Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Kymco Downtown 125 V-max


Sqad

Pytanie

Mam do was pytanie głównie do posiadaczy downtownów, ewentualnie do znawców tematu.

Mój DT rozpędza się do dokładnie 112km/h i prędkość zatrzymuje się na mur beton. Na obrotomierzu jest idealnie 9krpm. Czy jadę pod górkę czy z górki z wiatrem lub pod wiatr, z pasażerem lub bez prędkość maksymalna zawsze jest taka sam. Bardzo mnie to dziwi bo rozpędza się bardzo fajnie i nagle "staje". Czy te modele mają jakieś ogranicznik elektroniczny lub mechaniczny na wariatorze?

Zapas mocy musi być bo pod górki i to nawet strome idzie z taką samą prędkością.

Odnośnik do komentarza

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

panowie, do przybliżonych obliczeń pt "ile mocy potrzeba" przyjmuje się że jeżeli prędkość wzrasta dwukrotnie to opór aerodynamiczny wzrasta do kwadratu a moc potrzebna do pokonania tych sił - do sześcianu. Zwłaszcza powyżej 100-110km/h aerodynamika wkracza bardzo mocno - tak dla przykładu: jeżeli seryjna hayabusa przy 200KM ma vmax w okolicy 300km/h to po złożeniu/zdjęciu lusterek ma 312km/h. A to oznacza tyle że zdjęcie małych lusterek daje tyle samo co zastrzyk 40-60KM na silniku.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam ja po odebraniu od Piotrka maxa licznikowego miałem ok 123-4 km/h i obroty ok 10 :) zaznaczam ze Piotrek wykrył inny wariator jak dobrze pamietam JCosta :)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Chciałbym odświeżyć temat. Przeczytałem cały temat ale mi to nie pomogło?
Kupiłem niedawno Kymco Downtown 125 z 2015 r., czyli jeszcze ten starszy, przed zmianą stylistyki.
No i trochę frustruje mnie fakt, że nie ma on nominalnych osiągów.
Na filmikach widziałem, że ludzie wyciągają zwykle 114 do 120 km/h. I z wyjątkiem jednego przypadku, obroty zawsze przekraczały wtedy 9 tys. obr/min.
Ja, choćbym stawał na rzęsach i dłuuuugo się rozpędzał to i tak osiągam marne 105 km/h. Czyli realnie jakieś 95 km/h. No bez jaj, dokładnie tyle samo wyciągał mój poprzedni skuter (Honda PCX). Który też notabene też miał blokadę.
Faktycznie obroty zatrzymują się wtedy na 9 tyś czyli pewnie jest ogranicznik, o którym tu wcześniej napisano.
Zaznaczam, że jechałem po równym i nie było pod wiatr (wtedy to jest 102 km/h). I nie jestem 120 kg grubasem a wręcz przeciwnie.
Ja rozumiem, że nie każdy egzemplarz osiąga dokładnie tyle samo ale dycha mniej niż średnia to już przesada. Poprzedni właściciel twierdzi, że jechał nim 112 km/h.
Pomyślałem, że to wina zbyt niskiego ciśnienia w kołach. I faktycznie, okazało się dużo za niskie. Niestety, napompowanie i tak nic nie zmieniło.
Skuter ma przejechane blisko 7000 km i miał robiony przegląd prawie 1,5 roku temu. Ale to chyba nie mogłoby mieć żadnego wpływu.

Słyszałem, że zużycie rolek obniża prędkość max. Ale czy to możliwe, żeby przy tak niskim przebiegu już się zużyły?
Czy da się coś z tym zrobić bez tuningu czyli wymiany rolek/wariatora na jakieś na lepsze? Niedługo pewnie zrobię przegląd - czy macie jakieś pomysły co mógłby przy okazji sprawdzić mechanik?

Odnośnik do komentarza
  • 0
1 godzinę temu, Rzbikosław napisał:

Skuter ma przejechane blisko 7000 km i miał robiony przegląd prawie 1,5 roku temu. Ale to chyba nie mogłoby mieć żadnego wpływu.

7 tys. na liczniku przy sprzęcie używanym ( z drugiej ręki) w PL wcale nie oznacza takiego przebiegu - niestety ?  może się okazać że jest dużo większy.  Zużyte rolki i zużyty pasek na pewno mają wpływ na osiągi.

Co to znaczy że przegląd był 1,5 roku temu ?  A olej w tym czasie zmieniałeś samemu ? Jeżeli masz podejrzenia że faktycznie sprzęt chodzi słabo to trzeba rozebrać napęd i ocenić jego stan.  Z drugiej strony 100 km/h dla 125 jest prędkością do zaakceptowania.  

Odnośnik do komentarza
  • 0

Skuter kupiłem tydzień temu, jeszcze nic przy nim nie robiłem.

W sumie racja, bo skoro cofają liczniki nagminnie w autach to czemu nie i w jednośladach. Ten przebieg może się wydawać zdecydowanie zbyt niski jak na 4 letni skuter ale wygląda, że jest autentyczny. W książce serwisowej przy ostatnim przeglądzie (04.2018) widnieje 4200 km a stan opon i innych elementów skutera zdaje się te 7000 km potwierdzać.

No mnie te 105 km/h nie satysfakcjonuje choc nie jestem maniakiem prędkości. Co prawda kupiłem ten skuter przede wszystkim z powodu innych zalet (komfort, właściwości jezdne, hamulce) ale jednak fajnie gdyby był trochę szybszy. Mimo, że rzadko będę to wykorzystywał bo glownie jeżdżę po miescie i rzadko korzystam z ekspresówek.

