Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda ADV350 w Bieszczadach...


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

A może by tak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady? 🤨

8a4fe8d43a6585f03471aaad16e8994b.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Chyba na te żeberka w Bieszczadach u "Nie całkiem świętego Pawła". Były pyszne....

Mariusz, czekamy na pierwsze spostrzeżenia z bieszczadzkich dróg

Odnośnik do komentarza

@arturo-bb  jak Ty już się możesz śmiać to chyba po woli zdrowiejesz  😃 i bardzo dobrze

@grzybek te żeberka też miałem na myśli 👍 😜

@MariuszBurgi  no tak 😃  ekipa w drodze ( inny wątek).  A ja od wczoraj myślę gdzie jest taki zagajniczek w tych cholernych Bieszczadach jak na zdjęciu wyżej 🤣  OK, czyli jutro na początek "brody" z Baligrodu na Stężnice ?

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

"Czasem mniej znaczy więcej "  tak bym to określił w kwestii pojemności.

Bardzo ciekawa alternatywa jeśli chodzi o zawieszenie, wagę , silnik i osiągi (oczywiście mówimy tu o jeździe solo i w zakresie prędkości do których przyzwyczaiły nas skutery - ja osobiście szybciej nie muszę )

Jak SW-T wyzionie ducha to kto wie ..... 🤔

Odnośnik do komentarza

Widzę że u Artura nóżki bez"przedłużek" 😜 ale szału nie ma 🙂 

Nie zwróciłem wcześniej na to uwagi. ale ....  ten taki mały wystający "dinks" na czaszy to jest kierunkowskaz ? 🤔  

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Honda ADV 350 chce być maxi skuterem ADVENTURE... na ile jej się to udaje? 

7824431068ca0b88969ba6ef1d9148e5.jpg

Geneza
Pomysł nie jest nowy. Kiedyś były Piaggio Typhon czy Yamaha B&Ws 125. Główne różnice względem "zwykłych" skuterów to były upasione opony i ciut wyższy prześwit. Reszta pozostawała w zasadzie bez zmian. ADV 350 to inny kaliber ale o tym za moment. ADV to także dalszy trend po nokaucie konkurencji jaki zapoczątkował X-ADV 750... a w tym przedziale, dwucylindrowy "X" wciąż nie ma konkurencji. Tak po prawdzie... ADV350 prawie też. Jedyny porównywalny to Kymco DTX 360.
 
Optik
5d9d18674df260dfbceeede1486b8187.jpg

Skutery ADV mogą wydawać się dla niektórych niedorzeczne. Po co, skoro są np. moto crossowe (zapyta niejeden)? Są, ale oferują... z jednej strony jednak więcej tyle, że praktycznością grzeszą... a i samo wajchowanie (sic! co sekundę) dźwignią zmiany biegów, uwłacza nam . Tu właśnie wchodzi cały w bieli ADV350 jako "alternatywa", która jest... proporcjonalna, ładna i praktyczna.
Front skutera wydaje się mocno rozbudowany. Kiedy stoi w rzędzie z Integrą czy Tmaxem, wcale nie czuć, że to skuter mniejszy.
f2727e045f8d91635495118adf9faeaf.jpg

Tylna część "nadwozia" to moim zdaniem majstersztyk. Nie ma przysadzistości, wręcz jest smukła... ale mieści dwa kaski integralne+ szpargały. Mocno tu działali technicy Hondy aby pogodzić wygląd z miejscem pod kanapą. 

b36a431c8a40c173dfd804fbbc87157b.jpg

Oświetlenie full led'owe to już dziś prawie standard, jednak te w ADV świetnie się komponuje z czaszą. Nie wyglądają jakby ktoś je tu dokleił przypadkowo. Brawo!
6a9f205686e92723915fdb3ff524158b.jpg


Szyba mogłaby być większa ale jest regulowana (4 stopniowo) i należycie komponuje się ze stylem jaki oferuje ADV'ka.

96528acedaef19db016a21d993103c2b.jpg 164cc4070bce382a667ae282c5c72917.jpg

Szeroka kierownica, mocno zadarty wydech czy handbary... to kolejne akcenty zgodne z założeniem. Całości dopełniają elementy "piano black", które dodają dystynkcji. Finalnie - nie usłyszałem ani razu, że ten pojazd jest brzydki czy nijaki. Dla mnie jest xtra, ale chętnie posłucham ocen innych...
 
