Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Dylemat BMW C650 sport czy Kymco AK550


Zenen

Rekomendowane odpowiedzi

Pojazd chce kupić uzywany. Celuje w rocznik 20ty. Jak się zmieszczę w 30tys to będzie super. Mam 190cm, motocyklami jeżdżę od dziecka, skutera jeszcze nie miałem. Ma służyć na dojazdy do pracy i niedzielne, niedalekie wycieczki.

Do Toporni trochę daleko, ale jeszcze trochę czasu zostali, może się zdecyduje.

Odnośnik do komentarza
7 minut temu, Zenen napisał:

Pojazd chce kupić uzywany. Celuje w rocznik 20ty. Jak się zmieszczę w 30tys to będzie super. Mam 190cm, motocyklami jeżdżę od dziecka, skutera jeszcze nie miałem. Ma służyć na dojazdy do pracy i niedzielne, niedalekie wycieczki.

Do Toporni trochę daleko, ale jeszcze trochę czasu zostali, może się zdecyduje.

Daleko to pojęcie względne , możesz puszką przylecieć  ,na miejscu  będzie  maszyn do wyboru do koloru a o przymiarkę o wiele łatwiej  a kto wie może ci coś innego  w oko wpadnie. Gdzie indziej ciężko ci będzie o taki przedział 2oo .

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
6 godzin temu, Paul napisał:

Daleko to pojęcie względne , możesz puszką przylecieć  ,na miejscu  będzie  maszyn do wyboru do koloru a o przymiarkę o wiele łatwiej  a kto wie może ci coś innego  w oko wpadnie. Gdzie indziej ciężko ci będzie o taki przedział 2oo .

Zenen, w pełni podzielam zdanie Paula, tam musisz przyjechać, ponieważ pomoże to Tobie w rozstrzygnięciu dylematu. Tam prawie każdy z zakwaterowywanych przybywa innym sprzętem i nie ma żadnych problemów , aby za zgodą właściciela, móc się przymierzyć i pogadać face to face. To po prostu największa przymierzalnia😜

Odnośnik do komentarza

Ja też mogę coś o AK powiedzieć 🙂

Ogromny minus za stacyjkę (nigdy nie wiadomo kiedy odmówi posłuszeństwa), lagi i konieczność podtrzymywania akumulatora jak mało jeździsz.

Za moich czasów największym problemem był chyba jednak brak fachowego serwisu. Nawet z ustawieniem pasa był problem. Ale może to się zmieniło.

Skuter wygląda super, prowadzi się super ...

Używane chyba ciężko kupić dobre a nowych nie ma.

Dołóż 20 tys i kup nową Forzę 750, usterek nie będzie 🙂

Odnośnik do komentarza

Przy 190 cm wzrostu przemyślałbym jednak c650gt. Za kymco będzie przemawiać chyba trochę tańsza eksploatacja i nowsza, nadal produkowana konstrukcja. Ewidentnie musisz przejechać się jednym i drugim bo przy twoim wzroście może okazać się, że coś Ci nie będzie pasować. Kilka razy robiłem jazdy testowe BMW i wydaje mi się, że polift miał już trochę lepsze brzmienie. Tu każdy będzie doradzał to co jemu odpowiada a to Ty masz tym jeździć a nie my😝.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
10 godzin temu, RONIN napisał:

Przy 190 cm wzrostu przemyślałbym jednak c650gt. 

Jeden z nielicznych skuterów na którym dwumetrowiec się odnajdzie. 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Tak, potwierdzam. Sam mam 170cm wzrostu ale moją BMkę dosiadało już dwóch długonogich i z masą ciała i byli zadowoleni komfortem. 👍

Odnośnik do komentarza

Jesli BMW to Sport, ma zgrabniejsza "dupcie".😀 

Mial ktos moze wariator jd costa w ak550? Czytalem ze czasami ludziom to nie pasuje i demontuja po kilku dniach.

Jest w Bydgoszczy taki na sprzedaz 2tys km, drugi wlasciciel i juz chce sprzedac, dziwne troche.

Odnośnik do komentarza

Miałem okazję przejechać się Kymco. Powiem ze roznica kolosalna jeśli chodzi o kulturę pracy, oczywiście na plus AK.Można powiedzieć że nie słychać silnika, tylko dźwiek z wydechu.

Może jest trochę mniejszy, niektóre elementu widać że są gorszej jakości, ale BMW sobie odpuszczam.

Wydaje mi się że Kymco lepiej się zbiera i hamuje.

Pozostaje tylko coś wybrać.

