że ma centralkę i 2 kluczyki? ;-)
Co do tarcz, to arturo-bb już Ci napisał - przy tak niskim a prawdziwym przebiegu, to albo mu te tarcze zardzewiały od nieużywania, albo facet jeździł z zaciśniętymi dłońmi, albo ten przebieg można włożyć między bajki. A skoro dwa poprzednie powody są dość mało realne, to raczej ktoś się pomylił w przebiegu. A jeśli pomylił się w tym jednym miejscu, to może pomylił się również pisząc "bezwypadkowy"? Tak, czy inaczej, zalecam dużą czujność.

Opublikowano
25 minut temu, arturo-bb napisał:

Powiem na swoim przykładzie. Mam przejechane 80 tyś i tarcze hamulcowe z minimalnym rantem (fakt że wszystko w trasie ) Wytrzymają u mnie drógie tyle. Pamiętaj że Włosi bardzo często robią 20-25 tyś km rocznie . Sam sobie odpowiedz czy ten przebieg jest realny. Silniki wytrzymują ponad 200 tyś  i cały czas jeżdżą. 

Dzięki za odpowiedź. Myślałem że jeśli jeździła tylko po mieście to przebieg może być realny. Wiadomo że trzeba ostrożności przy takich ofertach. No i dobrze że ma kto poradzić. Szukam dalej!

Opublikowano
49 minut temu, markali napisał:

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-silver-wing-doinwestowana-ID6ymlqR.html

Co myślicie o tej Hondzie? Jak ma się wymiana tarcz do podanego przebiegu? 

Ni jak.

Moją Hondę grudzień 2009 sprzedawałem w zeszłym roku z przebiegiem 43 tys. I tarcze jeszcze powinny wytrzymać spokojnie kolejny cały sezon....

Zaznaczę, że przejeżdżam codziennie cały Poznań (11km) do pracy i z powrotem na zakorkowanej trasie - czyli prawie non stop na hamulcach pomiędzy autami nawet przez kilka kilometrów.!

Moje kilka km w gąszczu samochodów to pewnie kilkadziesiąt km kogoś innego w trasie. 

Skoro "doinwestowali" i  wymienili już tarcze to przebieg realny może być hooo... hooo... grubo powyżej 80 - tys. km... 

Opublikowano
Godzinę temu, MISIEK napisał:

Skoro "doinwestowali" i  wymienili już tarcze to przebieg realny może być hooo... hooo... grubo powyżej 80 - tys. km... 

W moim BURKU tylna tarcza 80 % zużycia, zmęczona wraz z klockami , przednie tarcze jak nówki, 20% zużycia i klocki podobnie, pasek w stanie b.dobrym, sprzęgło dzwon b. dobre, opony z rocznika produkcji skutera, niestety zjechana tylna i słaba (ząbki) w przedniej. Przebieg 16.700 licznikowy ;).

Po zużyciu tych elementów przebieg za bardzo nie podpadał, ale łożysko w kole przednim do wymiany, oczywiście tak uznał serwis Suzuki, być może w innym warsztacie by mogło jeszcze polatać sezon, lub kilkaset kilometrów :unsure:. Czy po takich zużyciach i stanie ogólnym skutera można jednoznacznie stwierdzić że przebieg jest autentyczny, czy ku zadowoleniu i poprawy samopoczucia nowego kierownika :D zweryfikowany by cieszyć ;). Moim skromnym zdaniem to przebiegi nie do końca możemy wnioskować po takich właśnie zużyciach, bo tak jak Artur śmignął 80 tys na tarczach w trasie, to inny nie zrobi 40 tys w mieście.

Opublikowano

Dodam tylko, że posiadam taki skuter od nowości (tyle, że 600) i pierwszy raz wymieniłem fabryczne klocki hamulcowe w 2015 r. przy stanie licznika 25957 km. Wcale nie musiałem, ale trafił mi się daleki wyjazd Szwecja, Dania i dla świętego spokoju wymieniłem. Faktem jest, że nie wykorzystuję Silvera na dojazdy do pracy, głównie turystycznie, ale mój styl jazdy wcale nie należy do grzecznych. Aktualnie mam chyba ok 30000 z hakiem, pytanie brzmi, ile trzeba wyjeździć kompletów klocków, żeby była potrzeba wymiany tarcz?

