Gość SeRo Opublikowano 16 Listopada 2005 Opublikowano 16 Listopada 2005 Witam! Pewnie za? ubiegne newsa na stronie, ale musiałem napisać o nowym burgim. Jak dla mnie jest boski(szkoda ze zostanie w sferze marzeń), przód nabrał sportowego wygl?du, zadupek mimo ze jest duży wizualnie wydaje sie zgrabny. Cała sywletka troche przypomina Majesty 400. Troche zawiedzony jestem faktem, że silnik na stałe nie jest zamocowany do ramy... Link do tekstu po włosku Galeria zdjęć Aprilia pokazała kolejnego klona beverly 500(Peugeot Geopolis) czyli Scarabeo 500 '06. Już po sylwetce widać, że pod skorup? tego zuka czai sie konstrukcja Piaggio...szkoda, ze globalizacja następuje tak szybko !YES Scarabeo - tekst Kolejn? nowo?cia jest Benelli Adiva...niestety wydaje mi sie, ze zmieniły sie tylko plastiki Tekst o benelli ...And pozdro for All
bogumilek Opublikowano 16 Listopada 2005 Opublikowano 16 Listopada 2005 fiu fiu! idealem stylistycznym dla mnie przestaje byc powoli majesty 400. brawa dla suzuki!
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 16 Listopada 2005 Administrator Opublikowano 16 Listopada 2005 Witam!Pewnie za? ubiegne newsa na stronie, ale musiałem napisać o nowym burgim. Wła?nie te same zdjęcia dostałem wczoraj na maila jednak największ? ciekawostk? jest fakt, że samo Suzuki narazie milczy. Nie mam narazie żadnego oficjalnego zdjęcia z wystawy w Mediolanie, która aktualnie się odbywa... być może Suzuki pokazało na niej nowego An 400 co by tłumaczyło sk?d tak wcza?nie fotki pojawiły się w sieci. Newsa niestety nie mogłem wczoraj zamie?cić ponieważ wrzucony już był materiał z wyjazdu Burgmanii do Grecji a że w tym materiale trzeba będzie dorzucać kolejne odcinki przez ok. 14 dni to narazie nie będę nic pisał na stronie głównej o nowym An 400 K6... pozatym pewnie już wkrótce poznam więcej szczegółów odno?nie An 400 K6 o czym nie omieszkam napisać. Pozatym warto wspomnieć, że Suzuki oficjalnie podało prasie, że model K6 ma być tym samym karoseryjnie co K5 więc dziwi mnie sk?d taka zmiana? Pewnie już wkrótce wszystko się wyja?ni. Na t? chwilę mogę powiedzieć, że pojazd podoba mi się ale nie sposób oprzeć się wrażeniu, że jest mało oryginalny. Uwagę zwraca też duża szyba, która jest wyraĽnie wyższa niż w modelu An 400 K3- K5. Zegary s? cacy... Ciekawi mnie co z silnikiem... PS. Sero... za taki w?tek z takim newsem na pewnej "największej" stronie ze skuterami dostałby? bana a w?tek zostałby skasowany !YES
rudy_56 Opublikowano 16 Listopada 2005 Opublikowano 16 Listopada 2005 W K6 podobaj? mi sie nowe zegary i jeszcze wiekszy schowek, reszta zmian taka sobie. Wole jednak swoj? K3, ale z takimi zegarami jak w K6 !YES Silnik chyba dalej jeden cylinder bo nic tam o tym nie wyczytałem. Paweł
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 16 Listopada 2005 Administrator Opublikowano 16 Listopada 2005 W K6 podobaj? mi sie nowe zegary i jeszcze wiekszy schowek Jak wynika z opisu schowek ma 62 litry czyli o ile mnie pamięć nie myli, jest większy o 10 l. od schowka w K3- K5... nieĽle, nieĽle !YES Warto też zwrócić uwage na podwójne tarcze na przodzie ...
