Skocz do zawartości
Forum Burgmania

BMW Definition CE 04 - elektryczna nowość 2021


Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator
Opublikowano

A dziś dostałem foto od "tajnego" wysłannika. Prosto z targów w Hannoverze
a37e36d68419f9c3795ed9b9dbb7b4ea.jpg
 

Opublikowano

Przysięgam panie redaktorze nasi dzielni strażacy bardzo chcieli pomóc poszkodowanym, ale im się baterie wyczerpały i musieli je doładować.

  • 7 miesięcy temu...
  • Administrator
Opublikowano

Sprzedaż CE04 w niektórych krajach idzie chyba lepiej niż zakładano. Oczywiście wciąż dzieli go przepaść do 2oo spalinowych ale na tle konkurencji elektrycznej wypada coraz lepiej. W IT skuter dostał się nawet do TOP 30 w miesiącu styczniu 2023. Natomiast we FR został wybrany skuterem elektrycznym 2023 Motorcycle Trophies.

Jak wspomniano:  BMW odniosło sukces po pierwszym skuterze C-Evolution, który przekonał użytkowników we Francji, a zwłaszcza w Paryżu. W 2022 roku zarejestrowano 2429 szt. BMW CE-04, podczas gdy niemiecki producent liczył na 1200 do 1700 sztuk… Opinia publiczna była wyraźnie gotowa na wysokiej klasy skuter elektryczny, a pojawienie się płatnego parkowania dla motocykli spalinowych w Paryżu tylko się do tego przyczyniło. Na rok 2023 niemiecki producent z pewnością będzie chciał skonsolidować swoją sprzedaż. W tej edycji motocyklowych trofeów BMW CE-04 pokonało Zero Motorcycles FXE 7.2 i Super Soco TC Wanderer.

trophee-moto-2023-5-768x512.jpg

Essai-BMW-CE-04-010-768x512.jpg

  • 3 miesiące temu...
  • Sympatycy
Opublikowano

Cześć. Napiszę w tym wątku co by nie zaśmiecanie.

MIEJSKA RAKIETA CE-04

20230606_122243.thumb.jpg.ea778d0aec9d9e422e31bd726e3e9e16.jpg

Z racji tego że czekam w ZK Motors BMW cztery godziny na mój motocykl Pan Adam zaoferował mi elektryczny CE-04 ci by mi szybciej czas zleciał.

Więc w miasto.

Słuchajcie, jak to to zapierdziela to ja byłem w szoku, ze świateł oczywiście zawsze pierwszy, do setki może z 5 sekund, hamulce brzytwa a i hamowanie silnikiem rewelacja, zawieszenie dość twarde, w zakrętach super no i bieg wsteczny🤣. Siedzisko jest dość śmieszne bo takie długie jak decha i tak samo twarde ale nie można mieć wszystkiego. Zrobiłem około 40 km i miałem ubaw jak małe dziecko. Maszyna tak rwała do przodu że aż się zgubiłem i wylądowałem na jakiś szutrach, o dziwo tam też jechało się super.

@arturo-bb ostatnie zdjęcie jest dla Ciebie

20230606_122308.thumb.jpg.6481b65d1a7a2a3a8c0b46fc0e29e147.jpg20230606_122256.thumb.jpg.9142845cdc1a9e7374e7488958068db7.jpg

20230606_140519.thumb.jpg.e2d25e04a54ca08592de8bb371a6d7aa.jpg

20230606_140523.thumb.jpg.b85868f6f1afbb4ca00057ffc6f50d9f.jpg

20230606_133009.thumb.jpg.1c580b04a03f5a0fe5d1170e3752038b.jpg

https://www.bmw-motorrad.pl/pl/models/urban_mobility/ce04.html

POZDRAWIAM

 

Post przeniesiony do właściwego działu. 

Administracja

  • Klubowicze
Opublikowano

No, super zabawka👍. Szkoda, że nie udało się tej elektrycznej Beemce dojechać na zlot. Byłaby non stopo testowana, na ile pozwoliłby jej prąd🤣

  • Tytuł został zmieniony na BMW Definition CE 04 - elektryczna nowość 2021
Opublikowano

Mam w domu skuter elektryka 4 KW od 5 lat . Co prawda nie jest to BMW ale specyfika jazdy ta sama . Świetna zabawka na miasto i obrzeża . Najbardziej ekonomiczny pojazd jaki miałem i najmniej wymagający pod względem obsługi . Jedyne minusy to zasięg , brak schowka pod siedzeniem , pilnowanie naładowania baterii I  ewentualne koszty regeneracji baterii w przyszłości . Niby tylko 4KW silnik, a na mieście praktycznie zawsze pierwszy na starcie więc to BMW musi być jeszcze fajniejszym sprzętem . Tylko ten zasięg , czas ładowania i ograniczona liczba cykli ładowania baterii wciąż jest do poprawy jeśli chcą rozpropagować skutery elektryczne . No chyba że ktoś nie rusza się nigdzie dalej lub ma równolegle drugi pojazd do dalszych wyjazdów to wtedy taki elektryk ma sens. 

