Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Tuz przed wyborem 125. Agility City.


fraszczu

Pytanie

Witam wszystkich. Niedlugo chcialbym dolaczyc do grona osob uzywajacych na codzien czegos wiecej niz tylko pierdziawki "piecdziesiatki". Dlatego mimo ze poruszylem ten temat na innym forum chcialbym tez zapytac tutaj.

Wiem ze tematy o tych skuterach byly pewnie juz wszedzie walkowane, ale ja chcialbym troche dopytac.

Otoz moim celem na rozpoczecie przygody ze 125ccm sa quantum R ( tu pewnie nie poruszany temat bo chinskie :) ) i Kymco agility City. Glownie tutaj skupmy sie na tym drugim.

1. ) Czy Kymco jest naprawde wart dolozenia ponad 2tys zl. ?? ( porownujac do chinskiego Zippa )

2. ) Czy wykonanie Kymco jest naprawde duzo lepsze niz chinskie maszyny ( chodzi mi o plastiki, jakosc elektroniki i czesci mechanicznych typu tarcze hamulcowe itd, itp. ) ?? ( niemam mozliwosci ocenic tego na zywo )

3. ) Czy silnik ktory jest w kymco naprawde rozni sie od tego co jest np. w quantumie, to znaczy jak ogolnie z wytrzymaloscia czesci mechanicznych silnika w porownaniu z tym co jest w chinczykach. Czy wogole jest prawda ze kymco ma ponad 9KM czyli te 3 koniki wiecej niz chinskie maszyny mimo, z tego co slyszalem, ze to te same silniki.

Czytajac rozne opinie znalazlem taka ze ktos rozkrecal ( chyba tutaj nawet na tym forum ) silnik w Kymco i sie okazalo ze jest wszystko to samo co i w silniku chinskim jesli chodzi o jakosc.

4. ) Czy jest ktos niezadowolony z Kymco i dlaczego :)

Kymco jest naprawde wizualnie bardzo ladny i niby nie-chinski ( wytrzymalszy ), ale jeszcze raz czy to jest sprzet o klase wyzszy niz chinskie i jest wart dolozenia tych kilku tysiaczkow ?

Odpowiedzi i opinie sa dla mnie bardzo wazne i moze dla niektorych banalne, ale wydanie duzo wiekszej kwoty na sprzet np. na kymco wlasnie wiaze sie z moze czasami glupimi pytaniami by byc w 100% pewnym.

Pozdrawiam i z gory dzieki za info.

Odnośnik do komentarza

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Niedawno akurat rozmawiałem na temat chińczyków ze znajomym właścicielem warsztatu który na co dzień serwisuje ludziom ten szajs. Normalką są luzujące się mocowania silników, nienasmarowane pozapiekane nakętki i śruby pękające i ścierające się pod naporem kluczy, pęknięte linki i przewody elektryczne. Parę dni wcześniej przyszedł do niego klient który chciał postawić swój nowy chiński motocykl i pękła gajga od stopki. Motocykl przewrócił się i rozleciał się cały prawy set na kawałeczki. Klient pytał skąd może zamówić nowy set i stopkę centralną bo diler rozłożył ręce :kwasny:

Każdy producent wypuszcza jakieś buble od czasu do czasu, ale w chińczykach bubel to norma, a sprawnie działający przez lata sprzęt to wyjątek od tej normy.

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator

Ad1 > Tak

Ad2 > Tak. To tak samo jakbyś pytał czy jakość marki >Tata< jest gorsza od marki >Kia< czy >Hyundai<.

Ad3 > Tak, z pewnością się różni.