Motor (zwany silnikiem)
Honda-ADV350_11-1024x724.jpg
To jednostka z Forzy 350, będąca rozwinięciem znanej 300'ki, stosowanej od lat z powodzeniem m.in w Hondzie SH. Rozwinięcie oznacza tu jednak sporo więcej niż myślimy pierwotnie. To bardzo dzielne 330 ccm, ale też dość zaawansowane technologicznie, jak na jednostkę maxi skutera klasy średniej. Smart Power+ (eSP+) oferuje 29,2 KM z mom.obr. 31.5 Nm osiąganym przy 5250 obrotów. To suche liczby ale spójrzmy dalej. Rolkowe dźwignie zaworowe, ślizgowe łożyska korbowe i uszczelniona skrzynia korbowa zapewniają wysoką trwałość i (podobno) niezawodność przy zachowaniu wysokich osiągów. Aby usprawnić chłodzenie tłoka, dysza olejowa (stosowana wcześniej np. w modelu CRF450R), rozpyla "oleum" bezpośrednio na spód tłoka, optymalizując wystrzał mieszanki, tym samym poprawiając sprawność spalania. Woow 1!
A co z zaopatrzeniem w tlen? Powietrze jest tu dostarczane poprzez 5,5-litrowy airbox, a 36-milimetrowa przepustnica podaje mieszankę paliwowo-powietrzną do 28-milimetrowych zaworów wlotowych. Port dolotowy efektywnie zasysa powietrze, wywołując silne zawirowanie strumienia mieszanki w cylindrze, co przyczynia się do równomiernego spalania paliwa. Spaliny usuwane są przez standardowy, proste kolanko wydechowe, a w celu zmniejszenia oporu ich przepływu, zastosowano tłumik wydechu z podwójną komorą.
Tarcie wewnętrzne redukują: przesunięcie osi cylindra o 5 mm w stosunku do osi wału korbowego, hydrauliczna regulacja łańcucha rozrządu oraz zastosowanie olejowej pompy drenującej. Rozwiązanie to, używane zwykle w silnikach o wysokich osiągach, obniża ciśnienie wewnętrzne w silniku, zmniejsza zawirowania oleju i redukuje straty pompowania oraz tarcie wewnątrz pompy. Wałek wyrównoważający dodatkowo redukuje wibracje i przyczynia się do płynnej i wolnej od drgań jazdy. Automatyczne sprzęgło odśrodkowe współpracuje z przekładnią V-Matic (z przełożeniami dobranymi pod kątem szybkiej reakcji przy niskich prędkościach obrotowych i dobrych przyspieszeń) oraz z napędem pasowym. Wow 2!
To tyle jeśli idzie o technikalia, ale co to wszystko oznacza w PRAKTYCE... najważniejsze - w trasie, kiedy jedziemy S'ką, 130 - 140 km/h ten motor nic a nic nie puchnie! Nie czujemy, że ma problem i prosi o litość. Sam start spod świateł, tak do 80 km/h, jest porównywalny z dużo mocniejszymi skuterami o dwóch cylindrach. Oczywiście później daje za wygraną ale to oczywiste. V-max dobija do 155 km/h licznikowych. Realna prędkość podróżna 120-130 w trasie nie robi tu najmniejszego problemu. Powrót z Bieszczad z grupą Tmax'a 530 i C650GT pokazał, że ADV350 był chyba godnym wspólnikiem. Zacnie.
Zamykając temat napędu należy wspomnieć o systemie kontroli momentu obrotowego, potocznie nazywanym kontrolą trakcji, tu nazywanym HSTC. Przydaje się głównie w terenie, na podjazdach po śliskim zboczu, w żwirowym otoczeniu. System wykrywa różnicę prędkości między kołem przednim i tylnym, oblicza stopień uślizgu, a następnie kontroluje moment obrotowy silnika poprzez sterowanie wtryskiem paliwa, aby odzyskać przyczepność tylnego koła. System HSTC można włączać i wyłączać za pomocą przełącznika umieszczonego po lewej stronie kierownicy. Wskaźnik „TC” na wyświetlaczu cyfrowym miga, gdy system odzyskuje przyczepności. Powiem tyle - w czasie wyprawy w Bieszczady przydał się dwa razy. Raz - baaardzo. 

