olo215 Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 Witam koledzy i koleżanki mam pytanie zakupiłem skuter swing 125 i chciałbym poznać opinie na jego temat na co zwracać uwagę przy użytkowaniu co sie psuje itd dodaję że to mój pierwszy skuter także proszę o zrozumienie pozd Odnośnik do komentarza
0 Piotr 125 s-wing Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Witam, jako szczęśliwy posiadacz napisze krótko , 2 sezony i wymieniono - olej w silniku -zgodnie z przewidzianym przebiegiem x - filtr powietrza x 2 - pasek transmisyjny x1 - żarówkę św,mijania x1 - płyn hamulcowy x1 - klocki przód + tył - Rolki wariatora kpl Brak filtra oleju ( jest metalowe sitko czyścimy suszymy i wraca na miejsce ) Osobiście odkręciłem sonde lambde wyczyściłem i na razie jest ok(.-- odkręcona bez żadnych problemów ) jeśli potrzebujesz polską instrukcje obsługi ( szumnie tak nazywamy mini książeczkę -- do zegarka była 2 razy grubsza i 4 razy większa ) to albo wal do Hondy -- około 90 zł ( drogo za mini info,) albo czekaj na priva.to podrzucę za jakiś czas Ja opiszę to tak ,,zalewam i jeżdżę ,,,, Mam nadzieję że będziesz zadowolony , Pisz pytaj jak wiem podpowiem, Odnośnik do komentarza
0 olo215 Opublikowano 14 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Witam dziękuję za wyczerpującą odpowiedz właśnie chodziło mi o kontakt z osobą która posiada takiego skutera bo są tacy co nie mają, nie mieli ale się znają na wszystkim ? instrukcję takową mam ale po francusku także by się przydała jakby co to będę czekał na info, powiedz mi jeszcze jak u ciebie ze spalaniem ? Odnośnik do komentarza
0 szary1977 Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Jak będzie trzeba to ja posiadam serwisówkę do tego skutera, bo jest tam silnik prawdopodobnie ten sam co w mojej Pantheon 125. Odnośnik do komentarza
0 olo215 Opublikowano 17 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Witam silnik ten sam co swingu dziękuje za info pozd Odnośnik do komentarza
0 Piotr 125 s-wing Opublikowano 28 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 Co do spalania; średnio 3,2 l na setkę , do pracy 40 km w obie strony ..od czasu do czasu w korkach ...czyli przemykanie ..przeciskanie i zabawa przednia . generalnie solo...w sezonie letnim plus małoletni pasażer ... pzdr Odnośnik do komentarza
0 Gość guzik Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Przy użytkowaniu zwracaj uwagę na szarpanie albo wolne przyspieszenie podczas ruszania. Może to być znak, że czas nasmarować korektor momentu obrotowego. Walnąć również lubi pompa wody przez co może uciec znaczna część oleju. Warto sprawdzić czasem jego stan aby uniknąć później niespodzianek. Jeżeli skuter 125 rozpędza się płynnie do 105km/h i nie ma przy tym żadnych zastrzeżeń to nic tylko lać i jeździć. Odnośnik do komentarza
0 Piotr 125 s-wing Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2016 A możesz podać szczegóły ...może fotka ....nie miałem radości naprawiać ale zawsze można profilaktycznie wyczyścić i przesmarować na świeżo . Na razie nie szarpie i przyśpiesza względnie normalnie , płyn bez zmian... olej zawsze sprawdzam na bieżąco ....ale jak to bywa czasem przeoczymy ewidentny problem . Pzdr Odnośnik do komentarza
0 Kacper S-wing Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Witam czy mieliście problem z sondą lambda? Mi mruga kontrolka FI i nie wiem o co chodzi dodam że mruga 8 razy Odnośnik do komentarza
0 szary1977 Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Witam serdeczne błąd kod 8 nie jest od sondy lambda tylko od czujnika położenia przepustnicy. Dokładny opis w serwisówce brzmi: Słaba reakcja przepustnicy, przyczyna: Uszkodzony czujnik położenia przepustnicy (TP) lub okablowanie czujnika Odnośnik do komentarza
