Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Dlaczego jezdzisz skuterem?


dr.big

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie w planach były długie wyprawy po bezkresnych przestrzeniach naszego pięknego kraju i kontynentu. :lol:

Póki co realizuje się pierwszy etap planu.. Codzienne ?miganie do pracy spowodowane ciężk? alergi? na ?rodki komunikacji publicznej, w których pewnie byłoby fajnie gdyby nie tłok. Na skuterze muszę się bardzo postarać zeby nie zd?żyć na czas. :lol:

Jeżdze na skuterze pomino przeżycia dosyć kroĽnej kolizji i coraz bardziej beznadziejnego stanu nawet najbardziej wydawałoby się elitarnych dróg stolicy. :lol:

Pozostałe przesłanki to juz głównie ekonomia: symboliczne OC i wydajno?ć silnika :D !tut

pzdr Łukasz

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • dr.big

    10

  • jagroski

    9

  • RobB.

    3

  • drogowiec

    3

Top użytkownicy w tym temacie

U mnie sprawa była postawiona na ostrzu noża. Albo rodzina albo motor !.A czy skuterek może być? Ok.No i przesiadka z armatury sanitarnej , jak to kto? nazwał wcze?niej Cruisery, wyszła mi na dobre.Skutery maj? wiele zalet i pomnik temu kto je stworzył. :lol:

Odnośnik do komentarza

Wygodnie, dosyć tanio i oczywi?cie sprawnie i szybko.

Ale najbardziej lubię ogl?dac gały kierowców jak takie niby nic ,pozornie zrobione tylko z plastiku wyprzedza ich i wymiata po górach i zakrętach jak prawdziwy odrzutowiec. :)

Odnośnik do komentarza

Wracajac do pytania postu, to wychowalem sie na skuterze, swoj pierwszy dosiadalem majac 5lat i kocham jazde skuterem. Uczucia nie da sie racjonalnie wytlumaczyc, podobnie jak pasji kazdy widzi w tym cos innego i to jest pieknie.

Pozatym, na skuterze mozna: odpisywac na krotkiego sms'a, jesc ciasteczka, zmieniac mp3'ki, pozdrawiac srodkowym palcem niemilych kierowcow katamaranow i wiele innych czynnosci wynikacjacych z wolnej lewej reki :)

Chyba kazdy ma predzej czy pozniej jakies ciagoty motocyklowe, ale każdy motocyklista potwierdzi ze skutery sa po prostu niezastapione w zakorkowanym miescie.

wielkie pozdro !tut

Odnośnik do komentarza
Ultras, bój się Boga, jeżdziłe? t? ch..ni?? Ja niestety tak i nigdy więcej, motór Panie ma jechać jak pijana żmija, a nie wężykiem. :angry::lol:

jeszcze nie jeĽdziłem, ale koniec sezonu się zbliża i chodzę sobie to tu to tam na jazdy testowe, chorowałem długo na BMW GS'a ostatecznie chyba za bardzo goły (byłem na dniach otwartych BMW) ostatnio dzięki uprzejmo?ci Gadimexu pojeĽdziłem Fazerem super ale akurat był deszczowy dzień - no i ten łańcuch - nie mam jako? do niego zaufania, jeszcze trochę po badam po szukam - kto wie co znajdę.

Pijana żmija powiadasz - tak na oko nie wygl?da...

Odnośnik do komentarza

Trzeżwa żmija porusza się zygzakiem, a pijana prosto, odwrotnie jak ludzie. A panisko europejskie to niestety z pełnym bakiem waży 330kg, ?rodek ciężko?ci baaardzo wysoko, pojazd toporny i chociaż dynamiczny to jazda z większymi prędko?ciami przyjemno?ci nie sprawia i jeszcze to samochodowe spalanie. Mi się zupełnie nie spodobał, czególnie, że wcze?nie też my?lałem o nim pozytywnie. W mie?cie kompletna porażka. Fazer natomiast mniam mniam!!! :lol:

PS Łańcucha się nie bój, nie gryzie. :angry:

Odnośnik do komentarza

Czemu Ja wybrałem .... skuter????