  • Klubowicze
Opublikowano
9 minut temu, BURISMAN napisał:

bo tak jak Artur śmignął 80 tys na tarczach w trasie, to inny nie zrobi 40 tys w mieście.

Ja zrobię ze 120--150 tyś. na oryginalnych tarczach (80 to mam teraz i jeszcze polatam na nich ze 4 lata -rocznie robię 12-18 tyś )

 

6 minut temu, Abach napisał:

pytanie brzmi, ile trzeba wyjeździć kompletów klocków, żeby była potrzeba wymiany tarcz?

Mam założony trzeci kpl. 

Opublikowano

Trzeba również wziąć pod uwagę (tak dla równowagi) że klocki hamulcowe wątpliwej jakości lub źle dobrane (szczególnie zbyt twarde) potrafią szybko zużyć tarczę. 

Opublikowano
9 minut temu, Abach napisał:

 pytanie brzmi, ile trzeba wyjeździć kompletów klocków, żeby była potrzeba wymiany tarcz?

Wystarczy jeden, i idiota kierownik, tak jak w przypadku mojego skutera. Przód zużyty "normalnie" z tendencją do zużycia jednej strony nieco więcej, podobno częsty przypadek przy dwóch tarczach z przodu, dlatego zdecydowałem się na wymianę całego kompletu, a wystarczyło tylko jedną stronę, handlarz pewnie tak by zrobił, ja robiłem to dla siebie, więc o oszczędzaniu nie było mowy ;). Tył zużyty bo klocków już nie było, i jeździł szorując blachą po tarczy, pewnie aż iskry leciały, więc wytarł tarczę, ponad milimetr. I znów handlarz lub ktoś inny uznałby że wystarczy wymienić klocki, ale ja wymieniłem cały komplet, tarcza z klockami, by mieć święty spokój przez co najmniej sezon, a na Jesień się zobaczy jak to będzie wyglądać.

12 minut temu, arturo-bb napisał:

Mam założony trzeci kpl. 

Artur ale Ty wiesz co robisz, w dodatku jeździsz na długich trasach.

  • Administrator
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. Myślałem że jeśli jeździła tylko po mieście to przebieg może być realny.

 

U mnie w SW tak wygląda jeszcze fabryczna tarcza (praktycznie brak progu) oraz zacisk przy aktualnym przebiegu 49 tkm.

d40cbbcc2ff2213ac1f24fb6d7d3f475.jpg

 

  • Sympatycy
Opublikowano
3 godziny temu, markali napisał:

Co myślicie o tej Hondzie? Jak ma się wymiana tarcz do podanego przebiegu? 

Zrobiłem Silverem 31 000 km i mam WCIĄŻ fabryczne klocki, to o jakiej wymianie tarcz może być mowa przy tym przebiegu? Weź to pod uwagę i odpowiedź nasunie się sama :).

Opublikowano
25 minut temu, MariuszBurgi napisał:

 

U mnie w SW tak wygląda jeszcze fabryczna tarcza (praktycznie brak progu) oraz zacisk przy aktualnym przebiegu 49 tkm.

d40cbbcc2ff2213ac1f24fb6d7d3f475.jpg

 

Ale nie można porównywać Naszych wychuchanych skuterów, które stoją na świecznikach i o które dbamy lepiej jak o własne żony ;), do Włoskich czy Francuskich "wozidełek". Tam poza kupnem do pierwszej awarii nikt nic nie robi, jak olej zmienią to już się pewnie spocili ;). Pamiętam jak kupiłem mercedes 124 z Włoch, to jego stan blach, nawet środek był względnie zadbany, ale części eksploatacyjne wymagały wymiany i to od zaraz, włącznie z olejami i płynami, o klockach czy tarczach to nawet nie wspomnę :unsure:.

  • Sympatycy
Opublikowano

Wybacz Kolego, ale zupełnie innej kwestii dotyczy Twój komentarz, niż problem, który poruszamy.

Opublikowano
6 minut temu, KriSSo napisał:

Wybacz Kolego, ale zupełnie innej kwestii dotyczy Twój komentarz, niż problem, który poruszamy.

