Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Zakaz sprzedaży nowych diesli i benzyn od 2025 w Norwegii, wątek o pojazdach elektrycznych, dieslach i benzynach nie tylko w Norwegii


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ciekawy dokument niemieckiej telewizji Deutsche Welle dotyczący zmian na rynku silników samochodowych. Jest tu bardzo mocno postawiona teza - autor nie neguje zmiany ale gotowość Niemców do zmiany. Polecam - niestety tylko po angielsku.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Dnia 18.03.2019 o 13:36, MariuszBurgi napisał:

(...)Fakt 1. Można powiedzieć, że sezon grzewczy dobiegł końca ?(...)

Sezon grzewczy? jak najbardziej, wystarczyło kilka dni z niższymi temperaturami i mapka się zaczerwieniła: https://airly.eu/map/pl/

Wcześniej tygodniami (a wręcz miesiącami) było wszędzie zielono.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nawet tego nie zauważyłem, a właściwie zauważyłem dopiero po wypowiedzi rzecznika policji o niemożności kontroli ze względu na brak "mocy przerobowych"... W Berlinie wprowadzono od 10.2019 na kilku ulicach zakaz poruszania się dieslami do normy Euro 5 włącznie. Na razie są to odcinki o łącznej długości 2,9 kilometra w siedmiu newralgicznych miejscach miasta ? .

PS. Czyli następny diesel to Euro6d TEMP?

  • 4 tygodnie później...
  • Administrator
Opublikowano

Elektryk... Miało być taniej -> KLIK

Opublikowano

A gdzieś wczoraj czytałem, w Rzymie wszystkie (bez różnicy w normie, nawet te najnowsze) diesle mają zakaz wjazdu do miasta.

  • Użytkownicy
Opublikowano

Ograniczenia w ruchu samochodów i pojazdów prywatnych w „Zielonym Pasie Ztl” będą dotyczyć wszystkich silników wysokoprężnych od godz 7.30 do 10.30 i od 16.30 do 20.30 dla wszystkich pojazdów z silnikiem Diesla od Euro 3 do Euro 6. Zakaz dotyczy również motorowerów i motocykli Euro 0 i Euro 1 oraz pojazdy benzynowe Euro 2

Opublikowano

No to zawsze pomiędzy 10:30 a 16:30 oraz całą noc od 20:30 do 7:30 można śmigać aż miło ? .

PS. 1 czy 2 ? ? Chociaż w sumie bardziej to chyba obchodzi Juliusza Cezara niż mnie ? ... Mi chodzi tylko o trend i ew. polityczne następstwa.

A trend jest ogólnie widoczny we wszystkich większych miastach Europy. Bez Euro 6 nie podchodź? ... Rzym to przegięcie. Włosi mają przecież wiele innych palących problemów..

Italy_Roma_coaches_map.jpg

 

  • Administrator
Opublikowano

Ten zakaz wywołał wiele sprzeciwów i został uznany za absurdalny. Piszą o nim wszystkie większe portale IT. Za główny powód smogu uznawany jest brud na ulicach a nie spaliny aut czy co ciekawsze, jednośladów. Jest wzmianka i u nas -> KLIK

  • 2 tygodnie później...
  • Administrator
Opublikowano

"Plan" o milionie aut elektrycznych do 2025 czy nawet 2030 roku... można dziś uznać za całkowicie pozbawiony realizmu... -> KLIK

Opublikowano

A to kiedyś był realny plan?

Jak w kawale: W piśmie "Prawda" kiedyś napisano, że w Moskwie na Placu Czerwonym rozdają samochody. Zasadniczo to prawda, ale nie w Moskwie, a w Odessie, nie samochody, a rowery i nie rozdają, a kradną.

  • Administrator
Opublikowano
1 godzinę temu, Geni napisał:

A to kiedyś był realny plan?

Rozumiem, że to pytanie retoryczne? ?

Może tak... były nadzieje na zwiększenie udziału aut elektrycznych w rynku ale ostatnie podwyżki cen energii gospodarstw, podane cenniki za ładowanie na ulicy takich firm jak GreenWay czy Lotos, znikające punkty "darmowej" opcji ładowania, faktyczny "ślad węglowy"... czy wspomniana przed chwilą decyzja o wycofaniu się lub symbolicznym dofinansowaniu zakupu nowego auta, zatraca jakikolwiek sens posiadania elektryka. Nie ma tu mowy o ekonomii a i bajkę o ekologii mało kto dziś łyka. 

Poza tym to nie tylko problematyka PL... "Zresztą, taki cenowy trend występuje nie tyko w Polsce, z podobnymi problemami borykają się też np. użytkownicy aut elektrycznych m.in. w Niemczech, gdzie jedna z największych sieci stacji ładowania – IONITY – zapowiedziała ostatnio gigantyczne podwyżki, po których w wielu przypadkach ładowanie będzie nawet 10-krotnie droższe niż dotychczas."