0 Kacper S-wing Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 A orientujesz się mniej więcej jaki to koszt i czy samemu da rade to zrobić? Sorry ze pytam ale jestem kompletnie zielony koleś który mi sprzedawał zapewniał ze to sonda lambda. Odnośnik do komentarza
0 szary1977 Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Z boku gaźnika masz przykręcony taki duży element, coś jak komputer i to musisz odkręcić i przeczyścić styki TPS'a i popsikać takim preparatem do styków. Ten zabieg może pomóc lecz nie musi. Wtedy zostaje kupić używany lub nowy gaźnik. Odnośnik do komentarza
0 Kacper S-wing Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Ale ja mam na wtrysku model Odnośnik do komentarza
0 Wombat Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 i dlatego masz TPS-a. Odnośnik do komentarza
0 Kacper S-wing Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Ale to nie jest tak ze za każdym razem raz wyswietli ten błąd a raz przejade 50 km i nic się nie pojawi. Odnośnik do komentarza
0 Wombat Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 nie wiem jak w skuterach/motocyklach hondy ale w samochodach hondy TPS jest z założenia nierozbieralny. Tzn ma nietypowe śrubki i trzeba z tym powalczyć a dodatkowo po czyszczeniu trzeba go odpowiednio ustawić (skalibrować). To potencjometr tak naprawdę i chodzi o wartości prądu w położeniu zero i pełnego otwarcia. Złe ustawienie i będzie zła informacja o obciążeniu silnika (uchyleniu przepustnicy). Twój zapewne albo jest zasyfiały w środku albo w marnym stanie jest któryś z jego kabelków i "iskrzy" co powoduje dzikie skoki wartości lub brak odczytu Odnośnik do komentarza
0 Kacper S-wing Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Ok i o taką odpowiedz mi chodziło dzięki za wyjaśnienie a jeszcze pytanie czy można wymienić tego tpsa? Jako całość? dziwi mnie że w skuter ledwie 3 latni ma już takie problemy. Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
0 szary1977 Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Jest on przykręcony na śrubkach typu TORX z bolcem w środku ( nietypowy Torx) i nie jest on prawdopodobnie rozbieralny gdyż jest w nim też map sensor i prawdopodobnie nie ma tej części do kupienia osobno tylko z gaźnikiem w komplecie. A to że motocykl jest młody to nie znaczy że ma się nie psuć. Teraz nie robią na jakość tylko na ilość. Ja jeżdżę nową ciężarówką i wciągu 3 miesięcy miałem dwie poważne awarie, które unieruchomiły auto. I tak jest prawie z każdy nowym autem które mamy na firmie. Odnośnik do komentarza
0 Kacper S-wing Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Czyli jak ja nie mam gaźnika to jest on przytwierdzony do wtrysku? Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
0 szary1977 Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Nie, gaźnik ma każdy motocykl, wtrysk jest tylko elektroniczną częścią dawkowania paliwa, ten element (TPS) jest przykręcony do gaźnika, motocykle bez wtrysku nie mają tego elementu. Odnośnik do komentarza
0 Wombat Opublikowano 1 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2016 Nie, gaźnik ma każdy motocykl, wtrysk jest tylko elektroniczną częścią dawkowania paliwa, ten element (TPS) jest przykręcony do gaźnika, motocykle bez wtrysku nie mają tego elementu No nie bardzo. Jeżeli jest wtrysk to nie mówimy o gaźniku tylko o przepustnicy. Gaźnik ma komorę pływakową, pływak i dysze. Jeżeli są wtryskiwacze to nie ma gaźnika tylko TB (Throttle Body) - przepustnica. Odnośnik do komentarza