Wybaczam :D.

Problem który poruszamy i dyskutujemy, to autentyczność przebiegów skuterów sprowadzonych z zagranicy przez handlarzy w ogólnym rozumieniu, lub na konkretnym przykładzie danego skutera jak powyższej Hondy SW, i o tym staram się nawiązać dyskusję, bo osobiście mnie ona też interesuje i po to trafiłem na to forum. Takie ocenianie przebiegów, to jak wróżenie z fusów, bo każdy egzemplarz był użytkowany w innych warunkach, i nie trzeba być wybitnym  znawcą i mechanikiem skuterów by ten aspekt wziąć pod uwagę, zamiast generalizować problem i wrzucać wszystko do jednego wora. Przy moim zerowym doświadczeniu o przebiegach skuterów, wytrzymałości ich i części eksploatacyjnych, czy też ich autentyczności. Jako przykład w dyskusji podałem swój egzemplarz, bo na jakiej podstawie dyskutować gdy nie ma się porównania ?. Co mam sądzić o przebiegu mojego skutera, skoro większość tu piszących uważa zużytą tarczę hamulcową jako wykładnik przebiegu. Zapewne mają rację, ale ja widziałem moją tarcze i klocki, które szorowały blachą po niej nie wiadomo jak długo ?, i wyżłobiły w tarczy rowki. Zakładając na taką tarcze nowe klocki było to wg mnie bez sensu, bo szkoda klocków, a toczenie tarczy mija się z celem, gdy nowa tarcza to koszt 300 zł i spokój na długo jeżeli o to zadbamy. Co mam sądzić o przebiegu, gdy tylna tarcza jest do wymiany, a przednia zużyta w 20%, opony "zużyte" ale są z rocznika produkcji skutera ?. Tylna opona zdarta do "łysa" co wskazywało by na używanie tylko tylnego hamulca, ale przednia już tylko w ząbki bo miała za niskie ciśnienie. Jak zatem na takiej podstawie i tych danych ocenić czy deklarowany przebieg jest autentyczny, czy wykonany na życzenie ?.

Opublikowano

Czytając to wszystko co piszecie odnoszę wrażenie że kolego szuka i czeka aż ktoś powie :

"Brać, opłaca się."

 

32 minuty temu, BURISMAN napisał:

Ale nie można porównywać Naszych wychuchanych skuterów, które stoją na świecznikach i o które dbamy lepiej jak o własne żony ;), do Włoskich czy Francuskich "wozidełek".

Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem absolutnie :)

 

Opublikowano
3 minuty temu, Sobier napisał:

Czytając to wszystko co piszecie odnoszę wrażenie że kolego szuka i czeka aż ktoś powie :

"Brać, opłaca się."

 

I tu trafiłeś w sedno sprawy ;). Podajemy taką masę różnych informacji, że pewnie teraz wyłączył kompa i poszedł się napić ;).

Opublikowano

A nikt nie zwrócił uwagi na to "oryginalne" malowanie tego "bezwypadkowego" egzemplarza?

Opublikowano
7 minut temu, Sobier napisał:

Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem absolutnie :)

dlaczego - ?.

 

Opublikowano
18 minut temu, BURISMAN napisał:

I tu trafiłeś w sedno sprawy ;). Podajemy taką masę różnych informacji, że pewnie teraz wyłączył kompa i poszedł się napić ;).

Gdybyście czytali wszystko uważnie to zauważylibyście że 3 godziny temu podziękowałem za info i stwierdziłem że szukam dalej.  

Mimo wszystko informacje przydatne nie tylko dla mnie. Jeszcze raz dzięki!

Szkoda że nikt nie odpisał na temat burgmana z mojego wcześniejszego zapytania. Czy dobrze widzę że podnóżek prawy z przodu na rogu ma uszkodzenie? Wydaje mi się że coś tam odstaje.

https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-burgman-an-400-k9-limited-edition-motofrajda-ID6yOB29.html

 

 

Opublikowano
26 minut temu, markali napisał:

Szkoda że nikt nie odpisał na temat burgmana z mojego wcześniejszego zapytania. Czy dobrze widzę że podnóżek prawy z przodu na rogu ma uszkodzenie? Wydaje mi się że coś tam odstaje

Kolego ten skuter ma 8 lat i pisanie o uszkodzonym podnóżku ...........;), bardziej powinny Cię interesować plastikowe osłony, stan napędu, sprzęgła, czy nawet ogumienia które do tego modelu kosztują ok. 500 zł, to przy kosztach podnóżka to pryszcz :).

