Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, MISIEK napisał:

W serwisie pewnie powiedzą, że akumulator nie podlega gwarancji...

Ciekawe czy uszkodzony, czy też system Noodoe wyczerpał go do zera. To też wystarczy by ładowarka nie zaczęła ładować. 

 

Akumulator podlega gwarancji. Przynajmniej w Motor Landzie kiedyś nie robili z tym problemu.

Opublikowano
Godzinę temu, Geni napisał:

Kocyk jeżeli masz dostęp do prostownika z manualnymi ustawieniami, to możesz spróbować ożywić akumulator ładując go prądem o małym natężeniu. Automatyczne ładowarki przy całkowicie rozładowanych bateriach mogą wyrzucać błąd i komunikat o uszkodzeniu akumulatora.

Widzę kolega mnie ubiegł. Ja bym tą opcję obstawiał. Trzeba wzbudzić akumulator prostą nieelektroniczną ładowarką 12V lub jeśli ktoś ma możliwość w automatycznej ustawić ręcznie prąd. Wyczerpane do cna eneloopy, które nie widziała( znaczy widziała, ale zgłaszała błąd) ładowarka automatyczna odpowiednio potraktowane wracały do życia.

Z przypadków motoryzacyjnych, to kiedyś rozładowałem do "absolutnego zera" aku w samochodzie bo zapomniałem odłączyć matę grzejącą pod pupę:) Automatyczna ładowarka nie chciała ruszyć, a stary prostownik dał radę. Później oczywiście elektroniczna ładowarka "widziała" i ładowała akumulator normalnie. Do tej pory ten aku żyje i ma się dobrze.

Opublikowano

Panowie po co sie męczyć ? Jest gwarancja - bedzie nowe aku ? Nie ma o czym mówić. A na przyszłość podłącz aku na podtzymanie do ładowarki, nawet takiej z Lidla za 50 zł

Opublikowano
7 godzin temu, Geni napisał:

(...) Automatyczne ładowarki przy całkowicie rozładowanych bateriach mogą wyrzucać błąd i komunikat o uszkodzeniu akumulatora.

Albo wystarczy równolegle połączyć do aku, dokładnie sekundę przed momentem podpinania automatycznej, nawet na chwilkę bateryjke (np. AA- osobiście podpinam w takich przypadkach 18650), ładowarka wykryje niewielkie napięcie, wystartuje ładowanie i ... voilà ;) ...

PS. A ustawienie jej na "recondition" zazwyczaj załatwia też skutek (nie przyczynę :D ) głębokiego rozładowania.

PS2. Ale fakt, najlepszym rozwiązaniem jest gwarancja :) .

Opublikowano

Metodą prób i błędów udało się naładować akumulator. Połączyłem mój akumulator z akumulatorem ze skutera żony i ładowanie ruszyło. Dzięki za podpowiedź dr.big. Akacz wrócił do zycia:), uff. W sobotę odstawiam do serwisu i zażądam wymiany akumulatora. Choć teraz powiedzą ze jest sprawny, ale nie odpuszczę. Choć może było tak jak wcześniej pisał dr.big. W Toruniu był szok jaka maszyna przyszła i się bawili i akumulator dostał popalić. Ja przejechałem tylko 300 km i nie zdążył się naładować. Postał 1,5 miesiąca i stało się jak się stało. Ale jak jeździć jak ma się czas tylko w niedzielę, a cały czas lało.

  • Klubowicze
Opublikowano

Kocyk, jak masz 300 km to nie zapomnij zrobić obowiązkowego serwisu olejowego i korzystaj z pięknej pogody. Ja już nakręciłem 1200 km, a odebrałem miesiąc po tobie.

BTW. Jutro jadę do chłopaków z MotoPower, żeby ogarnęli mi kabelki do ładowarki w prawym schowku.

  • Klubowicze
Opublikowano

Tak jak wspomniałem, dziś AK otrzymał rękami chłopaków z MotoPower, „wenflon” przez który będę przez okres zimy podawał życiodajny porąd podtrzymujący akumulator. OptiMate III sprawdzony i gotowy do użycia. Nie jestem zwolennikiem przepalania sprzętu w garażu wolę mu podać kroplówkę prądową.
a4edfd75b9019f488bb9c927e6ef3da0.jpg
4c59e0973df37f971b888044750e9606.jpg
f61428e3254761ad8994a02c880aebd4.jpg

Przy okazji szyba czołowa została zamontowana w wyższym położeniu i już po pierwszej przejażdżce wyczuwam, że jest lepiej - przynajmniej na sezon jesień/wiosna.

  • Administrator
Opublikowano

Przy okazji zrobiliśmy także pomiary poboru prądu w Piootr"kowym Akaczu.

 

Po przekręceniu "stacyjki" i przez kolejne kilka sekund mamy 6A (bez dotykania startera)- sporo jak na oświetlenie ledowe. Później sytuacja powoli się stabilizuje i finalnie po uśpieniu wszystkich diwajsów mamy 0.03A

Start

dd0b52aa4b07bcb09b303e541607f87c.jpg

Przez ok.2 min.