Dam znać.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Spoooooooko luuuuuz

Niech kolega kupi , pochwali się i wtedy można zamknąć lub po prostu nic nie pisać aby kiedyś ktoś mógł to odkopać i pociągnąć.

Odnośnik do komentarza

No i doczekałem się.

Ak550 kolor brąz, broniłem się jak mogłem, ale teraz to wydaje mi się ze nawet chyba ładniejszy niż upragniony czarny.

Pełny wydech Mivv, w trasie trochę męczący, w mieście super.

Wariator costa, wydaje się że na fabrycznym szybciej rusza. Tutaj dopiero od 4tys obr. zaczyna coś się dziać. Mam możliwość przywrócenia oryginału, jeszcze poczekam. Może trafi się okazja do porównania.

Zegarów w pełnym słońcu za plecami wogóle nie ma widać. Tragedia, ile trzeba się nagimnastykować żeby dowiedzieć się ile jedziesz wjeżdżając w teren zabudowany. Może z czasem się wczuje i będę wiedział bez patrzenia ile mniej więcej jadę. Chociaż przy tej skrzyni bezstopniowej to raczej słabo.

Jestem świeżo po zakupie więc dużo więcej się nie wypowiem, tym bardziej że to mój pierwszy skuter. Ale już wiem że na miasto tradycyjnego motocykla już bym nie kupił.

Dzięki wielkie za pomoc w wyborze.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Zenen napisał:

No i doczekałem się....

no to gratulacje 🙂 jest taki wątek gdzie możesz pochwalić się zdjęciami zakupionego sprzętu no i oczywiście czekamy na opinie kolejnego użytkownika AK. 

A teraz tylko wybierz w profilu model skutera 😉 i rozglądaj się za jakąś imprezą. Masz co najmniej dwie prawie za miedzą 😜 Suwałki i Majówkę.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
1 godzinę temu, EndriuBis napisał:

........... Masz co najmniej dwie prawie za miedzą 😜 Suwałki i Majówkę.

Tak gwoli jasności dla Zenena- majówkę zachodniopomorską we wrześniu.

 

3 godziny temu, Zenen napisał:

Ale już wiem że na miasto tradycyjnego motocykla już bym nie kupił.

 

I w tym tkwi ,,tofifi"- czyli tajemniczość istoty skuteryzmu.:scooter:

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Gdyby ktoś szukał inspiracji na customizację C650 Sport...

d8bab11a38aa267e4e74e9b454b82de0.jpg

6b10d4468cf9dbc0685cdc4a7b6e5857.jpg

3cf22756130fede5dfac26ae6c337dc6.jpg

0408e28009e7b58ac73f5ff38f44475f.jpg

c5e2958fd3caa6fb0218df37201f98db.jpg

Odnośnik do komentarza

Myślę, że Ak 550 to jest super wybór, bo wygląd na pewno ładniejszy  niż BMW C 600 i bardziej nowoczesny, a na pewno jakość nie odbiegająca od BMW, bo niestety BMW ma wiele do poprawy na akcjach serwisowych, a silnik przecież Kymco robi dla BMW i nawet rozrusznik w BMW na logo KYMCO.

Trochę pojeździłem na C600 sport i na pewno na wydechu fabrycznym jest porażka z dźwiękiem, dlatego po zakupie w ciągu kilku dni założyłem Akrapowić, bo naprawdę słabo to brzmiało na oryginale.

Wariator J.Costa powoduje zejście przyspieszenia z fabrycznych 7 sekund do 5 sekund i to jest grubo, pomiar przy pomocy RACELOGIC, ale oczywiście startuje się z wyższych obrotów, ale to nie problem, a spalanie niedużo wyższe, może 0,4 l/100km.

Jak wyszło AK 550, to pomyślałem , że to konkurencja BMW C600 SPORT i faktycznie tak jest.

Jeden duży atut AK550 , to , że jest tańszy i wcale nie jest gorszy, a może i lepszy.

Teraz gdybym miał kupować, to myślę, że raczej kupiłbym AK550, bo na dzień dzisiejszy BMW C600 SPORT słabo wygląda i słabo brzmi oraz cena powala, niedoróbki i akcje serwisowe, więc Kymco bardziej się opłaca i mniej problemów.

 

Jedno co mnie urzekło w BMW C600 Sport, to jedna ciekawa rzecz, jak dla mnie niesamowita, jeżdżąc BMW C600 SPORT, którą mogę się podzielić, to to, że jazda tym skuterem podczas padającego deszczu, ale tak naprawdę padało , że jak jechały auta z przeciwka, to u nich wycieraczki pracowały ciągle, a ja miałem do przejechania 30km w tym deszczu i  ten odcinek jechałem z prędkością nie mniejszą niż 50km/h przez ten odcinek trasy i dojechałem cały suchy do samego domu i zmokłem dopiero pod własną bramą, która otwierała się 20 sekund.

