Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Kymco Bet & Win 50


Gość MICHAŁ CHEMIK

Pytanie

Gość MICHAŁ CHEMIK

witam

Może temat nie pasuje do maxisquterów ale potrzebuje małej porady b?dz wypowiedzenia sie...

Kolega zaczyna zaprzyjaĽniać sie ze sqtrami i strasznie napalił sie na Bet & Win 50

Byłbym bardzo wdzieczny jeżeli kto? by sie wypowiedział na temat w/w

Ja nie bardzo mam pojęcie o 50 a może kto? miał styczno?ć i co? wie czy warto dać 7500zł za taki? zabaweczke!?!?

Bede wdzieczny za jak?kolwiek porade

pozdrawiam

MIchał:)

Odnośnik do komentarza

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

W takim przypadku, skupił bym się na sprawdzeniu spadku napięcia na module zapłonowym w trakcie kręcenia rozrusznikiem. To, że iskra na zewnątrz cylindra jest w stanie przeskoczyć, nie świadczy o tym, że w cylindrze w warunkach podwyższonego ciśnienia w obecności mieszanki też da radę. Ponieważ, jak piszesz, z kopniaka rozruch jest bezproblemowy więc układ paliwowy i elektryczny jest raczej w porządku, jedynie co mi się nasuwa to właśnie to, że moduł podczas kręcenia rozrusznikiem otrzymuje za niskie napięcie i daje za słabą iskrę by zapalić mieszankę w cylindrze.

Odnośnik do komentarza
  • 0
21 godzin temu, marek an 250 napisał:

posiadam kymco bet win 50 2 t chłodzony cieczą  niestety  od samego początku odkąd go   posiadam ma on  jedną bolączkę a mianowicie gdy silnik się rozgrzeje  nie chce palić na starter elektryczny  rozrusznik kręci wałem bardzo szybko ale silnik nie zapala    wystarczy lekko ruszyć starterem nożnym i już silnik jest na chodzie w skuterku wymieniłem moduł zapłonowy ,świecę  kabel wraz z cewką wysokiego napięcia , gaźnik, stator wraz z impulsatorem , zawór membranowy , ostatnio uszczelniacze wału , dodam ze gdy nie chce zapalić to iskra jest na świecy paliwo dochodzi , już nie mam pomysłu co może byś tego przyczyną a jeszcze wymieniłem cylinder wraz z głowicą i dalej to samo wolne obroty są równe nie falują żadnych luzów  na wale skuter śmiga bardzo dobrze 80 km /h  ręce mi opadają bo za chwilę jak tak dalej pójdzie to zostanie mi ze starego tylko kierownica i siedzenie a problem dalej pozostał  może któryś z kolegów miał kiedyś podobny problem byłbym bardzo wdzięczny za jakąś podpowiedź bo mnie to przerasta

 

 

Teraz, Andrea Torun napisał:

 

Masz pecha.Jak to przysłowie nic nie jest idealne . Zmień moto i po kłopocie.Sam widzisz że zrobiłeś co mogłeś.?!Pozdrawiam . Dużo zdrowia życzę.

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

oj chyba masz racje ale siedzi mi to na honorze i nie daje spokoju , co to może byś, do tej pory wszystko co robiłem zawsze udało mi się naprawić a tu taki numer  😬  co do modułu to na nim nie ma napięcia po przekręceniu kluczyka można odpiąć akumulator i skuter pojedzie

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jeśli jest automatyczne ssanie sterowane elektromagnesem, sprawdź czy tutaj nie ma jakichś spadków podczas rozruchu. Jako przyczyna tego stanu, nic innego jak spadek napięcia podczas rozruchu rozrusznikiem na jakimś elemencie nie przychodzi mi do głowy. 

Możesz wykonać jeszcze dwie próby

1. odepnij rozrusznik od zasilania, przyciśnij starter na manetce i w tym czasie odpal go z"kopki". Jeśli odpali to raczej będzie wskazywać na problem spadku napięcia, jeśli nie to może być jakiś błąd w instalacji.

