Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Administrator Opublikowano 31 Sierpnia 2022 A może by tak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady? 🤨 2
EndriuBis Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Opublikowano 31 Sierpnia 2022 😃 125-tka to nie jest, ale też "pikna" . To teraz możesz @arturo-bb wyciągnąć na szutry ☺️ tylko uwaga na "żeberka" . 1
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Klubowicze Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Endriuuuuuuuuu czy ty sobie nie grabisz troszeczkę 🤬 🤣
Klubowicze grzybek Opublikowano 1 Września 2022 Klubowicze Opublikowano 1 Września 2022 Chyba na te żeberka w Bieszczadach u "Nie całkiem świętego Pawła". Były pyszne.... Mariusz, czekamy na pierwsze spostrzeżenia z bieszczadzkich dróg
EndriuBis Opublikowano 1 Września 2022 Opublikowano 1 Września 2022 @arturo-bb jak Ty już się możesz śmiać to chyba po woli zdrowiejesz 😃 i bardzo dobrze @grzybek te żeberka też miałem na myśli 👍 😜 @MariuszBurgi no tak 😃 ekipa w drodze ( inny wątek). A ja od wczoraj myślę gdzie jest taki zagajniczek w tych cholernych Bieszczadach jak na zdjęciu wyżej 🤣 OK, czyli jutro na początek "brody" z Baligrodu na Stężnice ?
Klubowicze SzymonSeptic Opublikowano 6 Września 2022 Klubowicze Opublikowano 6 Września 2022 I jakie wrażenia z weekendu na adv350 🤓?
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 7 Września 2022 Klubowicze Opublikowano 7 Września 2022 "Czasem mniej znaczy więcej " tak bym to określił w kwestii pojemności. Bardzo ciekawa alternatywa jeśli chodzi o zawieszenie, wagę , silnik i osiągi (oczywiście mówimy tu o jeździe solo i w zakresie prędkości do których przyzwyczaiły nas skutery - ja osobiście szybciej nie muszę ) Jak SW-T wyzionie ducha to kto wie ..... 🤔
EndriuBis Opublikowano 7 Września 2022 Opublikowano 7 Września 2022 Widzę że u Artura nóżki bez"przedłużek" 😜 ale szału nie ma 🙂 Nie zwróciłem wcześniej na to uwagi. ale .... ten taki mały wystający "dinks" na czaszy to jest kierunkowskaz ? 🤔
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 7 Września 2022 Autor Administrator Opublikowano 7 Września 2022 Honda ADV 350 chce być maxi skuterem ADVENTURE... na ile jej się to udaje? Geneza Pomysł nie jest nowy. Kiedyś były Piaggio Typhon czy Yamaha B&Ws 125. Główne różnice względem "zwykłych" skuterów to były upasione opony i ciut wyższy prześwit. Reszta pozostawała w zasadzie bez zmian. ADV 350 to inny kaliber ale o tym za moment. ADV to także dalszy trend po nokaucie konkurencji jaki zapoczątkował X-ADV 750... a w tym przedziale, dwucylindrowy "X" wciąż nie ma konkurencji. Tak po prawdzie... ADV350 prawie też. Jedyny porównywalny to Kymco DTX 360. Optik Skutery ADV mogą wydawać się dla niektórych niedorzeczne. Po co, skoro są np. moto crossowe (zapyta niejeden)? Są, ale oferują... z jednej strony jednak więcej tyle, że praktycznością grzeszą... a i samo wajchowanie (sic! co sekundę) dźwignią zmiany biegów, uwłacza nam . Tu właśnie wchodzi cały w bieli ADV350 jako "alternatywa", która jest... proporcjonalna, ładna i praktyczna. Front skutera wydaje się mocno rozbudowany. Kiedy stoi w rzędzie z Integrą czy Tmaxem, wcale nie czuć, że to skuter mniejszy. Tylna część "nadwozia" to moim zdaniem