Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Nowość- Vespa 946


dr.big

Rekomendowane odpowiedzi

VESPA QUARANTASEI

Piękna jak każda Vespa

Nikt przy zdrowych zmysłach nie wyrzuci navet Cosa

Choć to najbrzydszy model, ma swoich zwolenników.

Quarantasei też takowych znajdzie i na pewno cena za jakiś czas stanie się przystępna :)

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

    12

  • dr.big

    10

  • Lucjan73

    5

  • RONIN

    5

We Wrocławiu stoi w salonie na ul. Krzyckiej, kolega się zastanawiał. Sprzedawca był bardzo chętny do negocjacji ceny z ręki dał 5 tyś. opustu.

Odnośnik do komentarza

Ja oglądałem w Stutgarcie jak odbierałem GP 800 z salonu Piaggio, z bliska wygląda jeszcze lepiej niż na zdjęciach, mam na myśli dbanie o wykonanie każdego detalu. Ponieważ była to połowa listopada mieli już jakąś obniżkę na 8999 euro, obecnie można już w DE wyrwać za 6000 euro rocznik 2013 i 6500 za 2014, co raczej przy rabacie 5 tys. od ceny katalogowej jest bardziej atrakcyjne.

Odnośnik do komentarza

Muszę powiedzieć że stylistycznie jest piękna. Podoba mi się jak klasyczna linia Vespy wpisana została w nowoczesną technologię. Robi wrażenie.

Trzeba jednak zejść na ziemię - ktokolwiek ustalił cenę na poziomie prawie 39 tyś. zł musiał uderzyć głową w przęsło mostu. Betonowe. Bez kasku. Przy v-max tej Vespy. W kant. Przykro mi ale ze równowartość tego "dzieła sztuki" można mieć salonowego Burgmana 650 '13 który będzie lepszy we wszystkim poza krzyczeniem wkoło "jestem snobem".

Odnośnik do komentarza

nie snobem :)

po prostu na rynku są ludzie, którzy szukają pięknych rzeczy

i zapłacą za to

oglądałem na żywo i trzeba przyznać, że jest super, ale...

dla mnie nadal taka damska ;)

Odnośnik do komentarza

Muszę powiedzieć że stylistycznie jest piękna. Podoba mi się jak klasyczna linia Vespy wpisana została w nowoczesną technologię. Robi wrażenie.

Trzeba jednak zejść na ziemię - ktokolwiek ustalił cenę na poziomie prawie 39 tyś. zł musiał uderzyć głową w przęsło mostu. Betonowe. Bez kasku. Przy v-max tej Vespy. W kant. Przykro mi ale ze równowartość tego "dzieła sztuki" można mieć salonowego Burgmana 650 '13 który będzie lepszy we wszystkim poza krzyczeniem wkoło "jestem snobem".

Idąc Twoim tokiem rozumowania to kazdy który kupuje Porsche lub Ferrari powinien lepiej nabyć Dacię Ligan Kombii bo przecież w tej cenie miałby ze 40 szt. i mógłby sobie przewieźć ziemniaki z działki a tak ma niepraktyczne i droge auto.. A i żonie lub dziewczynie nie kupuj lepiej żadnego pierścionka lub łańcuszka u jubilera bo to tylko strata kasy...

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Przykro mi ale ze równowartość tego "dzieła sztuki" można mieć salonowego Burgmana 650 '13

Można mieć też prawie nowe auto klasy kompakt, działkę nad Bugiem czy 10 wyjazdów last minute do ciepłych krajów... tylko tego co kupuje 946 raczej mało to interesuje ;)

Odnośnik do komentarza

Dla kupujących 946tkę nie liczy się wielkość skutera tylko yachtu ;-). A porównywać go też nie ma jak, bo który inny skuter ma ręcznie obszywane skórzane manetki? Ten skuter to taki Smart Brabus dla skuterówców, żeby nie wiem ile skóry i innych cudów zużyli do produkcji to nadal będzie małe miejskie autko dla bogatych, ale trzeba przyznać, że to wyjątkowy projekt.