Ad4 > Wiadomo, że zawsze się znajdzie ktoś niezadowolony z nawet najlepszego sprzętu. Nie rozwodząc się zbytnio, poczytaj np. tu> http://pl.wikipedia.org/wiki/Kymco

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jeszcze tylko wtrace male pytanko jakies roznice w modelach 2013r i 2014r ?? Chodzi o to ze z 2013 mozna dorwac taniej a jesli to samo to dla mnie nierobi roznicy rocznik, wazne ze nowy i na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Chcesz w miarę młodego wiec myślę ze będziesz zadowolony . Juniorowi chyba z 4 lata temu kupiłem Kymkacza Vitality od 1 włas . krajowy chyba 2005 r i jest mega zadowolony nic nie robi tylko bieżące, leje i pomyka . A ja nie żałuje ze właśnie Kymco my kupili bo za chinolami też patrzył .Reszta jak Mariusz pisze . LwG.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Moja ocena agility:

hamulce: świetne

Zawieszenie: bardzo dobre, regulowana twardość z tyłu

Trakcja: świetna

Silnik: chiński przeciętny

Osiągi: słabe

Prędkość max: przeciętna

Prędkość przelotowa: niezła

Ogólna jakość: bardzo dobra

Opony: przeciętne

Ilość miejsca: bardzo dużo, również dla pasażera:

Schowki: jakby nie dorzucany w gratisie kufer to było by słabo, a tak jest bardzo dobrze

Ekonomia/spalanie: słabo

Serwis/dostępność części: bardzo dobra

Podatność na tuning: bardzo dobra(dużo części różnych producentów)

Komfort: przeciętny(jak by nie źle wyprofilowana kanapa było by bardzo dobrze)

Światła: słabe mijania, dobre drogowe

Pojemność baku: przeciętna

Zasięg: przeciętny

Przydatność w mieście: celująca

Przydatność w trasie: przeciętna

Mniej więcej tak to wygląda, jak by nie kupno w celu przeprowadzenia tuningu,to brał bym za te pieniądze sym-a.

Zipp przy Kymco to podróba, w życiu bym nie kupił.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
  • 0

Dzieki za odpowiedzi, napewno byly pomocne. Generalnie juz myslalem ze Kymco to bedzie to, ale teraz troche poszperalem w necie ( szukajac uzywki dla brata ) i bardzo spodobaly mi sie Yamahy Majesty, napalilem sie na ten model i najlepiej w czarnym malowaniu, niewiem czy uzywana Majesty bedzie lepsza od nowego Kymco, ale poki co stawiam na Yamahe byle trafic na porzadny model :)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Kymco ma duże koła, więc będzie bardziej stabilne na naszych kiepskich drogach, natomiast Yamaha ma bardziej dynamiczny silnik, z lekkiej górki bez problemu osiągałem 120 km/h.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Kymco ma duże koła, więc będzie bardziej stabilne na naszych kiepskich drogach, natomiast Yamaha ma bardziej dynamiczny silnik, z lekkiej górki bez problemu osiągałem 120 km/h.

.. i Yamaha wydaje mi sie wygodniejsza ( mniej krzeselkowa pozycja ) z tego co widze jakosciowo chyba tez troszk elepiej no i wazne ze wlasnie ten silnik ma wiecej dynamizmu. No nic mam z czym sie przespac :D Pewnie pozawracam glowe jeszcze nieraz na forum zeby decyzja byla ta najlepsza :)

Odnośnik do komentarza
  • 0

mam agility city, kupiłem w tym roku, przejechane prawie 1000km i do tej pory śmiga jak nowy

najfajniejsze to to, że nic się nie rozkręca, po prostu wszystko działa, po tym co czytałem o chińczykach jestem bardzo zadowolony

Odnośnik do komentarza
  • 0

Majesty 125 bardzo udany model moim zdaniem,tylko właśnie te małe koła...

Ja jakoś daje radę,chociaż dziury czuć. Dostęp do części znakomity,małe spalanie do 3l/100km,zasięg na baku ok. 320km , jedyny problem to regulator napięcia,który potrafi się psuć co roku. O Kymco się nie wypowiem,bo nie znam.

Odnośnik do komentarza
  • 0

No i musisz się zastanowić na czym Ci zależy, bo jednak Majka nie będzie tak zwinna jak agility City...

Co masz na myśli pisząc, że nie będzie tak zwinna?

Odnośnik do komentarza
  • 0

No i musisz się zastanowić na czym Ci zależy, bo jednak Majka nie będzie tak zwinna jak agility City...

No wlasnie tez sie zastanawiam co masz na mysli bo jesli chodzi ci o przyspieszenie, predkosc max itp. to z tego co slyszalem majka lepsza. Tak wogole Agility City tylko na zamowienie najszybciej od wrzesnia beda dostepne i tak podobno w calej Polsce :)

PS.

