VuSePe Opublikowano 5 Marca 2024 Opublikowano 5 Marca 2024 Cześć, Mam problem ze skuterem. Pacjent to kymco xciting 400i. Przebieg około 30 tys km ale sprowadzany z Włoch. Rocznik 2014. Niedawno kupiony okazyjnie. Skuter drga podczas jazdy do 40 km/h. Drgania są bardzo mocne, nieprzyjne i z okolic silnika (tak mi się wydaje). Powyżej tej prędkości skuter nie wibruje, dobrze przyspiesza. Posiada nowy pasek i nowe rolki ale podobno przed wymianą był ten sam problem. Co może być przyczyną?
tomekstw Opublikowano 5 Marca 2024 Opublikowano 5 Marca 2024 A może ma progi na talerzach, wymiana paska nic noe da.
VuSePe Opublikowano 5 Marca 2024 Autor Opublikowano 5 Marca 2024 Według opisu ostatnio miał wymienione: pas napędowy, rolki wariatora, sprzęgło odśrodkowe, świece zapłonowa, klocki hamulcowe tył, klocki hamulcowe przód, Zastanawiam się czy to może być problem z silnikiem?
tomekstw Opublikowano 5 Marca 2024 Opublikowano 5 Marca 2024 Zacznij od typowych rzeczy zanim zaczniesz grzebać w silniku
VuSePe Opublikowano 5 Marca 2024 Autor Opublikowano 5 Marca 2024 Skuter jeszcze mogę zwrócić sprzedawcy więc wolę nic nie grzebać, nie odkręcać. Możliwe, że to jest przez krzywy wał? Na wolnych obrotach też mocno drga
tomekstw Opublikowano 5 Marca 2024 Opublikowano 5 Marca 2024 Tak, krzywy wał , ugięte korbowody, luz na panewkach. I co jeszcze, drgania przy pewnych prędkościach zwykle pochodzą od napędu. Sprawdź tam wszystko. Ja obstawiam talerze, jazda z tą samą prędkością wyciera powierzchnie nierównomiernie i doprowadza do szarpania paskiem. Co przenosi się na moto.
VuSePe Opublikowano 5 Marca 2024 Autor Opublikowano 5 Marca 2024 Jak wygląda taki element? Możesz podlinkować?
tomekstw Opublikowano 5 Marca 2024 Opublikowano 5 Marca 2024 https://allegro.pl/oferta/talerz-wariatora-kymco-downtown-125cc-oem-10643823713?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr_2&utm_campaign=60d02558-8610-4c0b-bc69-dfc77600be6b&utm_content=1618bd2f5b20#Co prawda to jest ze 125 ale zasada dzialania taka sama.
VuSePe Opublikowano 5 Marca 2024 Autor Opublikowano 5 Marca 2024 Już widzę pierwszy problem. Części prawie nie ma do to skutera :)
cezzar Opublikowano 5 Marca 2024 Opublikowano 5 Marca 2024 1 godzinę temu, VuSePe napisał(a): Na wolnych obrotach też mocno drga Zdemontuj kapę od napędu cvt. Kilka śrub. Prawdopodobnie drga pasek, wtedy to zobaczysz.
VuSePe Opublikowano 5 Marca 2024 Autor Opublikowano 5 Marca 2024 Po kilku kilometrach drgania znikają lub bardzo się redukują. To typowy objaw zużytych talerzy? Czym może być spowodowane drganie paska?
cezzar Opublikowano 5 Marca 2024 Opublikowano 5 Marca 2024 Tak. To może być drganie paska. Odpaliłem kilka dni temu moją forzę po zimie, to tez tak drgała cała ale po tozgrzaniu paska i przejechaniu się kawałek wszystko przeszło. W Twoim skuterze trzeba zweryfikować w jakim stanie jest napęd i czy te elementy zostały rzeczywiście wymienione i kiedy. Masz na to jakieś inne potwierdzenie niż słowa sprzedającego?
