Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Zimowa wersja Burgmana 650


Rekomendowane odpowiedzi

Dawno nikt nic nie pisał :) ... Zimowy Burgman pokazał raz na termometrze -19 stopni. Od dzisiaj jest cieplej, tempetatura w nocy i rano wynosiła -1 stopień!!! Jeszcze chwila, i z 4oo przesiądziemy się na 2oo. A co najważnejsze- nie ma prawie śniegu :lol: .

Edit: Dodam jeszcze, że od ponad dwu lat użytkowania, jedyną usterką było pękniecie pierścienia zbierającego impulsy ABS. zakup części to ok. 30 Euro... No i raz latem 2011 przestał działać na 1 dzień kabinowy wiatraczek...

Odnośnik do komentarza

Widzę, że smartów coraz mniej na forum :wink1: ... To ja coś napiszę... Przez trzy lata użytkowania i 40 tkm "zepsuło się": zardzewiały i pękły 2 pierścienie zbierające impulsy ABS... wymiana plus zakup obu to ok. 300- 400 PLN, jedna świeca żarowa -> wymiana trzech (koszt ok. 200 PLN), wiadomo- wymiany oleju z filtrem co 10 tkm... 2 wymiany filtra powietrza, 2 wymiany filtra przeciwpyłkowego... A ludzie mówią, że smarty CDI się psują :P ...

PS: Acha, przy 60 tkm, klocki hamulcowe są jeszcze oryginalne i starczą na następne 10 tkm!!! Tarcze też prawie nie zużyte.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Oj tam oj tam, moj smarcior tez dalej na chodzie, no tyle ze moge sie pochwalic troche dluzsza lista napraw ale przy przebiegu 190 tys, wiec jeszcze wiele przed toba :P

Nie licze oczywiscie takich rzeczy jak oleje bo to wiadomo ze trzeba wymieniac w kazdym aucie.

1. chlodnica klimatyzacji z winy kotka ktory nie zmiescil sie pod autem i za czort nie dal sie ominac

2. tarcze hamulcowe przy 150 tys

3. wymiana sprzegla przy 170 tys

4. wymiana intercoolera przy 190 tys

5. nowa turbina przy 190 tys - a jak teraz ladnie gwizdze :wink1:

6. linka klamki wewnetrznej

7. linka wraz z klamka zewnetrzna (wystepuje tylko w komplecie)

Generalnie auto swietne, choc w porownaniu do corolli ktora mialem przez 12 lat od nowosci to tam byly wymienione tarcze hamulcowe i 2 zarowki rowniez przez 190 tys :) ale zlego slowa nie dam powiedziec o smarcie bo chyba wszystko co moglo sie zuzyc juz zostalo wymienione, a jako ze corolla nie miala intercoolera i turbiny to uznaje ze remis a Toyoty sa przeciez uznawane za niezniszczalne. Warto dodac ze auto w rekach od 100 tys km :) gdzie przynajmniej 70 tys km zrobione w dalekich trasach od 500 km do 1500 km

Odnośnik do komentarza

No to zmieniłem smarta na nowszy model w którym moc wzrosła, uwaga, o całe 20%... Już teraz nie będę się mógł "chwalić" ;), że samochód którym jeżdżę ma 45 KM :( ... Teraz ma już fabrycznie całe 54 KM ... Aż czuje się ten nadmiar mocy ;)... Idzie po prostu jak przecinak, jak rasowa sportowina :D ...

PS. ZIMO PRZYBYWAJ ;) !!!

Odnośnik do komentarza

No i masz mam 20 letnie doświadczenie w kupowaniu klientom samochodów jak co do walcie do mnie kupiłem już chyba z 500 aut a co do smarta jest ok co do serwisu jeśli się dba to ok. A dla niekumatych prowadze własny serwis mechaniki pojazdowej już 20 lat mam 4 uczni i dwóch pracowników.Pozdrawiam Grześ

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

a co do smarta jest ok co do serwisu jeśli się dba to ok.

To żeś "hamerykę" odkrył! :( A są samochody o które jak się nie dba to jest ok? ;)

A dla niekumatych prowadze własny serwis mechaniki pojazdowej już 20 lat mam 4 uczni i dwóch pracowników.

"Uczni" potrzebni w każdy serwis! ;)

A co do tematu... 54 KM w Fortwo to faktycznie racing car :wink32: Pamiętam, jak miałem 800cdi z wirusem 40> 55 KM i różnica dawała się odczuć. Szkoda tylko, że podczas wykorzystywania mocy spalanie było takie jak w aucie o 2 klasy wyżej, typu np. Golf TDI 100 PS ;)

Tak czy owak Smart jest super do miasta jak zastępstwo maxi skutera w zimie :D

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

No był kiedyś taki model mercedes 190D praktycznie bezawaryjny

A co ma to wspólnego ze Smartem ? :D

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

No ju mnie nie potrzebne az 54 KM ja sie znowu ciesze ze 40 KM bo przed turbina jezdzil jak by mial ze 20 KM a teraz wzrost mocy o 50 % to mozna powiedziec ze szatan nie smart :blush: w koncu wzrosla moc diametralnie.

