dawid793 Opublikowano 18 Października 2022 Opublikowano 18 Października 2022 Witam wszystkich mam pytanie co do xevo 125 jakie dac rolki do pelnej serii ewentualnie czy poprawi sie cos po wymianie sprezyny centralnej na polini niebieska ??
0 MarcinMMz Opublikowano 19 Października 2022 Opublikowano 19 Października 2022 Przy tym silniku wiele nie zdziałasz; miałem okazję przejechać się seryjnym Piaggio X9 125 kilka razy i nie widzę tam wielkiego pola manewru; silnik i tak zasadniczo pracuje w górnym zakresie obrotów więc dawanie jeszcze twardszej sprężyny nie sprawi że będziesz pierwszy na światłach. Niebieska to chyba +50%? Jeżeli już to daj białą +10% ale mimo wszystko możesz pokombinować; o rezultatach z chęcią poczytamy. Koszty niewielkie a zabawy trochę będzie 🙂
0 dawid793 Opublikowano 19 Października 2022 Autor Opublikowano 19 Października 2022 Polini +20% i rolki znalazlem prawdopodobnie seria to 7,4g zamowilem 7.5g nalezy smarowac czyms rolki przed montazem ? Rozne opinie slyszalem
0 Qadrat Opublikowano 19 Października 2022 Opublikowano 19 Października 2022 45 minut temu, dawid793 napisał(a): nalezy smarowac czyms rolki przed montazem ? Rozne opinie slyszalem Niektórzy kombinują ze smarami, ja nigdy nie smarowałem i nigdzie w książkach się nie spotkałem z wytycznymi co do smarowania. Na logikę - jak nasmarujesz rolki i prowadnice to do tego smaru będzie się kleił cały syf. A pod pokrywą przekładni trochę tego pyłu się z paska wytwarza. Najważniejsze to dokładnie wyczyścić prowadnice i rolki, mają być idealnie czyste i gładkie.
0 Klubowicze kenobi Opublikowano 19 Października 2022 Klubowicze Opublikowano 19 Października 2022 Smarów na rolki nie polecam. Osobiście nacieram rolki pyłem MoS2.
0 tomekmajesty Opublikowano 19 Października 2022 Opublikowano 19 Października 2022 Ciekawe kto wpadł na pomysł smarowania rolekChyba ten sam co smaruje hamulce:)Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0 Qadrat Opublikowano 19 Października 2022 Opublikowano 19 Października 2022 Godzinę temu, tomekmajesty napisał(a): Ciekawe kto wpadł na pomysł smarowania rolek Chyba ten sam co smaruje hamulce Jak 20 lat temu bawiłem się w skutery 50 ccm i ich tuningi to pamiętam, że dało się kupić jakiś włoski wariator (Polini, Malossi?) gdzie producent wymagał smarowania i dołączał smar. Ale to akcesoryjny wariator, który się stosowało pod sport i wyścigi (od razu uprzedzę śmiechy: tak, w Polsce są organizowane wyścigi młodzików na skuterach 50 ccm). Tam pod pokrywę się zagląda dość często, pewnie co wyścig więc smar jest cały czas świeży i syfu brak. W cywilnym skuterze smarowanie wg mnie nie ma sensu.
0 MarcinMMz Opublikowano 20 Października 2022 Opublikowano 20 Października 2022 Też nie smarowałem i nie zalecam. Napęd przez zainstalowany na wariatorze wentylator "chłonie" podczas jazdy spore ilości powietrza z nad drogi w którym jest sporo kurzu więc smarowanie odpada. Osobiście kombinowałem z "suchym" smarem PTFE ale ostatecznie zrezygnowałem z takiego rozwiązania. Co innego tulejka... jeżeli wariator na piaście jest zabezpieczony z obu końców simmeringami to można pokusić się o nasmarowanie dedykowanym smarem. Jednak podobnie jak w przypadku rolek tulejki również nie smarowałem i po sezonie wyglądało to naprawdę bez zarzutu (simmeringi wyrzuciłem bo sprawiały że wariator naprawdę ciężko pracował na tulei) tj. nie zauważyłem zużycia piasty w postaci luzów oraz wariator pracował swobodnie bez zacięć.
0 Klubowicze kenobi Opublikowano 20 Października 2022 Klubowicze Opublikowano 20 Października 2022 20 godzin temu, Qadrat napisał(a): Jak 20 lat temu bawiłem się w skutery 50 ccm i ich tuningi to pamiętam, że dało się kupić jakiś włoski wariator (Polini, Malossi?) gdzie producent wymagał smarowania i dołączał smar. Ale to akcesoryjny wariator, który się stosowało pod sport i wyścigi (od razu uprzedzę śmiechy: tak, w Polsce są organizowane wyścigi młodzików na skuterach 50 ccm). Tam pod pokrywę się zagląda dość często, pewnie co wyścig więc smar jest cały czas świeży i syfu brak. W cywilnym skuterze smarowanie wg mnie nie ma sensu. Polini dodaje smar, ale to do smarowania tulei (uszczelnionej simmerami - osobiście mam takie w PeCe(X)Vałce - jest to zwykły smar molibdenowy do przegubów) Niektóre i nieliczne modele skuterów (głównie 50, czasami 125) miały smarowane rolki smarem wypełniającym całe vario, ale to były variatory z uszczelnioną pokrywą. Obecnie to żadkość.
0 dawid793 Opublikowano 21 Października 2022 Autor Opublikowano 21 Października 2022 Czyli tez dobrze myslalem aby poprostu dobrze wyczyscic wario tam gdzie pracują rolki i wszystko zlozyc,ale wlasnie kilka postow poczytalem ze smaruja mysle napisze dopytam co inni na ten temat mysla
0 MarcinMMz Opublikowano 21 Października 2022 Opublikowano 21 Października 2022 Tak... Najlepiej moim zdaniem zajrzeć tam na początku sezonu bądź w trakcie w zależności ile jeździsz. Obejrzyj wariator pod kątem zużycia w miejscu pracy rolek; o rolkach nie wspominam bo to wiadomo że musze być okrągłe a nie kwadratowe 🙂 W wariatorze trzeba spojrzeć w miejscu pracy rolek ale i na ścianki boczne czy nie mają progów, itp. Jak będą miały zbyt duży luz rolki na wolnych obrotach będą sobie grzechotały. U mnie tak trochę zaczynało robić ale finalnie sprzęt poszedł w świat dlatego nie zdążyłem się tym zająć. Ogólnie to chodzi o to aby rolka ani nie wieszała się ani nie chodziła bokiem po wariatorze. Stan piasty również do weryfikacji czy nie ma nadmiernego luzu na czopie wału. i tak po kolei.. 🙂
Pytanie
dawid793
Witam wszystkich mam pytanie co do xevo 125 jakie dac rolki do pelnej serii ewentualnie czy poprawi sie cos po wymianie sprezyny centralnej na polini niebieska ??
10 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się