Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 18 Listopada 2005 Administrator Opublikowano 18 Listopada 2005 Wspólnie z Komarem zrobiliśmy mały przegląd naszego rynku jeśli idzie o sprzedaż, ilości, ceny maxi skuterów oraz przy okazji poznali?my po raz kolejny podejście np. Honda Motor Poland do handlu maxi skuterami w Polsce... a więc... Zacznijmy od Suzuki. W roku 2005 SMP sprzedało wszystkich Burgmanów (UH 150, An 400 i An 650) w sumie 35 sztuk. Sprzedaż Uhatka jest ?ladowa a ilo?ć sprzedanych An' tków 400 w porównaniu do roku 2004 także spadła. Wzrosła natomiast delikatnie sprzedaż An 650 porównuj?c z rokiem poprzednim. Nie s? to liczby oszałamiaj?ce a wręcz mizerne ale cóż... I tak nie jest Ľle. Aktualnie nie ma już w sprzedaży ani An 400 ani An 650 K5, natomiast Uh 150 stoj? w doj?ć sporej liczbie. Kymco sprzedało w tym roku w sumie 42 maxi a dokładniej 20 Xcitingów 500 i 22 Grand Dinki 250 i jest w naszym kraju rekordzist? je?li idzie o sprzedaż dużych pojazdów z płozami. My?lę, że warto tu zwrócić uwagę na do?ć dobry wynik sprzedaży (jak na Polskę) Xcitinga 500... w końcu oficjalnie start sprzedaży miał miejsce podczas I- wszego Ogólnopolskiego Zlotu Maxi- Skuterowego Burgmania 2005 czyli w czerwcu. Jak na 6 miesięcy sprzedaży to doskonały wynik. My?lę, że Grand Dink 250 także nie ma się czego wstydzić. Teraz Yamaha. W roku 2004 i 2005 wypadł z oficjalnego cennika T- max 500 więc przez cały ten okres nie sprzedał się oficjalnie żaden egzemplarz Xp 500. W roku 2005 sprzedało się jedynie 8 sztuk modelu Majesty Yp 400. Mało to czy dużo...? Chyba mizernie nawet jak na Polskę. Honda Motor Poland ma bardzo dziwne stanowisko je?li idzie o maxi- skutery. W roku 2005 nie sprzedano żadnego Silver Winga 600 a że jest to jedyny duży skuter, który widnieje w cenniku więc jak nie trudno wywnioskować sprzedaż Hondy= się ZERO !! Kiedy padło pytanie o nowego Silver Winga 400 2006 i czy wiadomo co? o jego cenie 2006 uwzględniaj?c włosk? ok. 6000 EUR zostali?my wy?miani . Honda nie do?ć, że nie zamierza oficjalnie sprzedawać Silvera 400 to i je?li będ? jakiekolwiek egzemplarze, które Honda Japan na siłe nam wci?nie i będzie robiona na nich homologacja to przewidywana cena tych (może dwóch egzemplarzy) wyniesie ok..... uwaga 33. 000 PLN !!! Pozatym usłyszeli?my stwierdzenie że Honda Motor Poland ma na dobr? sprawę w du... rynek dużych skuterów i w roku 2006 ma skupić się na motocyklach typu cruiser bo jedyny Silver Wing 600 jakiego maj? nie sprzedał się przez cały 2005 rok i dlatego wycofuj? się z tego segmentu... No cóż... bravo, bravo panowie Aprilia, Piaggio, Vespa, Gilera praktycznie w/g moich informacji nie sprzedała nic co zasługiwało by na wzmiankę. Na pocz?tku roku była wyprzedaż Atlanticów 500 (nie "Sprint") i można było nabyć ten model za ok 18. 500 PLN.(normlana cena 27. 500) jednak ilo?