Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Pro?ba w sprawie Majesty 125


zegar

Pytanie

  • Sympatycy

Witam

Mam na imie Piotrek, lat ponad 30 i wła?nie stałem się szczę?liwym (chyba) posiadaczem Majesty 125 (9200 km na liczniku , rok produkcji 2003). Ze względu na to że nie mam dużego do?wiadczenia w ujeżdżaniu skuterów to mam kilka pytań zwi?zanych z moim nowym zakupem.

1. Gdzie najlepiej serwisować w Wa-wie to moje cudo.

2. Co ile km należy robić przegl?d i co jest na nim robione(mam sprzeczne informacje).

3. Ile kosztuje filtr powietrza i jak często trzeba go wymieniać- u mnie jest cały czarny oraz mokry od oleju

Z góry dziękuje za informacje i pozdrawiam

ZEGAR

Odnośnik do komentarza

10 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
  • Administrator

Witamy nowego na forum.

W zasadzie to w Warszawie masz dwie opcje:

Mitsui na Polczynskiej albo Megabet w Zabkach na ul. Szwolezerow.

Przeglad o tyle o ile mi wiadomo robi sie co 3 tkm.

Zakres czynnosci zalezy od aktualnego przebiegu. Napewno podstawa to olej i swieca. Zajrzyj takze do fitra powietrza. Z tego co pamietam jest on "gabkowy" czyli nalezy go umyc, osuszyc a nastepnie stryskac specjalnym sprayem... serwis bedzie wiedzial co robic.

Mysle, ze na pasek i olej w przekladni jest za wczesnie przy tym przebiegu jaki masz.

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator

Witam i gratuluje zakupu.

Filtr ma byc nasaczony olejem, no moze nie czarny ale na pewno mokry od oleju, lub specjalnego preparatu ktory go nasacza. Na reszte twoich pytan odpowiedzial juz Mariusz nic dodac nic ujac. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
  • 0
Gość Counterox

Cze?ć

Przykro mi, ale jeste?cie w błędzie.

Jestem posiadaczem Majesty, wiec wiem ;]

Przegl?d robi się co 6 tys. km. Czyli następny u Ciebie przy 12 tys.km

Na tym przegl?dzie powinien zostać wymieniony:

-olej przekładniowy

-olej silnikowy

- na zimnym silniku sprawdzony i ustawiony luz zaworowy

-przeczyszczony filtr oleju (siteczko) co powinien zrobic serwisant

- przeczyszczony filtr powietrza - MUSI BYĆ SUCHY !!! - najlepiej przedmuchany pod sprężonym powietrzem

- wyczyszczony pod sprężonym powietrzem filtr komory napędowej ( na wariatorze jest taka g?beczka).

Za takie czynno?ci zapłaciłem 200 zł, z olejem w cenie. (robione przy 6 tys. km, ale s? powtarzane co 6 tys. km, czyli potem przy 12, 18 itd.)

Przy 12 tys. km najlepiej wymienić od razu rolki a przy 18 pasek napędowy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator

Troche dziwne ze Yp 250 ma OIL SERVICE co 3 tkm a Yp 125 co 6 tkm ale faktycznie tak jest. NIe wiem czy posiada ona filtr oleju wymienny czy siateczkowy jak 250- tka. Jesli wymienny to mozliwe... dziwne tylko ze T- max 500 ma OIL SERVICE co 5000 tkm...

Dziwi mnie takze ze fitr powietrza ma byc SUCHY :angry:

Najlepiej zajrzec w ksiazke serwisowa albo opierac sie na posiadaczach tego modelu... w tym przypadku Counterox' a...

Odnośnik do komentarza
  • 0

filtr je?li g?bkowy to jest dobrze namoczyc w 50/50 benzyna-olej, i wycisnac ale nie do konca, w ksiazce pisza sam olej, ale ladnie zaklei oczka.

Olej w 250 zmienia sie co 3k bo filtr jest sitkowy, przeglad co 6k. To jest taka niedorobka 250 nie wiem czy w 125 zmiescil sie im taki zwykly.

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator

No to faktycznie dziwne bo jesli nie ma filtra oleju to raczej wymiana co 3 tys tak mialem w YP250. Tak samo olej przekladniowy jak wol w instrukcji Yp250 wymieniany co 12 tys hmm dziwne, rowniez filtr powietrza zalecaja nasaczac olejem lub preparatem. Az taka roznica miedzy YP125 a YP250 mimo ze materialy eksploatacyje takie same. No ale mozliwe ze tak jest trzeba zaufac Counteroxowi skoro sam jedzi mala YPka. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
  • 0
Gość DZIWAK

wItam (:

Co do 250 to sprawa wyglada tak ze przeglady zaleca sie wykonywac co 6 tys km o ile nie chce sie stracic gwarancji.Zas wymiana oleju zalecana jest co 3.000km z tym ze to o dziwo nie jest przestrzegane przy warunkach gwarancyjnych.Byle sprzet co 6 tys zawital do serwisu.