Odnośnik do komentarza

Idąc Twoim tokiem rozumowania to kazdy który kupuje Porsche lub Ferrari powinien lepiej nabyć Dacię Ligan Kombii bo przecież w tej cenie miałby ze 40 szt. i mógłby sobie przewieźć ziemniaki z działki a tak ma niepraktyczne i droge auto.. A i żonie lub dziewczynie nie kupuj lepiej żadnego pierścionka lub łańcuszka u jubilera bo to tylko strata kasy...

Porsche i Ferrari mają uzasadnienie w sportowym rodowodzie ale przede wszystkim osiągach, nie mówiąc już o najnowszych technologiach w dziedzinie motoryzacji.

Co z tego ma Vespa? Proszę o uzasadnienie ceny 38 tyś. zł za skuter 150 cm3 bez nawet szufladki na chusteczki.

Czas start.

PS: Za 20k milczałbym ale prawie 40k to gruba przesada za sprzęt tej pojemności.

Można mieć też prawie nowe auto klasy kompakt, działkę nad Bugiem czy 10 wyjazdów last minute do ciepłych krajów... tylko tego co kupuje 946 raczej mało to interesuje ;)

Dlatego właśnie Vespa pozwala sobie na taką cenę. Dopóki będą ludzie którzy gotowi są zapłacić za powietrze, będą tacy którzy będą kazali za to powietrze płacić. Dobrze że jest wybór na rynku ;)

Odnośnik do komentarza

Porsche i Ferrari mają uzasadnienie w sportowym rodowodzie ale przede wszystkim osiągach, nie mówiąc już o najnowszych technologiach w dziedzinie motoryzacji.

Co z tego ma Vespa? Proszę o uzasadnienie ceny 38 tyś. zł za skuter 150 cm3 bez nawet szufladki na chusteczki.

Czas start.

PS: Za 20k milczałbym ale prawie 40k to gruba przesada za sprzęt tej pojemności

Taki sam jak kupienie Porsche 911 za 180 tyś. EURO a nie można zabrać tam żadnej walizki bo do bagażnika wchodzi tylko aktówka i ewentualnie pokrowiec na auto. Z tyłu wsiadanie to jakaś ekwilibrystyka, na naszych dziurawych drogach trzęsie jak cholera a wogóle jak się tym jeżdzi to ma się wrażenie tarcia tyłkiem po asfalcie. A jednak jakoś się sprzedaje.

Odnośnik do komentarza

(...)Proszę o uzasadnienie ceny 38 tyś. zł za skuter 150 cm3 bez nawet szufladki na chusteczki.

Czas start.

(...)

Bo tak- oto najbardziej proste uzasadnienie :D . Czas stop.

PS. Za 20- 30 lat ta Vespa w idealnym stanie będzie pewnie jeszcze droższa... I nie jest ona przeznaczona dla przeciętnego użytkownika, dla którego wykładnią jest wieksze zużycie np. o całe 0,8 litra na 100 km czy cena klocków różniąca się o 30 PLN :D ... Albo jakaś osłona przed wiatrem, albo jakieś schowki od czapy :D ... Tak naprawdę nie ma to ZADNEGO znaczenia, bo nie jest to pojazd typowo użytkowy. Zobacz sobie na środowisko Vespiarzy... tam nawet starszego PX- a wożą np. na zloty na przyczepie...

A całkiem pragmatycznie, to spójrz na dzisiejsze ceny starszych Vesp i może zrozumiesz tą cenę za którą można kupić 946. I do zakupu nikt nie zmusza (!), są dużo tańsze skutery klasy 150 i to nawet ze schowkami :D ...