ć była mocno ograniczona... z tego co pamiętam 3 szt. Nexus od 2004 roku sprzedał się do dzi? w ilo?ci 4 szt ! a z tego jeden to pojazd testowy... i to by było tyle je?li idzie o włoszczyzne. Tak wygl?da nasz rynek maxi, który w głównej mierze opiera się o Suzuki, Yamahę i Kymco choć ten ostatni w tym roku wyprzedził niezachwian? od dawna pierwsz? pozycję Suzuki. My?lę, że mizerna sprzedaż ogólnie wszystkich jedno?ladów w 2005 roku spowodowana jest przede wszystkim zalewem używanych (najczę?ciej powypadkowych) pojazdów z takich krajów jak Niemcy, Francja, Włochy czy Anglia... Jak będzie w 2006 roku? My?lę, że nia ma co oczekiwać nagłego wzrostu ale czas pokaże jak to będzie wygl?dało. Na koniec podam ciekawostkę... Suzuki Motor Poland w 2003 roku sprzedało ok. 40 Burgmanów a w tym samym 2003 roku we Włoszech sprzedano ... uwaga........ 30. 000 szt. Burgamanów !!!!!!!!!!!!!!!!!!! No coment
dr.big Opublikowano 18 Listopada 2005 Opublikowano 18 Listopada 2005 Hm, moze podejscie Hondy i Yamahy nie jest takie glupie . W kraju, gdzie nie ma zadnego przywiazania do marki jednosladu, bo niby kiedy mialo to przywiazanie powstac, liczy sie tylko cena i produkt za ta cene oferowany. A cena Tmaxa nie ma szans w stosunku do AN650. W Europie zachodniej te modele kupuja jedynie zagorzali zwolennicy czy to Hondy czy to Yamahy. W Polsce ich tak naprawde jeszcze nie ma. No, moze jesli chodzi o R1, ale na pewno nie ma takich ludzi w segmencie skuterowym. Liczy sie cena lub upust i to wszystko. Tmax i Silver mogly rzadzic do jesieni 2002, kiedy to do sprzedazy wszedl AN650. Odpowiedzia na kulejaca sprzedaz moze byc odpowiedni marketing cenowy, nowe ciekawe modele ... lub po prostu wycofanie sie z rynku . W tym momencie moga tylko zatrzec rece prywatni importerzy. Maja caly rynek praktycznie dla siebie, konkurencja w postaci przedstawicielstw podkulila ogon i zdezertowala ... Sprzedaz kuleje , dziwnym trafem rowniez w Niemczech ANy sprzedaja sie jak cieple bulki, a Tmaxy i Silverwingi stoja po kilka lat i czekaja na klienta. Jesli widze tmaxa rocznik 2002 stojacego u dealera, to chyba cos nie tak z produktem lub jego cena. Czy moze sie myle?
Klubowicze MAXIMUS Opublikowano 18 Listopada 2005 Klubowicze Opublikowano 18 Listopada 2005 W kraju, gdzie nie ma zadnego przywiazania do marki jednosladu, bo niby kiedy mialo to przywiazanie powstac, liczy sie tylko cena i produkt za ta cene oferowany. A cena Tmaxa nie ma szans w stosunku do AN650. W Europie zachodniej te modele kupuja jedynie zagorzali zwolennicy czy to Hondy czy to Yamahy. W Polsce ich tak naprawde jeszcze nie ma. No, moze jesli chodzi o R1, ale na pewno nie ma takich ludzi w segmencie skuterowym. I tu muszę zaoponować gdyż obydwaj a nawet duża rzesza naszego grona zna takiego człowieka który jest fanatykiem jednej marki. Ta osba to jedna z trzech ze zdjęcia Zgadnijcie o kogo chodzi !TAZ
dr.big Opublikowano 18 Listopada 2005 Opublikowano 18 Listopada 2005 Hm, nie chce tu Maria urazic, ale ile jednosladow Yamahy juz zjezdzil ? O takich ludzi mi wlasnie chodzi, niezliczona ilosc Yamah w zyciu i nastepna to moze byc tylko Yamaha !TAZ . Mario moze po prostu dostal dobry upust i w zamian podpisal cyrograf w Mitsui ze po wszechczasy bedzie bedzie glosil "jedyna prawde" dotyczaca Yamahy !TAZ ... Albo moze jeszcze nie bylo wtedy Burgmana650 i "z braku laku wybral kit" ? Mario jak to bylo ?
