Yazin Opublikowano 28 Kwietnia 2023 Opublikowano 28 Kwietnia 2023 W mojej opinii różnica pomiędzy S1, a S3 jest tylko taka, że automat przy wyższych obrotach zmienia bieg, bez szczególnego wpływu na oddawanie mocy 😉. Jeśli na S1 odkręcisz maksymalnie manetkę gazu, to też pociągnie obroty wyżej. Nie widzę spektakularnych różnic w trybach S1-S2-S3 (przy maksymalnym odkręceniu manetki). Oczywiście możliwość dopasowania trybu pracy skrzyni biegów jest dobrym rozwiązaniem, bo generalnie można lubić jazdę w wyższy zakresie obrotów silnika, no i bardzo dobrym rozwiązaniem w przypadku jazdy po górach, czy szybkiej jazdy po krętych drogach. Trybu D praktycznie nie używam, wyłączam silnik wrzucając wcześniej N, wymieniam filtr DCT łącznie z filtrem oleju. Kiedyś bolało mnie ucho słysząc odgłos przy "wbijaniu" 1 i 2 (potem aksamitna zmiana biegów), ale teraz tego nie słyszę 🙂 Manualnej możliwości zmiany biegu używam często przy okazji redukcji. Mój X ma przejechane 30k i w tym czasie nic się nie działo z DCT. Dla mnie DCT jest super. Pozdrawiam, 1
Klubowicze BUGI Opublikowano 28 Kwietnia 2023 Klubowicze Opublikowano 28 Kwietnia 2023 W dniu 28.04.2023 o 08:05, Yazin napisał(a): różnica pomiędzy S1, a S3 jest tylko taka, że automat przy wyższych obrotach zmienia bieg, bez szczególnego wpływu na oddawanie mocy Rozwiń A czy nie obroty wpływają na oddawanie mocy w danym momencie kiedy chcemy np. wyprzedzić? Koni oczywiście nie przybędzie, ale moment reakcji motocykla jest dużo lepszy przy wyższych obrotach i po to są te tryby, żeby można było wybrać co najbardziej nam odpowiada. Ps. Janusz Integrą na MotoGP nie da rady 😉
Yazin Opublikowano 28 Kwietnia 2023 Opublikowano 28 Kwietnia 2023 Piotrek pewnie masz rację, moja racja i odczucia są takie jak opisane wcześniej. W mojej głowie z założenia tryby powinny regulować moc ( np. S1 na deszcz, a S3 na tor😉) Jak już wspomniałem, widzę zalety trzech trybów, ale nie jest to coś znaczącego. Honda tak to wymyśliła i wiedziała co robi, ulepsza to rozwiązanie i chwała jej za to 👍 W dniu 28.04.2023 o 10:23, BUGI napisał(a): A czy nie obroty wpływają na oddawanie mocy w danym momencie kiedy chcemy np. wyprzedzić? Rozwiń Myślę, że ten silnik więcej oddaje w średnim zakresie obrotów niż w wysokim. Jeździłem kiedyś autem w którym redukcja biegu powodowała podwyższenie obrotów, bez przełożenia na dynamikę. 🤣 Jeszcze raz podkreślę, jestem fanem DCT i nie krytykuję tego rozwiązania, a jedynie piszę o moich odczuciach. Pozdrawiam.
Klubowicze BUGI Opublikowano 28 Kwietnia 2023 Klubowicze Opublikowano 28 Kwietnia 2023 W dniu 28.04.2023 o 11:53, Yazin napisał(a): tryby powinny regulować moc ( np. S1 na deszcz, a S3 na tor😉 Rozwiń To by było dobre, zmiana mapy.
