Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Satelis 125 - 2006 rok czy pasuje silnik od satelis 2 ?


miszel7

Pytanie

Opublikowano

Witam, pytanie jak w temacie, czy przełożenie silnika od satelis 2 do mojego - satelis 1 będzie wymagało zmiany ECU, itp. ? 

Chciałbym wymienić, bo wysłużony już silnik (ponad 33 tys. km)  zaczął brać olej. Przy dodaniu "gazu" z rury lecą kłęby dymu. Zastanawiam się czy warto go remontować, czy może samo przełożenie używki z nalotem poniżej 20 kkm byłoby tańsze ? Orientuje się ktoś?  Przełożyłbym sam, o ile nie trzeba diagnoskopu, zmiany ECU itp... Pozdrawiam. 

7 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Opublikowano

33 tyś. wysłużony?!!!! raczej zajeżdzony na gównianym oleju lub jego braku. Satelis ma cylinder na nikasilu więc naprawa to raczej wymiana- kosztowna ale można podebrać na żeliwie. To jest zwykły piec GY6 więc nie powinno być problemu. Jeżeli wymieniasz gaźnik na wtrysk i odwrotnie, to wymiana wiązki i modułu zapłonowego plus immo.

  • 0
Opublikowano
W dniu 16.07.2024 o 08:16, cris76 napisał(a):

33 tyś. wysłużony?!!!! raczej zajeżdzony na gównianym oleju lub jego braku.

Noooo, w końcu ktoś mnie oświecił, dzięki !!! A ja tyle się głowiłem...  ;-)

A tak na serio, to skąd od razu taka diagnoza, pomimo braku "danych wejściowych" ?  

W dniu 16.07.2024 o 08:16, cris76 napisał(a):

Jeżeli wymieniasz gaźnik na wtrysk i odwrotnie, to wymiana wiązki i modułu zapłonowego plus immo.

Sorry, ja pytałem o to, czy da się przełożyć silnik od satelisa 2, do mojego satelisa 1 bez konieczności wymiany ECU, IMMO, LICZNIKA itd... Nie pytałem o wymianę wtrysku na gaźnik, ani odwrotnie... 

Dla twojej wiedzy - wszystkie silniki do satelisa 125 są na wtrysku.

Może zapytam inaczej - czy da się tak:  kupuję silnik od SATELISA 2 i wkładam go w moją ramę, podpinam węże, wtyczki itd.  ODPALI ???

Koszt silnika z przesyłką 1000 zł. Robota moja, wiec kosztów brak. O tym nie wspomniałem w pierwszym poście - przepraszam. 

Jeżeli trzeba dokupić do tego ECU, immo, licznik i jeszcze to zgrać komputerem diagnostycznym, to raczej nie ma sensu, bo dojdzie pewnie drugi 1000 i szukanie kogoś, kto się specjalizuje w peugeotach, a u mnie lub w okolicy raczej takich brak, bo pytałem o to na elyforum.

REMONT wyjdzie pewnie za więcej, niż zakup samego silnika, ale właśnie o to pytam.

Może ktoś już robił taką wymianę, lub wie, czy się da ?

 

 

 

 

 

 

  • 0
Opublikowano

Nie jestem zorientowanyw w marce peugeot ale może tak. Wymontuj silnik ze squta i porównaj z "nowym". Jeżeli mocowanie do ramy i amortyzatorów jest takie samo to reszta zapewne jest analogiczna. Nie sądzę zeby moduł i reszta układu wtryskowego różniła się miedzy modelami tej samej pojemności. Elektryka silnika to stator , czujnik halla czyli położenia wału, czujnik ciśnienia oleju i zasilanie wtryskiwacza w króćcu ssącym no i moze jakiś dodatkowy czujnik temperatury no i sonda jeżeli jest. ale jak pisałem wcześniej pewnie są zamienne.

Ps. silnik po 33 tyś normalnego użytkowania  dopiero się dotarł,  więc nie ma mowy o zużyciu. Od kilku lat jężdżę na Bałkany, tam przebiegi leciwych squtów albo są bliskie 100 tyś albo dawno je przekroczyły i ganiaja dalej , nie są używane sporadycznie to woły robocze robiące codziennie po kilkadziesiąt kilometrów cały rok w temperaturze powyzej 30 stopni w górach. 

Powodzenia.

  • 0
Opublikowano

Dzięki @cris76. Ja też nie jestem aż tak bardzo zorientowany, ale wiem, że w moim mogę wprowadzić moto w stan błyskania kontrolką EFI o błędach zapisanych w sterowniku, przy odpowiedniej sekwencji ruchów kluczykiem i manetką. W satelisie 2 nie da się tego zrobić, więc wniosek nasuwa się  taki, że NA PEWNO jest różnica w ECU, a najpewniej  w jego oprogramowaniu. A może to tylko zablokowana programowo opcja ?

Pytanie, czy na starej elektronice będzie "chodził" nowy silnik.

Reszta, czyli mocowania do ramy itd. są takie same. Inny jest filtr powietrza, bo w moim była nierozbieralna wielka skrzynka, tu jest już filtr rozbieralny i inaczej zamontowany, ale reszta pasuje. 

Natomiast co do tych Bałkanów, to nie uwierzę, że widziałeś tam 125-ki... 

 

  • 0
Opublikowano

W silniku jednocylindrowym nie ma mowy o pomyłce co do ecu. Mapy  i sekwencje zapłonu są dla singla więc nie powinno być problemu w twinie było by może inaczej.

Co do Bałkanów 125-ki owszem, bez liku ale raczej od 250 wzwyż.

  • 0
Opublikowano

Link do specjalisty od elektroniki w Peugeotach (chyba najlepszy/jedyny w Polsce) spróbuj zasięgnąć informacji u niego.

https://motoelektronika.pl/

  • 0
Opublikowano

Dzięki, popytam. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...