2. podłącz dodatkowe aku bezpośrednio pod rozrusznik i spróbuj odpalić 

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

jest automatyczne ssanie elektromagnes prąd  na niego dochodzi gdy silnik się uruchomi ,faktycznie albo kręci rozrusznik  zamieniłem  gaźnik wraz z ssaniem na nowy  i nic to nie dało zastanawia mnie jedno czy może to byś wina rozrusznika lub przerywacza kierunkowskazów chociarz w tym modelu jest osobna cewka na świecę zapłonową 

Odnośnik do komentarza
  • 0
35 minut temu, marek an 250 napisał:

zamieniłem  gaźnik wraz z ssaniem na nowy  i nic to nie dało

ale może problem tkwi w instalacji skutera a nie gaźniku i w czasie rozruchu napięcie zasilające obwód ssania spada, wydaje mi się (chociaż głowy za to nie dam) że tam powinno być permanentne 12V. Jeśli to napięcie zostałoby obniżone to byłby efekt załączania ssania. Wówczas na ciepłym silniku odpalałby gorzej lub wcale. 

Przerywacz kierunkowskazów? - nie widzę związku.

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

dzięki za podpowiedź spróbuje rozkopać instalacje a może coś znajdę a przerywacz napisałem bo tam jeszcze nie grzebałem i jest od początku

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Klubowicze

Napięcie aku nie ma nic do rzeczy w tym przypadku. Moduł zapłonowy jest zasilany prądem AC (ok. 100-200V) z cewki ładującej. Może to dziwne, ale sprawdź odstęp czujnika położenia wału od znacznika magnetycznego na kole zamachowym. Zmniejsz odstęp. (~0,10mm). Druga sprawa to sprawdź stan izolacji i przewodów od magneta, do CDI (miałem przegnite przewody). Podobną sprawę przerabiałem w swoim Motobi 50(90).

Odnośnik do komentarza
  • 0

odstęp między impulsatorem a kołem magnesowym już zmniejszałem nawet rozpiłowałem otwory w tej blaszce  co jest przy impulsatorze żeby dało się go bliżej przysunąć do koła magnesowego i nic 😬 i dla tego kupiłem cały stator z impulsatorem  rozpinałem kostki w instalacji i sprawdzałem miernikiem czy są przejścia prądu między odcinkami /od kostki do kostki / nie wiem czy dobrze zrozumiałem czy chodzi ci oto żeby wiązkę roztaśmować i sprawdzać tak fizycznie kabelek jakie są pod tą taśmą ?

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Klubowicze

 Miałem przebicia izolacji - pomiar ciągłości pokazywał że jest ok. (popękana powłoka-"kopało" w czasie pracy silnika lub rozrusznika jak dotykałem wiązki i było słychać lekkie trzaski). Zmieniłem wiązkę i jak ręką odjął. Dałem nowe przewody 0,5mm2 pomiędzy złączami statora, a modułem. Iskra zrobiła się gruba. Przedtem też była, ale słaba i cienka. Przy pracy rozrusznika, jest długi ciąg impulsów i przy przebiciach gubi zapłony. Z kopki jest mocny i krótki ciąg i któryś złapie. 

Odnośnik do komentarza
  • 0

dzisiaj rano rozprułem instalacje od strony kostki łączącej stator w stronę modułu zapłonowego i w stronę cewki zapłonowej i nic wszystkie kable jak nówka bez uszkodzeń izolacji na zewnątrz kręciłem nimi i próbowałem na ciągłość obwodu w wszystko wygląda na sprawne 😬 a problem dalej pozostał 😂

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Klubowicze

Hmmm.... to już mam też zagwozdkę... u mnie to było przyczyną i to pomogło. Widać jedna choroba ma różne odmiany... 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...