Odnośnik do komentarza

Akar wyluzuj bo ci ciśnienie skoczy ;-). Podam ci przykład z twojego podwórka czyli Ferrari, Lambo i Porsche co jakiś czas wypuszczają limitowane wersje swoich normalnych modeli, przeważnie charakteryzują się tym, że są ogołacane ze zbędnych bajerów np. szyby na korbkę, żeby były lżejsze, żeby urwać ze 0,2 sek. do 100 km/h, czasem zmienią kolor tapicerki ;-), czyli mniej za więcej, bo przeważnie różnica w cenie to 20-50 tys. euro a czasem jak dołożą trochę węgla do nadwozia to rośnie nawet o 1 milion euro, a przecież tona najlepszego węgla w kopalni to max. 800 pln. ;-)

A teraz przelicz sobie ile tych Dacii Logan miałbyś za bańkę euro ;-)

Odnośnik do komentarza

Taki sam jak kupienie Porsche 911 za 180 tyś. EURO a nie można zabrać tam żadnej walizki bo do bagażnika wchodzi tylko aktówka i ewentualnie pokrowiec na auto. Z tyłu wsiadanie to jakaś ekwilibrystyka, na naszych dziurawych drogach trzęsie jak cholera a wogóle jak się tym jeżdzi to ma się wrażenie tarcia tyłkiem po asfalcie. A jednak jakoś się sprzedaje.

Porsche dalej jest szybsze od Vespy :)

Rozumiem że ktoś, kto kupi 946, nie będzie kierował się ani rozsądkiem, ani praktycznością, ani też osiągami.

Będzie kierował się swoim zmysłem estetycznym.

Bo tak- oto najbardziej proste uzasadnienie :D . Czas stop.

PS. Za 20- 30 lat ta Vespa w idealnym stanie będzie pewnie jeszcze droższa... I nie jest ona przeznaczona dla przeciętnego użytkownika, dla którego wykładnią jest wieksze zużycie np. o całe 0,8 litra na 100 km czy cena klocków różniąca się o 30 PLN :D ... Albo jakaś osłona przed wiatrem, albo jakieś schowki od czapy :D ... Tak naprawdę nie ma to ZADNEGO znaczenia, bo nie jest to pojazd typowo użytkowy. Zobacz sobie na środowisko Vespiarzy... tam nawet starszego PX- a wożą np. na zloty na przyczepie...

A całkiem pragmatycznie, to spójrz na dzisiejsze ceny starszych Vesp i może zrozumiesz tą cenę za którą można kupić 946. I do zakupu nikt nie zmusza (!), są dużo tańsze skutery klasy 150 i to nawet ze schowkami :D ...

Bo tak, czyli nie ma żadnego powodu poza sztucznie nadmuchanym towarem stylistycznym. Czyli to co od początku mówię ;)

Akar wyluzuj bo ci ciśnienie skoczy ;-). Podam ci przykład z twojego podwórka czyli Ferrari, Lambo i Porsche co jakiś czas wypuszczają limitowane wersje swoich normalnych modeli, przeważnie charakteryzują się tym, że są ogołacane ze zbędnych bajerów np. szyby na korbkę, żeby były lżejsze, żeby urwać ze 0,2 sek. do 100 km/h, czasem zmienią kolor tapicerki ;-), czyli mniej za więcej, bo przeważnie różnica w cenie to 20-50 tys. euro a czasem jak dołożą trochę węgla do nadwozia to rośnie nawet o 1 milion euro, a przecież tona najlepszego węgla w kopalni to max. 800 pln. ;-)

A teraz przelicz sobie ile tych Dacii Logan miałbyś za bańkę euro ;-)

A gdzie ja się spinam? :P To że bronię swego zdania nie oznacza że mam ciśnienie. Jeśli ktoś poda mi powód który będzie logiczny i okaże się że nie miałem racji, zmienię zdanie - tylko głupiec go nigdy nie zmienia. Na razie jednak takiego powodu nie widzę i uważam że cena nie jest niczym uzasadniona. Nie tak wysoka. Zrozumiałbym coś w granicach 20 tyś ale 40 tyś za coś co ma być stylowe i na tym polega jego wyjątkowość jest dla mnie nie do przełknięcia.