Mario Opublikowano 18 Listopada 2005 Opublikowano 18 Listopada 2005 No mowiac szczeze to ze mam tmaxa to ogolnie wina Mariusza i obozowiska Kefira na mazurach !TAZ
Hoffi Opublikowano 18 Listopada 2005 Opublikowano 18 Listopada 2005 Bardzo cenne i ciekawe info Mariuszu i Komarze, dzięki, bo zawsze się zastanawiałem, jak to tak rzeczywi?cie w Polsce wygl?da sprzedaż nowych maxi. Muszę przyznać, że zaskoczyła mnie ta liczna !TAZ sprzedaż skuterów Hondy. Czy kiedy się ma kiepskie wyniki sprzedaży, a na horyzoncie widać model, który może dużo poprawić, wręcz uratować pewien honor skuterów swej marki - a tak jest w przypadku Silver Winga 400 - rezygnuje się już na starcie ze wprowadzenia go do oferty??? !TAZ Czy badania marketingowe w?ród braci skuterowej, lub choćby zrobienie sondy nt. ewentualnego zainteresowania kupnem nowego modelu Hondy na Forum Burgmanii jest tak kosztowne i czasochłonne?? Może po prostu nie zależy im wcale? Może i teraz sprzedaje się jedynie paredziesi?t sztuk maxiskuterów w PL, ale z roku na rok ta liczba prawdopodobnie będzie wzrastać, i to w interesie firmy jest chyba walka o klienta? Nie narzekam w końcu, dobrze, że prócz naszego pewniaka - Suzuki pojawił się mocny gracz - Kymco z całkiem dobr? ofert?. Je?li chodzi o sprzedaż włoszczyzny, nie ma się co dziwić. Takie firmy jak Malaguti raczej nie zadomowiły się w naszym kraju. Piaggio/Aprilia powinna b?dĽ wprowadzić co? nowego do oferty, b?dĽ ow? ofertę poszerzać - takie s? skutki, kiedy nie importuje się do PL np. Piaggio X8, czy X9 500. Co do tych 3 sprzedanych na wyprzedaży Aprilii, to jedna z nich - Atlantic 250 została sprzedana w Poznaniu, a doradzał przy zakupie sam Cappo Na koniec życzyłbym nam wszystkim, aby liczby te rosły, a posiadacze byli prawdziwymi wielbicielami maxiskuterów
Komar Opublikowano 18 Listopada 2005 Opublikowano 18 Listopada 2005 Bzzzzzz Witam Wszystkich. Na wstępie pragnę poinformować co i jak. W zwi?zku z powierzonym mi w MOTOR-LANDZIE zadaniem, przebadania importerów co i ile sprzedali, postanowiłem skonsultować pewne dane z Ojcem Dyrektorem (st?d ten w?tek). Statystyki s? brutalne - sprzedaż Maxi jest prawie zerowa Wiele firm wycofało się z pewnych modeli (lub tylko tak twierdz?). Peugeot wycofał się ze wszystkich modeli Elystar'a. TGB wycofało się z F409 150-ki (nie mam pewno?ci co do oznaczenia) Dyrektor z którym rozmawiałem powiedział wprost, że nie widzi w ci?gu najbliższych 2 lat perspektyw na rozwój maxi w ich wykonaniu. Suzuki odpu?ciło na jaki? czas sprzedaż 50-ek. Brak w ofercie motorowerów i skuterów Dalej nie będę się rozpisywał bo brak mi słów na to co usłyszałem w Honda Polska. Facet powiedział wprost Skutery nie, tylko klasyczne motocykle. Po tym jak Motopol zmarnował TAKI rynek, MY HONDA POLSKA musimy go odbudować. Na moje zapytanie dotycz?ce Silvera 400 i potwierdzenia ceny ok. 24.000 PLN powiedział że to jest ?mieszne i żebym się nie zbłaĽnił przed znajomymi jak zobacz? cenę "made in poland". Na moje: ale może przeczyta Pan w?tek o nowym cudzie (czytaj Silwer 400) na stronie www.Burgmania.net powiedział że jest bardzo zajęty i nie ma na to czasu i muszę kończyć........... !TAZ A teraz z innej beczki. Dla informacji ogółu: koszt homologacji na jeden typ pojazdu to wydatek ok. 30.000PLN. Je?li dany model występuje w kilku wersjach silnikowych (np Burgman) to łatwo policzyć ile importer musi wywalić kasy na homologację i to na parę miesięcy przed wprowadzeniem go do sprzedaży. O ile importerem jest firma XXX Polska to dla nich jest to piku?, ale je?li jest to firma