Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Sym Maxsym 400/600


mxmichal

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Podobieństwo tylnej części karoserii (lampy L3) oraz kanapy z AN 650 oczywiście przypadkowa :msn-wink:

Odnośnik do komentarza

Na szybko, z niemieckiej strony SYMa:

Motorbauart 1-Zylinder, 4 Takt, Flüssigkeitsgekühlt,

4 Ventile - Hubraum 565 cm³

Leistung 34 kW (46,3 PS) / 7500 U/min

Höchstgeschwindigkeit 165 km/h

Starter Elektrostarter

Antrieb CVT, Fliehkraftkupplung

Federung vorne Teleskopgabel

Federung hinten Einarm-Triebsatzschwinge (2 Federbein)

Bremse vorne ABS - Bremssystem 2 Scheibe (ø 275mm)

Bremse hinten ABS - Bremssystem (ø 275 mm)

Bereifung vorne 120/70-15

Bereifung hinten 160/60-14

Abmessungen (L / B / H / Sitzhöhe) 2270 / 825 / 1410 / 755

Leer- / Zul. Gesamtgewicht 238 / 408 kg

Tankinhalt 14,2 l

UVP € 7259.-

Odnośnik do komentarza

Z racji posiadania mniejszego SYM-a. poważnie się nad zakupem tego modelu interesowałem. Niestety na dzień dzisiejszy nie jest znana cena tego modelu w Polsce. Importer mówi o kwotach pomiędzy 24-26000 zł. To by było nieco taniej niż z DE, ale w PL to na razie prognoza. Najgorsze, że nie są w stanie określić od kiedy będzie dostępny. Może się okazać, że na koniec sezonu. Do wyboru dwie wersje: standardowa i sportowa. Poza silnikiem zmiana w modelu 600 obejmuje inny wydech i luterka. Więcej o tym modelu: http://www.sym-global.com/product/index/270/70

Takim podejściem importer skierował moje zainteresowanie w kierunku innej maszyny, Pozdrawiam, Maro

Odnośnik do komentarza

Widzę dużo podobieństw z B650, oprócz tyłu to ogólnie widok z boku przypomina króla, nawet rozmiar opon identyczny, tylko waga trochę niższa ale to pewnie zasługa mniejszego silnika i lżejszej ramy.

Odnośnik do komentarza

Nie bez znaczenia jest też rodzaj przekładni, w SYM jest zwykła CVT oraz brak takich gadżetów jak: elektryczne lusterka i szyba.

Odnośnik do komentarza

maro99-Mysle ze sluszna decyzja w sprawie innego wyboru.Tylko szkoda ze importer nie wie jak sie tracj klientow.Sprzet ktorym jezdze to 400 i jest ok. Lecz podejscie importera to jest kompletna porazka,do dnia dzisiejszego nie otrzymalem ksiazki przegladow do modelu 400.W zamian za to daja do citycom 300.Wiem bo kilka dni temu bylem u bilera i nastepny szczesliwy posiadacz maxyma 400 przy kupnie otrzymal ksiazke od innego modelu.

Odnośnik do komentarza

Witaj Zygmek ! I tu się z Tobą w zupełności zgadzam. Oferują całkiem przyzwoite maszyny i do tego po zniżkach w niezłej cenie, ale nie mają zupełnie pojęcia o reklamie i opiece nad klientem. Zastanawiałem się nad zakupem Maxsyma 600, ale odpowiedź nie wiemy kiedy i za ile mnie zirytowała. Przez moment myślałem nad Maxsymem 400 na wyprzedaży, ale twardo trzymali się ceny 18000 zł za wersję bez ABS. A tak z ciekawość może wiesz za ile sprzedali Maxsyma 400?

Wybrałem inną markę, która mam nadzieję w pełni spełni moje potrzeby i dostarczy dużo frajdy. Z drugiej strony nieco żałuję, że nie będę kontynuował przygody z marką SYM, bo akurat Joymaxa uważam za świetny skuter miejski i na podmiejskie wycieczki ( tak do 200 km). Również warszawski serwis SYM-a Sebbike uważam za niezwykle profesjonalny i po okresie gwarancji na pewno do niego wrócę. Pozdrawiam, Maro

Odnośnik do komentarza

Oglądałem Maxsyma 400 na ulicy i muszę powiedzieć, że naprawdę zacny pojazd. Pod kanapą ogromny schowek i wielka, wyglądająca na wygodną kanapa.

Odnośnik do komentarza

Jazda próbna.

Będąc na czerwcówce w Czechach miałem okazję pojeździć Maxsym 600i ABS w matowym lakierze.

Poniżej kilka luźnych chaotycznych refleksji, po krótkiej jeździe próbnej, bo około trzy kwadranse po zróżnicowanych drogach w okolicach Opavy.

