Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Gilera GP 800 - niedoceniana królowa skuterów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moplic, dla mnie jesteś SenSei anyway !

Odnośnie resetu serwisu, rzeczywiście jest dziecinnie prosty:

na kluczyku OFF ciśniemy cały czas SET, w trakcie przyciskania przekręcamy kluczyk na ON i po chwili migają nam niechciane ikony (klucz i napęd), za pomocą przycisku CLOCK (poniżej sekundy) zaznaczamy ikonę do skasowania, jak już się nam pojawi to kasujemy ją przyciskiem CLOCK (dłużej niż 3 sekundy)...

Serwis zrobiony ;]

ps: w poniedziałek lecę na realny serwis

Opublikowano

Poczytałem trochę testów , poogladalem filmów i mam do Was pytanie.

Właściwie wszędzie chwała zarówno Gilere GP800 jak i Aprilie rsv 850 jako bardzo szybki pojazd na wypady w góry czy przeloty autostrada o bardzo ograniczonym wykorzystaniu w mieście.

Bardzo mały schowek to rzecz oczywista ale powiedzcie szczerze jak to działa w praktyce.

Czy duża waga, wysokie spalanie,mała zwrotnosc i spore gabaryty powodują ze cieżko sie jeździ czy jest inaczej?

Oczywiscie znam takich co twierdza ze b650 jest świetny do miasta ale biorę na nich duża poprawkę .

Pozdrowienia

chawison

Ps. Jak sie zdenerwuje to podjade do Poznania na testy :)

Opublikowano

W praktyce jest tak, że namiot nie zmieści mi się pod siedzenie jak wcześniej do Aprilii Scarabeo 500. Schowek jest porównywalny do T-maxa, ciężar do B650, czyli swoje waży, jest to problem dla osób poniżej 180 cm. wzrostu, ja mam 176 i nie jestem w stanie postawić płasko obu stóp, albo na palcach, albo tylko jedna cała stopa opiera się o podłoże. Zimą będę przerabiał siedzenie, trochę je obniżę i zwężę z przodu, bo nie dosięgam właśnie przez bardzo szerokie siedzisko. Waga nie ma znaczenia jak już się jedzie, oczywiście na spalanie ma duży wpływ ;-). Średnio skuter pali mi 5,5 do 6,5 przy pałowaniu autostradowym w dwie osoby. Czasami marzy mi się do miasta jakaś lekka 250tka, ale wystarczy jeden ruch manetką, żeby zapomnieć o tych marzeniach.

Opublikowano

Chawison wszystko o co pytasz, to są rzeczy na które nie uzyskasz obiektywnej odpowiedzi. To wszystko, to kwestia podejścia i odniesienia. Ja ze swej nieobiektywnej strony mogę Ci powiedzieć, że masa nie stanowi problemu. Co do spalania, czy średnio około 5,5 litra przy dość sprawnej jeździe, tak mniej więcej 120 km/h, czy to w mieście, czy w trasie, czy solo, czy z pasażerem, kufrem, sakwami i torbą przekrokową jest dużo - mi odpowiada. A wielkość, jeździłem większymi i było też dobrze. Mi osobiście wręcz wspaniale porusza się po mieście, mam zapas mocy i w sytuacjach awaryjnych mogę z niego korzystać. Sam widzisz, to kwestia podejścia.

Opublikowano

Chawison, ja jestem chyba obiektywną osobą, więc zgłaszam się do odpowiedzi. na bieżąco przerabiam za i przeciw, bo właśnie sprzęt kupiłem.

To mój pierwszy skuter w życiu, a jeżdżę lat 11..., więc postaram się o obiektywizm w czystej postaci.

GP ujeżdżam dzień drugi, zrobiłem około 140 km. Moto użytkuje się bardzo dobrze, mam troszkę wrażenie, że w mieście się męczy, choć radzi sobie bardzo sprawnie, po prostu pod dupą aż bulgocze żeby rozwinąć skrzydła. Jest ciężki, to czuć, mógłby być trochę zgrabniejszy, rama z tego co mi wiadomo stalowa, dlaczego waży aż 245kg ? nie wiem, ale uważam, że przynajmniej o 70kg za dużo. Oprzeć na nóżce dziecinnie prosto, natomiast postawić na stojak to już poważny wyczyn.

Mam 184cm i czyje się na nim odpowiednio, wolę wyższe siedziska, ale jest ok. Seryjnej szyby nie komentuje, powyżej 140km jakby jej nie było (alternatywa jest, bo można wymienić). Średnio odpowiada mi zawieszenie, nie wiem czy to przypadłość mojego sprzętu, ale za sprawą swojego ciężaru na koleinach trochę ciężko go opanować. Silnik jest bardzo elastyczny, zabija mocą, wygląd niewinny, więc wszyscy otwierają oczy po rajdzie od świateł do świateł.

Nowością jest dla mnie fakt, że po 11 latach ujeżdżania motorów, od dwóch dni nikt mi nie kiwa ;] czyli koleś na skuterze to frajer ?;]... Bardo się z tego powodu cieszę, bo powitania na motorach zawsze mnie śmieszyły ...

