dr.big Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Przeglądając ostatnio forum Burgmana 650 natknąłem się na sztukę o przebiegu ... uwaga ... 143 tkm! Jest kilka sztuk z przebiegiem 110 - 120 tkm, kilka 100- 110 tkm, a takich w przedziale 70- 90 tkm naprawdę dużo . Ba, przebiegi 120 tkm były kilkakrotnie przekraczane już w 2009 roku! Nie wiem, po jakich (i czy wogóle) naprawach są, ale dalej jeżdżą... Dlatego zakładam taki temat u nas, proszę wpisujcie wasze modele maxiskuterów, rocznik, przebieg od 50 tkm i ewentualne poważne naprawy, bo nie ma sensu pisać w tym temacie o tych, które mają mniej kilometrów. PS. Wszelkie "kasztany" i inne niedorzeczności będą bez ostrzeżenia kasowane. Lista największych przebiegów: 1. GrzechoCnik, YP400, rok 2004, 100 000 km 2. Zenek, Helix, rok 1992, 94000 km 3. Hipolit, Helix, rok 1993 , 90499 km 4. Adamos, Majesty250, rok 2000, 87700 km 5. Resenok, SW600, rok 2001, 85000 km 6. Gazda, AN400, rok 2003, 83800 km 7. Michał Wawa, YP400, rok 2006, 83000 km 8. Kristof, AN250, rok 2000, 82000 km 9. Worlan, Tmax500, rok 2001, 80000 km 10. Mr SpesOne, YP250, rok 2000, 76500 km 11. Joasia70, AN650, rok 2011, 74681 km 12. dr.big, Tmax500, rok 2002, 73800 km 13. Dzięgiel, AN650, rok 2004, 72 000 km 14. Arturropa, AN400, rok 1999, 70260 km 15. JackRM, AN650, rok 2007, 70000 km 16. Orzech, YP400, rok 2006, 69250 km 17. waw, AN650, rok 2004, 68000 km 18. pgizi, Beverly 500, rok 2003, 66666 km 19. Lupak, Tmax500, rok 2002, 65420 km 20. CZARO, AN650, rok 2006, 65000 km 21. Nano, Forza 250, rok 2005, 64000 km 22. Arturo-bb, SW-T600, rok 2011, 62533 km 23. Artix, SW600, rok 2004, 62000 km 24. Robson, SW600, rok 2007, 61000 km 25. Wanduli, AN400, rok 2001, 61000 km 26. Urbi, YP400, rok 2004, 60006 km 27 Arturas, AN400, rok 2005, 60000 km 28. Wójek Biedak, YP400, rok 2005, 59000 km 29. Berkut42, AN650, rok 2003, 58335 km 30. BMB, Satelis500, rok 2007, 57600 km 31. Krzytro, AN650, rok 2010, 56000 km 32. Jack, SW600, rok 2009, 56000 km 33. Subaru gtb320, AN650, rok 2005, 55555 km 34. Biolog, SW600, rok 2002, 54700 km 35. eMKa, YP400, rok 2005, 54000 km 36. Robson, Foresight 250, rok 1997, 53000 km 37. Tomek1980, YP180, rok 1999, 53000 km 38. Biolog, SW600, rok 2002, 52571 km 39. Antek771, SW600, rok 2004, 52000 km 40. Kropi, AN400, rok 2006, 52000 km 41. Jack, SW600, rok 2009, 51600 km 42. Campto, AN650, rok 2004, 50792 km 43. Saper, AN650, rok 2010, 50630 km 44. Julo, Atlantic500, rok 2005, 50516 km 45. flyradek, YP250, rok 1999, 50500 km 46. Shinji, X-max, rok 2007, 50100 km 47. Lucjan73, Helix, rok 1997, 50016 km 48. Elvis, AN400, rok 2007, 50000 km 49. Przemo7, AN400, rok 2007, 50000 km 50. Krys70, AN650, rok 2008, 50000 km ...