mała lub ?rednia to tu pojawia się problem. Mianowicie trzeba się zastanowić ile takich pojazdów sprzeda się w najbliższych miesi?cach, latach. Czy poniesione koszty się wycofa czy popłyn? w sin? dal. Import pojazdów z Europy rozpier..... pracę firm zwi?zanych z rynkiem motocyklowym (czyt. skuterowym) jest coraz mniej nowo?ci. Wszyscy się dziwi? dlaczego?????? A wła?nie dlatego. Zadajmy sobie pytanie ilu z nas kupiło nowy pojazd Mało. A ilu z nas kupiło pojazd używany z rynku polskiego? Mało. A ilu z nas kupiło skuter sprowadzony z Włoch, Niemiec czy Francji? Dużo i tu jest odpowiedĽ na pytanie. ( Ja mam skuter z Japonii - je?li kto? by się pytał. Nie ?pię na kasie ani kasi ). Ale jest druga strona tego zjawiska. Kto? kto kupił kupę np złomu i zaraził się SKUTERYZMEM już nie kupi drugi raz kupy tylko zakupi fabrycznie nowy pojazd, żeby nie mieć z nim problemów. Nie wypowiadałem się w temacie akcji serwisowych Kymco, ponieważ jestem pracownikiem importera tej marki na polskim rynku i moje zdanie w tym temacie może być mało obiektywne My?lę że przyszły sezon będzie dużo lepszy dla wszystkich użytkowników skuterów tych dużych i tych małych czego sobie i Wam życzę PS Ufffff ale się rozpisałem. Złocisty płyn na bazie chmielu bardzo pomaga w pisaniu PS2 Kubo nie wpadnij w alko...... Pozdrawiam wszystkich Bzzzzzzz !TAZ
dr.big Opublikowano 19 Listopada 2005 Opublikowano 19 Listopada 2005 Masz racje, jednak indywidualny import jest normalny a nawet wskazany. Czy moze chcemy wrocic do czasow zamknietych granic, nakazow i dyrektyw? Skoro komus oplaca sie sprowadzac pojazdy, prosze bardzo, szkoda tylko ze najwieksze wziecie maja ogory powypadkowe. Rynek wtorny jest w Polsce znikomy i czemu nie wspomoc go sprowadzanymi skuterami w idealnym stanie? Tych we Francji czy Niemczech jest jednak duzo wiecej niz w Polsce. A ze sie to oplaca i jest to normalne, podam na pierwszy rzut oka paradoks, rozmawialem z niemieckim handlarzem, ktory kupuje Tmaxy w dobrym stanie i sprzedaje je do Wloch. Ida jak cieple bulki, po ok. 10 sztuk miesiecznie. Oferuje w miare atrakcyjne ceny i "czysci" prawie caly rynek uzywek na poludniu Niemiec. Zajmuje sie tez rozbitkami, jednak ida one jako czesci zamienne i nikt nie lepi plasteliny. W Polsce niestety najwiekszym wzieciem ciesza sie ogory, a to glownie z faktu ze kazdy chce cos sam pokleic- wyklepac, pojezdzic i jeszcze na tym zarobic... Skutery bezwypadkowe, bez kreconych licznikow, z jednym wlascicielem sa po prostu niezbyt ciekawe, jako ze nie mozna na nich wiele zarobic. Coz, sa po prostu w dobrym stanie, a cena takich pojazdow jest w calej Europie odpowiednio wyzsza. Mozemy sie w sumie cieszyc, ze przynajmniej Suzuki udaje sie od paru lat w miare dobrze sprzedawac skutery(w stosunku do konkurentow- rewelacyjnie), czyli nie ma co zwalac winy na malo chlonny rynek. Kymco pokazalo w tym roku, ze mozna wejsc na rynek maxi przebojem i miejmy nadzieje ze sprzedaz sie utrzyma. Z drugiej strony mi ta niska sprzedaz nie przeszkadza, jadac do Wawy mam 90% pewnosci, ze na spotkanym maxiskuterze siedzi ktos znajomy. I to mi bardziej odpowiada niz 10 bezimiennych skuterow spotykanych na kazdym skrzyzowaniu! W Berlinie za to jest dosyc nudno, nawet moj "sasiad" jezdzacy Tmaxem, mieszkajacy 100 metrow dalej, nie odwzajemnia machniecia reki, nie mowiac juz o zatrzymaniu czy pogaduszkach. Jezdzi tu co prawda ogolnie duzo maxi, ale chyba jedynie dla oszczednosci benzyny i czasu !TAZ . A my, jak na razie jestesmy w jakims stopniu indywidualistami i moze niech tak pozostanie !TAZ ...