Motor bardzo ergonomiczny, doświadczenia wielkiego jeszcze z nim nie mam ale póki co szczerze polecam, już doczekać się nie mogę kiedy na niego wsiądę, a to wymierny aspekt! Wszystko pod ręką, niepozorny rekin...

Zapraszam do Poznania, spróbuj sam ;]

Opublikowano

Skutery to ciężkie sprzęty są ...

Mój nieduży x-max 400 wazy 218 kg wiec Twoje 245 kg mnie nie przeraża...

Bardziej obawiam sie przerostu formy nad treścią w miejscie ...

Mam 189 cm wiec Integra i T-max odpadają ....

Zastanawia mnie wiec Aprilia rsv 850 która jest w moto 44 w Poznaniu na testach lub super ergonomicznie bmw 650 gt...

W x-maxie brakuje mi tłumienia ... Skuter zestrojony jest zbyt twardo ...

Dzieki za zaproszenie :)

Opublikowano

Faktycznie skutery to czołgi, po swojej wczorajszej odpowiedzi na post postanowiłem pojeździć po mieście, stwierdzam że GP jest mega uniwersalna, czy to w mieście czy na trasie _ dobrze wyważony sprzęt. Odnośnie Aprilii, porównałbym wysokość kanapy, z uwagi na fakt że to ta sama jednostka od Paiggio to nad osiągami bym się nie zastanawiał. Moment obrotowy na korzyść RSV Cyt:

"czterozaworowy silnik V-Twin ma75 KM przy 7,750 rpm i 80 Nm momentu obrotowego przy 6.000 rpm. Patrząc na SRV 850 można dojść do wniosku, że jest to tak naprawdę lekko zmieniony model GP800, który został wyprodukowany przez stajnię Gilera (należącą do Piaggio Group). Gilera GP800 jest napędzana przez silnik V-Twin o pojemności 839 ccm i ma 73 Nm momentu obrotowego."

.... ale To juz na 100pro wiesz, jak rozważasz sprzęty...

BMW, no no, jak posiadasz flotę to na Twoim miejscu bym zgłupiał. Zupełnie inny design, osiągi BMW słabsze, za to zdecydowanie ekonomiczniejszy ... Osobiście motory BMW uważam za takie "ugrzecznione", natomiast ten mi się podoba, ma szpon! .

Wczoraj złapałem się na tym, że mocy 75km nie wykorzystuje w mieście, może na krótkich odcinkach, natomiast alternatywa zapasu mocy przy wyprzedzaniu czy to w mieście, czy na trasie jest bezcenna.

Masz 189cm hmmm

Właśnie sprawdziłem, aprilia wysokość siedzenia 780mm _ dokładnie tak samo BMW.

Aprilia I GP to mimo wszystko szybsze rakiety, prawda ? ;]

Skut BMW kojarzy mi się ze starszymi, rozważnym facetami...

dylematy dylematy ' z tego wynika, że pieniądze to nie wszystko ___ ' najlepsze wyjście z gonitwy myśli to jednak jazda próbna !

Tak jak wcześniej napisał Moplic, tutaj odpowiedzi nie znajdziesz, indywidualna to sprawa, a na forach od przerostu informacji można tylko zgłupieć heh

Czy moglibyście wrzucić link oleju AGIP SAE 5w-40, który jest preferowany do naszych silników ? / jest ich trochę i chciałbym mieć pewność, że to odpowiedni / dziękuję

Opublikowano

Z tego co pamiętam: Agip eni i-ride 5W40

31TOkJj%2BMTL._SY355_.jpg

Opublikowano

dziękuję Dr Big..., na amerykańskich forach czytam, że używają też Motul 5100 4T 10W-40, mam go zapas, używam do drugiego sprzętu...ale ryzykować nie będę i kupię Agip'a

http://www.oleje-eni.pl/index.php/do-motocykli/czterosuwowe/agip-eni-i-ride-pg-5w-40-1-litr-detail

http://www.oleje-eni.pl/index.php/do-motocykli/czterosuwowe/agip-eni-i-ride-aprilia-racing-5w-40-1-litr-detail

jeden jest z oznaczeniem PG, drugi bez ..., który wybrać ?

Opublikowano

Pewnie PG -> Polylalkylenglykolen - dodatkowy uszlachetniacz oleju silnikowego... czy koniecznie potrzebny w silniku skuterowym... ;) ... ?

PS. A pokazane oleje mają te same specyfikacje, to chyba nie apteka ;) ... ważne jest dopuszczenie dla danego modelu.

Specyfikacje: JASO MA, MA2, API SL, ACEA A3

Opublikowano

Sugeruje bardziej skupic się na zalecanej lepkości oleju

niż na jego producencie.

Opublikowano

TomEck moment w Aprilii SRV to 76,4 Nm przypuszczam, że różnica może wynikać z jakichś zmian w mapach zapłonu lub tym podobnych, poza tym są to te same silniki.