ComoDo Opublikowano 18 Maja 2023 Opublikowano 18 Maja 2023 W nowej forzie 750 nie ma już trybów s1, s2, s3. Obecnie ma tryby Drive , Rain , Sport i User . Trochę mi tu brakuje czegoś pośredniego między drive , a sport . Tryb drive ma fajne zużycie paliwa ale zdarza się ,że wibruje na wyższych biegach przy większym obciążeniu . Tryb Sport jest za to bardzo dynamiczny ale kosztem spalania . Mam wrażenie ,że to dwie skrajności i trochę brak czegoś pomiędzy nimi . Obecny tryb drive powinien się nazywać Economic , a Drive powinien być między Economic a Sport z podniesioną wartością prędkości obrotowej o około 300+ obrotów na poszczególnych biegach . To oczywiście moje osobiste odczucia po pierwszych kilku dniach użytkowania i ktoś może pomyśleć, że się czepiam . Sprzęt jest super ale gdyby stu różnym osobom dać taki sam motocykl i dać możliwość zmiany wszystkiego po swojemu to powstało by sto różnych motocykli i z tym już nie wygramy .
cezzar Opublikowano 18 Maja 2023 Opublikowano 18 Maja 2023 A co to za tryb User? Może jest możliwość jakiejś konfiguracji.
Klubowicze grzybek Opublikowano 18 Maja 2023 Klubowicze Opublikowano 18 Maja 2023 To tryb użytkownika, w którym czynisz własne ustawienia i zapisujesz pod siebie.
ComoDo Opublikowano 18 Maja 2023 Opublikowano 18 Maja 2023 W dniu 18.05.2023 o 07:58, cezzar napisał(a): A co to za tryb User? Może jest możliwość jakiejś konfiguracji. Rozwiń Tryb User pozwala na ustawienie 4 parametrów w różnych stopniach .Pierwszy parametr to Power czyli moc silnika ustawiany od 1 do 3 . Drugi to Engine Brake czyli poziom hamowania silnikiem I on również jest od 1 do 3 . Trzeci parametr to kontrola trakcji ,którą można wyłączyć lub ustawić od 1 do 3 . Czwarty i ostatni to DCT który ma zakres ustawień od 1 do 4 . Im wyższy poziom tym wyższej prędkości obrotowej silnika można używać . Ten ostatni ciekawi mnie najbardziej i na nim skupi się moja uwaga w pierwszej kolejności jak tylko będę mógł wyjechać z garażu . Muszę przetestować czy parametr ten ogranicza prędkość obrotów silnika jako taką czy ma wpływ na prędkość obrotową silnika przy której następuje zmiana biegu na wyższy . No chyba że ktoś już to sprawdzał to niech da znać .
Administrator xmarcinx Opublikowano 18 Maja 2023 Administrator Opublikowano 18 Maja 2023 Dla mnie najciekawszy wydaje się parametr hamowania silnikiem. Nie miałem okazji popróbować tego ustawienia. Ciekawe jakie odczucie w jeździe miejskiej, między skrajnymi nastawami?
ComoDo Opublikowano 18 Maja 2023 Opublikowano 18 Maja 2023 Jak będzie trochę pogodnego nieba i chwilę czasu to przetestuję i dam znać jak to wygląda
rafiklegia Opublikowano 18 Maja 2023 Opublikowano 18 Maja 2023 W dniu 18.05.2023 o 07:50, ComoDo napisał(a): W nowej forzie 750 nie ma już trybów s1, s2, s3. Obecnie ma tryby Drive , Rain , Sport i User . Trochę mi tu brakuje czegoś pośredniego między drive , a sport . Tryb drive ma fajne zużycie paliwa ale zdarza się ,że wibruje na wyższych biegach przy większym obciążeniu . Tryb Sport jest za to bardzo dynamiczny ale kosztem spalania . Mam wrażenie ,że to dwie skrajności i trochę brak czegoś pomiędzy nimi . Obecny tryb drive powinien się nazywać Economic , a Drive powinien być między Economic a Sport z podniesioną wartością prędkości obrotowej o około 300+ obrotów na poszczególnych biegach . To oczywiście moje osobiste odczucia po pierwszych kilku dniach użytkowania i ktoś może pomyśleć, że się czepiam . Sprzęt jest