1. Bo jak inni jestem leniwy ... i nie chcę smarować i czy?cić łańcuch , bo biegi mnie wnerwiaj?

2. Bo na motocyklu jak staniesz na ?wiatłach to silnik .... atakuje ciepłem moje przyrodzenie

3. Bo zazwyczaj na motocyklach jeżdż? debile ( zaznaczam zazwyczaj ... znam wiele wyj?tków od tej reguły )

4. Bo lubię te spoty , zloty , i pijackie spotkania w Polsce oczywi?cie tylko skuterowe

5. Bo poznałem wielu zajefajnych ludzi ...którzy ?migaj? na skuterach i teraz nie zamierzam tego zmieniać .....

Pozdrawiam

PS. przepraszam jeżeli kogokolwiek w jaki? sposób uraziłem .... powyżej s? to same uogólnienia i nie dotycz? wszystkich

Odnośnik do komentarza

Nie ma sensu zastanawiac sie nad wyzszoscia moto czy skutera. To dwie rozne dzialki B) . Zreszta, szkoda tez, na forum motocyklowym wychwalac pod niebo zalety skutera ;) . Mozna po prostu jezdzic jednym i drugim, bez potrzeby przekonywania innych kierowcow ;) . Zreszta temat brzmi: "Dlaczego jezdzisz skuterem?" :)

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

O skuterach kiedys nie chcialem slyszec, nawet sie zastanawialem jak bardzo trzeba byc chorym zeby kupic sobie takie 2 kola. Zreszta to byly czasy kiedy glownie byly male skutery i pojawil sie Helix. Od niechcenia przejechalem sie skuterem i oswiecenie. To naprawde wygodny i fajny sprzet, ma wady np ze jest wolny (nie bylo jeszcze wtedy AN650 i inych duzych maszyn) ale mial mase zalet i chyba te zalety przewazyly. Teraz zastanawiam sie czy jest jeszcze sens jezdzic czyms innym niz skutery. Owszem Deaville jest calkiem sympatycznym "prawie" skuterem, ale prawie robi wielka roznice. Ma kufry boczne i centralny, no tak tylko w skuterze tez moge je miec, i ciagle pozostaje duzy schowek pod siedzeniem. Wiec mozliwosci przewozowe sa jednak ciagle lepsze w skuterze.

Wracajac do pytania dlaczego ?

bo nie znam nic lepszego od skutera i bilans plusow i minusow wychodzi mi jednak zawsze na korzysc skutera, a juz udowodnilem ze mozna na wakacje jechac zarowno 250-tka jak i 400-tka i wcale nie czuc sie gorszym na trasie turystycznej.

Odnośnik do komentarza

hihi, jak w temacie ---> bo m?ż mi kazał B)B)B)B)

I całkiem serio mówię, najpier wymy?lił różowy skuterek, a potem pomysł ewoluował w kierunku Malagutka B)

Poza tym jako? tak nie mogę zrobić prawa jazdy, cóż B)B)

A jazda skuterem fajna jest, B) i już ! I strasznie lubię jeĽdzić nim! B)

Pozdrawiam! :rolleyes:

Odnośnik do komentarza

Pewnie wiele osób zapyta - to po co zalogowałe? się na forum miło?ników skuterów ?

Otóż jeżdze bo muszę. Kiedy? już to chyba gdzie? napisałem. Za tak? i tak? kwote pieniędzy nie znalazłem pojazdu oferuj?cego duży komfort, wielkie możliwo?ci przewozu bagażu, ochronę przed wiatrem i spalanie w granicach rozs?dku. Silverkiem jade z pkt. A do B bezstresowo, tanio, wygodnie i przyjemnie. Oczywi?cie wszelkie te zalety mam w dobrym samochodzie z silnikiem diesla. Odchodzi tu jednak kwestia korków i miejsca parkingowego. Jedno?lad postawie wszedzie, a między samochodami można smigać ?miało.

W takim razie skoro wszystko jest git to dlaczego napisałem "muszę" ? Bo nawet w 50 KM Silverwingu odczuwam brak jakiegokolwiek dreszczyka emocji przy odkręcaniu. Podczas głębokiego złożenia w zakręcie zachowanie przypomina raczej pijan? ladacznice niż ułożonego japończyka. Strach czasem mocniej pochylić sprzęt, bo zaczyna bujać. Oczywi?cie - wiem, skutery nie służa do jazdy po torze i do trzymania 200 km/h na autostradzie. Maj? cudowne zalety jeżeli chodzi o stronę użytkow?. Fajnie by było jednak od czasu do czasu poczuć mał? adrenalinke.

