Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Wyłączanie licznika/prędkościomierza w Yamaha Majesty 125


oloalek

Pytanie

Witam wszystkich,

mam problem. Otóż zakupiłem skuter Yamaha Majesty 125 - wymieniłem od razu olej i skasowałem na wyświetlaczu komunikat "Change oil". Podczas pierwszej jazdy zauważyłem że licznik nie działa. Tzn. działa w ten sposób, że nie pokazuje aktualnej prędkości, ale po przejechaniu około 1 km na liczniku dziennym zwiększa się dystans o 0,1. 

Wymieniłem ślimak w kole na inny ale nic się nie zmieniło. Poczytałem trochę w internecie, ale nic konkretnego nie znalazłem. Nie jestem pewien, ale przy okazji klikania mogłem wyłączyć działanie licznika (nieświadomie). 

I tutaj pytanie: czy możecie mi pomóc i podpowiedzieć czy faktycznie kombinacją klikania przycisku na wyświetlaczu i włączaniem zapłonu wyłączyłem działanie licznika??? A może po prostu licznik się "skończył" i trzeba go wymienić? Przebieg na liczniku to 12800 km.

Proszę o pomoc i sugestię

Pozdrawiam serdecznie wszystkich 😉 

Odnośnik do komentarza

12 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Witam kolego, u mnie podobne fiksacje pojawiły się za sprawą elektryki, np. przy dużej wilgotności, ale i przy dużym nagrzaniu licznika.

Pomagało odłączenie masy na parę sekund i sprawdzenie szczelności i oczyszczenie uszczelki licznika.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Dzięki za odpowiedź.

Temp nie wchodzi w grę, bo teraz w styczniu jest zimno, a nigdzie nie jeździłem żeby się licznik nagrzał. Ale mimo to dziękuję za sugestie.

Co do Aku to był odłączony na kilka dni i później ponownie podłączony. Więc ten wątek odpada.

Odnośnik do komentarza
  • 0
10 godzin temu, oloalek napisał(a):

Wymieniłem ślimak w kole

To jest licznik mechaniczny, na linkę?

Odnośnik do komentarza
  • 0
13 godzin temu, oloalek napisał(a):

ale po przejechaniu około 1 km na liczniku dziennym zwiększa się dystans o 0,1. 

W przypadku samochodów takie cuda zdarzają się, jak ktoś nieumiejętnie ingeruje w stan drogomierza. W przypadku moto, to nie wiem... 😉

Odnośnik do komentarza
  • 0
14 godzin temu, oloalek napisał(a):

...Wymieniłem ślimak w kole na inny ale nic się nie zmieniło. ..

"Ślimak" ? czyli co ? W kole jest chyba "impulsator" czy jak to się nazywa. Założyłeś nowy ? Czy używany ? "Inny" ?  Czyli jaki ?

Odnośnik do komentarza
  • 0

Cezar - no ale nie ingerowałem w stan drogomierza. Licznik sprawdzałem tylko pod kątem wtyczki czy jest odpowiednio podpięta itp. Dodam, że paliwo i ładowanie normalnie pokazuje więc wtyczka raczej ok. Możliwe że coś wyklikalem podczas wylaczania change oil.

EndriuBis- ślimak czyli to co jest w kole. Tam jest czujnik Halla. Wymieniłem na inny używany ale z pewnością sprawny. Identyczny. No i nadal nic

Odnośnik do komentarza
  • 0

No cóż. Ja bym na Twoim miejscu jednak jeszcze raz zaczął od tego czujnika w kole.  Może coś źle złożone ? Nie wiem jak to działa w Majesty, ale w Burgmanie magnes który się obraca ma tendencje do urywania się na skutek brudu który tam się dostaje.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Słuchajcie, właśnie byłem przed chwilka przy motorku. Zrobiłem tak: przekręciłem zapłon, po chwili wcisnąłem przycisk na liczniku i trzymałem go. Po około 4 sekundach wyłączyłem zapłon trzymając cały czas wciśnięty przycisk. Po kolejnych 4 sekundach znowu włączyłem zapłon i po kolejnych 4 sekundach puściłem przycisk przy włączonym zapłonie. Na ekraniku pojawiło się jakieś "re". Klikając przycisk można było zmieniać re albo 01. Zostawiłem na 01 i licznik liczy km. Podczas jazdy wskazówka skacze nieregularnie, ale jadać stałą prędkością liczy km i pokazuje prędkość 50, 60 a później 80.  Gdy zwolnię to spada niemalże do zera. Wskazówka żyje własnym życiem ale coś zaczęła pokazywać. Widać było jak podejrzewałem czyli wyłączyłem jakimś cudem licznik przy kasowaniu inspekcji oleju. No to teraz dalej - jak unormować te wskazówkę prędkości???

Odnośnik do komentarza
  • 0
4 godziny temu, oloalek napisał(a):

... Zrobiłem tak: przekręciłem zapłon, po chwili wcisnąłem przycisk na liczniku i trzymałem go. Po około 4 sekundach wyłączyłem zapłon trzymając cały czas wciśnięty przycisk. Po kolejnych 4 sekundach znowu włączyłem zapłon i po kolejnych 4 sekundach puściłem przycisk przy włączonym zapłonie. ...

a skąd wytrzasnąłeś taką procedurę ? 🤔 ale jak działa to OK.   To teraz może zmień z powrotem "ślimak" na ten stary.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Buszując po necie trafiłem gdzieś na filmik z Włoch czy Hiszpanii o Yamaha Majesty. Coś koleś klikał i też mu tak wychodziło. 

Ślimak założyłem już ten stary a tamten, który miałem do podmianami już zwróciłem.

Rocznik mojej Majesty YP125 to 2005.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...