Opublikowano

Mariuszu całkowicie i bezapelacyjnie retoryczne. Brednie to były od początku. O ile widzę realną możliwość wpierania przez rząd krajowej produkcji pojazdów elektrycznych i hybrydowych stosowanych w transporcie publicznym, to pierdoły o rodzimej produkcji samochodach dla Kowalskiego włożę między bajki. Nie ma takich możliwości.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Może nie do końca w nurcie głównym tego tematu ale myślę że na peryferia ta ciekawostka się załapie

>>KLIK<<

 

PS. Sprawdziłem datę artykułu ... nie, nie jest z 1 kwietnia

  • 2 tygodnie później...
  • Użytkownicy
Opublikowano

Trochę w nurcie tego, co Długi przesłał:

https://tygodnik.tvp.pl/44555034/piec-technologii-i-problemow-ktore-30-lat-temu-przewidzieli-tworcy-sondy

Jest o polskich samochodach elektrycznych z FSO. Już wtedy zwracali uwagę na fakt zanieczyszczenia środowiska przy produkcji prądu.

Inne tematy też zresztą ciekawe.

 

 

 

  • 2 tygodnie później...
  • Klubowicze
Opublikowano

Nic dziwnego. Nie ma to jak dobry, oszczędny, niedymiący TD. Właśnie dziś sprawdziłem, że muszę dolać do zbiorniczka 10 l AdBlue. Ja jestem samochodowym fanem turbodiesel’i, choć wielu powie, że diesel to tylko do lokomotyw dobry

 

 

Opublikowano

Problem bardziej złożony, dyletanckie decyzje poczty dla kupionego startupu i tyle. Zmarnowane szansy. Sytuacja była opisywana szczegółowo w fachowej prasie de. 

  • Użytkownicy+
Opublikowano

No nie do końca. "Niemiecka Poczta"  wymyśliła że sama sobie wyprodukuje auta elektryczne, wymieni swoją flotę i jeszcze zarobi na sprzedaży aut innym. Chyba nie przewidzieli ile trzeba wydać na wdrożenie nowego produktu. ? 

Opublikowano
Dnia 7.03.2020 o 22:09, Piootr napisał:

(..) Ja jestem samochodowym fanem turbodiesel’i, choć wielu powie, że diesel to tylko do lokomotyw dobry emoji854.png

Moim zdaniem w żadnym wypadku tylko do lokomotywy?. Na dzień dzisiejszy w mieście(niemieckim) skłaniam się ku hybrydzie, zresztą Priusy jeżdżące jako taxi w wielu krajach nie kłamią. Na trasy to inna bajka, zużycie w hybrydzie wzrasta niebotycznie. Ja sam używam na trasie iDTEC, bo hybryda czy sama benzyna to w trasie średnio zużycie x2 w stosunku do oszczędnego diesla ... 

  • 2 tygodnie później...
  • Użytkownicy+
Opublikowano

? ?  już to chyba ustaliliśmy, że nie tylko samochody odpowiadają za smog, ale kolejny dowód  nie-ma-aut-na-ulicach-jest-smog    ? 

Opublikowano

Dużym brakiem wyobraźni i odpowiedzialności wykazali się także niektórzy włodarze większych aglomeracji dostosowując plan zagospodarowania przestrzennego do potrzeb lobby developerskiego. Zabudowa "korytarzy" powietrznych w miastach trwa na dobre a wycinka dużych powierzchni zielonych jest dziś standardem. Prosto jest dzisiaj pokazać dymiąca rurę wydechową i krytykować właścicieli pojazdów spalinowych. Trochę trudniej i bardziej skomplikowane jest znaleźć rozwiązanie problemu, które zadowoliłoby wszystkich. Te brednie o ekologii i hybrydach są dobre może dla dzieci z przedszkola chociaż i one dziś na wiele nie dadzą się nabrać. We wszystkim dziś jest czyjś biznes. Jeżeli jest to związane z szumnymi hasłami o ekologii to będą promowane takie towary, żebyśmy je kupili czy chcemy czy nie ale decyzję już ktoś podjął za nas.

I tak dziś i jutro będą przy tej polityce wyglądać 4oo i 2oo. Wielu z nas przez te parę lat mogło zobaczyć jak mówili nam że diesel jest super ok, potem gaz następnie benzyna dowzing a teraz elektryki a za parę lat będzie jeszcze coś innego.

Trzymajmy się zdrowo LWG.

Opublikowano

Mój błąd, bo nie napisałem, o który kraj mi chodzi. Nie chodzło mi właściwie o smog, tylko o obostrzenia, czyli zakazy wjazdu (Euro 4 i 5 dla diesli) ? . Na warunki dużego miasta w De: na miasto hybryda, w trasie diesel jest jednak dużo lepszy. Bo co mi po dieslu, którym nie mogę poruszać się swobodnie w mieście. Tyle teorii.

 

  • Użytkownicy+
Opublikowano

Ja generalnie wiem o co chodzi ale ....      Chciałem tylko kolejny raz zwrócić uwagę że te wszystkie ograniczenia dla starszych samochodów, (nie tylko diesli) są sztuczne i stoi za tym jakieś lobby.  Rozumiem i też jestem za tym aby nowe samochody były coraz bardziej Eco (chociaż czasem  można się spierać czy przyjęte kierunki są aby właściwe), ale jestem też za tym aby ustawodawcy odczepili się od starych samochodów, które wcześniej czy później znikną z rynku samoistnie. 

  • Klubowicze
Opublikowano
34 minuty temu, EndriuBis napisał:

które wcześniej czy później znikną z rynku

I tu jest właśnie ten mały szczegół - chodzi o to aby zniknęły wcześniej, a ich właściciela nabyli nowe auta.
Biznes musi się kręcić i nie o ekologię tak naprawdę tutaj chodzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...