super ale gdyby stu różnym osobom dać taki sam motocykl i dać możliwość zmiany wszystkiego po swojemu to powstało by sto różnych motocykli i z tym już nie wygramy . Rozwiń Ja zależnie od korków w mieście używam trybu standard i user. Usera ustawiam tak jak sport tylko zmniejszam kontrolę trakcji i ewentualnie hamowanie silnikiem. Ma pełną regulację tych parametrów tak więc musisz sobie dopasować do swojego trybu jazdy. Sportu używam rzadko bo obroty jednak osiąga za wysokie jak dla mnie, no chyba że jakiś moto chce się pościgać ze świateł to wtedy czeka go spore zaskoczenie :)
ComoDo Opublikowano 21 Maja 2023 Opublikowano 21 Maja 2023 Odnośnie trybu USER i parametru DCT to przetestowałem różnice . Parametr ma czterostopniową regulację . Tryb STANDARD (DRIVE) ma to ustawione na dwa, a tryb SPORT na cztery , czyli w trybie USER można sobie to ustawić na trójkę i wtedy uzyskujemy coś pomiędzy STANDARD a SPORT jeśli chodzi o prędkość obrotową silnika przy której skrzynia zmienia biegi na wyższe . Ponad to z tego co zauważyłem to tryb STANDARD czyli DCT 2 zmienia biegi przy około 2800 obrotów nie zależnie od tego czy jest to pierwszy czy szósty bieg . Natomiast tryb USER z ustawionym DCT na 3 nie ma stałej prędkości obrotowej przy której są zmieniane biegi tylko im wyższy bieg tym wyższą prędkość obrotowa silnika potrzebuje do zmiany. Pierwsze dwa - trzy biegi ciągnie obrotami wyżej niż na DCT2 ale różnica nie jest znaczna . Natomiast im wyższy bieg tym bardziej rośnie prędkość obrotowa przy której następuje zmiana biegu . Już przy 3 i 4 biegu różnica między DCT2 a DCT3 jest znaczna , a przy biegach 5 i 6 to w ogóle bez porównania . We wtorek jadę do Warszawy do serwisu to jeszcze na trasie przetestuje kilka różnych ustawień . 2
miros2 Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Witam. Od niedawna posiadam NC750X z DCT (2017) i mam pytanie do innych, bardziej doświadczonych, użytkowników tej skrzyni. Czy to normalne, że w czasie jazdy już z zapiętym biegiem słychać jakby "grzechotanie" skrzyni. Występuje raczej tylko przy delikatnej jeździe i przyspieszaniu, przy mocniejszym przyspieszaniu nie występuje. I nie chodzi o dźwięk silnika, który się zmienia przy obciążaniu go na niskich obrotach i wysokim biegu, ten dźwięk jest inny. Nie wiem czy to normalne czy raczej jakaś usterka. Motocykl ma 24 tys.km przebiegu. Dziękuję.
Sympatycy SlawoyAMD Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Sympatycy Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Miałem podobne efekty dźwiękowe, kiedy kupiłem swoją Integrę przy przebiegu około 26K (ten sam silnik)... Na początku nie dawało mi to spokoju, ale uczyłem się jej, więc "może tak miało być". Podczas wyprawy do Czech przy około 32K przy hamowaniu silnikiem hałasowało już mocniej (sprawdź z jakiejś większej góry) i wpadłem do chłopaków z MotoPower w Warszawie, gdzie okazało się, że kompletnie skończył mi się napinacz łańcucha rozrządu... Jak ściągniesz pokrywę głowicy, to po lewej stronie w górnej części, jest taki "cycek" (patrz foty)... On normalnie nie może wystawać poza obudowę napinacze więcej, niż 5 milimetrów (to już natychmiastowa wymiana). Jeśli ta kostka metalu wystaje mocno, to może padł Ci napinacz, jak u mnie (prawdopodobnie wada fabryczna), bo nie powinien wystawać dużo, około 1 mm. U mnie wybiła się bieżnia rolki i napinacz stanął, luźny łańcuch wtedy dość mocno hałasuje podczas jazdy. jaka ulga była po jego wymianie...