  • Użytkownicy+
Opublikowano
18 godzin temu, PawełJW napisał(a):

.. Siedzisko jest dość śmieszne bo takie długie jak decha i tak samo twarde ...

a ta decha chociaż heblowana ? 😀    Normalnie "brzydal" jest po prostu straszliwy 😞   Ciężkie to ? Tak odczuwalnie, jak trzeba przepchać czy postawić na stopkach.

  • Sympatycy
Opublikowano
W dniu 7.06.2023 o 09:21, EndriuBis napisał(a):

a ta decha chociaż heblowana ? 😀    Normalnie "brzydal" jest po prostu straszliwy 😞   Ciężkie to ? Tak odczuwalnie, jak trzeba przepchać czy postawić na stopkach.

Decha tapicerowana, stopka boczna odrazu z hamulcem ręcznym, a czy ciężkie??? Dla mnie ok, chyba już się przyzwyczaiłem🤣

  • Administrator
Opublikowano
[...]stopka boczna odrazu z hamulcem ręcznym [...]


Tak samo jak w C650gt - super patent

Opublikowano

dla mnie sprzet jest zaje..sty z checia bym posmigal bo na zlocie nie wypalilo

  • Administrator
Opublikowano

Nie wypaliło, pomimo naszych usilnych działań aby jednak wypaliło. Cóż zrobić

  • Użytkownicy+
Opublikowano
3 godziny temu, MariuszBurgi napisał(a):

Tak samo jak w C650gt - super patent emoji106.png

a z ciekawości. Jak to działa ?  Elektrycznie ? (a co jak brak AKU na pokładzie ?)   Czy jakoś mechanicznie ?

  • Administrator
Opublikowano

Mechanicznie, niezależne od aku.



  • Administrator
Opublikowano

Jakoś mnie nie zachwyca ten dualizm, ale już wolę to, niż wajchę z T-maxa na pół kierownicy.

  • Użytkownicy
Opublikowano

Są plusy dodstnie i plusy ujemne..
Na światłach pod gorkę przy rozłożeniu kosy gaśnie silnik.
W SW-T czy Burgmanie jest to lepiej IMHO rozwiązane

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam w temacie BMW C04.

Nie było mnie tutaj długo, bo niestety sprzedałem moje wspaniałe BMW C600 SPORT i kupiłem coś o wiele lepszego, czyli  BMW R1250 GS 2020r i dalej go posiadam, ponieważ jest to coś co mogło mnie najlepszego spotkać w temacie dwóch kółek, ale to nie ważne :)

Istotne, jest to, że jestem posiadaczem teraz BMW C04,kupionym na spróbowanie o co w tym chodzi :)

Czytałem całość, co pisaliście o nim, różne spostrzeżenia Wasze i mogę coś od siebie powiedzieć, co według mnie jest istotne przy tym rodzaju pojazdu.

Zgadzam się z tym, ze nie każdemu z Was on się nie spodoba, a nawet nie musi.

Ja uważam, ze tego rodzaju Skuter elektryczny jest tylko i wyłącznie do miasta, ma służyć tylko i wyłącznie do dojazdu do pracy, na zakupy codzienne, czyli małe, do załatwienia spraw na mieście, czyli jakaś poczta, bank itp.

Nie jest on absolutnie do wypraw poza miasto i na wakacje, jak cała reszta wszystkich pojazdów elektrycznych, bo skoro elektryczne, to zero emisji w czasie jazdy , to znaczy , że są tylko na miasto, a nie w trasę, bo na to wskazuje ich przeznaczenie i ja myślę, że bez sensu jest zastanawiać się ile trzeba dni nim jechać z Krakowa nad polskie morze :)

Dlatego w moim przypadku BMW C04 mam do miasta i pracy, a BMW GS R1250 mam na wyjazdy na Hiszpanię , Maroko, Andaluzję i myślę, że o to w elektrykach chodzi.

