Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Majesty 125 manuala i porady szukam :)


Gość XESS

Pytanie

Witam

niedawno stalem sie szczesliwym posiadaczem takiej maszyny z 2003 roku whist

swoja droga gdzie i jak moge sie upewnic (moze jakies slad na ramie z rokiem?) ze faktycznie jest z tego roku a nie np przy rejestracji ktos sie "pomylil"? zegary ma bez wyswietlacza i nabite 20000... swoja droga jesli to gdzie jest mozliwosc przylaczenia wiertarki (chyba tak sie odmladza? ) chce sprawdzic czy byl krecony...

mam niestety do wymiany klocki... moze znacie jakis dobry sklep internetowy z jeszcze lepszymi cenami whist

druga sprawa to filtr powietrza...

czy jest jakis zamiennik zeby mozna go bylo myc ?

...bo ten papierowy filtr tez by sie przydalo wymienic a kosztuje drobne 150zl.

i jeszcze sprawa z tylnym swiatlem jest dla mnie zagadka...

manula do tego rocznika nie mam i nigdzie tu nie znalazlem...

tzn w nowszym modelu podobno jest sruba miedzy migaczem a swiatlem...

ale u mnie jej nie ma a nawet jesli by byla to nijak nie widze opcji zeby tam dojsc...

no bo chyba nie trzeba calego tylu zdejmowac? whist

ps. czy ktos w lodzi ma dobry serwis zeby wiedzieli jak dobrze wyregulowac gaznik?

Odnośnik do komentarza

16 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

W zeszłym tygodniu w Mitsui Motor Polska Sp. z o.o. Oficjalne Przedstawicielstwo YAMAHA, Warszawa, ul. Połczyńska 120c zapłaciłem:

Filtr powietrza do silnika (symbol 5DS-E4451-0100) 45zł

Klocki hamulcowe (5DS-F5811-0000) przód 100zł

Klocki hamulcowe (5NR-F5811-1000) tył 105zł

wg. papierów mam: Yamaha Majesty YP125R (D) SE06, rok prod. 2003, VIN: VTLSE0610000xxxxx

Sprawdziłem też, że u mnie ?rubka w tylnych reflektorach jest łatwa do zauważenia. Nie da się jej przeoczyć.

Odnośnik do komentarza
  • 0

no Ty masz wersje R czyli z klockami z tylu... chyba ta lepsza !scooter

przynajmniej tak mi sie wydaje ze sa dwie

ja mam beben...

dzisiaj sprawdze ten VIN to sie okarze czy to jest ten rocznik...

a co do srubek z tylu to zrobie fotke bo ja ich tam ni..uja nie widze whist

a co do cen to faktycznie super...

dzwonie zaraz do nich bo mi facet z serwisu w larssonie za 150zl bedzie sciagal

Odnośnik do komentarza
  • 0

podrzucam fotke tych swiatel... 09500ae0908b0cb7.jpg

moze nie wyszlo za dobrze bo akurat jest w tym miejscu wspornik kufra ale tam poprostu nie widze zadnej sruby !OKK

ponawiam pytanie co do filtra powietrza...

tzn czy da sie zastosowac stozkowy "mokry" filtr?

co do VIN'u to ja mam VTLSE0220010

tyle ze jak wspomnialem ja mam beben z tylu...

wiec wedlug Twojego cyfry sa zupelnie inne i chyba trzeba faktycznie podjechac do serwisu zeby odkodowali ten numer ramy !OKK

Odnośnik do komentarza
  • 0

Cze?ć! !OKK

Po ?wiatłach i benbnie z tyłu, moge stwierdzić ze Twoj skuter nie moze być z rocznika wyższego niż 2000r Ja miałem 2001r i miałem tarcze z tyłu i inne ?wiatła.

A zeby sprawdzić dokładnie wystarczy ze pojedziesz na stacje diagnostyczna pojazdów (tam gdzie robi? przegl?dy) , podasz go?ciowi swój nr VIN i Ci sprawdzi w komuterze dokładny rocznik, skad skuter pochodzi i takie tam jeszcze rózne rzeczy !OKK

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
  • 0

U mnie wkręt mocuj?cy klosze tylnych ?wiateł jest na czerwonym kloszu dokładnie w miejscu, które na Twoim zdjęciu jest zasłonięte wspornikiem kufra.

Z tego co wyszperałem na internecie to SE02 było produkowane do 2002r lub do 2004r (różne Ľródła różnie podaj?) a wzmianki o SE06 pojawiaj? się już od 2000r. Być może były produkowane na różne rynki i pojawiały się w tym samym czasie i stare i nowe modele na rynku.

aa732c0fa3c0b484.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0
wiec mowisz ze kazda stacja diagnostyczna ma taka baze danych?

Tak każda ma! !OKK Bo je?li by nie miała to przecież skad by diagnosta wiedział że skuter/motocykl ma np 500cm3 a nie 50cm3 ? !OKK Hehh...to by było marzeniem dla tych ktorzy by chcieli zarej. 125/50 lub nawet większe poj. na 50

pozdrawiam :lol:

Odnośnik do komentarza
  • 0
Gość Michał Kupczyk

Potwierdzam, bo sam sie meczylem z demontazem tego ustrojstwa pare lat temu.

Niestety po pieciu latach od wydarzenia kojarzy mi sie ze tez bylem bardzo niezadowolony ze do wymiany zarowek tylnych trzeba rozbierac plastiki.

Prawdopodobnie trzeba pozbyc sie tego plastiku na srodku. Z tego co pamietam jest on trzymany u gory dwoma srubami, a dodatkowo kiedys wydawalo mi sie ze nie da sie tego rozebrac bez polamania czegos (jakis mini-paradoks tam sie robil).

W nowszym modelu poprawili to, wlasnie za pomoca rzeczonego wkretu.

Ciesze sie ze pomoglem, i podnioslem na duchu :D

pozdrawiam

Michal

Odnośnik do komentarza
  • 0

Zanim całego rozkręcisz, sprawdĽ czy nie da się jako? łatwo wyj?ć obudowy schowka pod kanap?. W instrukcji do Malaguti Madison znalazłem jasny opis, że odkręcasz dwie ?rubki, wyjmujesz "schowek na kask" i masz dostęp do tylnych ?wiateł.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Z odkręceniem schowka nie ma najmniejszego problemu - najpierw nalezy odkręcić dwie ?ruby na górze (przy zatrzasku kanapy) - uwaga - nie pogubić tulejek dystansowych, a nastepnie dwie ?ruby na samym dole schowka. Wtedy wyjdzie cały schowek wraz z kanap?, siedzonko pasażera wysunie się z zaczepów. Roboty na kilkanascie minut razem z ponownym montażem.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
  • 0
Gość Michał Kupczyk

IMHO wyjmowanie kanapy (i schowka) nie ma sensu, bo przeciez w Majesty jest zbiornik paliwa pod siedzeniem pasazera, dokladnie blokujacy dostep do tylnych swiatel.

W Madisonie zbiornik jest w przekroku (i po obu stronach schowka, spojrz na strone 104) wiec dostep do tylnych swiatel jest mozliwy 'od srodka'

--

Pozdrawiam

Michal

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...