chwaliłem się już w odpowiednim temacie, że drogą kupna nabyłem nowego Kymco Agility City 125. Zachęcony opiniami o rzekomej bezawaryjności Kymco, niską ceną i spalaniem oraz wysoką praktycznością zdecydowałem się na ten model.
Użytkuję go od 15 kwietnia (a właściwie to od dnia następnego od 13). Wcześniej miałem do czynienia z motocyklami (ojcowski TDM 850, poza tym jakaś mała enduro Honda, był też Virago 535), a spośród skuterów posiadałem przed osiemnastką używanego Keewaya Matrix (jak się okazało - mina). Nigdy jednak ani ja, ani ojciec, nie mieliśmy do czynienia z nowym sprzętem. Z tego też powodu kieruję kilka pytań odnośnie sprzętu. Do tej pory nakręciłem około 250km i jutro czeka mnie pierwszy przegląd.
1. Słynna sprawa docierania. Sprzedawca (Moto Ars) polecił by się tak strasznie nie pieścić, a po prostu uważać by go nie zamęczyć. Przez pierwsze kilometry jeździłem powoli, czyli do 50km/h (aczkolwiek po parudziesięciu raz zdarzyło mi się mu mocniej przycisnąć). Do tych 240 jeździłem w zasadzie cały czas poniżej 60, max 70. Dzisiaj już jeździłem około 70, max do 80. Czy dobrze to robię?
2. Nie jeździłem nigdy czterosuwem z CVT - jak to powinno działać? Silnik pracuje normalnie, aczkolwiek jestem zdziwiony względnie głośną pracą przekładni - szczególnie gdy zwalniam bez gazu. Rozumiem, że on pewnie jakoś hamuje silnikiem. Czy powinno to tak działać?
3. Spalanie. Po pierwszych tankowaniach wyszło, że skuter ten pali bardzo dużo - 4 litry jak nie więcej. Trefny model, coś zepsute?
4. Przednie zawieszenie - skrzypi i stuka (zauważyłem prawie na początku). Nie jeździłem nim po lesie (najwyżej po bruku) i go oszczędzałem, więc to raczej nie jest moja wina. Czy to jest normalne (też się musi dotrzeć?) czy powinienem się ubiegać o naprawę gwarancyjną?
5. Odpalanie na chłodnym silniku - czasem są problemy (odpala za trzecim, czwartym razem), a czasem odpala na dotyk. Czy to też jest normalne w nowym motocyklu (tak powiedział sprzedawca), czy też powinienem ubiegać się o jakąś naprawę w ramach gwarancji?
Jest też sprawa nie działającego zegarka w liczniku - podobno jest to jakaś wadliwa seria i całe liczniki będą wymieniane za około miesiąc.
Co powinienem jeszcze sprawdzić, o co zapytać, na co zwrócić uwagę podczas pierwszego przeglądu?
Pytanie
Tobol
Witam,
chwaliłem się już w odpowiednim temacie, że drogą kupna nabyłem nowego Kymco Agility City 125. Zachęcony opiniami o rzekomej bezawaryjności Kymco, niską ceną i spalaniem oraz wysoką praktycznością zdecydowałem się na ten model.
Użytkuję go od 15 kwietnia (a właściwie to od dnia następnego od 13). Wcześniej miałem do czynienia z motocyklami (ojcowski TDM 850, poza tym jakaś mała enduro Honda, był też Virago 535), a spośród skuterów posiadałem przed osiemnastką używanego Keewaya Matrix (jak się okazało - mina). Nigdy jednak ani ja, ani ojciec, nie mieliśmy do czynienia z nowym sprzętem. Z tego też powodu kieruję kilka pytań odnośnie sprzętu. Do tej pory nakręciłem około 250km i jutro czeka mnie pierwszy przegląd.
1. Słynna sprawa docierania. Sprzedawca (Moto Ars) polecił by się tak strasznie nie pieścić, a po prostu uważać by go nie zamęczyć. Przez pierwsze kilometry jeździłem powoli, czyli do 50km/h (aczkolwiek po parudziesięciu raz zdarzyło mi się mu mocniej przycisnąć). Do tych 240 jeździłem w zasadzie cały czas poniżej 60, max 70. Dzisiaj już jeździłem około 70, max do 80. Czy dobrze to robię?
2. Nie jeździłem nigdy czterosuwem z CVT - jak to powinno działać? Silnik pracuje normalnie, aczkolwiek jestem zdziwiony względnie głośną pracą przekładni - szczególnie gdy zwalniam bez gazu. Rozumiem, że on pewnie jakoś hamuje silnikiem. Czy powinno to tak działać?
3. Spalanie. Po pierwszych tankowaniach wyszło, że skuter ten pali bardzo dużo - 4 litry jak nie więcej. Trefny model, coś zepsute?
4. Przednie zawieszenie - skrzypi i stuka (zauważyłem prawie na początku). Nie jeździłem nim po lesie (najwyżej po bruku) i go oszczędzałem, więc to raczej nie jest moja wina. Czy to jest normalne (też się musi dotrzeć?) czy powinienem się ubiegać o naprawę gwarancyjną?
5. Odpalanie na chłodnym silniku - czasem są problemy (odpala za trzecim, czwartym razem), a czasem odpala na dotyk. Czy to też jest normalne w nowym motocyklu (tak powiedział sprzedawca), czy też powinienem ubiegać się o jakąś naprawę w ramach gwarancji?
Jest też sprawa nie działającego zegarka w liczniku - podobno jest to jakaś wadliwa seria i całe liczniki będą wymieniane za około miesiąc.
Co powinienem jeszcze sprawdzić, o co zapytać, na co zwrócić uwagę podczas pierwszego przeglądu?
Top użytkownicy dla tego pytania
10
8
7
4
Popularne dni
28 Kwi
13
3 Maj
6
5 Cze
5
20 Kwi
4
Top użytkownicy dla tego pytania
Tobol 10 odpowiedzi
Coval 8 odpowiedzi
malina666 7 odpowiedzi
SlawoyAMD 4 odpowiedzi
Popularne dni
28 Kwi 2011
13 odpowiedzi
3 Maj 2011
6 odpowiedzi
5 Cze 2011
5 odpowiedzi
20 Kwi 2011
4 odpowiedzi
59 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się