Darek Opublikowano 19 Listopada 2005 Opublikowano 19 Listopada 2005 Aprilia, Piaggio, Vespa, Gilera praktycznie w/g moich informacji nie sprzedała nic co zasługiwało by na wzmiankę. Napewno jedn? Aprilię Atlantic 250 rocznik 2005 ja kupiłem 01 wrzesnia 2005. Sezon,dla mnie krótki. Na razie jestem zadowolony, użytkowanie przyniosło więcej pozytywnych efektów niż się spodziewałem.
Gość scottie Opublikowano 19 Listopada 2005 Opublikowano 19 Listopada 2005 A np we Włoszech na ulicach Mediolanu króluje Yamaha T-max i Burgmann 400... Każdy rynek jest inny, Polski jak widać nie jest rynkiem a najwyzej placykiem ;P
dr.big Opublikowano 21 Listopada 2005 Opublikowano 21 Listopada 2005 Wyglada na to, ze Silverwing Hondy nie sprzedaje sie za dobrze. W Niemczech zostal rowniez usuniety z programu na rok 2006...
Administrator Artix Opublikowano 21 Listopada 2005 Administrator Opublikowano 21 Listopada 2005 No i tym sposobem Honda Polska rozwiazala moj dylemat. Za 30 tys i wiecej nie kupie na pewno skutera, za 6 tys euro na pewno. No coz, poczekam jednak na nowego Burgera ktory jest sliczny choc ma tylko jeden garek. Jedno jest pewne bedzie malo palil. Suzuki jednak gora !TAZ Pozdrawiam
ERMI Opublikowano 21 Listopada 2005 Opublikowano 21 Listopada 2005 Powoli otrz?sam się z my?li o zakupie nowiutkiego sqterka silver 400 hondy. A miało być tak pięknie !TAZ Faktycznie niedługo dojdzie do sytuacji że polska będzie monoskuterowa - czyli burgmanowa. Jeżeli chodzi o politykę cenow? to już zupełnie nie rozumiem sytuacji, gdzie we włoszech, przeciętne zarobki s? nieporównywalnie wyższe niż w polandii a dokładnie ten sam sqter kosztuje mniej i to dużo mniej. Kurcze - niech m?drale wystawi? tam s-w400 za t? sam? cenę co chc? u nas. Jedyne co by pewnie osi?gnęli to totalna klapa sprzedaży. mówi?c po imieniu - kogo? tu chyba poj...
ŻABA Opublikowano 21 Listopada 2005 Opublikowano 21 Listopada 2005 Witam, Ja my?lę, że jedynym panaceum na tak? sytuację jest...wolny rynek. Wszystko prędzej czy póĽniej (w tym przypadku póĽniej) samo się ureguluje. Popatrzcie na import używanych aut. Sprzedaż w salonach spadła b. mocno, ale i z improtem koniuknktura się przegrzała. Rodacy wykupili cały złom z zachodu, a to co zostało ma już za wysokie ceny w oczekiwaniu na łatwy zarobek. Z drugiej strony w Polsce komisy pękaj? w szwach i czekaj? na nabywców. I proszę - samo się zachamowało. Import spada, i my?lę że sprzedaż salonowa zacznie rosn?ć, powoli bo powoli, ale zacznie. Równowaga musi być w gospodarce rynkowej. Oczywi?cie je?li Kaczory nie zrobi? z nas bananowej republiki I tak samo powinno się stać z rynkiem jedno?ladów, tym bardziej że popularno?ć maxi mimo wszystko ro?nie, w dużej mierze dzięki nam Czego sobie i nam wszystkim życzę!