majstersztyk. Nie ma przysadzistości, wręcz jest smukła... ale mieści dwa kaski integralne+ szpargały. Mocno tu działali technicy Hondy aby pogodzić wygląd z miejscem pod kanapą. Oświetlenie full led'owe to już dziś prawie standard, jednak te w ADV świetnie się komponuje z czaszą. Nie wyglądają jakby ktoś je tu dokleił przypadkowo. Brawo! Szyba mogłaby być większa ale jest regulowana (4 stopniowo) i należycie komponuje się ze stylem jaki oferuje ADV'ka. Szeroka kierownica, mocno zadarty wydech czy handbary... to kolejne akcenty zgodne z założeniem. Całości dopełniają elementy "piano black", które dodają dystynkcji. Finalnie - nie usłyszałem ani razu, że ten pojazd jest brzydki czy nijaki. Dla mnie jest xtra, ale chętnie posłucham ocen innych... Motor (zwany silnikiem) To jednostka z Forzy 350, będąca rozwinięciem znanej 300'ki, stosowanej od lat z powodzeniem m.in w Hondzie SH. Rozwinięcie oznacza tu jednak sporo więcej niż myślimy pierwotnie. To bardzo dzielne 330 ccm, ale też dość zaawansowane technologicznie, jak na jednostkę maxi skutera klasy średniej. Smart Power+ (eSP+) oferuje 29,2 KM z mom.obr. 31.5 Nm osiąganym przy 5250 obrotów. To suche liczby ale spójrzmy dalej. Rolkowe dźwignie zaworowe, ślizgowe łożyska korbowe i uszczelniona skrzynia korbowa zapewniają wysoką trwałość i (podobno) niezawodność przy zachowaniu wysokich osiągów. Aby usprawnić chłodzenie tłoka, dysza olejowa (stosowana wcześniej np. w modelu CRF450R), rozpyla "oleum" bezpośrednio na spód tłoka, optymalizując wystrzał mieszanki, tym samym poprawiając sprawność spalania. Woow 1! A co z zaopatrzeniem w tlen? Powietrze jest tu dostarczane poprzez 5,5-litrowy airbox, a 36-milimetrowa przepustnica podaje mieszankę paliwowo-powietrzną do 28-milimetrowych zaworów wlotowych. Port dolotowy efektywnie zasysa powietrze, wywołując silne zawirowanie strumienia mieszanki w cylindrze, co przyczynia się do równomiernego spalania paliwa. Spaliny usuwane są przez standardowy, proste kolanko wydechowe, a w celu zmniejszenia oporu ich przepływu, zastosowano tłumik wydechu z podwójną komorą. Tarcie wewnętrzne redukują: przesunięcie osi cylindra o 5 mm w stosunku do osi wału korbowego, hydrauliczna regulacja łańcucha rozrządu oraz zastosowanie olejowej pompy drenującej. Rozwiązanie to, używane zwykle w silnikach o wysokich osiągach, obniża ciśnienie wewnętrzne w silniku, zmniejsza zawirowania oleju i redukuje straty pompowania oraz tarcie wewnątrz pompy. Wałek wyrównoważający dodatkowo redukuje wibracje i przyczynia się do płynnej i wolnej od drgań jazdy. Automatyczne sprzęgło odśrodkowe współpracuje z przekładnią V-Matic (z przełożeniami dobranymi pod kątem szybkiej reakcji przy niskich prędkościach obrotowych i dobrych przyspieszeń) oraz z napędem pasowym. Wow 2! To tyle jeśli idzie o technikalia, ale co to wszystko oznacza w PRAKTYCE... najważniejsze - w trasie, kiedy jedziemy S'ką, 130 - 140 km/h ten motor nic a nic nie puchnie! Nie czujemy, że ma problem i prosi o litość. Sam start spod świateł, tak do 80 km/h, jest porównywalny z dużo mocniejszymi skuterami o dwóch cylindrach. Oczywiście później daje za wygraną ale to oczywiste. V-max dobija do 155 km/h licznikowych. Realna prędkość podróżna 120-130 w trasie nie robi