Przemo Opublikowano 16 Listopada 2005 Opublikowano 16 Listopada 2005 Wła?nie ciekawe jak to się ma silnikowo? Na zegarach zwiększono skalę ze 160 do 180 fiu fiu a poza tym dwie tarcze na przodzie, co na pewno poprawi hamulce, z których nie byłem w pełni zadowolony Zmiana tylnego zawieszenia i zmiana położenia tylnej tarczy hamulcowej he he Ale gdzie oparcie!!!! No jak to brak oparcia dla pasażerki ehhhhhh
dr.big Opublikowano 16 Listopada 2005 Opublikowano 16 Listopada 2005 Fajny, fajny... Zegarami bije Tmaxa i Majesty400, sama sylwetka tez bardzo ladna. Jedyny minus, moim zdaniem, to za slabo pochylony tlumik, "gryzacy" sie z linia jednosladu. Ale przynajmniej jest owalny i to juz duzy plus...
Administrator Artix Opublikowano 16 Listopada 2005 Administrator Opublikowano 16 Listopada 2005 Sliczny, ale gdzie oparcie, jak bedzie jeszcze mial 2 cylindry to chyba moje K4 bedzie na sprzedaz !YES Pozdrawiam
Sympatycy pawel883 Opublikowano 16 Listopada 2005 Sympatycy Opublikowano 16 Listopada 2005 cze?c Przodek ładny,tył taki sobie(w porównaniu z moim k3),duży plus za drug? tarcze z przodu choć na monohebel nie nażekam,większy kofer no i te zegary(s? super). w k8 będzie drugi garnek i50 koników!!! tak czuje. pawel883 400k3 !YES
ultras Opublikowano 16 Listopada 2005 Opublikowano 16 Listopada 2005 za slabo pochylony tlumik, "gryzacy" sie z linia jednosladu. położenie tłumika gryzie bo nikt na nim nie siedzi - zawieszenie silnika i wachacza na jednej osi obrotu, po doci?żeniu skuta spowoduje zrównanie się linni ... tak? mam koncepcję !YES ale faktycznie wizualnie to tylko to się żre no i o jeden cylinderek za mało... a poza tym SUPER, pozdro ultras!
dr.big Opublikowano 17 Listopada 2005 Opublikowano 17 Listopada 2005 Chyba jak usiada dwie osoby po 200kg !YES . Raczej sie nie "zrowna", za duzy kat do zniwelowania...
Sympatycy Kubo Opublikowano 17 Listopada 2005 Sympatycy Opublikowano 17 Listopada 2005 Heja... Po pierwsze, to Mariusz ostatnio w w?tku o zmianach w Burgach zpaodał foty ÓW burga... Co prawda nie było ich tyle, co od Sera, ale pierwszy był ... Co do samego burgmana... Hmmmm jakby Wam to powiedzieć... Mi osobi?cie NIEPODOBA się WOGÓLE... Jedyn? rzecza jaka jest miodna, to liczniki... Reszta wg. mnie jest SZPETNA... |wiatła przednie, to jaki? kicz totalny, w porównaniu do wersji K3-K5... |wiatła tylnie jeszcze ujd?, w sumie prawie identyko jak K3-K5, tylko odmłodzone tak jakby... Większy schowek? To da się jeszcze więcej?? DUŻY +, niema co... Dwie tarcze z przodu?? OJEJQ... Jestem pod wrażeniem... Niedo?ć, że s? miodne z wygl?du, to jeszcze napewno sexy hamuj?... Opony jak zauważyli?cie DALEJ s? niezmienione... Wg. mnie to akurat CHOROBA... Skoro wiadomo, ze tył się ZAWSZE z?bkuje, to wydaje mi się, iż trzebaby zmienić w tym modelu markę, lub CHOCIARZ model opony... Tego byłoby na tyle... ogólnie nie kupiłbym tego burga... Mimo wielu plusów, jakie przemawiaj? za jego kupnem, wolę starszy model... Pozdrowionka, Kuba !wchair