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 28 Listopada 2005 Autor Administrator Opublikowano 28 Listopada 2005 I tak samo powinno się stać z rynkiem jedno?ladów, tym bardziej że popularno?ć maxi mimo wszystko ro?nie, w dużej mierze dzięki nam Masz rację Zaba... Powiem nieskromnie, że spory % sprzedanych skuterów jest dzięki Nam wszystkim ale fakt ten uważam za sukces... W końcu zarażamy innych tym co jest pozytywne i daje rado?ć Ciekawostk? jest natomiast fakt, że aktualnie rynek używanych maxi- skuterów (mimo sezonu zimowego) bardzo się ożywił a szczególnie daje się to zauważyć u naszych zachodnich s?siadów. Mimo tego, ze jest koniec listopada i że wła?nie w tym okresie ceny powinny spa?ć delikatnie w dół zauważam, że ceny (o dziwo) podniosły sie w porównaniu do marca tego roku, kiedy rynek powinien być najbardziej chłonny a co za tym idzie ceny najwyższe Czym jest to spowodowane sam nie wiem... A my, jak na razie jestesmy w jakims stopniu indywidualistami i moze niech tak pozostanie ... Masz rację Bigu... jeste?my indywidualistami i osobi?cie jestem z tego dumny a nawet więcej: wcale nie zamierzam d?żyć do tego aby fakt ten miał się zmienić. My?lę, że od Włoch jeste?my oddaleni o lata ?wietlne co tym samym oznacza, że jad?cy duży skuter na drodze naszego kraju jest czym? niespotykanym... Nie zamierzam wcale płakać z tego powodu. Edit>>>>>>> Przy okazji przejazdu koło Boldoru wpadłem dzi? na chwilę żeby zaptyać zaprzyjaĽnione osoby z salonu, czy przypadkiem nie maj? jaki? info odn?nie nowego FJS 400. W odpowiedzi usłyszałem, że ilo?ć inormacji o nowym skuterze Hondy jest = "0"... Jedyne co usłyszałem to, że cena będzie napewno nie mniejsza niż 30 ty?.pln za czterysetkę. Przy okazji zobaczyłem tego "jednego, jedynego" Silvera 600... No i jak tu Honda Motor Poland ma się przebić na rynku skoro ich podej?cie do klienta jest delikatnie mówi?c- ?mieszne? U nas mimo zimy mamy cenę 10000 EUR !!!!!!!!!
Gość SeRo Opublikowano 28 Listopada 2005 Opublikowano 28 Listopada 2005 haha no Polacy mog? sie czuć dumni - mamy 1szego SilverWinga 650...z ABSem Niezły bł?d i to w dodatku w duzym salonie... Sorki za OT ...And pozdro for All
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 28 Listopada 2005 Autor Administrator Opublikowano 28 Listopada 2005 Tak tylko czekałem kiedy kto? z Was to zauważy... Sero- jeste? bystry ABS akurat jest chyba od tamtego roku standardem w FJS 600.
boochos Opublikowano 6 Grudnia 2005 Opublikowano 6 Grudnia 2005 Jeżeli chodzi o politykę cenow? to już zupełnie nie rozumiem sytuacji, gdzie we włoszech, przeciętne zarobki s? nieporównywalnie wyższe niż w polandii a dokładnie ten sam sqter kosztuje mniej i to dużo mniej. Kurcze - niech m?drale wystawi? tam s-w400 za t? sam? cenę co chc? u nas. Jedyne co by pewnie osi?gnęli to totalna klapa sprzedaży.Gdyby porównać stosunek zarobków do cen zakupowanych skuterów (nowych) w Polsce i w tzw. krajach zachodnich to my powinni?my jeżdzić Rometami, Jawkami no i niektórzy Simsonami. Z kolei np. wła?nie Włosi- je?li mieliby wydać na skuter 10-cio lub 20-stokrotno?ć swojej pensji to też zapewne zastanowiliby się - kupić nowy i zruinować się (...znów biedactwo nie będzie miało paltocika na zimę... -chociaż. jakie tam u nich zimy... ) czy używkę w doskonałej cenie z "dobrych" r?k.Moje zdanie jest takie: lepiej zaczekać i kupić nowy , je?li używany to rzeczywi?cie rzetelnie "prze?wietlony"- aby nie trafić tzw okazji, jak kolega zyzio(patrz inny w?tek). Kto? kiedy? powiedział bardzo trafnie(je?li dobrze pamiętam był to Mariusz Burgi): nie ma |więtych Mikołajów . P.S. Z okazji dzisiejszego Swięta Mikołajkowego życzę wszystkim super prezentów
