Skocz do zawartości
Forum Burgmania

EICMA 2015 z nowościami maxi skuter na sezon 2016


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Oficjalne video Kymco X-Town... czyli Agility Maxi po zmianie nazwy.

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

    19

  • marek_m

    18

  • Jerry_R

    16

  • smarciu

    5

PEUGEOT SATELIS 400

Może warto też odnotować to francuzkie maxi ponownie odświeżone na rok 2016.

Od lat niewiele się zmieniał pod względem wyglądu, niewielkie zmiany konstrukcyjne, z czasem nowe silniki, a reszta po staremu.

Fajne:

schowki: 2 pełne kaski pod kanapą, duży schowek na 1,5L butelke, pod klapką w kierownicy

duży skuterowy przekrok na torbę

gniazdo zapalniczki

bardziej czytelne zegary

ochrona przed wiatrem

wygodne płozy do rozprostowania kolan

kanapa dwu poziomowe, plecaczek coś zobaczy i nie zaśnie w drodze

lusterka duże sferyczne

ledy: cały tył i postojówki

podnózki wysuwane dla plecaczka - podobno wygodniejsze

zintegrowany pokrowiec na kanapę pod klapką z przodu kanapy

silnik mocowany do ramy przez ramę pomocniczą, podobno lepsze prowadzenie dzięki temu i mniej wibracji

długo na rynku więc dużo akcesoriów do tego modelu

niezbyt duża szerokość, co się przydaje w korkach

niezłe osiągi silnika poj. 400ccm

mniej fajne:

dość twarda kanapa

ograniczenie ciężaru kufra w związku z mocowaniem na wysięgniku i zawiasie

w dobie scootbotów mało porywający wygląd*

krótkie manetki (trudniej zamontować pilota do BT)

schowek otwierany, jak w aucie*

niewielka możliwość modyfikacji kanapy

14’ kólka

jeden cycek

* to może być zaletą

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

PEUGEOT SATELIS 400

Może warto też odnotować to francuzkie maxi ponownie odświeżone na rok 2016.

W kontekście nowości EICMA - Opublikowany na YT 02.03.2015.

Odnośnik do komentarza

Przyznaję, że w kategorii nowości na sezon 2016, ten Peugeot to mocno naciągana propozycja i nie udalo mi się nikogo zaskoczyć...

Ale cóż, ten głód nowości doskwiera.

Może ten filmik lepiej prezentuje "nowy" model Satelis 2:

Odnośnik do komentarza

Fajnie się prezentuje, ale czachę mogli trochę wyszczuplić.

Schowek pod siedzeniem, to w nowych reklamach temat tabu ;)

Sent from my iPad using Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Hehe, czachę wyszczupliić, dodać poważnej wielkości kufer pod siedzeniem, zwiększyć przekrok do słusznych rozmiarów, obniżyć środek ciężkości i zamiast hybrydy byłby zarąbisty maxi-skuter ;)

Odnośnik do komentarza

Kształt czachy to kwestia designu (do pewnego stopnia), reszta to konsekwencja przyjętych rozwiązań technicznych.

Sent from my iPad using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
reszta to konsekwencja przyjętych rozwiązań technicznych.

Dokladnie, a co sie z tym wiaze - konsekwencji z tym zwiazanych, jak np. prowadzenie.

Tradycyjne maxi moglyby pojsc w strone lepszego zawieszenia (np. monocross), niestety ma je tylko Yamaha Xenter, Yamaha Tmax, Honda Integra.

Moze cos pominalem, to dopiszcie.

Odnośnik do komentarza

Vespa slabiutko w tym roku, pokazali tak malo ze wlasciwie mogliby sie nie wystawiac w ogole.

Bo Vespa nie musi się napinać

Ma swoich fanów w takiej postaci jaka jest i była

;)

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Cos czuje, ze Honda bedzie musiala mocno przecenic Integry 2016 w srodku roku...

Szybciej w 2017.

Chociaż nie sądzę, bo to nie konkurencja dla Integry.

Na tarach Honda pokazała w sumie 4 concepty: Honda Concept City Adventure, Africa Twin Adventure Sport, streeta CB4 i scramblera Six50... i wszystkie opracowane "na podłożu" istniejących modeli. Model City Adventure bazuje na NC ale otwiera nowy rozdział >Maxi skuterów crossover<... a to oznacza, że konkurencji ŻADNEJ :)

Kiedyś były takie skutery jak Piaggio TPH 125 czy Yamaha BW'S. U nas raczej mało popularne ale np. we Włoszech jeździ ich, nawet dziś, mega dużo. BW'S jest cały czas w ofercie. To pewnie też wskazówka dla Hondy.

Ciekawe ile wykastrują z concepta i ile pozostanie w wersji finalnej :)

Odnośnik do komentarza
Szybciej w 2017. Chociaż nie sądzę, bo to nie konkurencja dla Integry.

A ja mysle, ze w 2016. Honda Polska zapewne zamowila iles egzemplarzy 2016 - bazujac na wynikach sprzedazy z lat poprzednich. I moze miec problem ze sprzedaza w planowanej cenie (~40k PLN) z kilku prostych powodow:

1) na wiosne pojawi sie w dobrej cenie kilka pewnych uzywek z 2014 i 2015, m. in. na naszym forum

2) Honda odjechala z cena, ludzie pamietaja, ze mogli kupic Integre za trzydziesci kilka tys.