Sympatycy szorstki Opublikowano 17 Listopada 2005 Sympatycy Opublikowano 17 Listopada 2005 PS. Sero... za taki w?tek z takim newsem na pewnej "największej" stronie ze skuterami dostałby? bana a w?tek zostałby skasowany Hehe, dokładnie Mariusz... (pamiętam t? głupotę) !wchair A wracaj?c do nowej 400, moim zdaniem piękna. Yp400 była dla mnie do dzisiaj, ideałem ?redniej turystycznej (niesportowej jak exciting) maszyny. Co do tłumika, to należy Suzuki przyznać konsekwencję. Tłumiki od pierwszej 400 "leż?" poziomo... Jednak w najnowszej dodano nowy trend -> tłumik jest owalny. pzdr
RobB. Opublikowano 17 Listopada 2005 Opublikowano 17 Listopada 2005 No nie brzydkie maleństwo, a najważniejsze że w końcu jest szansa na Burgera w czerwonym kolorku. Bravo Suzuki kupiło choboczek czerwonej farby !!!! Jak będ? malować B650 na taki kolorek to będę miał problem czy Tmax 500 czy może jednak B650 - znowu mi namieszali Ale ten wydech to obowi?zkowo trzeba podgi?ć ! Pozrawiam RobB. !wchair
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 17 Listopada 2005 Administrator Opublikowano 17 Listopada 2005 No nie brzydkie maleństwo, a najważniejsze że w końcu jest szansa na Burgera w czerwonym kolorku. Bravo Suzuki kupiło choboczek czerwonej farby !!!!Jak będ? malować B650 na taki kolorek to będę miał problem czy Tmax 500 czy może jednak B650 - znowu mi namieszali My?lę, że dla Ciebie został już stworzony maxi- skuter jaki? czas temu. Je?li tak bardzo lubisz kolor red to prońcie bardzo !wchair Co do wydechu to rzeczywi?cie mógłby być mocowany pod takim k?tem jak w An 650 ale może taka już ma być linia An 400, że wydech ma i?ć zupełnie poziomo i projektanci nie chcieli tego zmieniać. Osobi?cie też mi się to nie podoba. Natomiast cały An 400 K6 jest cacy... Wprowadza nowy powiew do ?wiata maxi i to jest najważniejsze... ja lubię newsy Najważniejsz? jednak spraw? jest dla mnie jednostka napędowa. Po obudowie widać, że silnik został zmieniony... i bardzo dobrze bo jednostka montowana do tej pory powoli tr?cała już myszk? (jego konstrukcja bazuje na An 250 z 1997- 98 r) a dotego nie spełniała najnowszych emisji spalin Euro 3. Niestety, jak do tej pory nie dogrzebałem się do żadnych informacji odno?nie nowego silnika w An 400 K6.
ŻABA Opublikowano 17 Listopada 2005 Opublikowano 17 Listopada 2005 Witam, Jak dla mnie super, może poza tyłem...taki był ładny, kwadratowy a tu co?? !wchair Widok przedniej lampy, szczególnie z boku bardzo przypomina najnowszego Goldwinga. No i jeden szczegół - zmiany, zmiany, zmiany a na kołach?? Nie?miertelny Bridgestone Hoop, pewnie nadal z?bkuj?cy A pozioma linia wydechu w Burgmanach 400 mi akurat się podoba
pidzam Opublikowano 17 Listopada 2005 Opublikowano 17 Listopada 2005 Osobiscie mam nadzieje ,ze to juz dwa gary.Wtedy rynek wtorny powinien zapelnic sie starszymi modelami i K-trojeczka wejdzie w moj zasieg.