miros2 Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Opublikowano 12 Sierpnia 2023 W dniu 11.08.2023 o 22:53, SlawoyAMD napisał(a): Miałem podobne efekty dźwiękowe, kiedy kupiłem swoją Integrę przy przebiegu około 26K (ten sam silnik)... Na początku nie dawało mi to spokoju, ale uczyłem się jej, więc "może tak miało być". Podczas wyprawy do Czech przy około 32K przy hamowaniu silnikiem hałasowało już mocniej (sprawdź z jakiejś większej góry) i wpadłem do chłopaków z MotoPower w Warszawie, gdzie okazało się, że kompletnie skończył mi się napinacz łańcucha rozrządu... Jak ściągniesz pokrywę głowicy, to po lewej stronie w górnej części, jest taki "cycek" (patrz foty)... On normalnie nie może wystawać poza obudowę napinacze więcej, niż 5 milimetrów (to już natychmiastowa wymiana). Jeśli ta kostka metalu wystaje mocno, to może padł Ci napinacz, jak u mnie (prawdopodobnie wada fabryczna), bo nie powinien wystawać dużo, około 1 mm. U mnie wybiła się bieżnia rolki i napinacz stanął, luźny łańcuch wtedy dość mocno hałasuje podczas jazdy. jaka ulga była po jego wymianie... Rozwiń Dzięki za odpowiedź. Może jeszcze podjadę żeby ktoś tego posłuchał, ale ja mam wrażenie że ten dźwięk bardziej zależy od obciążenia skrzyni a nie silnika. Przy mocniejszym przyspieszaniu jest ok, przy delikatnym słychać. Jeszcze zaobserwuję jak przy hamowaniu silnikiem. Na wolnych obrotach też było słychać ten łańcuch czy tylko podczas jazdy czy hamowania silnikiem?
Sympatycy SlawoyAMD Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Sympatycy Opublikowano 12 Sierpnia 2023 W dniu 12.08.2023 o 05:55, miros2 napisał(a): Na wolnych obrotach też było słychać ten łańcuch czy tylko podczas jazdy czy hamowania silnikiem? Rozwiń Ogólnie z każdym "kilometrem" dźwięk lekko narastał i z czasem słychać już było te stukanie-dzwonienie nawet na wolnych obrotach. Pamiętam, jak na Burgmanii rozmawiałem z chłopakami, czy też to słyszą... Apogeum hałasu (już takiego niepokojącego), miałem przy zjeździe po stronie czeskich gór, więc zajechałem do serwisu Hondy w Mlada Boleslav, gdzie uprzejmy pan przeczołgał się pod motocyklem i powiedział (zapis fonetyczny): "Pro me, to system kasowani...", czyli coś w rozrządzie lub związanego z zaworami, ale nie był mi w stanie pomóc, bo jego serwis ograniczał się do montażu akcesoriów. Poleciałem do Wrocławia, gdzie znów mechanik z łaski mnie obsłuchał i on stwierdził dzwonienie koszy sprzęgłowych, więc uciekłem do Warszawy i tam bez wróżenia z fusów chłopaki od razu rozebrali silnik (to znaczy pokrywę głowicy i system sterowania zaworami), no i napinacz pokazał, co go boli... To się tak niesie po całym silniku, że naprawdę trudno zlokalizować ten dźwięk, czy to z przodu, w środku, czy na zewnątrz. Z Bochni masz 310 km do Wawy, więc w jakiś ładny dzień wybierz się do MotoPower, oni już dobrze poznali ten silnik (od mojego zaczynali)...
miros2 Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Opublikowano 12 Sierpnia 2023 W dniu 12.08.2023 o 10:30, SlawoyAMD napisał(a): Ogólnie z każdym "kilometrem" dźwięk lekko narastał i z czasem słychać już było te stukanie-dzwonienie nawet na wolnych obrotach. Pamiętam, jak na Burgmanii rozmawiałem z chłopakami, czy też to słyszą... Apogeum hałasu (już takiego niepokojącego), miałem przy zjeździe po stronie czeskich gór, więc zajechałem do serwisu Hondy w Mlada Boleslav, gdzie uprzejmy pan przeczołgał się pod motocyklem i powiedział (zapis fonetyczny): "Pro me, to system kasowani...", czyli coś w rozrządzie lub związanego z zaworami, ale nie był mi w stanie pomóc, bo jego serwis ograniczał się do montażu akcesoriów. Poleciałem do Wrocławia, gdzie znów mechanik z łaski mnie obsłuchał i on stwierdził dzwonienie koszy sprzęgłowych, więc uciekłem do Warszawy i tam bez wróżenia z fusów chłopaki od razu rozebrali silnik (to znaczy pokrywę głowicy i system sterowania zaworami), no i napinacz pokazał, co go boli... To się tak niesie po całym silniku, że naprawdę trudno zlokalizować ten dźwięk, czy to z przodu, w środku, czy na zewnątrz. Z Bochni masz 310 km do Wawy, więc w jakiś ładny dzień wybierz się do MotoPower, oni już dobrze poznali ten silnik (od mojego zaczynali)... Rozwiń Dziękuję bardzo. Spróbuję moze najpierw coś bliżej znaleźć, a jak się nie uda to może rzeczywiście tam. Pozdrawiam i miłego weekendu.
