Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator
Opublikowano

Jeszcze jedno... Zawsze po wymianie opon czujemy ogromną różnicę. Bo poprzednie, nawet jeśli były najlepsze, to z biegiem lat i km'ów degradowały się... stopniowo, do czego się też stopniowo przyzwyczajaliśmy. Nagle nowe to znów "inna jakość". Miękutko, cicheńko 😉

  • Użytkownicy
Opublikowano

A ja właśnie zamawiam kolejny komplet ze „stajni Michała” 

Ale jako, że lubię czasem zjechać z asfaltu to są to anakee adventure. 
Na obecnych zrobione jest 20tys km i tylna powoli mówi: „dość” a i pesel już nieciekawy im się zrobił. 
 

Pozdrawiam 

LWG 

Opublikowano
4 godziny temu, arturo-bb napisał(a):

 

Sam oryginalne opony w SW-T wywaliłem po 800km ale znam ludzi co nimi byli "zachwyceni"

Miałem okazję jeździć na tym samym motocyklu , na tym samym modelu opon , a różnica była kolosalna więc różnie bywa. Być może to też kwestia tego że są wyprodukowane w innych fabrykach.

Opublikowano

Nie mam takich problemów bo 8 Kkm to max    " dwa tylne kapcie i jeden przedni na sezon.   Michały  Road 6 GT  i tym sposobem ciągle świeże opony

  • Klubowicze
Opublikowano

O! Witamy kolegę. Pojawiłeś się Pawelku jak duch zza światów. Pozdrawiam. Nadal na tej samej BMce F900?

To szybko Ci gumy schodzą. Ake ty masz ciężką manetkę....

  • Klubowicze
Opublikowano
14 godzin temu, ComoDo napisał(a):

Nie szkoda Ci było po 300 km opony zmieniać ? Mi jak na razie metzelery nie przeszkadzają.  Zrobiłem nimi pierwszy tysiąc i jak na razie jest ok . Dość szybko się nagrzewają nawet przy temperaturach 4 - 8 stopni i nie miałem problemów z przyczepnością w ciasnych łukach . Jak się zużyją i będę wymieniał to pomyślę o tych michelinach . Może rzeczywiście będzie warto skoro piszesz że są tak dobre. Najgłośniejszą oponę jaką do tej pory miałem okazję używać to bridgestone ale być może trafiłem jakiś gorszy egzemplarz bo pierwsza była rewelacyjna , a po wymianie niby na ten sam model masakra . Wyła jak by mi łożyska padły i to już od 40km/,h . Dopiero po 8 tys km ucichła ale powyżej setki nadal było ją słychać .

Miałem odrazu kupca na nowe Metzelery. Wiedziałem jak się dobrze jeździ na Michelin Road 5/6/GT więc nie musiałem dłużej myśleć, decyzja była jedna. Zmieniam 

4 godziny temu, Paul napisał(a):

Nie mam takich problemów bo 8 Kkm to max    " dwa tylne kapcie i jeden przedni na sezon.   Michały  Road 6 GT  i tym sposobem ciągle świeże opony

Widziałem, że podreperowałeś swojego białego rumaka. Dobrze wygląda 👍

Opublikowano
5 godzin temu, Piootr napisał(a):

Miałem odrazu kupca na nowe Metzelery. Wiedziałem jak się dobrze jeździ na Michelin Road 5/6/GT więc nie musiałem dłużej myśleć, decyzja była jedna. 

To zdecydowanie zmienia postać rzeczy. 

 

Opublikowano

Już nie. na  XR , od  maja 23 r  na R1250RS 

  • Klubowicze
Opublikowano

No pięknie, pojemność i moc z biegiem lat wzrasta😉. To już szatan- wymiata. No i z przegubem Kardana. Tak trzymać👍. Trzymaj się chłopie🖐️

  • 2 tygodnie później...
  • Klubowicze
Opublikowano

Za późno wrzuciłeś, ta informacja była aktualna tylko wczoraj, tj. 1-go kwietnia 😉

Opublikowano

Nawet gdyby jakieś unijne barany to wymyśliły na prawdę to już widzę jak dziesiątki milionów użytkowników jednośladów podporządkowuje się unijnym przepisom i odstawia swoje pojazdy na złom . Rolnicze protesty to była by przy tym wieczorynka. 

Opublikowano

A na forach gitarowych gruchnęła wiadomość, że w związku z nieekologicznością i dużym zużyciem prądu, od następnego rok Unia Europejska zakazuje sprzedaży i używania wzmacniaczy lampowych.

Powiem szczerze, że zwątpiłem bo ci unijni wariaci do wszystkiego są zdolni...

Opublikowano

masz racje kazdy by sie nabral na te ich pomysly

  • Klubowicze
Opublikowano

tak,

12 godzin temu, Krzynio66 napisał(a):

kazdy by sie nabral

każdy podatny na propagandę i fakenews'y 

  • 1 miesiąc temu...
  • Sympatycy
Opublikowano


ciekawy jestem ceny 🤔

  • Klubowicze
Opublikowano

Napewno ponad 100 tys.