Z doswiadczenia moge stwierdzic ze sprzety te moga spokojnie zrobic te 6 tys z tym ze nalezy kontrolowac poziom oleju bo Ypka czasem moze go lyknac.

Jednakze wchodzi tu zaledwie 1,2-1,5l przy wymianie wiec oszczedzac nie warto.Czestsza wymiana oleju lepiej wplynie na trwalosc pojazdu.Skapy 2 razy traci.Wedlug Manuala filtr siateczkowy nalezy wymieniac po 24 tys koszt nowego okolo 25zl.

Co do filtra powietrza to w wypadku gabkowych nalezy filtr wyjac przeczyscic preparatem badz tez woda z mydlem.Wysuszyc/przedmuchac nalozyc smar w postaci spray do filtrow np "Castrol Air Filter Oil" z tym ze nie nalezy tez przesadzac z iloscia tego oleju i zamontowac spowrotem.Jesli gabka nosi slady uszkodzen badz jest rozerwana to nalezy ja wymienic koszt do 250 to okolo 44zl.

Szacuneczek

Dziwak (Óć)

Yp-250 (01)

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Sympatycy

Witam

Dzięki za wszystkie informacje.

Co do przegl?dów to tak:

mechanik w Mitsui powiedział że przegl?dy co 3 ty?., w instrukcji pisze że co 6 ty?., a poprzedni wła?ciciel że wy?wietli się komunikat o przegl?dzie.

Odno?nie filtru powietrza to znowu zagadka -w instrukcji pisz? że należy czy?cić tylko sprężonym powietrzem ale troche dalej pisze że filtr typu "mokry".

Chyba należy wierzyć jednak posiadaczom takiej Majesty.

Ale i tak dzięki jeszcze raz za informacje .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
  • 0
Gość Pavson

Witam.

Akurat tak się składa że jestem szczę?liwym posiadaczem małej Yp'ki od ponad roku. Przelatałem ni? już prawie 10tys km'ów wiec moge chyba co nieco powiedzieć. Aha rocznik to 1999 :D

Moja ks. serwisowa mówi że przegl?d robi sie co 6tys (pierwszy przy 1tys nastepny przy 6,12 itd.). Olej silnikowy wymienia się co 3tys (pamietać należy o utrzymaniu wła?ciwego poziomu bo w niektórych wypadkach lubi się ulotnić B) ) Olej przekładniowy wymieniamy co 6tys. Co 12tys lub 12mies, wymieniamy płyn chłodniczy, ?wieczka co 6tys. Co do zaworów to niby też co 6tys (ja pojechałem po 12 i prawie były jak nóweczki luzik minimalny :) ) ale pilnować trzeba. Co do tego filtra powietrza to nie wiem bardzo dlaczego koniecznie chcecie go namaczać, skoro jest on taki sam jak w autach i wiekszych skuterach 4t czyli papierowy (może ja sie nie znam nie wiem, ale ja od zawsze ?migam na suchym, czyszcze go regularnie co jakies 2-3tys ale i tak powoli staje się brudny, wiec pewnie kiedys trzeba bedzie go wymienić>>koszt to ok 170zł.) Jak masz jeszcze jakie? pytania to ?miało postaram sie pomóc.

POzdraviam Pavson

Odnośnik do komentarza
  • 0
Gość Counterox

Cze?ć

No trochę zagadka jest z t? wymian? oleju :(

U mnie na cyfrowym blacie automatycznie wg. przebiegu wyskakuje kontrolka change oil

1 raz przy 1000 km wyskoczyło, a 2 raz jak się nie myle przy 5700 km - więc też zmieniłem... W ASO zapewniaj? mnie, że przegl?d i wymiana oleju co 6 tys.km.

Filtr powietrza jest tak jak pisze Pavson identyczny jak w samochodzie.

Jako takiego filtru oleju nie ma - siteczko tak jak pisałem wyżej.

Sprawdzali?my stan oleju po spuszczeniu w ASO przy ostatnim przegl?dzie - wygl?dał całkiem dobrze, więc raczej wymiana co 6 kawałków. 70 zł na 2 litry oleju co 3 tys. km to w sumie nie dużo. Oszczędzać nie ma co...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...