tu najmniejszego problemu. Powrót z Bieszczad z grupą Tmax'a 530 i C650GT pokazał, że ADV350 był chyba godnym wspólnikiem. Zacnie. Zamykając temat napędu należy wspomnieć o systemie kontroli momentu obrotowego, potocznie nazywanym kontrolą trakcji, tu nazywanym HSTC. Przydaje się głównie w terenie, na podjazdach po śliskim zboczu, w żwirowym otoczeniu. System wykrywa różnicę prędkości między kołem przednim i tylnym, oblicza stopień uślizgu, a następnie kontroluje moment obrotowy silnika poprzez sterowanie wtryskiem paliwa, aby odzyskać przyczepność tylnego koła. System HSTC można włączać i wyłączać za pomocą przełącznika umieszczonego po lewej stronie kierownicy. Wskaźnik „TC” na wyświetlaczu cyfrowym miga, gdy system odzyskuje przyczepności. Powiem tyle - w czasie wyprawy w Bieszczady przydał się dwa razy. Raz - baaardzo. "Teren" Skuter ma lekką stalową rame z rur ale to, co robi robotę w podwoziu to tylne podwójne amorki ze zbiornikiami oleju oraz przedni widelec z USD 37mm. Całość firmowana przez SHOWA! Na asfalcie, a szczególnie na objechanych tu bieszczadzkich, ciasnych winklach z hopkami... lekkie ADV350 jedzie jak po sznurku i tylko nasze umiejętności są ograniczeniem w możliwościach jakie tu drzemią. Czasem nawet Hayabusa ma problemy, co nie @slavko1 Niestety, dobre właściwości jezdne okupione są dość twardą charakterystyką tylnych amorków. Na poprzecznych wyrwach potrafi czasem trzepnąć po kręgosłupie. W terenie... sporą rolę ogrywają opony z lekką kostką od Metzeler'a ale... mówiąc najprościej jak się da... Nie jest to CRF ale potrafi więcej niż typowy skuter, np. mocno zbliżona konstrukcyjnie ale mniej zaawansowana Forza 350 zatrzyma się tam, gdzie ADV pojedzie dalej z uśmiechem. Tam gdzie Forza będzie "dobijać" zawiasem, tam ADV przejedzie i będzie prosić o więcej. Różnica prześwitu to 1 cm wyżej na korzyść ADV vs Forza. Niewiele a jednak... W czasie stromych podjazdów/zjazdów pomagają dłuższe podesty dzięki którym możemy stanąć. Podobnie pomogą nam hamulce, które pomimo, że nie są wyjątkowym fajerwerkiem technologicznym, dają doskonałe wartości opóźnień. Sama jazda jest ułatwiona i bardziej "dozowalna" przez szeroką, gołą kierownicę. Natomiast nie każdemu przypadnie wysokość siedziska 795 mm ale uważam ją za optymalną przy założeniach j.w. To wszystko razem daje nam ponadprzeciętne zadowolenie w lekkim terenie... a dodatkowo niski środek cieżkości oraz niewielka masa wynosząca 186 kg będzie dla nas dodatkowym wsparciem. Schowek Pod siedzeniem jest bez wstydu. 48 litrów to doskonały wynik. Łyka dwa kaski + graty. Przestrzeń można przedzielić ruchomą przegrodą. W przednim schowku szału nie ma ale 0.5 l. woda wchodzi bez problemu lub smartfon. Jest tu też gniazdo USB C (sic! kiedy wrzeszcie standard się ustandaryzuje?!). W opcji jest OEM kufer centralny współpracujący ze Smart Key. Zegary Kwadratowy LCD mochromatyczny obsługiwany jest (wreszcie) z poziomu lewego kontrolera poprzez przycisk krzyżak. Mamy tu 3 belki. Pierwsza temperatura otoczenie i voltomierz. Druga spalanie z dwóch tripów. Trzecia to wskaźniki trip oraz zasięg. Wszystkie wskazania pokrywają się z rzeczywistością. Oczywiście jest tu właściwy prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik poziomu