Biolog Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 No to załapał się mój SW600,2002 - po dzisiejszej przejażdżce - 52 571 km. Po 50tys. - napraw zero, wymieniony akumulator (nota bene oryginalny). Oby tak dalej
Sympatycy orzech Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Sympatycy Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Coś chyba wszyscy maja kręcone liczniki bo nikt się nie odzywa !winkiss YP400 rej XI.2006 - 69250 km Usterki unieruchamiające pojazd: -zawieszone szczotki rozrusznika (45000) Usterki uciążliwe: -pęknięta membrana przepustnicy (ok. 35000) Eksploatacja od zera: - sprzęgło - kłania się wymiana na trzecie - trzeci wariator - pasek - właśnie szlifuję 4-ty - rolki - 4 komplet - łożysko główki ramy - wymiana uszczelniaczy w lagach - kilka kompletów klocków - drugi komplet tarcz - czwarty komplet opon - profilaktycznie trzecia membrana przepustnicy - uszczelnienie napędu (wyciek po 60000) - tuleje zawieszenia silnika - ze 20 filtrów powietrza - regeneracja lampy przedniej - żarówka pozycyjna przód - 3 żarówki H4 - przerywacz kierunkowskazów - amorki tył ( profilaktycznie: starych nie badałem) - naprawa obudowy czujnika prędkości w kole Oczywiście olej i filtr oleju co 4-5 tkm, płyn hamulcowy, płyn chłodniczy. Co jest ważne: TYLKO JEDEN RAZ skuter nie odpalił, powodem były zawieszone szczotki rozrusznika, wymieniłem cały rozrusznik dla świętego spokoju. Od nowości mam oryginalny akumulator (i grzane manetki)!!!
Klubowicze robson Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Klubowicze Opublikowano 10 Sierpnia 2011 W latach 2006/2007 miałem Hondę Foresight 250, na liczniku miała ponad 30tys.km, ja przelatałem nią bezawaryjnie ponad 20tys.km, w międzyczasie zmieniłem tylko pasek i kompletny wariator nie licząc opon, klocków etc. Sprzedałem kumplowi ze stanem licznika 53tys.km - jezdzi nią do dzisiaj !YES , zbliża się do 70tys.km. Podejrzewam, że licznik był cofany, jakoś tak cyferki nie były w jednym rzędzie ... Niestety brak rocznika, a wpisać w tabelę mogę tylko do 53 tkm. dr.big Jakby co, to rocznik 1997 .
JackRM Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 JackRM, Burgman AN650 2007 - przebieg 64k km z groszami - kupiłem go przy 59k w czerwcu i póki co lata - wciąż rośnie. Mam książkę serwisową od zera i wszystkie faktury wykonanych napraw w ASO. Zero żadnych wymian poza zwykłą eksploatacją jak oleje filtry i gumy i parę żarówek.
eMKa Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Moja Majka do chwili rozstania przejechała (jeśli dobrze pamiętam) ok. 54.000 km. Konieczne naprawy: - łożysko główki ramy przy 36.000 km. - membrana przepustnicy przy 50.000 km. Wymiana ze względu na zużycie: klocki (tył), żarówki, świeca zapłonowa (na irydową), pasek, olej, płyny i filtry (zgodnie z instrukcją), opony (zgodnie ze zużyciem ). I tyle. Jaki rocznik? dr.big Rocznik 2005
Lupak Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Mnie tam zależało nakulać w 3 lata do 100tys ale plan nie wypalił Yamaha T-max rok 2002(krajowy forumowy po ROB.B-owy)zakupiony w 2006r z przebiegiem ok 23tys. Obecnie stan licznika 65420km Z awarii przed jak i po 50tys żadna nie zatrzymała mnie na drodze(przed tym przebiegiem tylko zalany alarm zakłócił powrót z Bieszczad w 2007r): - przy 40tys uszczelnienie tylnego koła od strony napędu nieładnie się pociło - coś przed 50tys przednie lagi popusciły - komplet oryginalnych uszczelnień - przy 50tys korektor momentu obrotowego - wymiana na nówkę - ok 54tys rozciekła się pompa wody - wymiana na używkę (wystarczyło w starej wyczyścić nalot) - 65400 woda w paliwie (galaretka w komorach pływakowych gaźników)nierównomierna praca pod obciążeniem Nie pisze o normalnych eksplatacyjnych wymianach płynów,filtrów,opon i innych takich T-max posiada: -oryginalne tarcze przód i tył -oryginalne łożyska -brak luzów zaworowych jeden w granicy tolerancji -sprzęgło brak śladów zużycia -żadna żarówka nie uległa przepaleniu Powinien spokojnie do tych moich 100tys dociągnąć bez zająknięcia ale kiedy to nastąpi ??? Z braku czasu pewnie trochę to potrwa.
kropi Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Mój an 400 ma ponad 52000, rocznik '06. Z tego co wiem, poważnych napraw nie notowano. Zresztą w domu mam książkę serwisową, szczególnie zainteresowanym mogę przytoczyć szczegóły przy okazji. [Edith] Jestem po przeglądzie, który wykazał jedynie brak kilku zapinek i niemilosierne zasyfienie filtra powietrza.