Posluchajcie, mam na oku yamaszke majesty. Byla w jednym z linkow ktore podawalem w innym temacie taka czarna, jutro jak starczy czasu to pojade obejrzec ( 200km mam w jedna strone z Łodzi do Zabrza ). Gadalem ze sprzedawca podobno pali od dotyku i generalnie niby wszystko OK tylko jeden klosz od kierunkowskazu przedniego podobno ma dziurke ( lub dziure ) na wylot, generalnie jest walniety. Teraz tak, co z tym zrobic, niby zamowili juz klosz nowy tylko czekaja az ma dojechac. Jest to duzy problem, dyskwalifikuje zeby wogole go brac ??

Generalnie na co musze zwrocic uwage z papierami jak jest sprowadzony z Francji zeby nie miec problemow w wydziale komunikacji rocznik to 2010.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Chodzi o to, że majesty jest ładnych 2x kilo cięższa, a przy pojazdach o małej masie tą różnicę czuć:) Poza tym, Kymco na swoich dużych kółeczkach lepiej będzie się spisywać na nazych drogach (wiem, że w tym kontekście "zwinniejsza" to złe słowo, ale tak jakoś mi się napisało - ot. skrót myślowy:))

Piotrek

Odnośnik do komentarza
  • 0

hmm powiem Ci ze wyglada niezle to Kymco i jeszcze z malym przebigiem, ciekaw jestem czemu sie go ktos pozbywa :D Podoba mi sie, kurcze naprawde jestem w rozterce, mysle ze Kymco nie jest zle i nie musi byc majka musowo. Zalezy mi poprostu na tym zeby w miescie byc pierwszym na swiatlach, zeby byl w miare zwinny, zeby nie byl "zawalidrogą" , byl dobrej jakosci , zebym mogl nieraz wyskoczyc za miasto nad rzeke kolo 60km, no i zeby predkosc max byla zadowolajaca okolo 90-100 chyba styknie :D. Jesli Kymco spelnia te wymagania to jak najbardziej nie bede sie upieral przy majce :). Widzialem jakies filmiki kolesia z Czech ktory nabijal mase kilosow Kymco, ale chyba tylek mu odpadal.....

Majka generalnie z wygladu mi sie spodobala i chyba jednak troszke mocniejsze te silniki maja bo wiecej konikow.

PS. Jesli chodzi o Olkusz to podobne odleglosci :P

Odnośnik do komentarza
  • 0

Nie miałem nigdy tego modelu Kymco (innym Kymkaczem jeżdżę), ale z tego co czytałem w różnych źródłach (choćby test na tym forum) to ten Kymco spełni wszystkie Twoje oczekiwania. Poza tym wydaje mi się, że będzie znaczna różnica w kosztach serwisowania w porównaniu z Majką, oczywiście na korzyść Kymco.

Jeśli chodzi o samą markę i jakość wykonania, to powiem Ci, że ja swoim zrobiłem już ponad 7000 km i dziś dopadła mnie pierwsza usterka - przepaliła się jedna z żarówek :) Źle nie jest ;)

Odnośnik do komentarza
  • 0

dziś dopadła mnie pierwsza usterka - przepaliła się jedna z żarówek

Hehe no to tragedia :D , nie bede mowil jakie ja mialem doswiadczenie ze swoim chinczykiem 50ccm po przejechaniu 300km od nowosci, na szczescie jest juz w pelni sprawny i staram sie go pozbyc........

Odnośnik do komentarza
  • 0

Myślę (a to każdemu wolno),że lepsze 125 od chińskich są japońskie skutery,składane np w Hiszpanii.

Mam tu na myśli Yamahę Majesty 125.Może nie jest wyględna,ale zrobiłem na niej 1000km/dwa miesiące użytkowania.Dlatego wiem ile ten sprzęt jest wart

Jeśli chodzi o chińskie produkty...no cóż,

wszyscy wiedzą,ile są warte.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Zacznij od Kymco. Później kupisz sobie coś lepszego. Kymco dwa razy tańsze i niezawodne biorąc pod uwagę rocznik. Zrobiłem przez rok 10 000 w sumie miał 18 000 km poza olejami i klockami nic nie robiłem. Yamahy nie znam ale mam burgmanka 125 K9 skuter warty uwagi dużo droższy serwis, ale komfort jazdy nieporównywalny oraz prędkość, spalanie, ładowność, komfort jazdy pasażera.