Robert oczwiscie gratulacje dla nowego nabytku, 54 KM fiu fiu w tej budzie to bedzie jak 108 KM - :mad2: demon :frusty:

Wysyłane z mojego GT-N8000 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Skutery na przyczepce należą do dealera z Grochowskiej, Piaggio, Vespy i Gilery. Ciekawostką (jak dla mnie) jest zamocowanie haka w Smarcie.

WP_000183.jpg?gl=PL

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Wkrótce nowy model C453 (ciekawe dlaczego nie 452?)

Fotka studyjna

smart-2014-453-fortwo.jpg

Garść info o nowym Smarcie fortwo:

- Ma być pokazany na wrześniowych targach we Frankfurcie

- Kolejny model po Citanie zrobiony razem z Renault (ta sama płyta podłogowa co Twingo)

- Silniki benzynowe 3 cylindrowe od Renault - wolnossak 85 KM oraz turbo 105 KM + dwusprzęgłowy automat 7b (opcja)

- Z oferty znika niestety samoczynniak CDI produkcji Mercedesa :)

Myślę, że oryginalność i nietuzinkowość Smarta 450 odchodzi w niepamieć. Księgowi szaleją...

Odnośnik do komentarza

Trochę się poruszałem po forum smartklubu; z tego co czytałem przez kilka lat mogę pwoiedzieć, że trwałość silników w smartach kieruje do jednej tezy: może być tylko lepiej. A jak czytam, że będzie do wzięcia dwusprzegłowa skrzynia, to serce podskakuje. 105 KM+dwusprzegłowa+masa smarta = wreszcie zacznie toto jeździć!!!!

Wybieram się do Frankfurtu (bodajże 10-11 IX 2013), jak będzie premiera, będzie tu informacja.

PS moze ktoś (niepalący) chętny na wyjazd? Zawsze chętnie się podzielę ... kosztami paliwa :-D A ha, jadę 4oo.

Odnośnik do komentarza

Kmodzele, nie przesadzaj, silnik CDI smarta wytrzymuje ok. 400 tkm (nie mówię o osprzęcie). A jest to zaledwie 799 ccm!

PS. Fakt, benzyny w 450 to wieeeelka kupa, ale w 451 jest już lepiej.

PS2. Dla mnie osiągi smarta CDI są zadowalające, a jak ktoś oczekuje od autka osiągów wyścigówki, to chyba nie zrozumiał konceptu tego małego samochodu koncypowanego dla zatłoczonych aglomeracji ...

Odnośnik do komentarza

Co za durnie w takim razie robili wersję Brabus ze 100 KM i alusami 16/17 cali! Kompletnie nie pojęli konceptu małego samochodu dla zatłoczonej aglomeracji.

Jednak pomiędzy osiągami wyścigówki, a tym co zrobili z automatem w smarcie jest ... cała gama normalnych przekładni. Oczekiwanie nieomal sekundy na to, żeby pojazd zmienił bieg, przekraczało moją cierpliwość. Czasem trzeba "się zebrać" z ulicy i mała moc + zdechła przekładnia skutecznie to utrudniały. Oczywiście, do najzwyklejszego toczenia się w zakorkowanym mieście, ten zespół napędowy się nadawał. Ale autem nie zawsze się jeździ w emeryckim tempie. Nawet takim, które ma 40 KM...

Tymczasem smart wstawiając silniki o przeróżnych mocach, wszędzie upychał tę psującą wszystko przekładnię. W MOIM odczuciu był to najbardziej upierdliwy element koncepcji. Nie na tyle, żebym smarta nie kupił. Ale jednak nie przyzwyczaiłem się do tego.

Na forum co i rusz ktoś pisał o pokruszonym zaworze itp atrakcjach. Choć fakt: dizelki cieszyły się dobrą opinią.

Bardzo bym chciał, by gabaryty smarta pozostały wciąż takie, jak w oryginale. W 2005 go wydłużyli o 20 cm. Źle to i dobrze. Dobrze, bo pojemnosc bagaznika dramatycznei urosła. Źle - bo przestał być tak łatwy do zaparkowania i popsuło to widocznosc przez tylną szybę. Powiedzmy, ze te 270 cm to jest granica "prawdziwego smarta" :-) Dalsze ich zwiększenie - to dopiero zepsuje koncept małego samochodu dla zatłoczonych miast.