0 szary1977 Opublikowano 1 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2016 No nie bardzo. Jeżeli jest wtrysk to nie mówimy o gaźniku tylko o przepustnicy. Gaźnik ma komorę pływakową, pływak i dysze. Jeżeli są wtryskiwacze to nie ma gaźnika tylko TB (Throttle Body) - przepustnica. To spróbuj osobie która nie ma zielonego pojęcia gdzie jest czujnik TPS napisać że jest on na przepustnicy lub na TB to lepiej po chłopsku mu to wytłumaczyć. Odnośnik do komentarza
0 Wombat Opublikowano 1 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2016 czujnik tps jest zawsze na przedłużeniu osi przepustnicy. jak ktoś nie ma zielonego pojęcia to niech sie nie rzuca na naprawdę i diagnostykę układu wtryskowego. zwłaszcza PGM-FI hondy.. bo jest wybitnie wredny. Wredniejszy ma chyba tylko toyota w suprach i lexusach V8 Odnośnik do komentarza
0 Acari Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Dnia 5.04.2016 o 01:35, Gość guzik napisał: Przy użytkowaniu zwracaj uwagę na szarpanie albo wolne przyspieszenie podczas ruszania. Może to być znak, że czas nasmarować korektor momentu obrotowego. Walnąć również lubi pompa wody przez co może uciec znaczna część oleju. Warto sprawdzić czasem jego stan aby uniknąć później niespodzianek. Jeżeli skuter 125 rozpędza się płynnie do 105km/h i nie ma przy tym żadnych zastrzeżeń to nic tylko lać i jeździć. Hej, własnie ja mam coś takie przy ruszaniu, skuter po chwili od ruszenia (bardzo delikatnego) szarpnie 3x i potem jedzie normalnie. Dodam, że przy odpuszczaniu skrzyni (zwalniając do ok 20km/h) też dziwnie się przycina (było to mniej odczuwalne kiedyś) Obstawiałem sprężynki sprzęgła, rolki, pas. Muszę rozebrać napęd przed wyjazdem nad może, by nie było niespodzianek. Ktoś mi również podpowiadał by sprawdzić sprężynę centralną czy da się ją płynnie docisnąć (sprzęgło skręcone). Ponoć można tam coś smarować. Ktoś wie czym i jak :)?. Rolki mam na odcinku 4mm (licząc po obwodzie) spiłowane, wariator gładki, może całościowo lekko starty, bo Honda leciała przy 8tys obr 90kmh, teraz potrzebuje 8,3tys obr (może pasek?). Do tego wszystkiego mam regularnie, zwłaszcza na zimnym stukot dziwny po odpaleniu i zejściu ze ssania. Dobiega z okolic wariatora. Panowie, co wymieniać i na co wymieniać :)? Czy to, że rolki są "spiłowane" oznacza, że wariator też musi mieć "wżery"? Skuter wg mnie chodzi głośniej, pewnie napęd rezonuje dźwięki. Rozpędza się spokojnie do 105km/h. Staram się w trasie nie przekraczać 7,5 -8 tys obr i nie ruszam na maxa spod świateł. Z góry dziękuję za odpowiedź Paweł 793333375 Odnośnik do komentarza
0 motorowy Opublikowano 2 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 Dnia 27.04.2016 o 10:54, szary1977 napisał: Witam serdeczne błąd kod 8 nie jest od sondy lambda tylko od czujnika położenia przepustnicy. Dokładny opis w serwisówce brzmi: Słaba reakcja przepustnicy, przyczyna: Uszkodzony czujnik położenia przepustnicy (TP) lub okablowanie czujnika a błąd nr 9 (9 mignięć) ? Odnośnik do komentarza
0 szary1977 Opublikowano 3 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2018 15 godzin temu, motorowy napisał: a błąd nr 9 (9 mignięć) ? Uszkodzony czujnik temperatury powietrza dolotowego (IAT) lub okablowanie. Odnośnik do komentarza
Pytanie
olo215
Witam koledzy i koleżanki mam pytanie zakupiłem skuter swing 125 i chciałbym poznać opinie na jego temat na co zwracać uwagę przy użytkowaniu co sie psuje itd dodaję że to mój pierwszy skuter także proszę o zrozumienie pozd
Odnośnik do komentarza
32 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się