snajper-psg1 Opublikowano 14 Czerwca 2024 Opublikowano 14 Czerwca 2024 W dniu 21.05.2023 o 20:41, ComoDo napisał(a): Odnośnie trybu USER i parametru DCT to przetestowałem różnice . Parametr ma czterostopniową regulację . Tryb STANDARD (DRIVE) ma to ustawione na dwa, a tryb SPORT na cztery , czyli w trybie USER można sobie to ustawić na trójkę i wtedy uzyskujemy coś pomiędzy STANDARD a SPORT jeśli chodzi o prędkość obrotową silnika przy której skrzynia zmienia biegi na wyższe . Ponad to z tego co zauważyłem to tryb STANDARD czyli DCT 2 zmienia biegi przy około 2800 obrotów nie zależnie od tego czy jest to pierwszy czy szósty bieg . Natomiast tryb USER z ustawionym DCT na 3 nie ma stałej prędkości obrotowej przy której są zmieniane biegi tylko im wyższy bieg tym wyższą prędkość obrotowa silnika potrzebuje do zmiany. Pierwsze dwa - trzy biegi ciągnie obrotami wyżej niż na DCT2 ale różnica nie jest znaczna . Natomiast im wyższy bieg tym bardziej rośnie prędkość obrotowa przy której następuje zmiana biegu . Już przy 3 i 4 biegu różnica między DCT2 a DCT3 jest znaczna , a przy biegach 5 i 6 to w ogóle bez porównania . We wtorek jadę do Warszawy do serwisu to jeszcze na trasie przetestuje kilka różnych ustawień . Rozwiń I jak, przetestowałeś? Zapewne po roku dużo łatwiej coś na ten temat powiedzieć, a właśnie tego trybu "Drive+" brakowało mi jak w zeszłym roku testowałem DCT w NC-ku. Wrzuciłem tę skrzynię do worka "lubi niskie obroty i wibracje" - i zapomniałem o niej. A przy okazji chciałem zapytać o drugą sprawę - jak zachowuje się silnik kiedy Forza osiąga w trasie prędkości 100-120km/h? Intuicja podpowiada że na 6 biegu obroty powinny być o połowę niższe od 350-tki, która kręci się wtedy dość mocno a jednostajny, wysoki dźwięk przynajmniej dla mnie jest trochę męczący.
ComoDo Opublikowano 14 Czerwca 2024 Opublikowano 14 Czerwca 2024 W dniu 14.06.2024 o 00:05, snajper-psg1 napisał(a): I jak, przetestowałeś? Zapewne po roku dużo łatwiej coś na ten temat powiedzieć, a właśnie tego trybu "Drive+" brakowało mi jak w zeszłym roku testowałem DCT w NC-ku. Wrzuciłem tę skrzynię do worka "lubi niskie obroty i wibracje" - i zapomniałem o niej. A przy okazji chciałem zapytać o drugą sprawę - jak zachowuje się silnik kiedy Forza osiąga w trasie prędkości 100-120km/h? Intuicja podpowiada że na 6 biegu obroty powinny być o połowę niższe od 350-tki, która kręci się wtedy dość mocno a jednostajny, wysoki dźwięk przynajmniej dla mnie jest trochę męczący. Rozwiń Forza 750 przy prędkości 100 km/h o ile dobrze pamiętam ma około 3000 obrotów na 6 biegu . Gdybyś chciał dokładne wartości to daj znać . Mogę się przejechać i spisać . Co do trybu DRIVE to jest on dla mnie osobiście męczący i zapewne dla silnika jeszcze bardziej bo zmienia biegi przy obrotach rzędu 2800 gdzie moc silnika jest jeszcze trochę za mała , zwłaszcza że ten tryb dodatkowo zmniejsza moc silnika w trzystopniowej regulacji na dwójkę. Najlepiej się sprawuje na pełnej mocy czyli na 3 i przy zmianie biegów DCT na 3 przy 3200 obrotów . Różnica między tymi dwoma ustawieniami jest bardzo duża i całkowicie eliminuje te drgania gdy tryb DRIVE na niskich obrotach zmieniał już