Użytkownicy+ EndriuBis Opublikowano 5 Marca 2024 Użytkownicy+ Opublikowano 5 Marca 2024 Obawiam się że problem jest tutaj: 4 godziny temu, VuSePe napisał(a): ....... Przebieg około 30 tys km ale sprowadzany z Włoch. Rocznik 2014. Niedawno kupiony okazyjnie. ..... 😉 a tak serio to bez rozebrania napędu trudno coś więcej powiedzieć. Jeżeli twierdzisz że skuter kupiony nie dawano i nie chcesz samu rozbierać bo masz na niego jakąś gwarancję - rękojmię to po prostu zwróć się do sprzedawcy o usunięcie ewidentnej wady. Przyczyn może być co najmniej kilka, ale raczej wszystkie w napędzie. A skąd pewność że pasek i rolki są nowe skoro nie zaglądałeś do napędu ? Wymiana sprzęgła w/g mnie świadczy o dużo większym przebiegu niż 30 tys. km. Myślę że oględziny dzwonu sprzęgła powiedzą coś więcej.
cezzar Opublikowano 5 Marca 2024 Opublikowano 5 Marca 2024 2 minuty temu, EndriuBis napisał(a): Wymiana sprzęgła w/g mnie świadczy o dużo większym przebiegu niż 30 tys. km. Może być. 30 tys we włoskich korkach i po sprzęgle. 4 minuty temu, EndriuBis napisał(a): Jeżeli twierdzisz że skuter kupiony nie dawano i nie chcesz samu rozbierać bo masz na niego jakąś gwarancję - rękojmię to po prostu zwróć się do sprzedawcy o usunięcie ewidentnej wady. Dokładnie. Masz takie prawo. A jak kupiłeś okazyjnie i nie chcesz oddawać, to się bierz do roboty :)
VuSePe Opublikowano 5 Marca 2024 Autor Opublikowano 5 Marca 2024 Skuter kupiony za 8.5 tys, więc myślę że dobra cena. Sprzedający miał paragony na części, więc zakładam że wymienił. Nie rozkręcę napędu przy zakupie, nikt by się na to nie zgodzi, a sam też się nie znam nad tym :) Zastanawiam się czy pomimo tylu nowych części mogą występować takie problemy. Miałem dawno temu skuter od nowości do 20 tys km i zupełnie nic nie musiałem robić.
Użytkownicy+ EndriuBis Opublikowano 5 Marca 2024 Użytkownicy+ Opublikowano 5 Marca 2024 14 minut temu, VuSePe napisał(a): .... Miałem dawno temu skuter od nowości do 20 tys km i zupełnie nic nie musiałem robić. no to gratulacje. 😲 a olej ? A filtry ? Co 3 , 6 lub 12 tysięcy. A 20 000 tys. jest w większości modeli właśnie granicą po której należy zaglądnąć do napędu.
VuSePe Opublikowano 5 Marca 2024 Autor Opublikowano 5 Marca 2024 2 minuty temu, EndriuBis napisał(a): no to gratulacje. 😲 a olej ? A filtry ? Co 3 , 6 lub 12 tysięcy. A 20 000 tys. jest w większości modeli właśnie granicą po której należy zaglądnąć do napędu. Eksploatacji nie liczę, olej raz w sezonie czyli średnio 5 tys km i wszystkie filtry. Chodzi o poważniejsze rzeczy jak napęd, silnik itp nic się nie działo. Możliwe, żeby kymco realnie miał 30 tys i zaczynały się takie problemy?
VuSePe Opublikowano 6 Marca 2024 Autor Opublikowano 6 Marca 2024 8 godzin temu, EndriuBis napisał(a): no to gratulacje. 😲 a olej ? A filtry ? Co 3 , 6 lub 12 tysięcy. A 20 000 tys. jest w większości modeli właśnie granicą po której należy zaglądnąć do napędu. Eksploatacji nie liczę, olej raz w sezonie czyli średnio 5 tys km i wszystkie filtry. Chodzi o poważniejsze rzeczy jak napęd, silnik itp nic się nie działo. Możliwe, żeby kymco realnie miał 30 tys i zaczynały się takie problemy? Co może być powodem, że wibracje znikają po kilkunastu km?