"Teren"
477500c737041c05fb2ba47740bcc77f.jpg

Skuter ma lekką stalową rame z rur ale to, co robi robotę w podwoziu to tylne podwójne amorki ze zbiornikiami oleju oraz przedni widelec z USD 37mm. Całość firmowana przez SHOWA! 
Na asfalcie, a szczególnie na objechanych tu bieszczadzkich, ciasnych winklach z hopkami... lekkie ADV350 jedzie jak po sznurku i tylko nasze umiejętności są ograniczeniem w możliwościach jakie tu drzemią. Czasem nawet Hayabusa ma problemy, co nie @slavko1 Niestety, dobre właściwości jezdne okupione są dość twardą charakterystyką tylnych amorków. Na poprzecznych wyrwach potrafi czasem trzepnąć po kręgosłupie.
W terenie... sporą rolę ogrywają opony z lekką kostką od Metzeler'a ale... mówiąc najprościej jak się da... Nie jest to CRF ale potrafi więcej niż typowy skuter, np. mocno zbliżona konstrukcyjnie ale mniej zaawansowana Forza 350 zatrzyma się tam, gdzie ADV pojedzie dalej z uśmiechem. Tam gdzie Forza będzie "dobijać" zawiasem, tam ADV przejedzie i będzie prosić o więcej. Różnica prześwitu to 1 cm wyżej na korzyść ADV vs Forza. Niewiele a jednak...
W czasie stromych podjazdów/zjazdów pomagają dłuższe podesty dzięki którym możemy stanąć. Podobnie pomogą nam hamulce, które pomimo, że nie są wyjątkowym fajerwerkiem technologicznym, dają doskonałe wartości opóźnień.
Sama jazda jest ułatwiona i bardziej "dozowalna" przez szeroką, gołą kierownicę. Natomiast nie każdemu przypadnie wysokość siedziska 795 mm ale uważam ją za optymalną przy założeniach j.w.
To wszystko razem daje nam ponadprzeciętne zadowolenie w lekkim terenie... a dodatkowo niski środek cieżkości oraz niewielka masa wynosząca 186 kg będzie dla nas dodatkowym wsparciem.
 
Schowek
Pod siedzeniem jest bez wstydu. 48 litrów to doskonały wynik. Łyka dwa kaski + graty. Przestrzeń można przedzielić ruchomą przegrodą. W przednim schowku szału nie ma ale 0.5 l. woda wchodzi bez problemu lub smartfon. Jest tu też gniazdo USB C (sic! kiedy wrzeszcie standard się ustandaryzuje?!). W opcji jest OEM kufer centralny współpracujący ze Smart Key.
 
Zegary
459a21f397b798bff9fa9e2fae1d1e6a.jpg

Kwadratowy LCD mochromatyczny obsługiwany jest (wreszcie) z poziomu lewego kontrolera poprzez przycisk krzyżak. Mamy tu 3 belki. Pierwsza temperatura otoczenie i voltomierz. Druga spalanie z dwóch tripów. Trzecia to wskaźniki trip oraz zasięg. Wszystkie wskazania pokrywają się z rzeczywistością. Oczywiście jest tu właściwy prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik poziomu paliwa (właściwie wskazujący, bez wpadek), czas, kontrolka HSTC oraz kontrolki info standard. Całość jest obsługiwana intuicyjnie... coś pięknego. Tak powinno być od zawsze. Mam tu jednak dwa zastrzeżenia. Pierwsze to sama szyba, która ma tendencję do rysowania się (ochrona folią wskazana) oraz czytelność podczas jazdy w silnym słońcu.
 
Kasa/ekonomia
ADV, na dystansie 1450 km, spalił średnio 3.8l na setkę. Jest w tym trasa S'ką ale i przejazdy po drogach górskich z prędkościami 80-100 km/h. Minimalnie można osiągnąć 3.1l/100 natomiast S'ka i tempo, nazwijmy żwawe, to ~4.3/100. Realne spalanie można przyjąć na poziomie 3.5/100.
Skuter kosztuje (wrzesień 2022) 29.300 PLN. To bardzo rozsądnie skalkulowana oferta
.
bdf0d80a365455a8758c01efa3c03951.jpg
 
Podsumowanie
Honda ADV daje świeży powiew w klasie średniej maxi skuterów. Pozwala poczuć radość z jazdy w lekkim terenie ale będzie też doskonała podczas typowego użytkowania i jeździe miejskiej. Ma trochę gorszą ochronę przed wiatrem jak Forza 350 ale nadrabia w innych kategoriach. Napęd dzielny, wyposażenie super a optyka xtra. Jeśli X-ADV 750 wydaje ci się za wysoka i za ciężka, jednak chcesz poczuć ducha ADVENTURE... ADV 350 spełni idealnie twoje potrzeby.