ERMI Opublikowano 17 Listopada 2005 Opublikowano 17 Listopada 2005 mnie raczej martwi rozwi?zanie przedniego zawieszenia. 2 tarcze s? oki ale amortyzatory to już by mogli zamontować upside-down. W elyseo 50 nawet były!!! poza tym nic dodać nic uj?ć. jeszcze silnik z 2 cylindrami i konkurencja dla silvera 400 gwarantowana. A tak ... zobaczymy.
dr.big Opublikowano 17 Listopada 2005 Opublikowano 17 Listopada 2005 (...)ale amortyzatory to już by mogli zamontować upside-down. W elyseo 50 nawet były!!! A po co? W Runnerze 180 tez byly i ze tak delikatnie powiem byly do dupy. Wielu uzytkownikow, ktora dodatkowo podnosila moc 2suwa wymieniala je na zawieszenie konwencjonalne, ktore byly bardziej wydajne od "u-d". A dokladac cos do skutera jedynie dla dzwiecznie i skomplikowanie brzmiacej nazwy? Neeee... PS. Zaleta "upside-down" jest, glownie to, ze rury zamocowane w polkach moga byc grubsze, przez przez co stabilniejsze. Mocowanie rur w skuterze jest w jednej polce, ale jest ona duuuzo nizej !wchair , przez co nie jest potrzebna az taka stabilnosc ukladu... Dodatkowo zachodzenie na siebie rur jest w "u-d" duzo wieksze. Jednak znowu nie ma to zastosowania w skuterze, gdzie rury zawieszenia sa duzo krotsze niz w moto. To tak w skrocie. Dodatkowo role odgrywa tu geometria zawieszenia i dlugosc widelca, przy ostrym hamowaniu, rury zawieszenia nie sa narazone na takie przeciazenia jak np w nakedzie czy sporcie... Jesli sie myle, to niech mnie ktos poprawi .
ERMI Opublikowano 17 Listopada 2005 Opublikowano 17 Listopada 2005 przy hamowaniu u-d nie wykazuje takiej tendencji do nurkowania . Wobec czego geometria zawieszenia nie zmienia sie tak drastycznie i skuter nie bedzie wpadal w w np schimi (przy ostrym hamowaniu a dzieje się tak w wielu maxi sqterach). poza tym zmniejszenie masy nieamortyzowanej układu również korzystnie wpływa na zachowanie sie zawieszenia (szczególnie przy szybkim pokonywaniu łuków z nierówno?ciami jest to odczuwalne). Oczywi?cie sztywno?ć całego zawieszenia wzrasta co jest pozytywnym zjawiskiem (nie zapominajmy ze grubo?ć rur teleskopów jest obliczana dla konkretnego modelu) powiem więcej - Skoro to nowo?ć to może przydała by się regulacja tłumienia up i down i dobicia. Bigu jeżeli to nowo?ć to mogli by się wysilić. A już daleki jestem od stwierdzenia że "po co nowe buty na zime skoro sandały s? jeszcze dobre". jak sie już zmienia to niech się zmienia na lepsze a nie na inne lub wcale. co do samego systemu u-d montowanego np. w elyseo to też mam mieszane uczucia. I w tym przypadku się zgoddzę że to tylko "dla dzwiecznie i skomplikowanie brzmiacej nazwy" ale nie mów mi że inni producenci stosuj? ten układ dla bajeru, bo ?wiadczyło by to o zatrudnianiu przez poważne koncerny rzeszy inżynierów idiotów.
