Klubowicze krzytro Opublikowano 4 Grudnia 2024 Klubowicze Opublikowano 4 Grudnia 2024 3 godziny temu, tomekstw napisał(a): 3 godziny temu, krzytro napisał(a): W BMW takie rozwiązanie jest od bardzo dawna Od bardzo dawna? czyli ... 5 lat, bo na pewno nie więcej niż 12. Na pewno w 2007 roku RT już posiadał tzw, system ESA BMW R 1200 GS z systemem ESA (moto.pl) 3 godziny temu, Piootr napisał(a): skrócę leasing po 24 miesiącu Nie każdy ma możliwość kupienia pojazdu w leasingu. A używane BMW może kupić prawie każdy.
Użytkownicy+ EndriuBis Opublikowano 4 Grudnia 2024 Użytkownicy+ Opublikowano 4 Grudnia 2024 25 minut temu, krzytro napisał(a): ...Nie każdy ma możliwość kupienia pojazdu w leasingu. .... możliwość ma każdy 🙂 , nie trzeba mieć firmy, ale nie każdego stać na ratę 🙄 1
Sympatycy robert1973 Opublikowano 4 Grudnia 2024 Sympatycy Opublikowano 4 Grudnia 2024 4 godziny temu, krzytro napisał(a): W BMW takie rozwiązanie jest od bardzo dawna BMW? ..powiem po cichu...90% turystyków tak ma... ale Honda, dopiero teraz :), dlatego tak dociekałem ( dość ironicznie ) bo to co u innych jest normą nie wartą wspomnienia u Hondy..... Tak czy inaczej ciekawe moto, przeglądając internet i słuchawszy użyszkodników "marki" odpuszczam zakup dzisiaj, jutro i ...na jeszcze parę lat, z uwagi na "nowości" i obsługę pozakupową klienta..
Klubowicze krzytro Opublikowano 4 Grudnia 2024 Klubowicze Opublikowano 4 Grudnia 2024 12 minut temu, EndriuBis napisał(a): ale nie każdego stać na ratę 🙄 święte słowa
Sympatycy robert1973 Opublikowano 4 Grudnia 2024 Sympatycy Opublikowano 4 Grudnia 2024 1 minutę temu, krzytro napisał(a): święte słowa i tu się zgadzam, nie każdy ma firmę, może wciągnąć w koszty etc.... brać na raty itp... 1
Klubowicze grzybek Opublikowano 4 Grudnia 2024 Klubowicze Opublikowano 4 Grudnia 2024 5 godzin temu, Piootr napisał(a): Zamówiłeś ? Na kiedy dostawa ? Ją cenę finalnie wynegocjowałeś ? Trochę biłem się z pomysłami- GL 1800, RT 1300, a ostatecznie ,,mały półturystyk"😜 . Zamówiłem jeszcze we wrześniu. A cena.....🤔satysfakcjonująca👌
Klubowicze grzybek Opublikowano 4 Grudnia 2024 Klubowicze Opublikowano 4 Grudnia 2024 A tu NT 1100 wersja policyjna USA https://www.scigacz.pl/Motocykl,Honda,NT1100,pojawi,sie,w,Stanach,Zjednoczonych,tylko,w,jednej,wersji,Klienci,nie,beda,zadowoleni,50989.html
Klubowicze grzybek Opublikowano 4 Grudnia 2024 Klubowicze Opublikowano 4 Grudnia 2024 3 godziny temu, robert1973 napisał(a): BMW? ..powiem po cichu...90% turystyków tak ma... ale Honda, dopiero teraz :), dlatego tak dociekałem ( dość ironicznie ) bo to co u innych jest normą nie wartą wspomnienia u Hondy..... Tam, masz rację, że system eletronicznego zawieszenia są już powszechnie dostępne u czołowych przedstawicieli świata motocykli. Właśnie dziś doczytałem, że Suzuki sportowo turystyczne GSX-S1000GX ma: ,,elektronicznie sterowane zawieszenie, które aktywnie dopasowuje tłumienie do sytuacji na drodze. System wykorzystuje dane z czujnika IMU oraz prędkości i stopnia ugięcia zawieszenia, by zapewnić zawsze optymalną pracę. Co więcej, automatycznie regulowane jest również napięcie wstępne z tyłu, które automatycznie dopasowuje się do obciążenia motocykla – w zależności od tego, czy jedziesz sam, z pasażerem, czy z pełnym bagażem. Dla użytkowników