Odnośnik do komentarza
  • 0

hmm powiem Ci ze wyglada niezle to Kymco i jeszcze z malym przebigiem, ciekaw jestem czemu sie go ktos pozbywa :D Podoba mi sie, kurcze naprawde jestem w rozterce, mysle ze Kymco nie jest zle i nie musi byc majka musowo. Zalezy mi poprostu na tym zeby w miescie byc pierwszym na swiatlach, zeby byl w miare zwinny, zeby nie byl "zawalidrogą" , byl dobrej jakosci , zebym mogl nieraz wyskoczyc za miasto nad rzeke kolo 60km, no i zeby predkosc max byla zadowolajaca okolo 90-100 chyba styknie :D. Jesli Kymco spelnia te wymagania to jak najbardziej nie bede sie upieral przy majce :). Widzialem jakies filmiki kolesia z Czech ktory nabijal mase kilosow Kymco, ale chyba tylek mu odpadal.....

Majka generalnie z wygladu mi sie spodobala i chyba jednak troszke mocniejsze te silniki maja bo wiecej konikow.

PS. Jesli chodzi o Olkusz to podobne odleglosci :P

Kymco spełni wszystkie wymienione powyżej oczekiwania :) Kanapa średnio wygodna ale to poczujesz dopiero po 50- 70 km. Pali dużo- 3,2- 3,8 l/100 km ale poza tym - rewelacja! 100 km/h wyciągnie, do 85 przyspiesza całkiem żwawo. Plastiki pancerne. Zwinność- tam gdzie przejdzie człowiek, przejedzie Agilka :) Teraz mam Xcitinga i w korkach bardzo tęsknię za przeciskalnością Agility.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Z racji tego ze nie chcialem rozpoczynac nowego tematu pisze tutaj.

Wiec tak, dzisiaj byle i ogladalem dwie "jamaszki" Majesty i co zaobserwowalem.

Pierwsza:

http://grekmoto.otom...5-M4034831.html

( Opowiem co zauwazylem jako laik nie znajacy sie na mechanice :) )

- Silnik odpalil pieknie od dotyku, chwile chodzil na ssaniu po czym obroty spadly i juz dalej pieknie chodzil

- wyciekow oleju zadnych nie zauwazylem ani z amorkow ani z silnika

- jedyne co to przy gazowaniu jakby wydobywal sie taki hmm "Świst" niewiem jak to okreslic

Niestety gorzej z wygladem skutera,

- brak klosza od kierunkowskaza

- tylna opona do wymiany niby 2010r i okolo 10000 km, ale z tego co zauwazylem nie byla zmieniana od nowosci chyba. Najbardziej zjechane jest na srodku opony idzie taki pasek juz zdarty.

- tylna tarcza hamulcowa taka sobie, lekko zjechana

- no i plastiki w niektorych miejscach jeden nachodzi na drugi , w niektroych odstaje

http://fotki.shadowh...age.php?di=XAFZ

http://fotki.shadowh...age.php?di=QFFF

Generalnie sporo rysek z jednej i drugiej strony, niby tragedii niema ale sa.

Teraz druga Majesty:

http://grekmoto.otom...r-M4085268.html

Generalnie plastiki i wyglad zewnetrzny jest nawet OK, tylko tu znow brakuje klosza kierunkowskazu, znaczy sie jest w nim dziurka.

Opony i plastiki wygladaja niezle jedynie jest podtopione takie male miejsce na obudowie silnika jak sie patrzy z boku Tarcz zapomnialem sprawdzic..

Problem pojawia sie przy zapaleniu maszyny, niby zapala od dotyku ale jak juz ja uruchomimy to ma jakies nierowne obroty jak sobie chodzi, po dodaniu lekko gazu tez dziwnie to lapie, ale juz przy przygazowaniu wkreca sie niezle.