dr.big Opublikowano 17 Listopada 2005 Opublikowano 17 Listopada 2005 Bede sie dalej upieral, ze przy zastosowaniu jednej polki i przy tych dlugosciach widelca jakie mamy w skuterach, zawieszenie upside-down jest raczej zbedne. Szybkie pokonywanie maxiskuterem łuków z nierówno?ciami , czy prawdziwe shimmy w skuterze(nie to lekkie drganie z zalozonym kufrem)? Pelna regulacja widelca, po co? Zeby 85% uzytkownikow jezdzila na kompletnie rozregulowanym? Wybacz ale zaczynam sie czuc podobnie jak na niemieckim forum, uzytkownicy zakladaja tam powercommandery, wydechy, filtry K&N i bog wie co jeszcze, a na moje pytanie czy maja problemy ze szlifowaniem centralka robia wielkie oczy i potrafia jeszcze bezczelnie twierdzic, ze Tmax to prawdziwa sportowina !wchair . Widze gdzies tu lekki przerost, skuter to nie superbike i powinnismy sie skupic na prawdziwych bolaczkach nowych modeli, a nie nad wymyslaniem niestworzonych rzeczy . Bo ja osobiscie, jak juz gdzies napisalem, wolalbym w moim skuterze o 5l wiekszy zbiornik i wydech z nierdzewki, niz jakies tam upside-downy ... A i tak nie jestem w stanie wykorzystac mozliwosci skutera nawet w 80%... Dodanie drugiej tarczy jest krokiem we wlasciwa strone, nastepnym bedzie dolozenie ABSu w skuterach o pojemnosci 400 czy 250ccm i uwazam to za bardzo sluszne. Jedynie nad czym boleje, to ze nie ma mozliwosci jego wylaczenia. Normalne, ze idealnym bylby skuter ze wszystkimi smaczkami technicznymi, jednak kto bylby w stanie dac za skuter tyle ile za np gsxr750 lub nawet wiecej??? I na kazdym zakrecie, dohamowaniu czy wyjsciu byc lykanym przez srednio usportowionego nakeda. To juz lepiej kompletnie zmienic model ... Dla mnie cala dyskusja zamyka sie stwierdzeniem: Jakie zmiany sa potrzebne, aby ulepszyc maxiskuter i umilic uzytkownikowi jego ekploatacje. I mam tu na uwadze zmiany bardziej potrzebne od wprowadzenia do serii "u-d" ... Bo zeby podreptac w zimie przy 5cm sniegu i -5°C nie trzeba od razu calego alpejskiego wyposazenia ...
-=Dee Jay=- Opublikowano 17 Listopada 2005 Opublikowano 17 Listopada 2005 W Runnerze 180 tez byly i ze tak delikatnie powiem byly do dupy Dziku jest jedno ale ... zawieszenie u-d w Runnerze to jest imitacja prawdziwego u-d ... w jednej ladze znajduje się zwykły teleskop, w drugiej jest sprężynka ... amory s? suche i jest to poprostu kupa ... z reszt? wszystkie upside-downy w małych skuterach nie maj? nic wspolnego z prawdziwym zawieszeniem u-d
-=Dee Jay=- Opublikowano 17 Listopada 2005 Opublikowano 17 Listopada 2005 tak sobie czytam ten artykuł włoski i ciekawe rzeczy tam pisz? ... postaram sie przytoczyc conieco ... i tak : 1) nowa jednostka napędowa - monocylinder z elektronicznym wtryskiem paliwa i jak dobrze zrozumiałem dwoma wałkami rozrz?du - tak jak w sportówkach... 2)homologacja euro 3 dzieki katalizatorowi z sond? lambda ... 3)przednie koło urosło nam o cala ... czyli z 13 na 14 ... 4)tylne koło zostało rozszerzone ze 130 do 150 ... 5)tarcze hamulcowe przod 2 x 260 mm i tył 210mm 6)wysoko?ć siedzenia 710mm i mozliwo?c regulacji oparcia kierowcy w 5 pozycjach (ani słowa o oparciu dla plecaka !wchair ) 7)pod siedzeniem 62 litry pojemno?ci schowka ... 8) w kolumnie kierownicy kolejne 3 schowki z czego największy ma 10 litrow ... 9) kluczyk z systemem SAIS oraz magnetyczna blokada dojscia do stacyjki ... ciekawostk? jest ze makarony pisza ze yp 400 sie b. dobrze u nich sprzedaje ...