przewidziano też możliwość dopasowania charakteru pracy zawieszenia. Na komputerze pokładowym można ustawić tłumienie w trybach soft, medium lub hard. Można także „nadpisać” poziom napięcia wstępnego sprężyny – dostosowując go do jazdy solo, z pasażerem lub z bagażem. Dodatkowo, dostępny jest tryb User, oferujący jeszcze szersze możliwości personalizacji tłumień"...,,Aktywne zawieszenie także korzysta z informacji IMU, dzięki czemu pomaga m.in. podczas hamowania – utwardza przód przy mocnym hamowaniu i zapobiega odrywaniu tylnego koła na zjazdach. Jest też przydatny w momencie mocnego przyspieszania, aby przypadkowo nie podnieść motocykla na jedno koło''. Miałem okazję jazdy testowej GS-em 1300 i tu naprawdę system ESA robi dobrą robotę😉
tomekstw Opublikowano 5 Grudnia 2024 Opublikowano 5 Grudnia 2024 W dniu 4.12.2024 o 16:05, krzytro napisał(a): Na pewno w 2007 roku RT już posiadał tzw, system ESA To, że system ESA miało i ma BMW to można doczytać wszędzie. Chyba nie doczytałeś tu mojego pierwszego posta w temacie ustawiania wstępnego napięcia sprężyny tylnego zawieszenia. Nie chodziło mi o regulację ESĄ tłumienia amora tylko o wstępne napięcie sprężyny. To trzeba przed ruszeniem ustawić mechanicznie albo elektronicznie, w zależności od planowanego obciążenia ustawić twardość sprężyny. Wg mnie to będzie właściwe wstępne napięcie sprężyny. Podczas jazdy nigdy już wstępne nie będzie. A tu Honda chwali się że takie rzeczy można robić w czasie jazdy. To jest dla mnie zagadką. W dniu 4.12.2024 o 20:29, grzybek napisał(a): Można także „nadpisać” poziom napięcia wstępnego sprężyny – dostosowując go do jazdy solo, z pasażerem lub z bagażem. Ale czy to, jak trafnie nazwałeś nadpisaniem, można zrobić w czasie jazdy?
Sympatycy robert1973 Opublikowano 6 Grudnia 2024 Sympatycy Opublikowano 6 Grudnia 2024 21 godzin temu, tomekstw napisał(a): Ale czy to, jak trafnie nazwałeś nadpisaniem, można zrobić w czasie jazdy? Nie pamiętam czy w BMW RT można to było zrobić w czasie jazdy, ale Ducati z 2016 można bez problemu, o zmianach trybu jazdy wraz z zmianami ustawienia tłumienia chyba nie warto wspominać, w BMW były predefiniowane (to pamiętam), w Ducati są również ale, jest możliwość zmiany nastaw i "podpięcia" pod dany tryb jazdy... Zmiany "napięcia wstępnego sprężyny" nierozłącznie są związane ze zmianą obciążenia motocykla ( to każdy wie ) w czasie jazdy raczej mało prawdopodobne żeby się ono ( czytaj obciążenie motocykla wagą) zmieniało chyba że..... zgubimy pasażera/ke, bagaż. Można oczywiście spekulować że w trybie "enduro" "X" motocykla napięcie się zmienia żeby się zwiększył prześwit, ale .....rozmawiamy o Hondzie :) 1
Klubowicze grzybek Opublikowano 6 Grudnia 2024 Klubowicze Opublikowano 6 Grudnia 2024 W dniu 25.11.2024 o 13:23, Piootr napisał(a): Kolejny patent to zakup OE osłony na mechanizm hamulca pomocniczego z CRF1100DCT Piootr, dziś przyjrzałem się nowej NT 1100 i nie już potrzeby zakładania takiej osłony- brak odkrytego mechanizmu. Widać, że Honda wsłuchuje się w głosy użytkowników- ponadto poszerzenie kufrów bocznych na kask, usprawnienie ręcznego podnoszenia szyby na wysokość- sprawdzałem i jest lepiej zdecydowanie. Muszę jeszcze wygooglać seta nieco podwyższającego i przybliżającego kierownicę, tym bardziej, że zakładam tankbag.