Rozumiem, że Skuterem spalinowym można jechać i na miasto i w trasę, ale mówimy w tym temacie o elektryku na miasto.

Można się ze mną nie zgodzić, ale fakt jest taki, że jest to sprzęt do jazdy w obrębie miasta w którym mieszka każdy z Was.

Ja tego sprzętu absolutnie nie bronię, ale kupując go miałem świadomość do czego on ma służyć.

W temacie istotnym, co jeden z Was napisał, że się palą elektryki i nie można ich ugasić, to absolutna prawda jest, ale jest na to rada bardzo prosta, jaką ja zastosowałem, czyli ubezpieczenie AC oraz trzymanie w osobnym garażu ( jeżeli się mieszka na własnej posesji), a jak na osiedlu lub w szeregówkach, to nie ma znaczenia gdzie parkuje :)

Jeżeli chodzi o jazdę, to kupiłem dwa tygodnie temu w Niemczech i niestety rejestracja trochę trwa, więc moich wrażeń z jazdy nie mam, ale jak się nim przejadę, to mogę coś wtedy powiedzieć, ale pisaliście, że petarda przyspieszenie, to tak jest, pewno się przekonam się, jak tylko się nim przejadę, ale jak będzie coś cieplej.

Przepraszam jeżeli kogoś uraziłem moją wypowiedzią, a jeżeli tak było, to nie zrobiłem tego specjalnie.

 

Pozdrawiam wszystkich serdecznie.

 

 

 

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

  • Klubowicze
Opublikowano

Spoko, obawiasz się pisząc post, że mogłeś kogoś obrazić. Oj jeszcze daleko do tego😉. Przewertujesz parę kart nin. forum i wtedy możesz nabrać pełnego wyobrażenia...Oby pozytywnego😉  Nie przypuszczałem, że aż tak notoryczną rzeczą są samozapłony elektryków.

PS.  Podzielam Twoją radość z przesiadki na motocykl GS-a.  Powoli też wysiadam z burgolota (skutera)🙂

Opublikowano
20 godzin temu, BOCIAN 16V napisał(a):

Witam w temacie BMW C04.

Nie było mnie tutaj długo, bo niestety sprzedałem moje wspaniałe BMW C600 SPORT i kupiłem coś o wiele lepszego, czyli  BMW R1250 GS 2020r i dalej go posiadam, ponieważ jest to coś co mogło mnie najlepszego spotkać w temacie dwóch kółek, ale to nie ważne :)

Istotne, jest to, że jestem posiadaczem teraz BMW C04,kupionym na spróbowanie o co w tym chodzi :)

Czytałem całość, co pisaliście o nim, różne spostrzeżenia Wasze i mogę coś od siebie powiedzieć, co według mnie jest istotne przy tym rodzaju pojazdu.

Zgadzam się z tym, ze nie każdemu z Was on się nie spodoba, a nawet nie musi.

Ja uważam, ze tego rodzaju Skuter elektryczny jest tylko i wyłącznie do miasta, ma służyć tylko i wyłącznie do dojazdu do pracy, na zakupy codzienne, czyli małe, do załatwienia spraw na mieście, czyli jakaś poczta, bank itp.

Nie jest on absolutnie do wypraw poza miasto i na wakacje, jak cała reszta wszystkich pojazdów elektrycznych, bo skoro elektryczne, to zero emisji w czasie jazdy , to znaczy , że są tylko na miasto, a nie w trasę, bo na to wskazuje ich przeznaczenie i ja myślę, że bez sensu jest zastanawiać się ile trzeba dni nim jechać z Krakowa nad polskie morze :)

Dlatego w moim przypadku BMW C04 mam do miasta i pracy, a BMW GS R1250 mam na wyjazdy na Hiszpanię , Maroko, Andaluzję i myślę, że o to w elektrykach chodzi.

Rozumiem, że Skuterem spalinowym można jechać i na miasto i w trasę, ale mówimy w tym temacie o elektryku na miasto.

Można się ze mną nie zgodzić, ale fakt jest taki, że jest to sprzęt do jazdy w obrębie miasta w którym mieszka każdy z Was.

Ja tego sprzętu absolutnie nie bronię, ale kupując go miałem świadomość do czego on ma służyć.

