Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Skuter na trasy klasy cymes bez nadwagi - kandydat...?


falco

Rekomendowane odpowiedzi

Ściema,

jak w temacie a dokładniej mówiąc...

Proszę o wpisy z kandydaturami super komfortowego skutera na trasy ale bez dużej nadwagi*, najlepiej od praktyków z kilkoma zdaniami "co i jak" ale teoretyczne propozycje też mogą być.

Budżet nie ma znaczenia.

Spalanie również, ale pod warunkiem tak dobranego zbiornika, żeby na luzie pokonać 250km.

Przyjazny w obsłudze/serwisowaniu.

* Dobrze byłoby nie przekroczyć 250kg ale jeśli coś jest naprawdę lux torpeda, można wrzucić.

Dziękuję! ;)

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Suzuki burgman 650 , lub jedyny sensowny konkurent BMW C 650 GT

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Poza Burgmanem i C650GT dodaje T-Maxa jeszcze .

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
23 minuty temu, Bomber napisał(a):

Poza Burgmanem i C650GT dodaje T-Maxa jeszcze .emoji41.png

Jak T-Max ma się do tych warunków ?

15 godzin temu, falco napisał(a):

Proszę o wpisy z kandydaturami super komfortowego skutera na trasy

No jeszcze dla kierowcy to Ok ale pasażer ?????????

Odnośnik do komentarza

Dziękuję za szybkie wpisy!

Co do miejsca za kierowcą, to akurat nie ma znaczenia, bo jak nazwa sugeruje... jednoślady... są... jednoosobowe... ;)

Proszę się nie krępować z kolejnymi wrzutkami.

Odnośnik do komentarza

Honda Forza 750 . Spalanie na trasie spacerowej 60-70 km/h 3,5 l  . 3,7 l przy prędkościach 80-  90 km/h . Na autostradzie 140km/h spalanie 4,2 -4,6 w zależności czy z kuframi czy bez . Co do kwestii komfortu jak dla mnie w zupełności wystarczająca . Niejednokrotnie robiliśmy nią trasy 600 - 750 km w jeden dzień i było ok . Żona jako pasażerka (176 cm wzrostu) nie narzekała ani razu ani na brak miejsca ani na ból czterech liter. Forzę wytestowaliśmy na trasie po Bałkanach robiąc nią ponad 5tys km obładowaną na full i z  pasażerką po drogach z asfaltem ,a czasami  bez . Zasięg na zbiorniku 300 km minimum przy czym z reguły 350 na spokojnie . W sumie przejechałem nią ponad 13tys od maja 2023 i ani razu nie żałowałem wyboru . Fakt faktem kwestia komfortu jest dość indywidualna bo jeden może siedzieć na desce i nie narzeka ,a inny tyłek obłoży gąbkami i będzie płakał że twardo . Dla mnie subiektywnie jest jak najbardziej ok. 

Odnośnik do komentarza
19 godzin temu, tomekstw napisał(a):

Król jest jeden, czyli B650 i polift
 

🛵👍

Odnośnik do komentarza
21 godzin temu, tomekstw napisał(a):

Król jest jeden, czyli B650 i polift
 

Oddam swój głos na króla, bo ani o plebsie ani księciach i księżniczkach nie mam pojęcia🤭

Celując w zakup tak wybierałem, tak wybierałem, że ... wybrałem😁

Na razie nie widzę konkurencji🤷‍♂️ ale w moim wieku to nie sztuka - wzrok już nie ten☝️🤪🤣🤣

Od czasu B650 nic lepszego nie zagrali😜

 

Odnośnik do komentarza
23 minuty temu, Nazir napisał(a):

Oddam swój głos na króla, bo ani o plebsie ani księciach i księżniczkach nie mam pojęcia🤭

Celując w zakup tak wybierałem, tak wybierałem, że ... wybrałem😁

Na razie nie widzę konkurencji🤷‍♂️ ale w moim wieku to nie sztuka - wzrok już nie ten☝️🤪🤣🤣

Od czasu B650 nic lepszego nie zagrali😜

 

Potwierdzam komfort, pakowność i prawie żadne zaangażowanie kierownika w jego obsługę w czasie jazdy nie mylić z zaangażowaniem w bezpieczne prowadzenie to mimo swoich kilku wad to u mnie nr 1 nie dla tego że nim jeżdżę, bo próbowałem różnych od BMW 1250 rt do NC 750 i tylko nim mogę pokonać na wyprawie kilka tyś. km po mimo trzech operacji na kręgosłupie. 

Odnośnik do komentarza
W dniu 23.03.2024 o 20:00, falco napisał(a):

.....* Dobrze byłoby nie przekroczyć 250kg ale jeśli coś jest naprawdę lux torpeda, można wrzucić.

z tym może być problem, ale moim zdaniem jeżdżąc głównie w trasy duża masa to zaleta, a nie wada. Bardziej bym się skupił na DMC skutera, aby można było coś na niego zapakować 🙂

Teraz trochę teorii. Piszesz że "Budżet nie ma znaczenia" - czyli sprzęt może być nowy.  Niestety ani AN650 ani 650GT nie znajdziesz już w salonie.