Klubowicze Piootr Opublikowano 6 Grudnia 2024 Klubowicze Opublikowano 6 Grudnia 2024 8 minut temu, grzybek napisał(a): Muszę jeszcze wygooglać seta nieco podwyższającego i przybliżającego kierownicę, tym bardziej, że zakładam tankbag. Tu masz sprawdzony produkt, legitny z certyfikatem TUV. Sam mam w swoim eNTeku: https://voigt-mt.de/Handlebar-riser-with-offset-for-Honda-NT-1100-SC84-2022 9 minut temu, grzybek napisał(a): ... ponadto poszerzenie kufrów bocznych na kask, usprawnienie ręcznego podnoszenia szyby na wysokość- sprawdzałem i jest lepiej zdecydowanie. To jak najbardziej zrozumiałe, że jak model przechodzi facelifting to otrzymuje usprawnienia. Nie uważam jednak, że są to rzeczy kluczowe, a jedynie duperele.
Klubowicze grzybek Opublikowano 6 Grudnia 2024 Klubowicze Opublikowano 6 Grudnia 2024 Piotr, dziękuję
Klubowicze krzytro Opublikowano 6 Grudnia 2024 Klubowicze Opublikowano 6 Grudnia 2024 W dniu 5.12.2024 o 20:32, tomekstw napisał(a): Nie chodziło mi o regulację ESĄ tłumienia amora tylko o wstępne ESA to system wstępnego napięcia sprężyny i usztywnienie tylnego amortyzatora i też nie da się tego regulować w czasie jazdy. I w sumie nie ma takiej potrzeby. Bo jak napisał Robert , chyba że zgubisz pasażera albo bagaż.
Klubowicze grzybek Opublikowano 7 Stycznia Klubowicze Opublikowano 7 Stycznia Gdyby kogoś jeszcze nurtowała problematyka elektronicznego sterowania zawieszeniem EERA w nowej Hondzie NT 2025 , to dodam - za autorem poniższej publikacji, że: ,,system automatycznie dostosowuje tłumienie na podstawie informacji z ECU, IMU i czujnika skoku. Poinformowano nas, że system dostosowuje zawieszenie w zaledwie 15 milisekund po zakończeniu obliczeń. Z tego powodu system Showa może automatycznie dostosowywać zawieszenie motocykla do sposobu jazdy, wzmacniając tłumienie w miarę wzrostu prędkości i zmiękczając je, gdy prędkość spada. Dostępne są trzy wstępnie określone tryby zawieszenia: Urban, Tour i Rain, a także tryb użytkownika, który umożliwia użytkownikowi wybór własnego tłumienia i ustawienia napięcia wstępnego. Ponadto EERA umożliwia użytkownikowi regulację napięcia wstępnego tylnego amortyzatora w 24 krokach podczas jazdy, niezależnie od tego, w jakim trybie zawieszenia znajduje się motocykl. Standardowe zawieszenia NT1100 pozostają takie same na rok 2025, co oznacza, że otrzymujemy 43-milimetrowy widelec Showa regulowany pod kątem wstępnego napięcia i tłumienia odbicia oraz tylny amortyzator Showa regulowany tylko pod kątem wstępnego napięcia. Skok zawieszenia pozostaje taki sam jak poprzednio i wynosi 150 mm." Całość publikacji https://www.scigacz.pl/Honda,NT1100,na,rok,2025,Jeszcze,bardziej,dopracowana,Test,zdjecia,i,dane,techniczne,51185.html PS zastanawiają mnie aż 24 kroki🤔 1
Klubowicze grzybek Opublikowano 5 Lutego Klubowicze Opublikowano 5 Lutego Niestety, wszystkie gwiazdy na niebie wskazują na podwyżkę cen Hondy NT 1100😲
Klubowicze grzybek Opublikowano 5 Lutego Klubowicze Opublikowano 5 Lutego Nt dct i elektroniczne zawieszenie rok modelowy i produkcji 2025 nowa cena 72900 zł
Sympatycy Cormoran Opublikowano 9 Marca Sympatycy Opublikowano 9 Marca @Długi 1973 o tym z kolegą ostatnio na spocie rozmawialiśmy 😊 Podoba wam się takie rozwiązanie ?