W temacie istotnym, co jeden z Was napisał, że się palą elektryki i nie można ich ugasić, to absolutna prawda jest, ale jest na to rada bardzo prosta, jaką ja zastosowałem, czyli ubezpieczenie AC oraz trzymanie w osobnym garażu ( jeżeli się mieszka na własnej posesji), a jak na osiedlu lub w szeregówkach, to nie ma znaczenia gdzie parkuje :)

Jeżeli chodzi o jazdę, to kupiłem dwa tygodnie temu w Niemczech i niestety rejestracja trochę trwa, więc moich wrażeń z jazdy nie mam, ale jak się nim przejadę, to mogę coś wtedy powiedzieć, ale pisaliście, że petarda przyspieszenie, to tak jest, pewno się przekonam się, jak tylko się nim przejadę, ale jak będzie coś cieplej.

Przepraszam jeżeli kogoś uraziłem moją wypowiedzią, a jeżeli tak było, to nie zrobiłem tego specjalnie.

 

Pozdrawiam wszystkich serdecznie.

 

 

 

 

 

 

Za mną pierwszy sezon z BMW CE 04. Przejechałem na tym skuterze 500 km, w 100% w ruchu miejskim, w większości w Chorwacji (Dalmacja). Nie miałem żadnych problemów z ładowaniem i poruszaniem się. Koszt przejechania 100 km to 80 euro centów. Frajda z jazdy jest niesamowita, spróbujcie. Coś niesamowitego. To zdecydowanie nie jest skuter turystyczny, ale do jazdy miejskiej petarda. W pełni zgadzam się z BOCIAN 16V, gratuluję zakupu. Jestem pewien że będziesz miał wiele frajdy. 
 

Jak ktoś posiada inny motocykl tak jak BOCIAN 16V to stanowi rewelacyjne uzupełnienie. Polecam wszystkim. 

IMG_2628 2.jpg

IMG_2577.jpeg

IMG_2270.jpeg

IMG_2510.jpeg

IMG_2270.jpeg

  • Sympatycy
Opublikowano

Wszystko fajnie, ale jestem ciekaw  realnego zasięgu i czasu ładowania od ok 20 do 100%, Taki skuterek to fajna sprawa jako 2/3ci w garażu, dobra alternatywa do 125-300cm2, tylko te "tankowanie".....

Opublikowano

Mam w garażu elektryka Emco Novax 4KW z bateriami 48V 72AH . Silnik bezszczotkowy w tylnym kole bez żadnych pasków , łańcuchów itp.  Jedyne co się przy tym robi to zmienia klocki , opony i płyn hamulcowy . Minus to ładowanie i spadek wydajności baterii po kilku latach , a niestety nowe baterie są droższe niż sam skuter po tych kilku latach użytkowania . Sama koncepcja genialna pod względem bezawaryjności i bezobsługowego użytkowania nie licząc ładowania baterii.  Gdyby nie ten problem z wydajnością baterii po kilku latach, byłby idealnym środkiem transportu na krótkie dystanse , a tak to niestety ten szczegół psuje ogólną ocenę . 

  • Klubowicze
Opublikowano

Zastanawiam się jaki sens ma zakup (poza zapier….niem) takiego elektryka. Cena z kosmosu, a zasięg niknie w oczach. Kupiłem na wiosnę Hondę PCX która załatwia wszystkie moje miejskie zadania i spala 1,8 - 2,0 litry na 100 km. 300 km na zbiorniku, a tankowanie zajmuje 5 min z zapłaceniem.
Kilka lat temu myślałem, że ta moto elektromobilność pozwoli na osiąganie większych zasięgów. Gdyby na jednym ładowaniu można było przejechać choć 200-250 km to miałoby to sens. 100 km, a faktycznie około 70-80 km zasięgu to nawet na miasto za mało.

Opublikowano
W dniu 11.11.2024 o 12:45, Piootr napisał(a):

Zastanawiam się jaki sens ma zakup (poza zapier….niem) takiego elektryka. 

Jeżeli spojrzeć na relację koszt-efekt nie widzę absolutnie żadnego sensu. 

  • Administrator
Opublikowano

Sens ekonomiczny niewielki ale jako skuter miejski - petarda. Wygląd kosmos , jakość wykonania - premium.

  • Użytkownicy+
Opublikowano
4 minuty temu, Bomber napisał(a):

... Wygląd kosmos , ...

🤔 Temat dyskusyjny.

5 minut temu, Bomber napisał(a):

...ale jako skuter miejski - petarda. ...

No niby tak, ale .....

Kurcze, no nie dla typowego mieszczucha z bloku 🙃 a temu co dojeżdża z "pod miasta" może braknąć prądu 🤣

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...