Administrator Artix Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Administrator Opublikowano 11 Sierpnia 2011 FJS 600 - rocznik 2004 - przebieg 46500 usterki uniemozliwiajace dalsza jazde: - brak paliwa i to kilka razy ale nie wiem czy to reklamowac jako wade fabryczna bo wydaje mi sie ze jednostka centralna w module Artix ma blad w odczycie poziomu paliwa sygnalizujac wyzszy poziom niz jest faktycznie usterki upierdliwe: - brak stopu (obecnie tylko w jednej klamce WD40 2ga naprawilo) - przepalony bezpiecznik od swiatel - łożyska koła (sorry Krzytro, ale w koncu dojade) - regulator napiecia (padniety po odpalaniu ze startera przy przebiegu 900 km) - poluzowana sruba koncowki wydechu i troche dzwoni a dokrecic sie nie da - trzeszczaca klapka prawego schowka
Dzięgiel Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Burgman 650 rocznik 2004 na liczniku 72 000. ZERO awarii.
Mr SpesOne Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Yamaha Majesty 250, rocznik 2000, przebieg ~76500 (kupiłem z przebiegiem 74000)... odkąd ją mam: wymieniona tuleja wahacza tylnego, pompka hamulcowa się właśnie zepsuła i przymierzam się do wymiany przedniej opony. Pozdrawiam.
Gość Kristof Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Niewiem czy tez mogę dodac ale napiszę. Mój były Burgman 250 rocznik 2000 jak go sprzedawałem 82tkm awarie to: *urwany zawór po 76tkm wymiana głowicy tlok obstał *popękany mostek zaworowy *klocki,płyny *pasek *rolki *opony przód i tył *kruciec ssący *membrana *łożysko główki ramy *rozrusznik wymiana *czujnik prędkościomierza *filtry kilka kompletów *kolanko wydechu przepalone + uszczelki reszta ok do dziś śmiga bezawaryjnie następnemu właścicielowi !scooter
Biolog Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 To ja może zaktualizuję, bo strasznie spadam w rankingu 54 700 nadal szczęśliwie nic się nie dzieje
Sympatycy Worlan Opublikowano 4 Października 2011 Sympatycy Opublikowano 4 Października 2011 No dobra, muszę wspomnieć mojego starego T-maxa, rocznik 2001 (kolor żółty) . Sprzedany w 2009 roku z przebiegiem 80 tys. km. Skuter kupiłem w 2007 roku z przebiegiem 50 tys.km. Z informacji przekazanej przez @Mario, poza materiałami eksploatacyjnymi był wymieniony napinacz łańcuszka rozrządu. W trakcie podwyższania przebiegu o kolejn 30 tys.km wymieniłem: regulator napięcia, stator alternatora, uszczelniacz znajdujący się między zespołem napędowym a kołem i korektor momentu wariatora. I to wszystko!! Skuter dalej lata po warszawskich ulicach i z informacji otrzymanych od nowego użytkownika ma się dobrze i nic złego do tej pory się nie działo.
Sympatycy Zenek Opublikowano 4 Października 2011 Sympatycy Opublikowano 4 Października 2011 Honda Helix zbliża sie 94 kkm. - Awarie: pękł wężyk od chłodzenia jak wracałem z Lęborka (już nie pamiętam czy 2004 czy 2005), ale dobry "tape" pozwolil dalej jechac; ostatnio szwankuje pompka paliwowa. Reszta to wymiany eksploatacyjne. Aha, i rocznik 1992.