paliwa (właściwie wskazujący, bez wpadek), czas, kontrolka HSTC oraz kontrolki info standard. Całość jest obsługiwana intuicyjnie... coś pięknego. Tak powinno być od zawsze. Mam tu jednak dwa zastrzeżenia. Pierwsze to sama szyba, która ma tendencję do rysowania się (ochrona folią wskazana) oraz czytelność podczas jazdy w silnym słońcu. Kasa/ekonomia ADV, na dystansie 1450 km, spalił średnio 3.8l na setkę. Jest w tym trasa S'ką ale i przejazdy po drogach górskich z prędkościami 80-100 km/h. Minimalnie można osiągnąć 3.1l/100 natomiast S'ka i tempo, nazwijmy żwawe, to ~4.3/100. Realne spalanie można przyjąć na poziomie 3.5/100. Skuter kosztuje (wrzesień 2022) 29.300 PLN. To bardzo rozsądnie skalkulowana oferta . Podsumowanie Honda ADV daje świeży powiew w klasie średniej maxi skuterów. Pozwala poczuć radość z jazdy w lekkim terenie ale będzie też doskonała podczas typowego użytkowania i jeździe miejskiej. Ma trochę gorszą ochronę przed wiatrem jak Forza 350 ale nadrabia w innych kategoriach. Napęd dzielny, wyposażenie super a optyka xtra. Jeśli X-ADV 750 wydaje ci się za wysoka i za ciężka, jednak chcesz poczuć ducha ADVENTURE... ADV 350 spełni idealnie twoje potrzeby. 6
Klubowicze grzybek Opublikowano 7 Września 2022 Klubowicze Opublikowano 7 Września 2022 Bardzo fany teścik. Sprzęcik również pozytywnie oceniam. Zaskoczony jestem faktem wyposażenia w woltomierz- w tej klasie segmentu. 😵 Co do niedostatecznej ochrony szybą przed wiatrem- z pewnością pojawi się coś akcesoryjnego. 1
tomekstw Opublikowano 7 Września 2022 Opublikowano 7 Września 2022 [mention=3061]arturo-bb[/mention] jak Ty już się możesz śmiać to chyba po woli zdrowiejesz i bardzo dobrze [mention=14502]grzybek[/mention] OK, czyli jutro na początek "brody" z Baligrodu na Stężnice ? Niestety, rzeczone brody suchutkie jak pieprz.
Klubowicze grzybek Opublikowano 7 Września 2022 Klubowicze Opublikowano 7 Września 2022 Ja dodatkowo znalazłem taki test i dane techn. ADV 350 z czerwca br. - lecz brak w nim oceny faktycznego zachowania tego sprzętu w terenie, co niewątpliwie uczynił Mariusz w Bieszczadach.😀 https://www.motocykl-online.pl/testy/Przygodowy-skuter-Honda-Adv-350-opinia-dane-techniczne-wrazenia-z-jazdy,16746,1
tommac Opublikowano 8 Września 2022 Opublikowano 8 Września 2022 Bardzo fachowy i rzeczowy test. Zostałem przekonany i kto wie czy w przyszłości to nie będzie następca mojego B400. 1
sebsek Opublikowano 11 Września 2022 Opublikowano 11 Września 2022 Chciałem sprawdzić rozmiar pod siebie w salonie ale nie udało mi się w okolicach gdzie bywam bo wszystko wyprzedane. Siedziałem natomiast na XADV 750 i przy moich 186cm była idealna ilość miejsca na nogi. Czy ktoś jest mi wstanie powiedzieć jak się ma ilość miejsca na nogi w 350 w stosunku do 750?
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 18 Września 2022 Autor Administrator Opublikowano 18 Września 2022 W dniu 11.09.2022 o 15:57, sebsek napisał: Czy ktoś jest mi wstanie powiedzieć jak się ma ilość miejsca na nogi w 350 w stosunku do 750? Trudno jednoznacznie odnieść się do pytania. ADV jest o klasę mniejsza od X-ADV, ale przy moich 182 cm absolutnie nie czuje na tym skuterze ciasnoty. Samo wsiadanie /zsiadanie jest bardziej komfortowe jak na X-ADV.