Zresztą, z wersji mających mniej za duuużo więcej śmieje nawet Top Gear, piętnując tego typu podejścia. Uważam że słusznie, jeśli uważacie że nie to... macie prawo do własnego zdania ;)

No, chyba że uważacie że ten obraz jest naprawdę wart 28 milionów dolarów:

http://uploads1.wiki.../untitled-5.jpg

Wtedy składam broń i jakoś przeżyję w tym dziwnym świecie którego nijak ogarnąć nie mogę :P

Odnośnik do komentarza

To jest tak jak w dowcipie o pomidorach:

Klientka podchodzi do sprzedawcy na targowisku, chce kupić pomidory. Widzi 3 różne ceny: 5, 7 i 10 zł. Przygląda się im ale nie widzi różnicy. Pyta się więc sprzedawcy:

- Jaka jest różnica między nimi.

- Taka, że pierwsze kosztują 5, drugi 7 a trzecie 10 zł.

- ??? Identyczne pomidory?

- Zgadza się.

- Ale jeśli są identyczne to dlaczego maja tak różne ceny?

- Bo widzi Pani, są ludzie, którzy kupią je za 5 zł i są tacy co kupią za 7 zł. Ale są też tacy co kupią za 10 zł.

:D

Odnośnik do komentarza
Bo tak, czyli nie ma żadnego powodu poza sztucznie nadmuchanym towarem stylistycznym. Czyli to co od początku mówię ;)

Powodow jest wiele, ale nie sluchasz.

To że bronię swego zdania

Sek w tym, ze nie bronisz swojego zdania, tylko jestes zamkniety na zdanie innych, ktorzy moga miec je inne od Ciebie.

Co NIE oznacza, ze zaraz Ty masz zmieniac swoje...

Odnośnik do komentarza

No, chyba że uważacie że ten obraz jest naprawdę wart 28 milionów dolarów:

http://uploads1.wiki.../untitled-5.jpg

Wtedy składam broń i jakoś przeżyję w tym dziwnym świecie którego nijak ogarnąć nie mogę :P

Napisze Ci tak bardziej "łopatologicznie", zakładamy że jedziesz na wczasy do np. Międzyzdrojów, stoi tam hotel Amberbaltic w sezonie pokój kosztuje cirka 350 zł i jest zawsze komplet a Ty jedziesz też do tej miejscowości i wynajmujesz kwaterę za 35 zł a i Ty i Ci z Amberbaltica pływacie w tej samej wodzie w morzu i smażycie się na tej samej plaży czyli po co Ci ludzie "mordują się " w tych luksusach i jeszcze słono przepłacają. Można przecież 10 x taniej wykupić nocleg a po prowiant do Biedry. Skoro nie widać różnicy to po co przepłacać, opalenizna z nad moża będzie taka sama.

Odnośnik do komentarza

Na razie jednak takiego powodu nie widzę i uważam że cena nie jest niczym uzasadniona. Nie tak wysoka. Zrozumiałbym coś w granicach 20 tyś ale 40 tyś za coś co ma być stylowe i na tym polega jego wyjątkowość jest dla mnie nie do przełknięcia.

Akar najzwyklejsza vespa 125 kosztuje około 17 tysi. więc zbudowany całkiem od nowa skuter musi być droższy, poza tym weź pod uwagę, że jest tak droga po to, żeby nie było na nią stać każdego, jest to produkt segmentu premium, są osoby które kupują takie produkty tylko dlatego, że inni ich nie mają ( czyt. nie stać ich ), nie jest snobizmem dać dużo za coś co jest warte swojej ceny. Chcesz być praktyczny kup Kymco Like, po co przepłacać 10 tysi za Vespę. Faktem jest , że rynek zweryfikował wyjątkowość Vespy 946 o jakieś 3 tysiące euro w dół ;-)

Odnośnik do komentarza

Wow, widzę że stałem się wrogiem publicznym numer jeden bo ośmieliłem się nie zgodzić z opinią większości.