drogowiec Opublikowano 6 Grudnia 2005 Opublikowano 6 Grudnia 2005 Plityka cenowa wielu firm działaj?cych na polskim rynku jest dla mnie nieodgadniona, niestety. Jeżeli SW400 ma w Polsce kosztować ponad 30kPLN, to rzeczywi?cie porażka total. Taniej i to sporo będzie sprowadzić ten wynalazek z dowolnego kraju unijnego. Sprzedadz? sprzęta bez VAT, bo na eksport. Zapłata w Polsce VAT, to dołożenie 22%, co w efekcie końcowym da zwyżkę o jakie? 5% na cenie "do zapłacenia". Dorzucić tysiaka na polskie papirki..... Pewnie, że drożej niż w Niemczech, czy inszej Italii. Ale jak komu pasi akrat TEN sprzęt.... Razem przynajmniej 5 tysiaków taniej, niż w Honda Polska. Sk?d się bierze taka polityka???? Kto? wie??? Fotoaparat też kupiłem "po s?siedzku". W Czechach. Tam Fuji ustawiło cenę o 2 tysi?ce mniej . Znaczy nie tylko Honda tak dziwnie się zachowuje. A czytał może kto okienko na temat napraw gwarancyjnych motorków Yamahy Na stronce www.yamaha-motor.pl ?? Polecam lekturkę. Czyli który jeste?my ?wiat???? Pozdrówka
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 6 Grudnia 2005 Autor Administrator Opublikowano 6 Grudnia 2005 Kto? kiedy? powiedział bardzo trafnie(je?li dobrze pamiętam był to Mariusz Burgi): nie ma |więtych Mikołajów . Taa... Mikołaj to lipa ale akurat własnie dzi? dostałem wyj?tkowo smakowitego maila z ładnymi Mikołajkami i te wygl?dały bardzo realnie i w te wierze Plityka cenowa wielu firm działaj?cych na polskim rynku jest dla mnie nieodgadniona, niestety Szczerze... ? Wiele potrafię wytłumaczyć, wiele zrozumieć ale nasz rynek jest beznadziejnie niewytłumaczalny! Żeby nie było, że wszystko jest w Polsce droższe niż w krajach UE to podam przykład nowego Kymco Xcitinga 500... W Polsce, odziwo, jest tańszy o 200 eur niż w Niemczech... Ot taka ciekawostka przyrodnicza Czyli który jeste?my ?wiat???? Eee tam nie jest najgorzej... w ogólnym rankingu jeste?my przed Albani? Jeszcze jedna ciekawostka... w roku 2005 zostało zarejestrowanych (nowe salonowe i ?ci?gane prywatnie używańce) we wszystkich Polskich wydziałach komunikacji........ uwaga....... 35 ty?. szt jedno?ladów. Tym razem już ostatnia ciekawostka... Ok 80 % tej liczby to pojazdy używane, sprowadzone z UE czy USA . Niestety ... nie wiem jaka w tym procencie jest ilo?ć kup ale napewno niemała
Gość madzia Opublikowano 7 Grudnia 2005 Opublikowano 7 Grudnia 2005 Sorki ze dopiero teraz pisze ,ale wydaje mi sie wrecz nie mozliwe aby za homologacje firma płaciła 30 tys.... Skoro kolega MIREK kupił nowa Honde Pantheona 125 na wtrysku ,ktora nie była w ofercie Hondy Polska-fakt czekał az ja sprowadza przez chyba 2 miesiace .ale sie doczekał i o dziwo zapłacił po kursie euro i to nawet o iles tam mniej bo przelicznik sie zmienił Tak na zdrowy rozum :czy firma ktora sprowadza jedna, jedyna sztuke wydałaby tyle kasy Co9s tu mi nie pasi
dr.big Opublikowano 7 Grudnia 2005 Opublikowano 7 Grudnia 2005 Plityka cenowa wielu firm działaj?cych na polskim rynku jest dla mnie nieodgadniona, niestety. Jeżeli SW400 ma w Polsce kosztować ponad 30kPLN, to rzeczywi?cie porażka total. Taniej i to sporo będzie sprowadzić ten wynalazek z dowolnego kraju unijnego. Sprzedadz? sprzęta bez VAT, bo na eksport. Zapłata w Polsce VAT, to dołożenie 22%, co w efekcie końcowym da zwyżkę o jakie? 5% na cenie "do zapłacenia". Dorzucić tysiaka na polskie papirki..... Pewnie, że drożej niż w Niemczech, czy inszej Italii. Ale jak komu pasi akrat TEN sprzęt.... Razem przynajmniej 5 tysiaków taniej, niż w Honda Polska. Sk?d się bierze taka polityka???? Kto? wie???Fotoaparat też kupiłem "po s?siedzku". W Czechach. Tam Fuji ustawiło cenę o 2 tysi?ce mniej . Znaczy nie tylko Honda tak dziwnie się zachowuje. A czytał może kto okienko na temat napraw gwarancyjnych motorków Yamahy Na stronce www.yamaha-motor.pl ?? Polecam lekturkę. Czyli który jeste?my ?wiat???? Pozdrówka Yamaha Polska mnie rozsmiesza . Ida w dobrym kierunku... Najwyrazniej Polska, w mniemaniu Mitsui nie jest w Europie, skoro nie za bardzo chca respektowac Eurogwarancje. Odpowiednie podejscie aby ratowac swoj rynek i zobaczymy jak wyjda na tym podejsciu do klienta dlugoterminowo... Masz racje co do pytania o ktory swiat tu chodzi ? PS. W Niemczech MwSt(VAT) podskoczy teraz o 2-3% na jakies 19- 20%, wiec roznica nie bedzie taka duza ...