RONIN Opublikowano 18 Września 2022 Opublikowano 18 Września 2022 @MariuszBurgi USB C to jest właśnie standard, który od przyszłego roku zmusi nawet Apple do zmiany portu w IPhone 15. A wracając do Adv 350 to widziałem parę dni temu dwie sztuki na parkingu w Sarajewie i wyglądały zacnie, już z daleka przyciągnęły mój wzrok.
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 19 Września 2022 Autor Administrator Opublikowano 19 Września 2022 9 godzin temu, RONIN napisał: @MariuszBurgi USB C to jest właśnie standard,[...] USB do USB C - ok ale C do C to kolejny kabel, po trzech których aktualnie większość ludzi używa na globie, więc kolejna "kupka" do elektrośmieci i konieczność kupna kolejnego "łącznika" i kolejnych ładowarek.
Olas1 Opublikowano 27 Grudnia 2022 Opublikowano 27 Grudnia 2022 No i wczoraj nie wytrzymałem... pierwsze 20km docierania maszyny za mną. Wrażenia bardzo pozytywne. W zasadzie mam tylko jedną uwagę póki co... przednia owiewka słabo chroni kolana przez wiatrem. Szukam jakiś dodatkowych owiewek, bo aż się prosi żeby coś zamontować. 1
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 27 Grudnia 2022 Autor Administrator Opublikowano 27 Grudnia 2022 Niestety, taki "urok" ADV/X-ADV. Wymusza to konstrukcja przedniej owiewki. W lato problem pomijalny 😉
Olas1 Opublikowano 27 Grudnia 2022 Opublikowano 27 Grudnia 2022 Godzinę temu, MariuszBurgi napisał(a): Niestety, taki "urok" ADV/X-ADV. Wymusza to konstrukcja przedniej owiewki. W lato problem pomijalny 😉 I nikt nie wymyślił jakiś deflektorów? Szkoda kolan 😄
Kazekkazek Opublikowano 27 Grudnia 2022 Opublikowano 27 Grudnia 2022 Najprościej to chyba pójść w tą stronę https://allegro.pl/oferta/ocieplacze-kolan-na-kolana-nakolanniki-cieple-11316644660?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=test&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_pmax&ev_campaign_id=17997574267&gclid=CjwKCAiAzKqdBhAnEiwAePEjkhIcA6jnB8XnD_6f0oR_mv9w0LkHV9Jn-dr2Z5MLUXXdcoGeoaCJ4RoCiDgQAvD_BwE
Olas1 Opublikowano 27 Grudnia 2022 Opublikowano 27 Grudnia 2022 1 minutę temu, Kazekkazek napisał(a): Najprościej to chyba pójść w tą stronę https://allegro.pl/oferta/ocieplacze-kolan-na-kolana-nakolanniki-cieple-11316644660?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=test&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_pmax&ev_campaign_id=17997574267&gclid=CjwKCAiAzKqdBhAnEiwAePEjkhIcA6jnB8XnD_6f0oR_mv9w0LkHV9Jn-dr2Z5MLUXXdcoGeoaCJ4RoCiDgQAvD_BwE Mam takie coś, zapomniałem. Ale bardziej myślałem o "poprawie fabryki" a nie dodatkowych ciuchach 👍
Kazekkazek Opublikowano 27 Grudnia 2022 Opublikowano 27 Grudnia 2022 Nakolanniki mają przewagę, że założysz kiedy potrzebujesz np rano do pracy a wracasz bez jak temperatura podskoczy i wtedy wiaterek to będzie zaleta 😊 2
EndriuBis Opublikowano 27 Grudnia 2022 Opublikowano 27 Grudnia 2022 Godzinę temu, Olas1 napisał(a): I nikt nie wymyślił jakiś deflektorów? Szkoda kolan 😄 Jak Ci szkoda kolan to kup Hondę ale Jazz 😜 będziesz miał ciepło nie tylko w kolana. 😀 a tak serio - Chińczycy na pewno na dniach coś wymyślą i będzie do nabycia na AliExpress. 😜
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się