LOL

Powodow jest wiele, ale nie sluchasz.

(...)

Myślę że Ronin bardzo trafnie to podsumował

(...) poza tym weź pod uwagę, że jest tak droga po to, żeby nie było na nią stać każdego, jest to produkt segmentu premium, są osoby które kupują takie produkty tylko dlatego, że inni ich nie mają ( czyt. nie stać ich ) (...)

Niniejszym kończę dyskusję w tym temacie bo nie było moim celem przekonywanie kogokolwiek do mojej racji.

Ot, Ronin dał radę trafnie ująć to czego mnie się nie udało.

Ja nie zgadzam się ze sztucznym tworzeniem luksusowości przez nieuzasadnione podwyższanie ceny, tyle chciałem w temacie napisać.

Odnośnik do komentarza

(...)Bo tak, czyli nie ma żadnego powodu poza sztucznie nadmuchanym towarem stylistycznym. Czyli to co od początku mówię (...)

Tak, tak, masz rację :D ... Nie kupuj tej Vespy, bo jest niepraktyczna i nie ma schowka :D ...

Slepienie się na TopGear i przejmowanie ich opinii... No cóż...zobacz co ci trzej moderatorzy mają prywatnie stojącego w garażach, a co masz Ty...

I dlatego takie "wsłuchiwanie się" co też oni powiedzą i jaki "werdykt" wydadzą uważam za przejaw śmieszności połączonej z pomieszaniem :D ...

Taki program można obejrzeć czasami dla rozrywki, ale cytowanie na zasadzie "... bo w TopGear powiedzieli..." zakrawa na żart i to wykonany nieświadomie :D ... Ich zdanie jest po prostu oderwane od rzeczywistości szarego posiadacza np. Opla Astry. No ale może w UK żyją inni ludzie i inaczej postrzegają tą rzeczywistość :) ...

PS. Niniejszym kończę, bo szkoda wody na młyn :D ...

Odnośnik do komentarza

Temat przepychanek słownych możemy zakończyć, ale tematu Vespy mam nadzieję, że nie kończymy.

Ktoś może pojeździ, albo zakupi i opisze swoje wrażenia.

Bo skuter oczywiście ma swoje wady: cenę, brak schowków, które niektórym są potrzebne, a niektórym wcale.

Natomiast sprzęt jest ciekawy stylistycznie, wykonany podejrzewam całkiem nieźle i bardziej spokrewniony ze skuterami w ich pierwotnej formie od wielkich, japońskich mydelniczek z nadwoziami zrobionymi z przemielonych sandałów.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Wczoraj na parkingu pod B. City.

459d4bba86156c486bf94e1218c6ddf5.jpg

47f2aac5362d6d46d1f2626fe0150db3.jpg

Przy okazji, pod koniec czerwca Vespa, na 40 lecie Armaniego i 130 lecie grupy Piaggio, wypuściła limitowaną 946 (każdy egzemplarz będzie miał swój indywidualny numer) ubraną w matową karoserię przeplataną brązową skórą i polerowanymi felgami. Technicznie dopracowany, ekologiczny i oszczędny motor 125 ccm, ABS, kontrola trakcji i kilka nowinek elektronicznych via internet.

Sprzedaż w najważniejszych miastach świata od lipca 2015.

Niektóre źródła mówią, że w tym wypadku nawet nie wypada pytać o cenę ;), to jednak wspomnę: Cena wersji EA 9900€.

Zważywszy na dotychczasową cenę "pospolitej" 946, limited EA wydaje się być... tania :)

CHIEUv2W0AE77M7.jpg

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...