RobB. Opublikowano 17 Listopada 2005 Opublikowano 17 Listopada 2005 W Runnerze 180 tez byly i ze tak delikatnie powiem byly do dupy Dziku jest jedno ale ... zawieszenie u-d w Runnerze to jest imitacja prawdziwego u-d ... w jednej ladze znajduje się zwykły teleskop, w drugiej jest sprężynka ... amory s? suche i jest to poprostu kupa ... z reszt? wszystkie upside-downy w małych skuterach nie maj? nic wspolnego z prawdziwym zawieszeniem u-d To co piszesz dotyczy runnera 50, 180 miało pełne tłumienie hydrauliczne i to bardzo skuteczne, nawet nieco za twarde, można było przelecieć po kocich łbach i nie czuło sie żeby koła traciły kontakt z podłożem. Wad? była natomiast jego niska trwało?ć, simeringi potrafiły zacz?ć ciekn?ć nawet po kilku ty?. km. W ekstremalnych zastosowaniach jak w enduro, czy jakie? wyjatkowe ciężkie krażowniki szos, gdzie się spotyka już z granicami wytrzymało?ci materiałów stosowanie zawieszenia u-d jest wręcz konieczno?ci?, każde inne nie zapewni wymaganej sztywno?ci. Wsadzanie go do waż?cego 100 kg Runnera, czy nawet do Burgmana to byłby to ewidentny chwyt marketingowy co? jak większ ilo?ć błękitnych granulek w proszku. Ja tam nie zauważyłbym różnicy mimo że czasem ocieram centralk? o asfalt. Dziwiłem się nawet że w modelu 2005 zwiększyli ?rednicę lag z 38 na 41 mm, kiedy ze sztywno?ci? przedniego zawieszenia nie było problemów. No ale zawsze trzeba co? poprawić żeby stare kotlety smakowały !wchair. Tak że Ermi ja bym sie nie upierał przy takiej zmianie, nie odczułbys jej praktycznie. Lepszym ruchem byłoby przekonstruowanie ramy bo ta która jest to tylko na 1 osobę pod bagażem i pasażerem to juz zaczyna się walka o stabilno?ć (podziwiałem Artka który jako? z tym sobie radził ). Przydałyby się tez wydajniejsze ?wiatła, nie wszędzie da się jechać jak w Bułgarii równolegle do siebie! A 20 ltr. zbiornik paliwa to już mogli by wsadzić do jakiego? skutera (najlepiej do Tmaxa ) Niestety w pogoni za nowymi formami zewnętrznymi, maj?cymi przyci?gn?ć klientów konstruktorzy zapominaj? do czego ma służyć skuter, a ma po pierwsze być łatwy i mozliwie tani w eksploatacji i ma dobrze chronić od kaprysów pogody. A tu co mamy Scarabeo 2006 które traci zalety poprzedniego modelu, ktory miał nawet łapo-chrony o czym w nowym zapomnieli, nawet szybka jaka? węższa. Tak że nie zawsze co nowsze to lepsze Pozdrawiam RobB.
dr.big Opublikowano 17 Listopada 2005 Opublikowano 17 Listopada 2005 @DeeJay: 50 to nie 180. Ale i tak wiem ze to totalny badziew w porownaniu z np Öhlinsem , jednak czego oczekujesz po skuterze klasy 180ccm? Dalczego na przyklad Malossi nie wyprodukowal do Runnera porzadnej u-d a tylko dwa rodzaje "normalnych" widelek za ok 2 oraz ok 3 tys zl? Z oszczednosci, czy po prostu nie da sie wyprodukowac porzadnego u-d w tak krotkich lagach? @RobB: I to jest to, co caly czas powtarzam. Ulepszenia majace na celu podwyzszyc komfort jazdy skuterem. Jest minimum 10-15 rzeczy, ktore w moich oczach stoja w kolejce do ulepszen przed takimi widlami u-d . Moze jeszcze wkrotce zaczniemy wydziwiac nad radialnymi zaciskami . No jak to, nie ma ich w skuterze !wchair ? A pompa ? Tez nie ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się