  • Klubowicze
Opublikowano

To na pewno. Ok. 130 tys.

  • 2 tygodnie później...
  • Sympatycy
Opublikowano

Panowie wracam z NT 1100.

znalazłem taki oto filmik który pokazuję jakąś procedurę resetu. Z tym że za cholerę nie wiem co się resetuje po tej procedurze 🤔 skrzynia biegów? Oprogramowanie skrzyni ? Oprogramowanie moto ? 
Wiecie może ? 

 

Opublikowano
Godzinę temu, Cormoran napisał(a):

Panowie wracam z NT 1100.

znalazłem taki oto filmik który pokazuję jakąś procedurę resetu. Z tym że za cholerę nie wiem co się resetuje po tej procedurze 🤔 skrzynia biegów? Oprogramowanie skrzyni ? Oprogramowanie moto ? 
Wiecie może ? 

 

Tak, oprogramowanie skrzyni 🙂

  • Sympatycy
Opublikowano

Tak się właśnie domyślałem. Dzięki za podpowiedź 😊

  • Sympatycy
Opublikowano
W dniu 1.06.2025 o 14:19, Kazekkazek napisał(a):

Tak, oprogramowanie skrzyni 🙂

Zrobiłem dzisiaj rzekomy reset tak jak na filmiku. Cała procedura przeszła pomyślnie tak jak na filmiku. Teraz tylko trzeba zrobić jazdę próbną i sprawdzić czy to coś zmieniło ? poprawiło ? Czy cuś 🤣.

Jutro sprawdzę na jeździe próbnej i napiszę. 
Dodam jeszcze tylko że czasami wkur…. mnie to że jadąc po rondzie na 2 biegu (powoli) potrafiła zmienić bieg na 1-szy co odbywało się z szarpnięciem …. A to na rondzie w zakręcie nie jest ciekawe 🙁

Opublikowano
3 godziny temu, Cormoran napisał(a):

jadąc po rondzie na 2 biegu (powoli) potrafiła zmienić bieg na 1-szy co odbywało się z szarpnięciem …. A to na rondzie w zakręcie nie jest ciekawe 🙁

 

3 godziny temu, Cormoran napisał(a):

 

Poza samą pracą DCT jest jeszcze hamowanie silnikiem czyli EB .

Jak EB wpływa na redukcję i szarpnięcia?

Wysoki poziom EB (np. EB=3) oznacza silne hamowanie silnikiem, co może prowadzić do bardziej wyczuwalnego szarpnięcia przy redukcji, zwłaszcza na niskich biegach.

Niski poziom EB (np. EB=1) ogranicza siłę hamowania silnikiem i zmniejsza szarpnięcia — DCT będzie redukować łagodniej, często z mniejszą ingerencją.
 

Co do samej skrzyni - trzeba trochę czasu poświęcić żeby wyczuć jej działanie i poznać zakresy obrotów przy których następują zmiany biegów . W  NT1100 jest to szczególnie istotne zwłaszcza przy zmiennych  prędkościach do 50 km/h i dodatkowo nierównościach nawierzchni bo nawet niewielkie ruchy dłoni na manetce też mają wpływ na pracę DCT . Nie raz trudno jest znaleźć złoty środek . Kwestia doświadczenia i chęci nauki ,bo automat hondy jest dość specyficzny i nie tak prosty jak by się mogło wydawać. 

  • Sympatycy
Opublikowano

Dla tego EB mam ustawione na najniższy poziom ale powiem szczerze różnica jest tak minimalna że prawie nie odczuwalna 🤔. Jeżdżę już ponad rok więc wyczuć i „nauczyć się „ to już mam za sobą 😊 ale jednak czasami mnie to denerwuje. Podobno jest bardzo duża różnica w tej kwestii w nowej NT z 2025 bo sporo poprawili w pracy skrzyni. 
No nic …. zobaczymy czy jest zmiana jakaś po resecie a jak nie to ( jak powiedziała babcia Pawlaka 🤣 cytuję) .

 

  • Klubowicze
Opublikowano

Mam model 25 i też mam podobne spostrzeżenia jak ComoDo. Przyuczam się i przypatruję temu, jak DCT radzi sobie przy b niskich prędkościach wokół ronda. Tryb D jest spokojniejszy niż S,  (ten ostatni ma wyczuwalne hamowanie silnikiem, niezależnie jak ustawimy poziom EB), tak nie szarpie w wyborze między biegiem 1 i 2. I wtedy warto go wrzucić,gdy jadę po dłuższej nierównej z dziurami drodze - gdy jadę bardzo wolno. Pozostaje też ew. możliwość przejść na  w tryb Manualny, wrzucić bieg 2 i po prostu na nim pozostawać. Może delikatną różnicę można by zaobserwować miedzy modelem nowym 25 a poprzednim - bo miałem okazję dłużej pojeździć jednym i drugim modelem - sprzed modyfikacji przekładni DCT. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...