  1. Przy 3-4 tys obr, to wibrują nawet lusterka, ale poźniej tylko lepiej.
  2. Dość twarde siedzenie, wygodna tylko pozycja ze stopami przesunietymi do przodu, bo płozy bliżej kanapy nie są w poziomie tylko wznosząco.
  3. Nie czuć masy przy niskich prędkościach, parkowaniu.
  4. Wieje w dłonie powyżej 100kmh.
  5. Doskonała widoczność w lusterkach.
  6. Spalanie 5,5-6l, podczas mojej dość dynamicznej jazdy próbnej.
  7. Nie ma odczucia podciśnienia w ogóle za szybą.
  8. Kanapa kierowcy o jakieś 5-7 cm węższa niż w moje AA500, twardsza.
  9. Ochrona przed wiatrem, lepsza niz w Apce, nie zawiewa na wysokości uda/biodra, ale więcej wiatru jest na stopach, podudziach i dłoniach.
  10. Nie widać kontrolek kierunkowskaców nawet jak jest pochmurno, przydałby się sygnał dźwiękowy włączenia kierunków.
  11. Szerokie manetki, spokojnie zmieści się pilot od BT.
  12. Regulacja klamek 3 stopniowa.
  13. Klejone obciążniki kiery, o malo jednego nie zgubilem, z powodu wibracji pewnie ;)
  14. Miejsce w przekroku zmieści torbę przekrokowa podobna do mojej OEM Aprilia AA500.
  15. Wąskie płozy na nogi, akurat się mój but mieścił, w Apce są o ok 5cm szersze.
  16. Reakcja na gaz, powyzej 4 tys super rwie do przodu.
  17. Plusy: oparcie lędźwiów, schowek na dwa kaski (shoei multitec), bardzo wygodne zawieszenie, trzyma kierunek na wprost, niżej niz w Apce środek ciężkości, latwiej wchodzi w zakręty, duże koło przednie 15 cali, wyżej kierownica wymusza bardziej wyprostowaną pozycje, można prawie wyprostować nogi do przodu (176cm wzrostu), ABS.
  18. Minusy: to licznik w całości, biedny komp pokładowy, dziwnie skacze wskazówka, jakby nie nadążała za zmianą prędkości.
  19. Zaznania Plecaczka: podnóżki wygodniejsze niż w Apce, kanapa dużo twardsza, oparcie do wywalenia, bo kłuje w plecy i jest niepotrzebne.

Ogólne wrażenie miałem bardzo pozytywne, zaznaczam, że jeździłem krótko i mogłem porównywać tylko z niewielką liczbą skuterów jakimi miałem okazję obcować wcześniej. Niektórych cech tego sprzetu nie da się wyeliminować jak np. wibracje pomiędzy 3-4tys obr, a inne jak opór wiatru na dłoniach/stopach czy raczej twarda kanapa da się ogarnąć. Myślę, że sprzęt z zamysłem do użytkowania turystycznego, by sie nadawał, dzięki takim cechom jak pojemny schowek pod kanapą, wygodna wyprostowana pozycja, miejsce na nogi i ochrona przed wiatrem. Przewidywany spory spadek wartości, może zachęcać do dłuższego użytkowania w przypadku zakupu nowego lub poszukiwania używek w dobrych cenach. Dyskusyjna jakość i dostępność serwisu w PL to również niebagatelna sprawa, zgłaszana już na forum.

To tyle moich refleksji z krótkiej jazdy próbnej tą sześćsetką.

Odnośnik do komentarza

Zachęcony przez swego dilera Kymco, zapraszającego pod koniec września na zobaczenie nowej oferty Sym, zajrzałem na stronę tajwańskiego konkurenta Kymco i w oczy uderzył mnie flagowy okręt Syma: Maxsym 600i ABS.

maxiscooter-sym-maxsym-600i-abs_hd.jpg

Garść danych:

silnik - 565 cm3 chłodzony cieczą, 40 KM, 43Nm, jednocylindrówka :)

hamulce - podwójne tarcze przód 275mm z radialnymi zaciskami; tył (co ciekawe), również 275mm pojedyńcza tarcza; tu ciekawostka: w newsach Sym wspomina o wprowadzeniu CBS do modeli 2014, czyżby ich największe bydle dostało CBS w standardzie?

cena: - w okolicach 31500 zł (ceny z rynku brytyjskiego przy kursie funta 5,25)

Jak na razie testów ze świecą szukać, jedynie youtube oferuje kilka filmów ale tego nie mogę zobaczyć póki nie wrócę do domu ;)

Jak Wam się podoba?

Tak, wygląda zupełnie jak Maxsym 400i i producent tego nie ukrywa ale moim zdaniem to dobrze - wspólna platforma, mniejsze koszty, lepsza cena dla nas.

Z tego co pamiętam Maxsym 400i miał kilka fajnych featurów typu odcięcie zapłonu pod kanapą czy stalowy oplot przewodów hamulcowych i radialne zaciski.

Co ciekawego zaoferuje Sym w górnym segmencie maxi?