 

32 minuty temu, markali napisał:

Gdybyście czytali wszystko uważnie to zauważylibyście że 3 godziny temu podziękowałem za info i stwierdziłem że szukam dalej. 

Przeczytaj prywatną pocztę.

Opublikowano
Godzinę temu, markali napisał:

Gdybyście czytali wszystko uważnie to zauważylibyście że 3 godziny temu podziękowałem za info i stwierdziłem że szukam dalej.  

Mimo wszystko informacje przydatne nie tylko dla mnie. Jeszcze raz dzięki!

Szkoda że nikt nie odpisał na temat burgmana z mojego wcześniejszego zapytania. Czy dobrze widzę że podnóżek prawy z przodu na rogu ma uszkodzenie? Wydaje mi się że coś tam odstaje.

https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-burgman-an-400-k9-limited-edition-motofrajda-ID6yOB29.html

 

 

Zdjęcia tak kiepskie że tylko szaman chyba coś wypowie 
Jedyne co u mnie na plus to rura tłumika nie pordzewiała się wydaję 
Skuter wylulany plakiem że aż miło 
mocowanie dolne się trzyma chodzi mi o osłone chłodnicy na dolnych kołkach. 
Przy takim przebiegu licz się jeszcze na wydatek około 2000 pln na napęd i będziesz miał skuter jak nowy ;)
Dla mnie wygląda intersująca i jak bym miał blisko napewno bym się przejechał 
Zobacz sobie na youtube przy jakich prędkościach burgman 400 ma jaką prędkość (na forum też tego pełno) i takie +/- bo nie znam twojej wagi powinieneś mieć. 
przytrzymaj go na prędkości 50 km , 60 km 70km itp nie powinien szarpać , skakać itp 
jeżeli masz 90 km/h przy 6000-6500 rpm napęd masz do roboty 
Moje sugesie - a za experta sie nie uważam Nie bierz sobie to za wyznacznik to tylko porady.

  • Administrator
Opublikowano
19 godzin temu, BURISMAN napisał:

Ale nie można porównywać Naszych wychuchanych skuterów, które stoją na świecznikach.

Zdjęcie tarczy z zaciskiem, które wrzuciłem to egzemplarz SW, który był/ jest normalnie użytkowany, nie tylko przy ładnej pogodzie. 

 

Cytuj

 do Włoskich czy Francuskich "wozidełek".

Tam poza kupnem do pierwszej awarii nikt nic nie robi, jak olej zmienią to już się pewnie spocili ;)

X razy było pisane na tym forum. Akurat w IT jest bardzo dużo egzemplarzy w idealnym stanie i mega zadbanych. Sporo zależy od regionu. Północ a południe to zupełnie inne sprzęty, inne użytkowanie z inną kulturą techniczną. Poza tym zależy o jakich modelach maxi rozmawiamy. Są wołki robocze (najczęściej zakres 125-300 ccm) i skutery, które w IT uchodzą za pojazdy weekendowe (np. Tmax). Problem jest tylko taki, że te zadbane z reguły nie są kupowane przez handlarzy z PL ze względu na ceny, których nasz rynek nie zaakceptuje.

18 godzin temu, BURISMAN napisał:

 Co mam sądzić o przebiegu mojego skutera, skoro większość tu piszących uważa zużytą tarczę hamulcową jako wykładnik przebiegu. 

Sama tarcza nie ale tarcza + stan zacisku, przewodów, centralki, tylnego wahacza, kolektora, manetek, kontrolerów, kanapy i jeszcze "kilku" innych już tak. Poza tym wiele z tych elementów może też sporo powiedzieć o tym z jaką kulturą techniczną użytkował dany egzemplarz (np. stan przekroku) dotychczasowy (owi) właściciel (e).