Odnośnik do komentarza

Daj spokój, o czym Ty piszesz :) ? Wiadomo, że jak ktoś zarabia powyżej 100 tysi euro netto w roku, to nie kupi sobie zwykłego smarta, no i właśnie między innym dla takich powstał smart Brabus. A nie dla miłośników "sportowin" :confused: Po drugie smarta 450 Brabusa w wersji 101 KM było zaledwie 101 sztuk... Smart Brabus to raczej samochód dla ludzi, którzy "nie chcą" jeździć zwykłym smartem ze względu na ludzi z którymi się stykają, oni potrzebują czegoś "ekskluzywnego" :) . A smart 451 został wprowadzony do produkcji nie w roku 2005, tylko w 2007. No i dzisiaj posiadanie smarta stało się już trochę "kultem" ... To coś podobnego do ewenementu Vespy...

Dodam, że smartem poruszam się sprawnie zarówno w mieście jak i na autostradach, a przeloty nimi robione sięgają czasami 500- 1500 km w jeden dzień...

PS. Forum smarta z jego wieloma "specjalistami od dziwnych teorii" to jednak nie wszystko ;) ...

PS2. Pojemność bagażnika "dramatycznie" urosła? To ja chyba jeździłem i jeżdżę innymi samochodami :). 451 ogólnie stał się wiekszym i bardziej "prawdziwym" samochodem, wiecej miejsca dla kierowcy i pasażera, szerszy, wieksze konsole... TROCHę wiekszy bagażnik, ale ja nie stwierdziłem w bagażniku tych "dramatycznych" zmian :) , albo może bagażnik nie jest mi tak potrzebny. Ogolnie smart przy zmianie 450 na 451 stał się mniej "zabawką", a więcej "pełnowymiarowym" samochodem dla dwóch osób.

PS3. Jeździłem "też" smartem MHD i muszę powiedzieć, że gdybym nie miał wyrobionej własnej koncepcji dotyczącej posiadania smarta, to kto wie...

PS4. No i trzecia sprawa dotycząca tych przekładni... czy czego tam jeszcze... Rozmawiamy cały czas o samochodach z przebiegami poniżej 50 tkm, czy takich mających 250+ tkm? Bo ja zaobserwowałem znaczne różnice już w takich poniżej 5 tysi i takich powyżej 70tkm (mówię o 451).

To tyle MOICH spostrzeżeń na temat tego śmiechowego i PRAKTYCZNEGO samochodu, nie zamierzam ani nikogo przekonywać (bo i po co?), ani zniechęcać... Ale pakowanie 100 KM i dalsze powiększanie autka na pewno odepchnie od niego rzeszę fanów :) .

Odnośnik do komentarza

Nawiązując do powyższych postów. Nie wiem, czy będzie premiera nowego smarta we Franfurcie 2013. Mam nadzieję, że tak!

Przypomniało mi się przy tej okazji, że mam sporo zdjęć smartów z Frankfurtu 2011. Może dla przypomnienia, albo podgrzania atmosfery pozwolę sobie je pokazać. Mam ich więcej, wybieram tylko te związane z potencjalną premierą i kilka wg mnie istotnych: pomysł na plastikowe felgi (moim zdaniem to zrewolucjonizuje produkcję felg - masa, cena, łatwośc tworzennia różnych wzorów), albo dwa rodzaje dodatkowych świateł, koncept nowego kabrioleta, fajna biała felga i ogólne rzuty na stoisko smarta.

Zapraszam

smarty%20Frankfurt%202011%20-%2031.jpg

smarty Frankfurt 2011 - 32.jpg

smarty Frankfurt 2011 - 33.jpg

smarty Frankfurt 2011 - 34.jpg

smarty Frankfurt 2011 - 53.jpg

smarty Frankfurt 2011 - 40.jpg

smarty Frankfurt 2011 - 52.jpg

smarty Frankfurt 2011 - 57.jpg

smarty Frankfurt 2011 - 58.jpg

smarty Frankfurt 2011 - 55.jpg

smarty Frankfurt 2011 - 12.jpg

smarty Frankfurt 2011 - 24.jpg

smarty Frankfurt 2011 - 09.jpg

smarty Frankfurt 2011 - 13.jpg

smarty Frankfurt 2011 - 03.jpg

smarty Frankfurt 2011 - 07.jpg

smarty Frankfurt 2011 - 27.jpg

smarty Frankfurt 2011 - 28.jpg

smarty Frankfurt 2011 - 44.jpg

I to by było na tyle :-)

PS smart brabus jest po prostu w cenniku. Był i jest. Niezlaeżnie od wersji (do 2005, do 2007, po 2007)To chyba niemożliwe, żeby wyprodukowano ich 100 szt.