waw Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 Burgman 650 exe (rok 2004) Przejechane ok.68000 Poważniejsze awarie ( kosztowniejsze): Przy przebiegu ok. 48000 remont skrzyni biegów (wymiana wałka z talerzami, łożysk, uszczelniaczy, zębatek) ok. 60000 tuleje gumowe na mocowaniu silnika do ramy. ok. 66000 wymiana "niezniszczalnego" paska w skrzyni biegów. Oprócz tego wymiana łożysk w kołach , uszczelnienia w pompie płynu chłodzącego Obecnie Burgman ma nowego wlasciciela
dr.big Opublikowano 4 Października 2011 Autor Opublikowano 4 Października 2011 (...)ma się dobrze i nic złego do tej pory się nie działo. Wymiana alternatora, kilka uszczelniaczy silnika i przeniesienia napedu, uszczelniacze na lagach, wentylator, tarcze hamulcowe, napinacz,... no i dużo innych szczegółów, gdzie na pewno na cześć z nich własciciel został "naciągnięty" przez ASO Yamahy . Ogólnie rachunki z samych 2 ostatnich lat opiewają na sume ponad 2300 euro (=ok. 10000 PLN) . PS. A fotki? Muszę najpierw zamontować "krótką czarną", regulowane klamki, itp. ...
dr.big Opublikowano 5 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2012 Ostatnio na forum Tmaxa natknąłem się na takie zestawienie jednego z użytkowników (którego, notabene poznał Siemik w Malborku ): Tmax Nr.1: 68000 km Tmax Nr.2: 38000 km Tmax Nr.3: 80000 km Tmax Nr.4: 74000 km Tmax Nr.5: 22000 km (SJ06) Tmax Nr.6: 27000 km (SJ06) Razem 309 000 km na Tmaxach od 2001 roku, w tym 3 szkody całkowite wynikłe z niezawinionych wypadków.... PS. Gdzie nam do takich przebiegów w przeciągu 10 lat !OKK ...
JackRM Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 no to ja mały update z dziś z powrotu z roboty.. !tut nawet adekwatną prędkość udało mi się uchwycić No i mój Bureczek jest najmłodszy z Top Fiftiiin Trochę pękałem o pasek ale wciąż żyje.. i mam nadzieję, że jeszcze z dychę pożyje !piwko Pozatym tylko oleje płyny itd.. nic poważnego nei robiłem (poza lekkim dzwonkiem w zadek SilverWinga jakiś czas temu) Jak znajdę przednią owiewkę to założę w końcu te sprężyny przód/tył z HyperPro, bo już kilka miechów czekają u mecha..
wanduli Opublikowano 27 Marca 2012 Opublikowano 27 Marca 2012 moj Burgi 400 przy zakupie 2 tyg temu mial 60 tys km dzis 61 tys. rocznik 2001.
Shinji Opublikowano 27 Marca 2012 Opublikowano 27 Marca 2012 moj X-maksik wlasnie przekroczyl magiczna liczbe 50 000 km ! Oprocz wymiany sprzegla przy 42 000 km zadnych problemow. Wlasnie mecze juz 3 komplet opon Mysle o zmianie (wystawilem swoj sprzet na sprzedaz), ale zobaczymy jak z kasa ogolnie wyjdzie. Fajnie by bylo podjechac nowym sprzetem na zlot....
Nano Opublikowano 28 Marca 2012 Opublikowano 28 Marca 2012 To i ja się pochwalę swoim sprzęciorem i jego przebiegiem: Honda NSS 250 Forza rocznik: 2005 przebieg: 64.000 Kupiony w sierpniu 2011, od pierwszego właściciela w Polsce ze stanem licznika 60.000. Jeździł wcześniej we Włoszech więc nie dziwota, że się najeździł...
resenok Opublikowano 4 Grudnia 2012 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Honda Silver Wing rocznik: 2001 przebieg: prawie 85kkm Kupiony od forumowicza Wlaszlo (z przebiegiem ok. 70kkm) z uszkodzonym uzwojeniem alternatora (naprawa 100 PLN), opona przednia, linka od gazu i to wszystko
dr.big Opublikowano 21 Września 2013 Autor Opublikowano 21 Września 2013 Odświeżam ciekawy wątek... Ciekawy nowych wpisów. Ja swojego gaźnikowego Tmaxa sprzedałem, tak więc "piąć" po liście się już nie będę .
CZARO Opublikowano 24 Września 2013 Opublikowano 24 Września 2013 65000km. rok 2006 kupiony od forumowicza ,można mówić że pierwszy właściciel więc przebieg ori i jeśli wierzyć to bez napraw.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się