BMW też fajna maszyna ale nie daje takiego fanu, ma lepszą ochronę przed wiatrem i więcej miejsca na nogi, ale to nie to ;-)

Dobre źródło z tym olejem znalazłeś, ja najtaniej po 40 zł. kupowałem a na allegro są po 49 za 1l.

Opublikowano

Tak tak Ronin, to ten sam silnik, pewnie tak jak piszesz różnica na mapach....

Cena oleju rzeczywiście dobra, ale koszty przesyłki dają w ryja ;] _ i wszystko się finalnie wyrównuje ..

dzięki chłopaki za info

Słuchajcie, byłbym zapomniał ' szukam chwytów dla pasażera, GP kupiłem bez i jakoś znaleźć nie mogę. Na allegro jest jednen, nie mam pewności czy odpowiedni:

http://allegro.pl/gi...4603348667.html

jakby ktoś słyszał, coś, to ja chętnie ...

Opublikowano

Pytanie czy będziesz zakładał kufer? Jeżeli tak to kupisz stelaż z uchwytami, jeżeli nie to te z allegro będą ok.

Opublikowano

Mi w bmw bardzo pasuje zawieszenie , ergonomia wzorowa i ochrona przed wiatrem.

Na plus takze dość duzy schowek i regulowana elektrycznie szyba... W mieście sie latem schlodzisz a na trasie osłonisz od wiatru.

In minus awaryjnosc, taka sobie stylistyka i cena :)

aprilia jak i bmw testowe to ok . 30.000 pln...

Co ciekawe zarówno gilera jak i aprilia do tytanow sprintu nie należą .

Według włoskich testów na pierwszych 200 metrach bym Wam x-maxem odjechał... :)

Jest jeszcze skuter elektryczny nie sprzedawany w Polsce który mnie bardzo interesuje: BMW C evolution.

Pozdrowienia

Opublikowano

Kurcze, jak objeżdżasz T-Maxem GP 800 to nie zmieniaj sprzętu ... Myślę, że na 200 metrach GP spokojnie osiąga 100km/h, więc na to wygląda, że X-Max do setki ma poniżej 5,7sek _ gratulacje ;] ...

Ronin, kufra nie montuje, bo sprzętem będę jeździć tylko po mieście, apropo uchwytu to na allegro jest tylko jeden niestety ...

Słuchajcie, proszę o pomoc w zdiagnozowaniu dźwięku, taki dzwonkowaty, metaliczny, poniżej filmy:

http://www.youtube.com/watch?v=l7V1kf1gKA8

https://www.youtube....eature=youtu.be

wrażenie jakby coś było poluzowane

Opublikowano

Mi nie brakuje w x-maxie osiągów tylko zawieszenia.. :)

Te wartości sprawdziłem z czystej ciekawości i nie maja dla mnie znaczenia... I trochę sie pomyliłem bo sprawdzałem dystans pierszych 100 metrów

Według włoskich testów

0-100 m

X-max 400 - 5,96

Gilera gp800 - 6,04

T-max - 6,64

0-200 m

X-max 400 - 9,32

Gilera gp800 - 9,1

T-max - 9,68

0-400 m

X-max 400 - 15

Gilera gp800 - 14,07

T-max - 14,76

Waga robi swoje... :)

Pozdrowienia

chawison

Opublikowano

nie strasz mnie, moto mam 3 dni ... staram się myśleć pozytywnie ...

Opublikowano

Na początek sprawdziłbym wario i stan oraz położenie rolek oraz stan całego przeniesienia napędu...

PS. GP mogłeś postawić na centralce i wtedy na spokojnie nagrać te dźwięki przy różnych obrotach... Jaki przebieg ma?

Opublikowano

Przebieg? He he he - a jaki pan chcesz?

Opublikowano

No dlatego pytam o przebieg, nie o stan licznika :D ...

Opublikowano

Zwracam honor :D.

Opublikowano

Chawison x max 400 jest lżejszy od t maxa o kilkanaście kg. To niezbyt wiele a różnica w mocy to kilkanaście KM a to już sporo, nie wiem jakim więc cudem objeźdzasz t maxa, ale start do 100 m jest mało ważny, podstawa to elastyczność w zakresie powiedzmy od 60 do 120 km / h a tu już nie ma mocnych na GP. Wydawało mi się, że x max ma silnik od majesty 400 a ta nie była demonem sprintu. Tomeck nie chcę cię straszyć ale twoja sztuka miała podejrzanie niską cenę jak na 2011 r. w ogłoszeniu a pewnie jeszcze coś utargowałeś.

Opublikowano

Ronin nic nie objezdzam :) a x-max do t-maxa sie w wielu kwestiach nie umywa...

Podałem tylko precyzyjne dane z testów skuterów , które pokazują jak mylne jest patrzenie na parametr : moc...

Aczkolwiek start jest bardzo ważnym dla mnie parametrem w mieście ... ( a do takiej jazdy służy mi skuter) ...

Pozdrowienia

chawison

Ps. Takze myślałem ze T-max lepiej się rozpędza od 0 km/h ...

Tomeck mam nadzieje ze Twoja maszyna szybko wyzdrowieje...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...