Czyli tak: ta pierwsza pieknie chodzi ale gorzej wyglada a druga cos ma z tymi obrotami niby jak sie wsiadzie i jedzie to ciagnie ale na wolnych obrotach dziwnie sie zachowuje.

Teraz chcialbym zapytac co wy na to brac czy lepiej odpuscic, czarna fajnie chodzila no ale te elementy nadwozia dziwnie spasowane.

Przejechalem sie jedna i druga wydawalo sie OK ale sam neiwiem, jak skrecilem mocniej w lewo to kierownica jakby sama ciagnela w lewo, jak w prawo to tez jakby dalej samo ciagnelo mi ta kierownice w sumie w obydwu tak samo to chyba OK. Nie puszczalem kierownicy to w sumie niewiem jak to sie zachowuje, balem sie bo nierowna droga taka z kostki jakies.

PS.

Co ciekawe testowalem tez Sym Fiddle 2

http://grekmoto.otom...s-M4062925.html

Naprawde w dobrym stanie i miala najlepszy zryw az bylem w szoku jak to ciagnie :D, ale to troche za maly skuter jak dla mnie, ale jak ktos szuka tego modelu to polecam widzialem i jezdzilem wydaje sie OK.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ja bym obie odpuścił, plastik można skleić lub wymienić, ale jak zachodzą na siebie tzn, że to nie jest problem jednego elementu.

Szukaj dalej, przy każdej następnej oglądanej sztuce będziesz mądrzejszy.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ja bym obie odpuścił, plastik można skleić lub wymienić, ale jak zachodzą na siebie tzn, że to nie jest problem jednego elementu.

Szukaj dalej, przy każdej następnej oglądanej sztuce będziesz mądrzejszy.

No niby masz racje ale jak bede mial tak dojezdzac do kazdej zeby obejrzec to zbankrutuje na paliwie hehe dzisiaj zrobilem 400km w jedna i druga zeby dowiedziec sie ze to nie jest to, niemila sprawa :D

Trzeba by bylo na slasku zamieszkac tam maja najwiecej ofert :)

Wracajac do tych konkretnych modeli, chyba masz racje lepiej odpuscic. Niby koles ktory sprzedawal mowil ze juz sporo skuterow sprzedali i jeszcze nigdy nie mieli reklamacji itp. ale co ma mowic innego. Byly tez fajne burgmanki jeden za 6200 niby nie wygladal zle tylko znow ten świst przy przyspieszaniu ( tez sie przejechalem, a co nalezy mi sie po tylu kilometrach ), ale to juz za wielkie dla mnie.

Szkoda ze niemam okazji przejechac sie Kymco Agility City 125 bym mial porownanie. Majesty mozna powiedziec juz znam fajnie to chodzi nawet w miare wygodny, ale przydalaby sie w lepszym stanie :)

PS. Moze jest ktos z Łodzi kto ma agility city 125 i moglby mi ja zaprezentowac "na zywo" :D bo narazie jest to skuter widmo w Łodzi dopiero od wrzesnia beda dostepne, ech.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Może ma zamontowane turbo i dlatego świszcze jak przyśpiesza? :P

Kymco spełni wszystkie wymienione powyżej oczekiwania :) Kanapa średnio wygodna ale to poczujesz dopiero po 50- 70 km. Pali dużo- 3,2- 3,8 l/100 km ale poza tym - rewelacja! 100 km/h wyciągnie, do 85 przyspiesza całkiem żwawo. Plastiki pancerne. Zwinność- tam gdzie przejdzie człowiek, przejedzie Agilka :) Teraz mam Xcitinga i w korkach bardzo tęsknię za przeciskalnością Agility.

Wiem, że lekki oftop ale jestem laikiem i od zawsze mnie to nurtuje, a padł tu ten temat: może mi ktoś wytłumaczyć jak to jest z tym spalaniem? Że takie agility jadąc 90 km/h i mając 11 KM splala 3,2-3,8 l. A downtown, którym jeżdże 100-130 i ma 33 KM spala 3,7-4 l ?

Co się dzieje z paliwem w tych małych skuterkach? Nagrzewa wydech?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...