Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Gilera GP 800 - niedoceniana królowa skuterów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Producenci zebatek i łancuchow chca miec spokuj. I dlatego wymieniasz cały zestaw. Najszybciej powinien paść łańcuch, później przednia a na koncu tylna zębatka.

Niestety jak zmienisz łańcuch a zostawisz stare zębatki lub odwrotnie. To i tak najnowszy element zestaw napędowego ulegnie przyspieszonemu zużyciu.

Opublikowano

nie opłaca się wymiana samej przedniej zębatki,

ponieważ wstawienie nowej przyśpieszy zużycie łańcucha ( każdy ząb układa się w ogniwie "wyklepując" sobie łoże )

a wymianą łańcucha trzeba i tak zrobić z zębatkami.

p.s.

Mnie bardzo interesuję czy można w twoim modelu pokombinować z wielkością tylnej zębatki, tak jak się robi w niektórych moto.

Opublikowano

przednia zębatka jest ponad dwa razy mniejsza od tylnej i szybciej się zużywa

...o ile są zrobione ze stopu o identycznych właściwościach, co przecież nie jest takie pewne.

Opublikowano

Mnie też to interesuje, już zapodałem temat znajomemu mechanikowi żeby poszukał trochę większej na przód, albo mniejszej na tył.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Prośba do właściciela czarnej GP 800 z Warmińsko-Mazurskiego który był teraz w Bieszczadach żeby wstawił zdjęcia stelaży bocznych. Chciałbym sobie coś takiego dorobić do moich sakw.

  • Klubowicze
Opublikowano

Nie wiem czy czyta forum - Jego Nick to Moplic .

Spróbuj napisać do niego PM , a jak nie to Bartheez ma takie same stelaże na swojej GP - cie

Opublikowano

Proszę.

www.motobagaz.pl - 138 zł plus koszty wysyłki

mHSlXLI.png?1

Opublikowano

przyjarałem tłumikiem sakwę na tych stelażach :hammer:

Opublikowano

Mnie się tłumik odbarwił w jednym miejscu od sakwy. Ten stelaż chcę potraktować jako bazę do zrobienia czegoś solidnego.

Opublikowano

przyjarałem tłumikiem sakwę na tych stelażach :hammer:

kwestia dobrego sciągnięcia gòrnych taśm :msn-wink:

Opublikowano

Popieram w 100% Rafała. Używam dość dużych sakw Givi bez żadnego problemu. Sakwy powinny być od dołu pozbawione wszelkiego rodzaju łatwotopliwego "plastiku", choć jak widać na zdjęciach przeciwdeszczowych kapturkom tez nic nie szkodzi jeżeli są właściwie założone.

JPUzz4f.jpg?1

upbdVz1.jpg?1

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wittam wszystkich, wczoraj dołączyłem do Waszego klanu, kupiłem Gilere GP ... Dzisiaj zaczynam rajd, proszę o informację od czego zacząć, jestem z Poznania, na co zwrócić uwagę, co wymienić, gdzie pomacać ? 2011 rok listopad, przebieg 25 tys _ kraj nie kwitnącej wiśni, Włochy.

To mój pierwszy scooter, 10 lat jeździłem w terenie (crosss, enduro, supermoto). Mam jeszcze Honde FMX, ale to już inna bajka.

Bardzo jestem ciekawy nowej przygody. Pozdrowieni OkO

Tomek

Opublikowano

Grzegorz, petarda ' wielkie dzięki ' będę pytał mnogo ;] ' więc uzbrojcie się w cierpliwość ...

Opublikowano

Proszę: diagram, instrukcja, katalog

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

Jeżeli chcesz skróconą instrukcje po polsku, daj znać to w poniedziałek zeskanuję i wstawię link. Mogę również przesłać Ci program do podłączenia motoru do komputera. Masz wtedy możliwość odczytu podstawowych parametrów, kasowania błędów, resetowania czujnika położenia przepustnicy wolnych obrotów (TPS) i wielu innych rzeczy, ale to wymaga pewności w podłączeniu i zarządzaniu programem, bo można ostro zamieszać wraz ze spaleniem jednostki sterującej.

Opublikowano

Moplic chcemy ;-). Przeczytałem w danych serwisowych napisanych przez Grzegorza76 coś takiego

GP 800 by Grzegorz76 edit kisiel

Olej w zespole koła łańcuchowego/ilość

SAE 80W-90, API GL-5

po 1 tyś km,sprawdzenie, co 10 tyś. wymiana

Ktoś mógłby rozwinąć temat? Ile tego oleju się wlewa i gdzie?

Tomeck kupiłeś tą białą sprowadzaną z Francji która stała w ogłoszeniach od roku?

Opublikowano

Czy mega maxi Gilera GP 800,Arpilia SRV850 Suzuki Burgman 650 wciągają na sniadanie Yamahę Tmax w trasie....Czy Yamaha dotrzyma kroku osiągami z wymienionymi skuterami spokojny wypad ze znajomymi w trasie....

  • Sympatycy
Opublikowano

Ronin, musisz odkręcić prawy podnóżek pasażera. Pod nim masz okienko kontrolne oraz dwie śrubki- dolną zlewasz,górną wlewasz.Nie pamiętam ile oleju wchodzi, ale jakieś małe ilości, coś ok 100-150 ml. Kup sobie strzykawkę w aptece, bo inaczej nie wlejesz.