Także na razie obok skopanej pozycji przy wyprostowanych nogach jest to jak dla mnie jego druga wada;-)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Po prostu podchodzę do tego jak do każdego innego produktu np. aparatu, smartfona czy telewizora. Myślę, że poza nielicznymi przypadkami to większości osób jednak przeszkadzałoby gdyby akurat jego egzemplarz produktu nie trzymał jakiegoś dość istotnego mierzalnego parametru.

Odnośnik do komentarza
  • 0
23 godziny temu, Rzbikosław napisał:


Na filmikach widziałem, że ludzie wyciągają zwykle 114 do 120 km/h. I z wyjątkiem jednego przypadku, obroty zawsze przekraczały wtedy 9 tys. obr/min.

A nie wziąłeś pod uwagę ,ze to 114 czy 120 km/h na tych filmach które oglądałeś nie do końca są miarodajne ? Ja miałem Downtowna po lifcie i jego max to był 105km/h i to po zmianie rolek na lżejsze.

Kolega ma Downtowna takiego jak Ty i jego max to 100km/h ...Zajrzyj do napędu i zobacz pasek i rolki.

Odnośnik do komentarza
  • 0

 

 

 

Skuter kupiłem tydzień temu, jeszcze nic przy nim nie robiłem.

Ten przebieg może się wydawać zdecydowanie zbyt niski jak na 4 letni skuter ale wygląda, że jest autentyczny. W książce serwisowej przy ostatnim przeglądzie (04.2018) widnieje 4200 km a stan opon i innych elementów skutera zdaje się te 7000 km potwierdzać.

 

Przyjmując, że przebieg jest autentyczny, jest też możliwe, że skuter był używany często, ale na krótkich dystansach. Jeśli poprzedni właściciel(e), jeździł w sezonie, a może nawet w zimie, codziennie po kilka kilometrów to przy takim trybie jazdy pasek może być zużyty tak samo jak po 20 tysiącach przy płynnej jeździe na ekspresówce na przykład. Dlatego zacznij od sprawdzenia paska. Poza tym pytanie jak Ci przyśpiesza Twój sprzęt ? Bo jeśli względnie dobrze się zbiera, a jedynie prędkość jest za mała dla tego modelu to tymbardziej pasek jest zużyty.

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
  • 0
Dnia 24.08.2019 o 17:25, djpj1 napisał:

A nie wziąłeś pod uwagę ,ze to 114 czy 120 km/h na tych filmach które oglądałeś nie do końca są miarodajne ? Ja miałem Downtowna po lifcie i jego max to był 105km/h i to po zmianie rolek na lżejsze.

Racja, tez tak później pomyślałem, że przecież mogli mieć te skutery stuningowane. To by nawet pasowało bo poza jednym przypadkiem wszystkie kręciły się grubo ponad 9000 obrotów.
Niemniej producent oficjalnie podaje, że prędkość max. to 110 km/h. Uwzględniając typowe przy tych prędkościach przekłamanie licznika o 10 km/h to tak naprawdę powinno się wyciągać ok. 120 km/h ?
Mój poprzedni skuter wyciągał 105 km/h - producent podawał max.speed: 96 km/h. Tak więc uwzględniając przekłamanie licznika wszystko się zgadzało.

Zobaczymy czy coś wyjdzie przy przeglądzie.

19 godzin temu, Damianci napisał:

Przyjmując, że przebieg jest autentyczny, jest też możliwe, że skuter był używany często, ale na krótkich dystansach. Jeśli poprzedni właściciel(e), jeździł w sezonie, a może nawet w zimie, codziennie po kilka kilometrów to przy takim trybie jazdy pasek może być zużyty tak samo jak po 20 tysiącach przy płynnej jeździe na ekspresówce na przykład. Dlatego zacznij od sprawdzenia paska. Poza tym pytanie jak Ci przyśpiesza Twój sprzęt ? Bo jeśli względnie dobrze się zbiera, a jedynie prędkość jest za mała dla tego modelu to tymbardziej pasek jest zużyty.

Wydaje, się że przyspieszenie jest w porządku - z tego co porównałem z innymi.
Na tyle co zdołałem zmierzyć to setkę osiąga po 21 sek.

Tak więc tak jak radzicie poproszę mechanika aby przy przeglądzie obejrzał pasek i rolki.

Odnośnik do komentarza
  • 0
Dnia 24.08.2019 o 14:55, djpj1 napisał:

A nie wziąłeś pod uwagę ,ze to 114 czy 120 km/h na tych filmach które oglądałeś nie do końca są miarodajne ? Ja miałem Downtowna po lifcie i jego max to był 105km/h i to po zmianie rolek na lżejsze.

Kolega ma Downtowna takiego jak Ty i jego max to 100km/h ...Zajrzyj do napędu i zobacz pasek i rolki.

Witam, djpj pewnie masz na myśli moja maszynę, ale muszę uaktualnić, po przeglądzie gdzie wymieniłem rolki pasek wyregulowalem zawory to jest istotne kymczak razem z Beatą targa 102 gpsowe

Odnośnik do komentarza
  • 0

Zapomniałem wspomnieć o rezultacie przeglądu.
Okazało się, że rolki już były wytarte (każda ważyła o 1g mniej niż powinna a jedna była nawet wyszczerbiona) no i pasek też już miał trochę luzu.
Po ich wymianie udało się wyciągnąć już bardziej typowe 112 km/h. Także powiedzmy, że jest już ok?

Dnia 7.09.2019 o 21:32, tommac napisał:

Co do prędkości licznikowej i GPS, to z moich obserwacji wynika, że różnica wynosi ok 5% (max 10%). Oczywiście licznikowa jest większa.

Sprawdziłem u siebie: przy licznikowych 50 km/h pokazało 45 km/h. Czyli typowe 10% przekłamanie.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...