Generalnie z wcześniejszych wpisów (i ja się z tym zgadzam) wynika że w trasę silnik dwu-cylindrowy. Z aktualnie dostępnych nowych modeli wybór ogranicza się (mowa o skuterach)  praktycznie do:  Forza 750  i  T-MAX.  Jest jeszcze Kymco AK550 - ale to praktycznie T-MAX w innym wydaniu.

Do T-MAX-a trzeba się przyzwyczaić. Podobnie do AK550.  To jest raczej "sport" i pozycja za kierownicą nie każdemu będzie pasować.  Forza 750 - jak nie przeszkadza ci napęd łańcuchem chyba jedyny aktualnie dostępny duży skuter, który ma jeszcze trochę wspólnego ze starymi modelami tak zwanymi "kanapowcami".  Np. coś co przypomina prze-krok. 😉  i możliwość wyciągnięcia nóg do przodu (chociaż do Burgmana i BMW trochę brakuje). Na plus dla hondy dostępne fabryczne mocowanie i kufry boczne które fajnie się komponuję ze skuterem i nie poszerzają go po za obrys lusterek. Przy przeciskaniu się w korkach, rzecz nie do przecenienia. Małe spalanie.

Do wcześniej wymienionych Burgmana 650 i BMW 650GT - stelaże na kufry boczne tylko akcesoryjne lub do samodzielnego wykonania.

Teraz trochę z praktyki - na przykładzie B650 przed liftem - bo takim (czasem 🙃) jeżdżę.

  • przy zapakowaniu na dłuższy wyjazd i w dwie osoby przy jeździe bocznymi drogami max. zasięg to 220 km. (modele po liftowe powinny te twoje 250 km zrobić).
  • jadąc autostradami (unikam jak mogę) zasięg spada do 180 km.
  • wlew paliwa w AN650 umieszczony jest z boku lewej strony w tyłu. Przy jeździe z kuframi bocznymi lub torbami pojawia się problem w czasie tankowania. Przeważnie kufer można szybko odpiąć, ale jeżdżąc z torbami trzeba albo odpinać (czasochłonne) albo korzystać z pomocy drugiej osoby.
  • na plus - ja mam wersje Executive - fabrycznie:  szyba góra - dół regulowana elektrycznie, podgrzewane manetki i podgrzewana kanapa. Na co dzień człowiek tego nie docenia, ale jak w długiej trasie załamie się pogoda, albo we wrześniu zastanie cię zachód słońca w Rumuńskich górach - coś fantastycznego 😃
Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, EndriuBis napisał(a):

Teraz trochę teorii. Piszesz że "Budżet nie ma znaczenia" - czyli sprzęt może być nowy.  Niestety ani AN650 ani 650GT nie znajdziesz już w salonie.

Może być tak, że zyskają na cenie☝️.

Dzisiaj wszystko co nowe ma jakieś "ale", związane przede wszystkim z silnikami i całym tym układem spalania aż po wydech - normy spalania.

Z całą resztą się zgadzam👍

Odnośnik do komentarza

Spore znaczenie ma to na czym głównie Ci zależy jeśli chodzi o skuter . Najlepiej było by zrobić sobie listę ewentualnych modeli ,a potem rozważyć wszystkie za i przeciw , a jeszcze lepiej na jakiejś imprezie typu otwarcie sezonu usiąść sobie na interesujących modelach i samemu sprawdzić czy jest w miarę komfortowe ułożenie ciała . Są nie raz modele które większość ludzi zachwala ale akurat tobie może coś nie spasować bo po prostu to nie to . Ja tak miałem z Kymco AK 550 . Już prawie zaliczkę wpłaciłem ale kumpel dał mi się przejechać i mimo że nie było sie do czego przyczepić ,bo jest na prawdę konkretny sprzęt to jednak nie mogłem się do niego dopasować . Z tego co kojarzę to Janusz miał chyba podobnie z Tmaxem , który też przecież jest świetnym skuterem . Nie każdy sprzęt nam podejdzie choćby był ze złota i spalał wodę zamiast paliwa . Niby wybór jest szeroki ale jak przychodzi coś kupić to czasem trudno coś wybrać . Rok temu miałem ten sam dylemat co Ty w tej chwili ;) 

Odnośnik do komentarza

Dokładnie tak jak mówisz ComoDo Dwa sezony jeżdziłem Tmaxem i niby byłem zadowolony. Sprzęt fajny ,mało awaryjny ale jak siadłem i spróbowałem Forze 750 to już wiedziałem że to jest to . W trasie też jest wygodniejszy i mogę dłuższy odcinek przejechać bez postoju Tylko ten łańcuch 😒 ale z czasem idzie się przyzwyczaić. Tak kolego Falko  wpadnij na jakieś otwarcie sezonu czy zlocik dosiądz:scooter: jakiejś maszyny która Ci się podoba przejedż przetestuj przekonaj się wybierz i zakup a będziesz Pan zadowolony 😉  

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Kolego , wg. mnie, który miał i ma w użytkowaniu oba sprzęty, T maxa 530 i BMW C 650 GT  a budżet nie ma znaczenia , to po pierwsze:

1. Nie znajdziesz nowej BMK-i , najbardziej komfortowej( osłona przed deszczem/wiatrem, pojemność schowka pod siedzeniem 2 kaski, ,łańcuch w ZAMKNIĘTE1J kąpieli olejowej i konieczności konserwacji łańcucha w razie deszczu , etc.), pełna elektryka - grzane dupska i manety, el. ster. szyba,...)