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 7 Grudnia 2005 Autor Administrator Opublikowano 7 Grudnia 2005 Sorki ze dopiero teraz pisze ,ale wydaje mi sie wrecz nie mozliwe aby za homologacje firma płaciła 30 tys.... Skoro kolega MIREK kupił nowa Honde Pantheona 125 na wtrysku ,ktora nie była w ofercie Hondy Polska-fakt czekał az ja sprowadza przez chyba 2 miesiace .ale sie doczekał i o dziwo zapłacił po kursie euro i to nawet o iles tam mniej bo przelicznik sie zmienił Tak na zdrowy rozum :czy firma ktora sprowadza jedna, jedyna sztuke wydałaby tyle kasy Co9s tu mi nie pasi Już ?pieszę tłumaczyć... Je?li firmie zależy aby dany pojazd znalazł się w oficjalnym cenniku, był reklamowany w gazetach, internecie oraz, że planuje sprzedaż długoplanowo to chciał nie chciał homologacje musi zrobić. Sprzedaż przez firmy skuterów na indywidualne zamówienie (nie oferowanych w cenniku) daje im furtkę sprzedaży pojazdów nie homologowanych na terenie RP. Je?li Honda Polska sprzedała komu? nowego Pantheona 125 to był to pojazd bez homologacji... Poprostu doszli pewnie do wniosku, że sprzedaż tego modelu będzie jednostkowa i nie ma sensu wchodzić z Pantheonem oficjalnie.
Gość CHOOPER Opublikowano 15 Grudnia 2005 Opublikowano 15 Grudnia 2005 Wracjac jeszcze do tematu. Z potwierdzonych już informacji, wiem, że importer Hondy z Tarnowskich Gór sprzedał w tym roku przynajmniej 2 Silverwingi poza sieci? dystrybucyjn?, jednak wyprodukowane w 2003 stoj?ce na magazynach ...A co do polskiego rynku nie ma co się dziwic skutery nadal sa drogie, a do tego niedawno otworzyli granice i sytuacja podobna jak z samochodami... większo?c stanowi? jedno?lady sprowadzone ... co odbija sie na sprzedaży poszczególnych marek na terenie PL....
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 26 Lipca 2006 Autor Administrator Opublikowano 26 Lipca 2006 Od?więże temat sprzedaży maxi w Polsce. Oto jak wygl?da sprzedaż wybranych dużych skuterów w Polsce w okresie od stycznia do teraz... Kymco sprzedało 21 Xcitingów 500 (modele 2005 i 2006) oraz 11 Grand Dinków 250. Z salonów Yamahy wyjechały prawie wszystkie Yp 400 z 2005 roku... została chyba jedna albo dwie. W sumie było tego co? ok. 8 szt. A teraz ciekawostka- w przeci?gu jednego miesi?ca sprzedały się 3 szt. nowego modelu T- Maxa 500 ABS... tzn. tyle ile zostało sprowadzonych pierwsz? transz?? Suzuki sprzedało wszystkie UH 150 jakie były na magazynach. Co prawda cena i warunki ratalne były i?cie okazyjne ale warto zwrócić na to uwagę. Nie wiem dokładnie ile sprzedano An 650 K6 ale z tego co wiem za dużo nie stoi ich po dealerach. Z 8 pierwszych sztuk An 400 K7 sprzedały się już 2 szt. No i Honda sprzedała 1 szt. FJS 600 ABS... bo tylko jedna była dostępna Acha... bym zapomniał: Aprilia PL sprzedała dwa SYM' y GTS 250 !scooter
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się