0f46d38ddeaa8410c85f85480dce7157.jpg

Po uśpieniu

93c6406268f6aaa24365bf9f3161e2e7.jpg

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

TZZ12S ma 9Ah, przy poborze 0.03A powinien utrzymać napięcie przez 300 godzin czyli 2 tygodnie. Chyba się nie mylę?

Opublikowano

Piootr pamietam o przeglądzie po 300 km. W sobotę odstawiam AKacza na przegląd. I poproszę dokładnie o taki sam wenflon.

Przed dłuższym parkowaniem zdecydowanie polecam zapominanie w pamięci telefonu połączenia Bluetooth ze skuterem. Dziś sprawdziłem, ze mimo wyłączonego zapłonu, stan w  Noodoe jest "connect". To dość dziwne. Bo w przypadku samochodów telefon po wyłączeniu zapłonu w aucie traci z nim połączenie. Nasz skuter cały czas jest połączony. To musi się odbijać na akumulatorze. 

Piootr a co z Twoimi uchwytami pod centralny?

  • Klubowicze
Opublikowano

Sprawdziłem w telefonie i Noodoe jest w menu bluetooth telefonu rozłączone. Zarobię jeszcze kilka prób. Jedno jest pewne, ten skuter wymaga kroplówki prądowej na okres dłuższego nie używania. U mnie najdłuższa przerwa to 8 dni. Na włoskim fanpejdżu AK550 też ten temat był poruszany i włoscy koledzy zbroją się w prostowniki.
5db2bbbeeb29c56f91b4bf21fbb8e146.jpg

Odnośnie płyty pod kufer centralny to informacja od dostawcy, że kufer jest już w transporcie do Polski. Czekam z niecierpliwością.



Opublikowano

Tylko w moim przypadku garaż mam za ścianą. I telefon ze skuterem jest połączony a z samochodem nie. Jutro zrobię zdjęcia bo już dziś w obawie o akumulator celowo usunąłem to połączenie. 

Piootr jeszcze jedno. Znalazłeś może gdzieś wymiary tej szyby GIVI? Bo z tej fabrycznej słabo jestem zadowolony. Jak jadę powyżej 110 to tak mi nawala w kask falujące powietrze, ze czuje jakby mały ludzik stał na kasku i nawalał młotem pneumatycznym. Ta z francuskiej firmy Ermax jest dłuższa o 4,5 cm i to pewnie mi wystarczy. Ale GIVI mi się bardziej podoba. 

U mnie to tak wyglada. 

 

FullSizeRender.jpg

Dodam ze jestem w domu, a skuter w garażu wyłączony. 

Opublikowano

Kurcze, skuter jak nowy telefon. Bez ładowarki w kieszeni strach się ruszać na miasto :-D

  • Klubowicze
Opublikowano

To prawda, ale pod warunkiem, że będę 2 tygodnie łaził po mieście ;-) W moim przypadku to wykluczone

 

 

Pozdrawiam Piootr

Piootr jeszcze jedno. Znalazłeś może gdzieś wymiary tej szyby GIVI? Bo z tej fabrycznej słabo jestem zadowolony. Jak jadę powyżej 110 to tak mi nawala w kask falujące powietrze, ze czuje jakby mały ludzik stał na kasku i nawalał młotem pneumatycznym. Ta z francuskiej firmy Ermax jest dłuższa o 4,5 cm i to pewnie mi wystarczy. Ale GIVI mi się bardziej podoba. 

 

Wymiarów to chyba nie ma jeszcze na stronach GIVI. Ja akurat w kierunku podwyższania szyby szedł nie będę. Na lato kupię GIVI ale krótka ciemną. Spróbuj swoją fabryczną podnieść, mi to trochę pomogło, ale generalnie nie narzekam.

To prawda, ale pod warunkiem, że będę 2 tygodnie łaził po mieście ;-) W moim przypadku to wykluczone

 

 

 

Wymiarów to chyba nie ma jeszcze na stronach GIVI. Ja akurat w kierunku podwyższania szyby szedł nie będę. Na lato kupię GIVI ale krótka ciemną. Spróbuj swoją fabryczną podnieść, mi to trochę pomogło, ale generalnie nie narzekam.

 

Opublikowano

Piotr a jak spisują się światła w nocy?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  • Klubowicze
Opublikowano

Nie miałem jeszcze jeździć w totalnej ciemności poza miastem, ale wieczorami w mieście, garaże podziemne, miejskie tunele itp i owszem. Krótko mówiąc światła są OK. Wczoraj na spocie mieliśmy krótką dyskusję na temat światła stop w AK. Na początku koledzy stwierdzili, ze jest za małe, ale z odległości 3-5 metrów było już dobrze.
b18339586524ca4735aefc8a86e1194d.jpg

Malossi Multivar 2000 dostępny do AK550, a więc dłubać będzie już można.
fbd42256d775d7d0aea86e59fd56fb77.jpg

  • 2 tygodnie później...
  • Administrator
Opublikowano

Po rozmowach z podróżnikami z CHRL potwierdziło się to, co już wiadomo z doniesień rynku włoskiego. Zresztą jeden przypadek jest już także w PL.