Dlatego też kupuje Yamahe FZR 600. Silvera nie sprzedam, bo potrzebuje maxiskutra na codzień. FZR zmieni oblicze na jednoosobowego streeta, gdzie nie będzie czego? takiego jak zbędna masa, pasażer, bagaże, kompromisy. Tylko ja, 100 KM i droga :D

Pozdrawiam wszystkich miło?ników jedno?ladów !

Edit:

Przepraszam za OT

Jagroski, wszytko zależy od prędko?ci jazdy i położenia szyby Paneuro. Jeżeli sam jeĽdziłe? to to doskonale wiesz. Chodzi mi tu, aby? nie odradzał P-E tak odrazu, bez przeanalizowania + i -. Rybka pojawia się dopiero od 160 km/h i to przy rozłożonej tarczy ochronnej która jest naprawde niesamowita. Jeżeli kto? jeĽdzi w przedziale 140-160 to nie ma strasznego bólu. Pojawia się on dopiero na stacji jak przyjdzie wybulić za jak to kolega okre?lił "samochodowe spalanie". Jeżeli kto? ma bardziej szczegółowe pytania - zapraszam na gg :rolleyes:

Odnośnik do komentarza

Tak wyszło, że MOJA ocena PE wynika z jazdy,a nie opowie?ci (pojeżdziłem tylko ok 1200km) Górne położenie szyby, wówczas nie wieje, ale patrzysz przez dwie, natomiast w położeniu dolnym - wysoko?ć jak w większo?ci motosykli - nie odchyla strugi powietrza, czyli nie spełnia swojej roli. Ro9zumiem, że lubisz ten wehiuł, ale nie ma sensu być Rejtanem w sprawie. Twoje zdanie i to tylko Twoje. Toż to sam zauważyłe?, że powyżej 160 wężykuje, więc taki duży za tak? duż? kasę i taki nowoczesny chyba tak nie powinien się zachowywać. W porównaniu PE przegrywa z każdym maxi skuterem pod względem prowadzenia. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza

No cóż, wcze?niej starałem się tylko dodać swoj? opinię na temat PE. Skoro forumowicz zastanawia się nad zakupem to przyda się chyba każdy punkt widzenia, prawda ?

Temat odgrzałem po takim czasie specjalnie aby odpowiedzieć na Twój post (wcze?niej niestety nie miałem czasu, przepraszam - studia) który zasugerował, iż MOJA ocena PE opiera się o przeczytanie kilku tekstów, usłyszeniu czego? tam od użytkowników i wymienionych przez Ciebie opowie?ci. Spokojnie, też zrobiłem ponad 1000 km tym motocyklem, a to i tak mało aby powiedzieć o nim jak zachowuje się w każdej sytuacji.

Co do górnego położenia szyby - zawsze można podnie?ć wizjer kasku. Nie wieje absolutnie nic, tak więc jest to możliwe przy każdej prędko?ci. Poza tym okularnicy jadac samochodem też patrza przez dwie szyby - nie słyszałem aby kto? szczególnie narzekał. No... a okularnik w kasku z wysunięt? blend? przeciwsłoneczn? na PEuropie z szyb? to już rzeczywi?cie przegięcie !w00t Wysokie położenie może przeszkadzać podczas deszczu - tu się zgodze. Wystarczy jednak opu?cić owiewkę lekko poniżej linii wzroku. W dolnym położeniu to nie jest co prawda to samo, ale wystarczy przejechac się jakimkolwiek golasem aby poczuć różnicę.

Twierdzisz, że PE przegrywa pod względem prowadzenia z każdym maxi ? Mogę przystać jedynie na Burgmana 650, którym niestety nie miałem okazji jeĽdzić więc nie mam porównania. Do "każdego maxi" zalicza się np. Silver Wing 600. Przy 170 km/h Silverem na drobnych nierówno?ciach rzuca już na lewo i prawo, na PE sytuacja wygl?da znacznie lepiej. Burgman 400 ? Przy 140 km/h prędko?ci maksymalnej jest raczej spokój, jednak w PE też nic się nie dzieje. Różnica polega na tym, że z PE można jeszcze dużo więcej wyci?gn?ć i wtedy na autostradzie wężykowanie zaczyna przeszkadzać. Pokaż mi jednak skuter który:

- rozpędzi się do 230 km/h

- jest stabilny przy tej prędkosci

Oczywi?cie prowadzenie to nie tylko v-max. Rozpisałem się o prędko?ci maksymalnej nie dlatego, że warto?ć ta jako? szczególnie mnie podnieca. Po prostu znana jest przypadło?ć PE "powyżej 160".