2. T max 530 - niezawodność,  szybsza reakcja na gaz , bo lżejszy 230kg, a kierę sobie trochę podwyższyłem. Fakt, pasażer ma mega dupsko w BM-ce, ale i w T maxie nie tak źle. W t maxie tańsza obsługa ASO.- gdybyś korzystał. W BMW C 650N GT już po 40 tys. wołają o regulację  zaworów !!!! Szok. Brak hydraulicznego kasowania luzu  zaworowego- w XXI wieku. A ja pamiętam to z malucha 126p.

WNIOSKI:

Latasz sam , bez plecaczka - T Max.   Niezawodność

Nie znam i nie znałem problemów z układem przeniesienia napędu, jakieś rolki, sprzęgła  jak w Burgmanie, olej w lagach, że kłopot odpalania, że łożyska, że... Taka była YAMAHA... , nie Suzuki.. Wiem, nadstawiam policzka- w kńcu to forum,, Burgmania"🙃

Odnośnik do komentarza
32 minuty temu, grzybek napisał(a):

Brak hydraulicznego kasowania luzu  zaworowego- w XXI wieku. A ja pamiętam to z malucha 126p.

Okresowa regulacja luzu zaworowego jest chyba cały czas dość powszechna w silnikach motocyklowych, czy się mylę?

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Oczywiście, że jest powszechna. Tak samo jak typowy jest interwał luzu zaworowego po 40kkm w wielu 2oo (C650GT czy T-max). Za to np. w motorach NC700/750 Integra/Forza/X-ADV serwisówka mówi aby regulacje wykonać po 24 kkm.

 

22 godziny temu, EndriuBis napisał(a):
[...]Niestety ani AN650 ani 650GT nie znajdziesz już w salonie.
[...]
Do wcześniej wymienionych Burgmana 650 i BMW 650GT - stelaże na kufry boczne tylko akcesoryjne lub do samodzielnego wykonania.

 

I komu to przeszkadzało?


1f09ed49bf45514db5c05cff27504d31.jpg

 

Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, grzybek napisał(a):

...jakieś rolki, sprzęgła  jak w Burgmanie, olej w lagach, że kłopot odpalania, że łożyska, że... Taka była YAMAHA... , nie Suzuki.....

🤔  @Nazir zmieniałeś rolki w swoim ?  Kurcze, ja chyba zapomniałem. 😵  ale ja mam "dopiero" 75 tys. nalatane, może @Saper w swoim zmieniał, on ma już chyba 120 tys. na blacie 🤣   i nie wiedziałem że T-MAX nie ma oleju w lagach 🙃

2 godziny temu, 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 napisał(a):

I komu to przeszkadzało? emoji848.png

a gdzie takie "cuda" robili ? Fajny 😃  Trochę "ot" ale coś kolega @falco nie odzywa się  w temacie, więc albo już wybrał, albo tylko wsadził przysłowiowy "kij w mrowisko" 😀

Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, Bienias napisał(a):

Tylko ten łańcuch 😒 ale z czasem idzie się przyzwyczaić. 

U siebie założyłem olejarkę od Wilku i od tej pory zapomniałem że mam łańcuch. Wiadomo że czasem pasuje go przetrzeć z syfu ale smarowanie działa super. 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Fakt - EndriuBis, w T Maxie w lagach jest próżnia. A pisząc o lagach i oleju wymieniałem w aspekcie usterek- dla Ciebie będę robił wyjątki i założę odrębny wątek wprowadzający i cierpliwie wyjaśniający dany temat.🤔

PS zanim coś ,,dosadnie" , kąśliwie skomentujesz, to przeczytaj jeszcze raz. A potem postaw lik'e. Ale tylko jednego dziennie( przecież masz limit dzienny). Może zasadne to ograniczenie🙃

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
29 minut temu, grzybek napisał(a):

A pisząc o lagach i oleju wymieniałem w aspekcie usterek

A co miałeś na myśli pisząc poniższe ?

13 godzin temu, grzybek napisał(a):

Nie znam i nie znałem problemów z układem przeniesienia napędu, jakieś rolki, sprzęgła  jak w Burgmanie

Bo w Burgmanie 650 rolek nie uświadczysz a w T-Maxie akurat są . I trzeba je wymieniać regularnie tak jak i pasek CVT i okładziny sprzęgła a i wariator się zużywa.

Może T-Maxem po prostu za mało pojeździłeś ? 😉

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Tak jak czytasz: ,,mnie znam i nie znałem problemów z układem przeniesienia napędu, jakieś rolki ..."(wyjaśnienie : w T Maxie , bo o nim pisałem, i tam nie miałem żadnych problemów z tymi rolkami)  Czaisz już teraz?🙃

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Czyli za mało przejeździłeś 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...