tomekmajesty Opublikowano 6 Marca 2024 Opublikowano 6 Marca 2024 A może jednak sprzęgło?Poza tym ja razem z paskiem wymieniam rolkę napędową razem z nim, bo się naturalnie wycieraWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Użytkownicy Rafa303 Opublikowano 6 Marca 2024 Użytkownicy Opublikowano 6 Marca 2024 Ja ma 400 tkę z 2018 r i zrobione 28 tys. (na 20 tys.oczywiście wymieniłem pas napędowy). Faktycznie w okolicach 30 km/h występują drgania ale to wynika, jeżeli dobrze się orientuję z "jednego cylindra" i obrotów - i jest to chwilowe. Nie wiem jak u Ciebie wygląda skala drgań. Jak ci na nim zależy to mała diagnostyka w serwisie lub u dobrego mechanika i będziesz wszystko wiedział. 11 godzin temu, VuSePe napisał(a): Już widzę pierwszy problem. Części prawie nie ma do to skutera :) A części są bo sam kupuje w sklepie z częściami. Jedynie trzeba poczekać jakiś czas na sprowadzenie.
Użytkownicy mariuszadam Opublikowano 6 Marca 2024 Użytkownicy Opublikowano 6 Marca 2024 Miałem podobne problemy u siebie, (Majesty 400). Też kupiłem okazjonalnie po wymianie sprzęgła, paska, rolek. Skuterem nie dało się jeździć, drgania, szarpania. Okazało się po rozebraniu, że faktycznie nowe ale najtańsze z możliwych. Założyłem cały napęd malossi , pasek mitsuboshi i wszystkie problemy ustąpiły.
Użytkownicy+ EndriuBis Opublikowano 6 Marca 2024 Użytkownicy+ Opublikowano 6 Marca 2024 Kolego @VuSePe - po pierwsze - nie powtarzaj - dubluj postów. Masz możliwość edycji. A co do przebiegu Twojego Kymco. Napisałeś wcześniej że jak miałeś poprzedni skuter to w sezonie robiłeś średnio 5000 km. I w PL to jest OK przebieg, bo skuter czy motocykl używamy głównie rekreacyjnie (czyli do zabawy). W IT skutery są używane bardziej użytkowo, a i ciepły klimat pozwala na jazdę praktycznie cały rok. Sam teraz wyciąg wniosek czy jak na 10 letni skuter przywieziony z IT to jest realny przebieg. Niemniej jeżeli silnik działa OK, plastiki nie są zbyt zmęczone i nie widać śladu jakiegoś wypadku to może mimo wszystko warto, tylko teraz zaoszczędzone na zakupie pieniążki trzeba zainwestować w naprawę napędu. A co mu dokładnie jest ? 🤔 No kurcze, bez "szklanej kuli" chyba nie odgadniesz 😃
VuSePe Opublikowano 6 Marca 2024 Autor Opublikowano 6 Marca 2024 4 godziny temu, EndriuBis napisał(a): Kolego @VuSePe Niemniej jeżeli silnik działa OK, plastiki nie są zbyt zmęczone i nie widać śladu jakiegoś wypadku to może mimo wszystko warto, tylko teraz zaoszczędzone na zakupie pieniążki trzeba zainwestować w naprawę napędu. Silnik raczej jest ok poza tymi wibracjami, które pewnie są od napędu. Plastiki jak nowe, bez żadnych rys, pęknięć
Kazekkazek Opublikowano 6 Marca 2024 Opublikowano 6 Marca 2024 Co by nie było, kupiłeś używkę, trzeba zrobić przegląd serwisowy. Szczególnie, że kupiony "okazyjnie" od handlarza.
Użytkownicy+ EndriuBis Opublikowano 6 Marca 2024 Użytkownicy+ Opublikowano 6 Marca 2024 To moim zdaniem musisz, z naciskiem na "musisz" rozebrać przynajmniej osłonę napędu i zobaczyć co jest w środku. Jeżeli nie czujesz się samemu na siłach szukaj mechanika. Nie powinno to w żadnym razie rzutować na ewentualną gwarancję. Drgania mogą być spowodowane np. zastosowaniem kiepskiej jakości paska lub co gorsze w złym rozmiarze. Jak tu ktoś wyżej pisał po przejechaniu jakiegoś dystansu pasek faktycznie może się nagrzewać i wtedy efekt jest mniej uciążliwy, ale może być jeszcze kilka innych przyczyn.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się