ComoDo Opublikowano 9 Marca Opublikowano 9 Marca Odświeżę trochę temat Hondy NT1100 w związku z tym że od kilku dni sam jestem jej właścicielem . Udało się kupić jeszcze za 68.600 bo już wołają 72.900 . Oczywiście model z DCT i elektroniczną regulacją zawieszenia . Ciekawy myk z tą regulacją bo jednym dotknięciem palca można podnieść lub opuścić zawieszenie . Dodatkowo z poziomu ekranu można ustawić twardość zawieszenia osobno przedniego i tylnego . Na początku trochę się trzeba namotać z obsługą przycisków ale na spokojnie można ogarnąć. Czeka mnie jeszcze dołożenie mostka podnoszącego i przesuwającego kierownicę do tyłu i modyfikacja szyby lub dorobienie adaptera zmieniającego rozstaw śrub mocujących . Mam pytanie do użytkowników NT1100 szczególnie tego modelu 2024-25 czy ma ktoś wersję z tą komfortową wersją kanapy lub miał okazję porównać na żywo jaka jest różnica między nimi ?
Klubowicze grzybek Opublikowano 9 Marca Klubowicze Opublikowano 9 Marca Hej. Ja mam komfortowa kanapę i id razu ją zamówiłem. Mam też reisery do kierownicy. Jak będziesz potrzebować przedłużki 3cm do przewodu hamulcowego to ja mam nowe, zapakowane. Firmowe z certyfikatem TUV. Przyciski już też w miarę ogarnąłem założyłem bezprzewodowy Android Auto.
ComoDo Opublikowano 9 Marca Opublikowano 9 Marca 18 minut temu, grzybek napisał(a): Hej. Ja mam komfortowa kanapę i id razu ją zamówiłem. Mam też reisery do kierownicy. Jak będziesz potrzebować przedłużki 3cm do przewodu hamulcowego to ja mam nowe, zapakowane. Firmowe z certyfikatem TUV. Przyciski już też w miarę ogarnąłem założyłem bezprzewodowy Android Auto. Przedłużka do przewodu hamulcowego prawdopodobnie będzie potrzebna bo jest tak na styk z tego co patrzyłem i nie bardzo będzie z czego naciągnąć. Jak po zamontowaniu tego przesunięcia kierownicy z pozycją ? Odnośnie tej kanapy masz porównanie z tym jak jest z oryginałem ?
Klubowicze grzybek Opublikowano 9 Marca Klubowicze Opublikowano 9 Marca Reisery robią bardzo dobrą robotę!!! Jedynie na krótkiej jeździe próbnej, godzinnej standardowa kanapa mi nie przypadła do gustu. A w razie czego pisz na priv w kwestii przedłużki.
Klubowicze Piootr Opublikowano 15 Marca Klubowicze Opublikowano 15 Marca Widzę, że niezły klub miłośników NT1100DCT się tutaj zrobił. Może się policzymy ? Wydaje mi się, że "lekką ręką" jest nas tu 5-6.
Klubowicze grzybek Opublikowano 16 Marca Klubowicze Opublikowano 16 Marca 22 godziny temu, Piootr napisał(a): Widzę, że niezły klub miłośników NT1100DCT się tutaj zrobił. To chyba naturalne przejście z maxiskutera ( z przekładnią automatyczną) na większą pojemność, większe koła, większe możliwości przelotowe na baku paliwa... na sprzęt równie prosty i komfortowy w obsłudze (wersja DCT). ,,Klub miłośników NT ?" To może założyć odrębny wątek- wzorem ,,Tajna sekta T maxa"? Wiem, że są wyodrębnione na facebooku fora dot. tego modelu Hondy, ale chciałbym jeszcze raz po raz zaglądać na forum Burgmanii- tym bardziej , że nadal posiadam maxiskutera. A zatem,aby nie zaśmiecać tego wątku otwieram odrębny wątek poświęcony Hondzie NT 1100, w którym możemy podzielić się opiniami, poradami eksloatacyjnymi, etc i apeluję, abyśmy prowadzili dalszą korespondencję pod odnośnikiem : ,, HONDA NT 1100 główne zagadnienia" 😜
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 16 Marca Administrator Opublikowano 16 Marca Jesteśmy na forum poświęconym maxi skuterom. Jest wątek dedykowany nie maxi skuterom (typowym moto) i tego się trzymajmy. Kolejnych nie tworzymy. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się