AK550 ma problem z uszczelniaczami przedniego zawieszenia. Zdarza się, że potrafią puścić olej, który niestety wycieka na tarcze i klocki. Warto się więc skupić na tej części pojazdu podczas eksploatacji.

538de479-6da5-4b15-aae8-53145724cbab

Drugą sprawą są szwankujące moduły "stacyjki" i keylessa. W nieokreślonych przypadkach pojawia się problem z komunikacją.

Zmieniając temat. Na rynku pojawia się coraz więcej extrasów do Akacza. Zarówno tych do tuningu mechanicznego jak i optycznego.

S__23805962_1024x1024.jpg?v=1507130491

19642788_1967321650221431_5450543173728644341_n_1024x1024.jpg?v=1507133931

 

f53e55f7-0edc-4f34-bbe9-281418b89bbe_102

RPM GII Rear shock for AK550

  • Klubowicze
Opublikowano

Fantazja niektórych użytkowników AK550 nie zna granic. Dzięki nowoczesnym foliom i oklejaniu można praktycznie zrobić sobie każdy kolor. Sam myślę, żeby wprowadzić jakiś kolor, aby ożywić czerń. Na początek poszły by felgi. Czy ktoś zna miejsce gdzie można profesjonalnie je polakierować. Fabryczne są w kolorze ciemno grafitowym.

IMG_3681.JPG

 

IMG_3709.JPG

IMG_3707.JPG

  • Użytkownicy+
Opublikowano

Taa...  nawet ładne te "oklejanki" , ale jakieś takie - strasznie sponsorowane.  Brakuje tylko numeru telefonu :rolleyes:

  • Klubowicze
Opublikowano

Dzisiaj pan z Poczty Polskiej przytargał paczkę od chłopaków z bigscootershop. Cieszę się, że dotarła, dotarła w całości i na cle nic nie kazali płacić !OKK. Teraz tylko dobranie płyty montażowej i samego kufra centralnego. Oprócz stelaża zamówiłem też podstopnice na przednią część. Jak się spodobają to dokupię też tył.

 

 

jJNjjjD%SHyNXWhyanLM5g.jpg

SAaEQCG4TtuCE5GDRrIsfw.jpg

 

2Bs3CyH8Q8CVjDRORPaSog.jpg

vnJMdJbtTBSFQEwPqmbHKA.jpg

vu+71vpxSyODWeDlgmFA9w.jpg

Opublikowano

No właśnie Piootr, a jaki centralny planujesz?

4 godziny temu, Piootr napisał:

Dzisiaj pan z Poczty Polskiej przytargał paczkę od chłopaków z bigscootershop. Cieszę się, że dotarła, dotarła w całości i na cle nic nie kazali płacić !OKK. Teraz tylko dobranie płyty montażowej i samego kufra centralnego. Oprócz stelaża zamówiłem też podstopnice na przednią część. Jak się spodobają to dokupię też tył.

 

 

 

Co myślisz o Shad 58x ?

 

 

 

 

A wiesz coś czy do Campto tez przesyłka dotarła?

No i jeszcze jedno pytanie. Przepraszam, ze tyle pytam. Dostałeś w zestawie ten plastik z wyciętym otworem nad lampa i ta gumę. Widać to na filmiku instruktażowym..

  • Klubowicze
Opublikowano

Tak, wszystko było, plastik i śrubki też. Kufer będzie GIVI V47 bo większy będzie za duży. Zobacz zresztą ja wyglada V56 na jednym z Tajwańskich AK550.
e00540eda4841b8339c8bc50399604ad.jpg
Jak będziesz zamawiał to odezwij się do mnie na PM.

  • Klubowicze
Opublikowano

Kufer Shad 58X jest dla mnie za duży, a jego modularność jest mi niepotrzebna. Za dużo w nim części ruchomych. Zamówię Givi V47NNTFL. W sprawie przesyłki Sławka nic nie wiem, a nawet nie wiedziałem, że zamawiał.

Opublikowano

Myślałem, ze się podpiął po Twoje zamówienie. Dzisiaj znalazłem, ze Givi tez ma stelaż pod centralny do AK, GIVI RS6110. Ale wyglada znacznie gorzej od tego oryginalnego co Ty kupiłeś. Myślałem ze cena będzie konkurencyjna, ale nic z tego 127 euro. Poczekam na wypłatę i kupię ten z Tajwanu. Mam nadzieje ze dojdzie. 

Co do centralnego to jeszcze pomyślę. Choć podoba mi się Twój wybór. Kiedy zamawiasz? Jak złożysz wszystko do kupy to podeślij zdjęcie. Mój Akacz po przeglądzie, tylko i pogody, i czasu brak żeby go odebrać. Zrobiłem bajpas do akumulatora tak jak Ty.

  • Klubowicze
Opublikowano

Chciałem się podpiąć pod zamówienia Piotra, ale z przyczyn niezależnych od nas obu nie było to możliwe. Więc póki co wstrzymuję się z zamówieniem jako, że w zimie nie za bardzo będzie mi to potrzebne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...