3) czesc bedzie chciala zaczekac z zakupem na ADV na poczatku 2017

PS:

juz Geni pisal - na koniec 2015 roku - Honda PODNIOSLA ceny oficjalne wszystkich sprzetow, tak - tych kupionych po starym kursie w 2014 i 2015.

Ze niby co? Teraz da pseudo obnizke, zeby sprzedac "po starej cenie"?

Jeszcze niedawno Integra 2015 kosztowala ~36k PLN. Dzis na stronie Hondy: 38 900. I dali laskawie obnizke na 36.5k PLN.

Ciekawe ile wykastrują z concepta i ile pozostanie w wersji finalnej :)

A jak to bylo w przeszlosci: concept vs rzeczywisty model?

Mnie sie mazy zupelnie inna opcja wyceniania. Najnizsza cena powinna obejmowac najubozsza wersje, plus mozliwosc dokupienia modulow, pakietow.

Jeden chce ABS, drugi kontrole trakcji, trzeci cos innego. Na tej zasadzie juz pozwala np. dokupic modul z 'Cornering ABS' KTM czy BMW.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Honda PODNIOSLA ceny oficjalne wszystkich sprzetow

Niestety, podwyżki zapowiada także Kymco. Głównym powodem (poza kursem €) jest dostosowanie do EURO4 oraz wymóg ABS/CBS i kilka innych, które EU wymaga od 2016 roku.

Honda odjechala z cena, ludzie pamietaja, ze mogli kupic Integre za trzydziesci kilka tys.

Znam takich, który kupili wtedy nawet poniżej 30 ale....... co było a nie jest nie pisze się w rejestr.

Ps. Nigdzie nie ma zdjęć CA z jeźdźcem na pokładzie, które pokazałoby proporcje czy ułożenie nóg... Chyba, że kogoś satysfakcjonuje taki układ pęcinek ;)

honda-city-adventure-01.jpg

Odnośnik do komentarza
Ad. 3 Ja już na ADV zbieram.

Na 2016 będzie maxi "pomostowe" :)

+1

+1

A rozwazalem zakup Integry 2016 - odkad pojawil sie m. in. tryb S1 (miedzy aktualnym D, a S) oraz ponoc sprzeglo ma chodzic mniej odczuwalnie przy malych predkosciach (korki miejskie).

Niestety, podwyżki zapowiada także Kymco. Głównym powodem (poza kursem €) jest dostosowanie do EURO4 oraz wymóg ABS/CBS i kilka innych, które EU wymaga od 2016 roku.

Mariusz, ale ceny podniesiono na wszystkie modele, np. Integry 2014, 2015, Vision 110 i in. - ktorych nie dotyczy to o czym piszesz, a zostaly zakupione przez dealerow wiele mies. temu.

Nigdzie nie ma zdjęć CA z jeźdźcem na pokładzie, które pokazałoby proporcje czy ułożenie nóg...

Przydaloby sie takie zdjecie, fakt. Ale widac, ze samo ulozenie bedzie podobne do tego na Integrze, z dwoma wyjatkami:

- ukosne podnozki z przodu sa skladane - moze po rozlozeniu bedzie ciut inaczej

- z tylu chyba sa dodatkowe podnozki umozliwiajace pozycje bardziej motocyklowa (cos co niektorzy dokupywali do Integry na wlasna reke)

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Mariusz, ale ceny podniesiono na wszystkie modele, np. Integry 2014, 2015,

Bo za dużo ich kupujesz! Doszli do wniosku, że sprzedają je za tanio ;)

Spójrz, że wiele modeli jest >po faktycznych< obniżkach i jednak ceny są niższe niż w EU.

PCX 150 (10800zł) czy SH 125 mode (8990zł). Nawet Forza spadła (18800zł) tyle, że ta chyba jest już niedostępna. Jeszcze Forza 300 z ceną 19900zł też brzmi nieźle, szczególnie versus 125.

W IT Integra kosztuje 9090 € czyli na dziś jakieś 39300 pln.

Ceny MY2016 po lifcie jeszcze nie podano ale pewnie będzie zbliżona.

SW-T 600, który cały czas jest w ofercie 7690€ a SW-T 400 7390€.

W odniesieniu do ceny PL vs IT:

SH 125 Mode: 2675€ czyli 11.600 zł , PCX 150: 2775€ czyli 12050 zł, Forza 300: 4790€ tj. 20788zł... i żadnych wzmianek o obniżkach nie ma.

Odnośnik do komentarza

Szkoda że Honda nie modernizuje projektu SWT

Bardzo mi odpowiada, tylko trochę unowocześnić i jest git

Natomiast nowy Tmax, extra

Szczególnie przód i chyba wreszcie na krótkich świeca dwie lampy...

;)

Odnośnik do komentarza

Honda (podobno) zarejestrowała znak towarowy "ADV" (tak się ma nazywać) z dla City Adventure (nazwa prototypu). Tak więc, co raz więcej wskazuje na to, że skuterek będzie rzeczywiście produkowany :clapping:

Odnośnik do komentarza

Chyba, że kogoś satysfakcjonuje taki układ pęcinek ;)

honda-city-adventure-01.jpg

Mnie taki układ takich nóg jak najbardziej satysfakcjonuje :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...