Kolejny aspekt prowadzenia - zakręty. Tu znowu nie mam porównania do AN650. Pozostałe maxi nigdy nie dały mi takiej pewno?ci prowadzenia. O ile PE rzeczywi?cie jest niestabilna podczas jazdy na wprost, tak w zakręcie raczej nie ma z tym najmniejszych problemów.

Aha, zarówno PE jak też większo?ć maxi projektowana jest pod turystykę. Po załadowaniu kufrów, schowków, pasażerów i innych sakw whist w skuterze masa rozkłada się zazwyczaj tak nierównomiernie (przeniesienie ciężaru na tył), że przód zaczyna tańczyć po drodze. W PE nie do?wiadczyłem tego zjawiska. Nie wspomne już o systemie ABS który dostępny jest jedynie w kilku maxi.

No i na koniec jeszcze jedno: Nie, nie jestem fanem tego motocykla. Nigdy bym osobi?cie sobie nie kupił tego modelu. Po prostu chce wyrazić swoje i nie tylko swoje - jak ?miałe? twierdzić - odczucia z jazdy. PE jest bardzo dobrym motocyklem turystycznym z jedn?, wcze?niej wspomnian? bardzo paskudn? wad?.

Czekam na odpowiedĽ i pozdrawiam

Izzy

Za ewentuale literówki i przecinki przepraszam, sprawdzałem tekst kilkukrotnie, było już jednak do?ć póĽno ;)

Odnośnik do komentarza

Halooo, czy ktos gdzies kiedys negowal prowadzenie sie motocykla? Jesli chcesz porownac 170km/h SW, to przyrownaj je do 230 km/h PE. Moim zdaniem wywody bez sensu, to tak jakbys na forum kajakarzy przekonywal wszytkich do zalet motorowki...

Oczywiscie ze PE prowadzi sie duzo lepiej od kazdego skutera. No i co z tego?

Odnośnik do komentarza
W porównaniu PE przegrywa z każdym maxi skuterem pod względem prowadzenia. !w00t

Tak, tu jest to napisane DR.BIGU whist

Forum chyba po to istnieje, aby dyskutować i wyrażać swoj? opinię, czyż nie ?

To tak jak by? odpisał na wieczne zachwalanie BMW C1 przez jej użytkowników :

Oczywi?cie, że C1 lepiej chroni przed czynnikami atmosferycznymi od każdego skutera. No i co z tego ?

Jagroski, czy ja wymieniałem gdzie? moje ponadprzeciętne do?wiadczenie ? Wręcz przeciwnie - przyznaje się tutaj, że jestem jeszcze młodym użytkownikiem jedno?ladów. Po prostu nie spodobała mi się Twoja próba podsumowania mojego postu "wiedz? ostateczn? i najwyższ?" :

- "wyszło, że MOJA ocena PE wynika z jazdy,a nie opowie?ci"

- "Twoje zdanie i to tylko Twoje"

Powtarzam, odpisałem na forum, ponieważ kto? jest zainteresowany kupnem PE. Skoro tak, to pewnie przyda się każdy punkt widzenia, nie tylko krytyczny względem tego modelu. Nie mam na celu całkowite zanegowanie Twojego punktu widzenia, zgadzam się, jak to sam napisałe?" za tak? cenę, taki nowoczesny, a tak Ľle się prowadzi itd. Ale jeżeli kogo? stać, to czemu nie ? ;)

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
W porównaniu PE przegrywa z każdym maxi skuterem pod względem prowadzenia. !w00t

Tak, tu jest to napisane DR.BIGU ;)

Chodzilo mi o konstrukcje motocykla jako taka ;) . Nie o zadne PE, BP i CD ;) . Ale fakt, tego chyba nie doczytalem.

Mimo to napisalem juz wczesniej, co sadze na ten temat :) i nie zamierzam tutaj chwalic np. zalet motocyklowego zaprzegu(podobnie jak i reduktorow Poseidona ani glazury Röbena ;) ).

Nie ma sensu zastanawiac sie nad wyzszoscia moto czy skutera. To dwie rozne dzialki :P . Zreszta, szkoda tez, na forum motocyklowym wychwalac pod niebo zalety skutera ;) . Mozna po prostu jezdzic jednym i drugim, bez potrzeby przekonywania innych kierowcow whist . Zreszta temat brzmi: "Dlaczego jezdzisz skuterem?" :)

PS. Ogolnie polecam forum Pan European'a...

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...