Odnośnik do komentarza

Garść danych:

silnik - 565 cm3 chłodzony cieczą, 40 KM, 43Nm, jednocylindrówka :)

Mała niescisłość- powinno być 34 kW (46,3 KM) / 7000 obr / min :fish:

Odnośnik do komentarza

Ja dla mnie ten silnik to padaka.

Jak można w dzisiejszych czasach do tak dużego skutera wkładać 1 garnek.

To pewnie ze względu na cięcie kosztów produkcji :blush: .

Odnośnik do komentarza

Jednocylindrówki dają radę pod warunkiem zainstalowania wałków wyrównoważających.

Patrz Suzuki DR800 Big.

Jest tu na forum taki jeden kolega, który zna taki sprzęt trochę ;).

Odnośnik do komentarza

Pojawił się nowy "test" modelu Maxsym 600i ABS na rok 2015:

Widać nowe lusterka, które aż proszą się o kierunkowskazy, reszta wygląda na niezmienioną, 46 kucy z jednego cyca, dwa kaski pod kanapę, 5,5k euro. Lakierowana klapka pod kierownica, zapewne przy pierwszym użyciu torby przekrokowej będzie wymagała jakiejś ochrony przed zarysowaniem. Charyzmatyczny prowadzący, zwraca uwagę na miękkie klapki i chwali wygodę i ogólne wykonanie, szczególnie mocne hamulce. Jak stwierdza na koniec, jego zdaniem SYM nie dorasta do japońskiej konkurencji, ale jak się spojrzy przez pryzmat ceny, to w tej klasie najtańsze 46 koni i największy skuter, celowany w turystykę, dla kogoś kto na przykład chciałby wrócić do jazdy na moto.

Odnośnik do komentarza

Ciekawe , czy w końcu poprawi się serwis , bo to chyba w Polsce kuleje i to zdrowo . Części to następny problem podobno .

Ale 23 000 robi swoje to fakt :-)))

Odnośnik do komentarza

Zygmek miał przeboje opisywane już na forum z serwisem i jakością. Czytam też fora internetowe greckie, tureckie i angielskie w tym temacie i sporadycznie napotykam podobne historie. Nie wiem jak jest w innych markach, serwis to ludzie i organizacja, tandem może działać różnie. Nie za dużo tych modeli jest u nas więc o części z rynku wtórnego może być trudniej. W sklepach wysyłkowych mają niemal wszystkie części w cenach dużo nizszych niż do modeli bardzej znanych marek. Z materiałami eksploatacyjnymi nie powinno być problemu. Pojawia się powoli coraz więcej akcesoriów dedykowanych do tego modelu, pewnie dlatego, że ktoś to kupuje.

Odnośnik do komentarza

Sprawdziłem na mobile... Najtańszy nowy SYM 600i z ABS to w de wydatek rzędu 7 kapci euro... ja nie widzę oszczędności, zwłaszcza, że jak znam życie, nikt go od nas (np. po 3 latach użytkowania) w "godnej" sumie nie odkupi...

PS. A z filmiku "testu" najbardziej podoba mi się minuta 8:28 i to żółte coś :) ...

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Nie lubię pojazdów, które coś udają a SYM nie wiedzieć czemu od kilku lat zapatrzył się na Suzuki i uparcie kopiuje ich kształty :helpsmilie:

A przecież można inaczej i najlepszym przykładem jest tutaj konkurencyjne Kymco, które w tym samym czasie zagoniło do współpracy Włocha, Massimo Zaniboni i efekty są super... bo, co by nie mówić, włosi stylistycznie potrafią pokazać pazur :)

A co do testu video... wszystko było fajne i sympatyczne dopóki nie uruchomił jednocylindrowego klepaka headhurts.gif

Ps. Zastanawiające jest dlaczego Sym na swojej stronie nie podaje oficjalnie cennika :ninja:

Odnośnik do komentarza

Na żywo silnik brzmi nieco lepiej, ale nie da sie ukryć, ze brakuje drugiego cycka przy tej pojemności. W czasie jazdy jak juz pisalem wyzej, odczuwalne sa wibracje w pewnym zakresie obrotów, wyzej lub nizej jest OK. 7k euro to tez jest troche grosza, nie powiem... do tego odjąć spadek wartosci i by moze jawi sie ciekawa propozycja w używkach. A co do wyglądu, to gusta sa rożne, moim zdaniem Maxsym wyglada lepiej niz 700 Kymco, a niezaprzeczalnym podobieństwem do Króla moze tylko zyskać w oczach potencjalnych klientow. Tak sobie mysle ze moze za pare lat bedzie z SYMem podobny przypadek jak w autach z Kia/Hyundai, którymi juz nie ma wstydu pokazać sie na miescie ;) Ale trzeba tu jeszcze sporo popracować. A gniazdko zasilania i USB ma w standardzie ;) choc pewnie to nie jest główny powód, dla ktorego klienci wybiorą SYMa.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...