bieg na wyższy . Zasadniczo to ustawienie jest najbardziej optymalne dla tego sprzętu . Dodatkowo z tego co zauważyłem po tych 17 tys na Forzie to ona nie lubi zamulania . Niby jest niskoobrotowy silnik trochę jak diesel ale trzymanie jej na niskich zakresach obrotów i jazda w tzw trybie EKO czyli drive wcale nie zmniejsza zużycia paliwa. Najmniej spala przy dynamicznej jeździe w takim sensie, że lepiej szybko przyspieszyć i potem utrzymywać stałą prędkość niż powoli się rozpędzać przez dłuższy czas . Średnie spalanie po 17 tys wynosi 3,9 litra przy czym około 4 tys było po autostradach przy prędkościach 130-150 a czasem i więcej gdzie już lubi zassać i około 5 l . Cały czas jeżdżę w trybie USER z DCTna 3/4 i engine power na 3/3. 1
snajper-psg1 Opublikowano 14 Czerwca 2024 Opublikowano 14 Czerwca 2024 Bardzo dziękuję Spokojnie, jeszcze będzie okazja sprawdzić, w tym sezonie na pewno mniejszej nie zmieniam, a kolega z pracy ma NC-ka, to może się kiedyś wybierzemy w traskę, acz tam w sumie mogą być inne przełożeni itd. Ale przy dłuższej jeździe właśnie w okolicach setki, czy nieco ponad chodzi tylko o to żeby dźwięk silnika nie męczył, a przy takich, mniejszych obrotach raczej nie powinno z tym być problemu. Najważniejsze jest dla mnie właśnie to co napisałeś nt. trybu User, bo wychodzi na to że paroma kliknięciami można ten motocykl poprawić. Tryb User się zapamiętuje czy za każdym razem po odpaleniu silnika jest Drive?
ComoDo Opublikowano 14 Czerwca 2024 Opublikowano 14 Czerwca 2024 W dniu 14.06.2024 o 16:37, snajper-psg1 napisał(a): Bardzo dziękuję Spokojnie, jeszcze będzie okazja sprawdzić, w tym sezonie na pewno mniejszej nie zmieniam, a kolega z pracy ma NC-ka, to może się kiedyś wybierzemy w traskę, acz tam w sumie mogą być inne przełożeni itd. Ale przy dłuższej jeździe właśnie w okolicach setki, czy nieco ponad chodzi tylko o to żeby dźwięk silnika nie męczył, a przy takich, mniejszych obrotach raczej nie powinno z tym być problemu. Najważniejsze jest dla mnie właśnie to co napisałeś nt. trybu User, bo wychodzi na to że paroma kliknięciami można ten motocykl poprawić. Tryb User się zapamiętuje czy za każdym razem po odpaleniu silnika jest Drive? Rozwiń No niestety po każdym uruchomieniu "stacyjki" Honda jest w trybie Drive I trzeba kliknąć przycisk żeby zmienić na USER . Na całe szczęście samych ustawień USERa nie trzeba wprowadzać za każdym razem tylko są zapamiętane . Sama zmiana trybów jest robiona jednym przyciskiem i to kwestia przyzwyczajenia żeby to jedno kliknięcie więcej zrobić przy uruchamianiu moto . Co do dźwięku silnika to nie wyje jak opętany i jest nawet zbyt cichy dla niektórych ale raczej rzadko przekracza 4500 obrotów . Dla mnie jest ok bo czasem lubię sobie muzykę zapuścić w trakcie jazdy .
ComoDo Opublikowano 15 Czerwca 2024 Opublikowano 15 Czerwca 2024 Mała korekta . Janusz zwrócił mi uwagę odnośnie trybu DRIVE ,a konkretnie nazwy . W Forzie jest to rzecz jasna tryb STANDARD . W innych modelach Hondy ten tryb może mieć nazwę DRIVE np w Integrze . Pisząc tryb DRIVE miałem na myśli ten podstawowy tryb jazdy czyli właśnie STANDARD .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się