2765bfa8a9ad38345d05f0e9099a64a0.jpg

7ebd359cad66c6350b3f0714e2fa77b6.jpg

25cd9c2a066ccb02039349578328c03d.jpg

4dd7446a11c8eca894ab4066970bcbf9.jpg

555dc5d274aa663b75d18f66f099abfd.jpg

22bd6555a5b9d4125eabaeb6fd026753.jpg

5b8d06bd433639475bc38a114b6cff19.jpg

e9c6a46ca502dda50376dc4d3e54f1f9.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Bardzo fany teścik. Sprzęcik również pozytywnie oceniam. Zaskoczony jestem faktem wyposażenia w woltomierz- w tej klasie segmentu. 😵 Co do niedostatecznej ochrony szybą przed wiatrem- z pewnością pojawi się coś akcesoryjnego.

Odnośnik do komentarza



[mention=3061]arturo-bb[/mention]  jak Ty już się możesz śmiać to chyba po woli zdrowiejesz   i bardzo dobrze
[mention=14502]grzybek[/mention]  OK, czyli jutro na początek "brody" z Baligrodu na Stężnice ?

Niestety, rzeczone brody suchutkie jak pieprz.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Ja dodatkowo znalazłem taki test i  dane techn. ADV 350 z czerwca br. - lecz brak w nim oceny faktycznego zachowania tego sprzętu w terenie, co niewątpliwie uczynił Mariusz w Bieszczadach.😀

https://www.motocykl-online.pl/testy/Przygodowy-skuter-Honda-Adv-350-opinia-dane-techniczne-wrazenia-z-jazdy,16746,1

Odnośnik do komentarza

Chciałem sprawdzić rozmiar pod siebie w salonie ale nie udało mi się w okolicach gdzie bywam bo wszystko wyprzedane.

Siedziałem natomiast na XADV 750 i przy moich 186cm była idealna ilość miejsca na nogi. 

Czy ktoś jest mi wstanie powiedzieć jak się ma ilość miejsca na nogi w 350 w stosunku do 750?

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
W dniu 11.09.2022 o 15:57, sebsek napisał:

Czy ktoś jest mi wstanie powiedzieć jak się ma ilość miejsca na nogi w 350 w stosunku do 750?

Trudno jednoznacznie odnieść się do pytania. ADV jest o klasę mniejsza od X-ADV, ale przy moich 182 cm absolutnie nie czuje na tym skuterze ciasnoty. Samo wsiadanie /zsiadanie jest bardziej komfortowe jak na X-ADV.

Odnośnik do komentarza

@MariuszBurgi USB C to jest właśnie standard, który od przyszłego roku zmusi nawet Apple do zmiany portu w IPhone 15.

A wracając do Adv 350 to widziałem parę dni temu dwie sztuki na parkingu w Sarajewie i wyglądały zacnie, już z daleka przyciągnęły mój wzrok.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
9 godzin temu, RONIN napisał:

@MariuszBurgi USB C to jest właśnie standard,[...]

USB do USB C - ok ale C do C to kolejny kabel, po trzech których aktualnie większość ludzi używa na globie, więc kolejna "kupka" do elektrośmieci i konieczność kupna kolejnego "łącznika" i kolejnych ładowarek.

Odnośnik do komentarza

No i wczoraj nie wytrzymałem... pierwsze 20km docierania maszyny za mną. Wrażenia bardzo pozytywne. W zasadzie mam tylko jedną uwagę póki co... przednia owiewka słabo chroni kolana przez wiatrem. Szukam jakiś dodatkowych owiewek, bo aż się prosi żeby coś zamontować. 

IMG_5171.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Niestety, taki "urok" ADV/X-ADV. Wymusza to konstrukcja przedniej owiewki. W lato problem pomijalny 😉

 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, MariuszBurgi napisał(a):

Niestety, taki "urok" ADV/X-ADV. Wymusza to konstrukcja przedniej owiewki. W lato problem pomijalny 😉

 

I nikt nie wymyślił jakiś deflektorów? Szkoda kolan 😄

Odnośnik do komentarza

Nakolanniki mają przewagę, że założysz kiedy potrzebujesz np rano do pracy a wracasz bez jak temperatura podskoczy i wtedy wiaterek to będzie zaleta 😊

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Olas1 napisał(a):

I nikt nie wymyślił jakiś deflektorów? Szkoda kolan 😄

Jak Ci szkoda kolan to kup Hondę ale Jazz 😜  będziesz miał ciepło nie tylko w kolana. 😀 a tak serio - Chińczycy na pewno na dniach coś wymyślą i będzie do nabycia na AliExpress. 😜 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...