Opublikowano

Czy mega maxi Gilera GP 800,Arpilia SRV850 Suzuki Burgman 650 wciągają na sniadanie Yamahę Tmax w trasie....Czy Yamaha dotrzyma kroku osiągami z wymienionymi skuterami spokojny wypad ze znajomymi w trasie....

Spokojnie dotrzyma, no chyba, że trafisz na jakiegoś narwańca. Na autostradzie prędkość przelotowa to 140-160 km/h a z takimi prędkościami T-max nie ma kłopotów. Oczywiści jeśli chodzi o przyspieszenie to t-max nie da rady GP800, B650 będzie dotrzymywał kroku tak do 100-120 km/h potem zostanie w tyle.

Dzięki Grzegorz. Muszę w poniedziałek wymienić .

Opublikowano

Polska instrukcja (skan) do: Gilera GP800

https://drive.google.com/file/d/0B24DnEvowE6vV2E1MzFvRUhmWlE/edit?usp=sharing

Jeśli chodzi o olej do zespołu koła łańcuchowego, to faktycznie coś koło 120-130 ml. Olej Motul sprzedawany w tubach po 150 ml wraz z aplikatorem w zupełności wystarczy, używamy bez strzykawki, ale jest piekielnie drogi. W tej samej cenie możemy kupić z identycznymi parametrami nawet 1 litr, ale potrzebna strzykawka.

Opublikowano

Heya ' Primo: maszerować u waszego boku to czysta euforia, tym bardziej, że jestem źrebakiem ;] ... odzew przerósł moje oczekiwania, dzięki chłopaki.

Myślę, że nawet jakbym wtopił z motorem (kupiłem trochę kota w worku) to z wami nie zginę.

Postaram się nie spamować...

Opiszę pierwsze doświadczenia: cały dzień w Poznaniu lało, więc nie mogłem wnikliwie polatać.

Pierwsze wrażnenia: ciarki idą, MIX podniecenia i strachu ;]

Uwaga, dwa razy na postoju zapaliła się kontrolka silnika. Motor był 2 dni w transporcie, czy mozliwe że to miało wpływ? Później jeździłem około dwóch godzin i kontrolka już się nie pojawiała.

Natępna sprawa, przy dłuższym postoju na światłach (powyżej minuty) przy ponownym ruszaniu trochę się dławił ...

Zawieszenie: jestem przyzwyczajony do mega wysokiego skoku (cross, supermoto), więc do zaieszenia nie mogę się przyzwyczaić, nakoleinach mocno mną steruje, ale myslę, wszystko kwiestią wprawy.

to takie niepokojące sprawy.

Teraz czadu: świetny sprzet, elastyczny, dobry gang, świetna moc, na ulicach wszyscy traktują GP jako złykły, rachityczny skuterek, po starcie dociera do nich: Uppssss, co to było ??!!

Jeśli nic poważnego nie wyjdzie na przestrzeni kilku dni to z przyjemniścą stwierdzę: Rewelacja, GP przerosło moje oczekiwania, a czytałem o sprzęcie wiele. Zaufałem kupując Gile, zaufałem jak dziecko z 4c, mam nadzieje, że moja uczciwość zostanie wynagrodzona i czeka mnie wiele przyjemności ;]

Dzięki za wszelkie posty

jestem Wam winny, oto jej lico:

cnRhpV.jpg

Oleeee!

Opublikowano

Grzegorz, przyznam, apropo tej zadławki mojego sprzętu to pierwsze co mi przyszło na myśl to gaźnik heeh, a że gaźnika brak pomyślałem o przepustnicy, także pokryły się moje przypuszczenia..

Moplic, ten program to świetna alternatywa, byłbym zobowiązany ' wyskakuje mi taki błąd serwisowy, czy to zwykły serwis ?:

[media=]http://youtu.be/ultKPYnQOGM[/media]

Opublikowano

To kontrolka serwisu i wymiany paska, zapala się co 10 tkm. W serwisówce jest procedura kasowania, zresztą w tym temacie trochę wcześniej też. Jeżeli się palą obie oznacza to, że raczej nie zrobiono przeglądu po 20 tkm. Czeka cię trochę wydatków, bo to duży przegląd, pasek, rolki, łańcuch, zębatki i oczywiście oleje i filtry.

Moplic dzięki za instrukcję po polsku. Widzę, że grupa posiadaczy GP 800 rośnie w siłę, może kiedyś powstanie kolejna "TAJNA GP SEKTA" ;-)

Opublikowano

Witam!

I owszem, czyszczenie, sprawdzenie przewodów dolotowych od filtra czy brak jest przedmuchów tak. Lecz czasami w zupełności wystarczy reset czujnika położenia przepustnicy na wolnych obrotach (TPS). To ustrojstwo nie tylko w Gilerach, ale również w innych motorach z czasem ma tendencję do zmiany wartości TPS, a tym samym wartości napięcia podawanego do jednostki sterującej. Powoduje to nierównomierna pracę silnika na wolnych obrotach, gaśnięcie nawet przy nagrzanym silniku i brak płynnego przyśpieszenia. Powiem więcej często "mechanicy" zapominają o właściwej adaptacji przepustnicy po jej czyszczeniu.

I przepraszam na koniec - nie jestem fachowcem jak większość w naszym kraju, jak się uczę. Powyższe sugestie to tylko moje luźne rozważania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...