PS od 2005 (z pamieci piszę) bagaznik urósł ze 150 do 250 litrów. Tak, wiem, 250 to i tak mało. Ale przyrost o ponad połowę to jest coś!

Odnośnik do komentarza

Suche liczby i tylko liczby :) . Użytkowałem niejednego 450 i niejednego 451. Ja nie stwierdziłem tam drastycznego powiększenia się bagażnika. Nawet w wersji 450 spakowałem się na 2 tygodnie do Włoch i zasunąłem roletkę. W jednym i drugim smarcie w bagażniku jeździł ten sam pies. Może jego trzeba się spytać o przyrost powierzchni bagażowej ;) . Wiem jedno, deska do wakeboardu tam dalej nie pasuje i muszę ją wozić na siedzeniu obok :) ...

PS. Napisałem przecież, Smart 450 Brabus w wersji 101 KM. To ich było 101 sztuk. A dzisiaj to można sobie zamówić Brabusa w każdym smart- Center. Przecież one stoją wszędzie w salonach. Kiedyś była to wersja 98 KM, a dzisiaj 102 KM...

No ale ja nie jeżdże po wystawach, nie robię fotek i nie słucham marketingowców :) . Wszystkie concepty na wystawach tego świata są piękne- bo muszą być piękne :)... Przypomnę np. tylko foty BMW C600Sport w wersji "concept", a później wersji "trochę okrojonej" :) dostępnej w salonach... Różnica jak dzień i noc :) ... I tu będzie podobnie.

Dobra, co miałem napisać, to napisałem ;) .

A nowy smart jest po prostu ... nowy :) .

Odnośnik do komentarza

No i znowu pora się przesiąść na zimową wersję Tmaxa ;) (nie, nie Brabusa ;) - zwykła wersja CDI 54 KM), włączyć ogrzewanie fotela i z melancholią pomyśleć o nowym sezonie ;) ... Howgh.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

No a w Niemczech trawają właśnie brutalne testy nowego ForTwo.

Spy Video ;)

[media=]

[/media]

Premiera wersji finalnej na początku 2014 roku.

Odnośnik do komentarza

Wczoraj próbowałem na stronie smarta skonfigurować smarciocha, żeby m. in. zobaczyć na ile cena poszła w górę i z przerażeniem stwierdziłem że .... smart nie sprzedaje już diesla :baby: ... Tzn. ten rok był chyba ostatnim kiedy ten wspaniały silnik CDI oferowano :msn-cry: ... Panie, nowe idzie :msn-wink::D ...

PS. I zamiast napisu "Engineered by Mercedes Benz" będzie teraz pewnie "Renault- pull to ride" :pokey: ...

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Wczoraj próbowałem na stronie smarta skonfigurować smarciocha, żeby m. in. zobaczyć na ile cena poszła w górę i z przerażeniem stwierdziłem że .... smart nie sprzedaje już diesla :msn-cry: ...

No niestety, tak jak wspomniałem wcześniej...

- Z oferty znika niestety samoczynniak CDI produkcji Mercedesa ;)

Właśnie odbyły się pierwsze nieoficjalne prezentacje dla wtajemniczonych. Praktycznie tak będzie wyglądał nowy Fortwo

SMART-2012420043-0001.jpg

Niestety, oficjalnych zdjęć jeszcze nie ma.

Kilka pierwszych kluczowych info.:

- Smart rośnie ale tylko wszerz. Długość pozostała bez zmian.

- Rozmiar kół teraz będzie taki sam na obu osiach

- Wciąż konstrukcja bazować będzie na Tridionie z zewnętrznymi panelami

- Wycieraczki symetryczne, jak w typowym 400

- Kierownica wielofunkcyjna

- Znikają czułki / dodatkowe wskaźniki

- Dostępna będzie typowa skrzynia biegów + pedał sprzęgła

- Wersje motorów od Renault, 3 cyl, 2 wersja z turbo, najmocniejsza 105 PS

- Brak diesla, będzie oczywiście elektryk

- Nadal nadwornym tunerem Smarta pozostaje Brabus a nie jak głosiły plotki AMG

- Start sprzedaży wrzesień 2014

- Cena na zbliżonym poziomie do modelu 452

Odnośnik do komentarza

W benzyniaku to mogą go sobie w d... wsadzić ;) . Przód, żeby nie wchodzić w dyskusję powiem krótko, fajansiarski jak jakieś daewoo, albo inny lanos. W przyszłości trzeba będzie się rozejrzeć za równoległym produktem.

I niech go robią nawet w brabusie za cenę matiza... Powodzenia ;) ...

PS. Ale się napracowali, do wersji 451 dokleili garbaty przód i już jest nowy smart :msn-cry: ...

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...