Ps. Zdjęcie wahacza przykładowego skutera z ogłoszeń, który ma "deklarowany" przebieg 35 tkm i pochodzi z 2010 roku

836488873_8_1080x720_honda-silver-wing-4

Teraz ten sam wahacz ale w innym egzemplarzu, też 2010 rok i przebieg blisko 50 tkm

 

IMG_20160317_161344-01.jpeg

Opublikowano
Dnia 20.03.2017 o 21:59, MariuszBurgi napisał:

Zdjęcie tarczy z zaciskiem, które wrzuciłem to egzemplarz SW, który był/ jest normalnie użytkowany, nie tylko przy ładnej pogodzie. 

 

X razy było pisane na tym forum. Akurat w IT jest bardzo dużo egzemplarzy w idealnym stanie i mega zadbanych. Sporo zależy od regionu. Północ a południe to zupełnie inne sprzęty, inne użytkowanie z inną kulturą techniczną. Poza tym zależy o jakich modelach maxi rozmawiamy. Są wołki robocze (najczęściej zakres 125-300 ccm) i skutery, które w IT uchodzą za pojazdy weekendowe (np. Tmax). Problem jest tylko taki, że te zadbane z reguły nie są kupowane przez handlarzy z PL ze względu na ceny, których nasz rynek nie zaakceptuje.

Sama tarcza nie ale tarcza + stan zacisku, przewodów, centralki, tylnego wahacza, kolektora, manetek, kontrolerów, kanapy i jeszcze "kilku" innych już tak. Poza tym wiele z tych elementów może też sporo powiedzieć o tym z jaką kulturą techniczną użytkował dany egzemplarz (np. stan przekroku) dotychczasowy (owi) właściciel (e).

Ps. Zdjęcie wahacza przykładowego skutera z ogłoszeń, który ma "deklarowany" przebieg 35 tkm i pochodzi z 2010 roku

836488873_8_1080x720_honda-silver-wing-4

Teraz ten sam wahacz ale w innym egzemplarzu, też 2010 rok i przebieg blisko 50 tkm

Mariusz jesteś tu starym wyjadaczem :D i nie bardzo chciałbym z Tobą polemizować, bo znasz się na tym dużo lepiej niż ja, ale nadal nie przekonaliście mnie wszyscy do Waszych opinii na temat przebiegów skutera po zużyciu niektórych elementów, szczególnie w przypadku, kiedy część z tych elementów wskazuje na przebieg co najmniej 50tys, a  skuter stoi na oryginalnych oponach od nowości. Przybrudzenia, ramy czy zacisków, otarcia plastików czy innych części wg mnie wskazują tylko na to, że poprzedni właściciel nie bardzo dbał o maszynę. Ale nie ma o co się przekonywać na siłę. Na moim przykładzie zakupu wiem, że taka ocena nie jest łatwa, wiem, że mój egzemplarz kupiłem od handlarza, i że w 5 letnim skuterze mogę przebieg 16,700 tys włożyć miedzy bajki, ale wiem też, że żadnej tragedii ze skuterem nie ma, trzeba było wymienić wszystko to co jest eksploatacyjne i po problemie. Raz trzeba to zrobić zaraz po zakupie, a drugi raz po jakimś czasie ;). Dużo rzeczy wymieniłem od zaraz, a mogłem jeszcze jeździć, ale chciałem zrobić to na samym początku u siebie  porządnie, by mieć spokój przez cały sezon a może i więcej. Jedno jest pewne, zdjęcia nie oddają wyglądu i stanu technicznego skutera, trzeba ruszyć 4 litery i pojechać na oględziny, bo nic tego nie zastąpi.

 

  • Użytkownicy+
Opublikowano
1 godzinę temu, mkapilkr napisał:

Witam 
Czy ktoś zna ten skuter czy ktoś może się coś wypowiedzieć 
Dziękuje 
https://www.olx.pl/oferta/suzuki-burgman-125-kat-b-polecam-okazja-nie-honda-i-yamaha-CID5-IDkWQto.html#a22b4d14f7
ja widzę tylko bram naklejek i niepasujaca lewa stronę podnuzka 

A osłona wydechu ?  Nie powinna być chromowana ? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...