Powiem, że aerodynamika jest w nim taka, że sam byłem w szoku, to nie był tylko raz, bo deszcz trafiał mnie wiele razy i pamiętałem, ze minimum 50km/h i będę suchy i naprawdę tak było.

Możecie mi nie wierzyć, ale to atut tego sprzętu, który mi najbardziej przypadł do gustu.

Bo jak jadąc na skuterze można nie zmoknąć? No przecież to nie możliwe, bez dachu nad głową ?

A jednak prawdziwe!!!

Sam byłem zdziwiony.

Mówiąc krótko, może to jakiś jeden plus, ale AK550 mi się bardzo spodobało, jak je zobaczyłem, ale niestety finalnie moja przygoda z Maxi Skuterami się zakończyła i  z moim BMW C600 SPORT się pożegnałem, bo niestety go sprzedałem.

Przesiadłem się na inny sprzęt, bo do pracy nie muszę dojeżdżać, bo pracę mam przy domu, a moto jest na wypady bliższe i dalsze, więc teraz pomykam BMW R1250GS 2020  i powiem tylko tyle, że to całkiem inna bajka 🙂

On sam jedzie, a ja tylko na nim siedzę i nic mnie nie interesuje 🙂

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Rzadko kto dziś pisze tak soczyste posty 😉  Dlatego dołożę kilka słów od siebie...

3 godziny temu, BOCIAN 16V napisał(a):

BMW C 600 i bardziej nowoczesny, a na pewno jakość nie odbiegająca od BMW, bo niestety BMW ma wiele do poprawy na akcjach serwisowych,

Pytam się - kto dziś robi motocykle/skutery "idealne"??

Ostatni taki pancerny maxi skuter jak Honda Silver Wing, też miał w swojej historii akcje przywoławcze. Aktualnie produkowana Forza 750, będąca dopiero 2 sezony na rynku, miała już 3 a na niektórych rynkach 4 akcje wzywające użytkowników do serwisu na poprawki. Czy to źle? Absolutnie bardzo dobrze. Świadczy to o trosce m.in o bezpieczeństwo. Podobnie jest np. z Yamahą T-max. Model po 2017 miał kilka akcji. Zresztą model 530 także. Większy problem jest kiedy w jakimś modelu ujawniają się usterki a producent umywa ręce. Tu mógłbym podać wiele przykładów. Model AK550 miał też kilka akcji i to też dobrze. Nie śledzę tego na bieżąco ale może niech użytkownicy AK'acza wypowiedzą się ile tych akcji było i czy wszystkie "babole" zostały wyeliminowane. Inny przykład jako kontra... Burgman 650 z jego "wiecznym" paskiem lamelkowym CVT. Miał być niewymienialny a okazało się, że czasem już po 40-50 tkm zrywał się i stałeś unieruchomiony na drodze. Nie byłoby w tym nic strasznego, gdyby producent przeprojektował SECVT, zastosował trwalszy element i zaprosił do serwisu na poprawkę... wykazując tym samym troskę o tych, którzy mu zaufali. Nie zmienia to faktu, że obiektywnie jest to jeden z najbardziej komfortowych maxi w historii i nadal ma swoich fanów.

 

3 godziny temu, BOCIAN 16V napisał(a):

Jedno co mnie urzekło w BMW C600 Sport, to jedna ciekawa rzecz, jak dla mnie niesamowita, jeżdżąc BMW C600 SPORT, którą mogę się podzielić, to to, że jazda tym skuterem podczas padającego deszczu, ale tak naprawdę padało , że jak jechały auta z przeciwka, to u nich wycieraczki pracowały ciągle, a ja miałem do przejechania 30km w tym deszczu i  ten odcinek jechałem z prędkością nie mniejszą niż 50km/h przez ten odcinek trasy i dojechałem cały suchy do samego domu i zmokłem dopiero pod własną bramą, która otwierała się 20 sekund.

Biura projektowe renomowanych producentów dokładnie badają swoje motocykle w tunelach aerodynamicznych. Dlatego jest tak jak piszesz. Niestety, nie wszyscy taką uwagę przykładają do tej kwestii. Stąd też bierze się wyższa cena produktu finalnego, którą nie zawsze rozumiemy patrząc tylko na cenniki papierowe. Diabeł tkwi w szczegółach... a ten rozrzut czasem bywa ogromny. Wystarczy poczytać nasze testy.

Możemy się pocieszać, że nasze maxi skutery, na tle wielu aktualnych modeli 4oo, pod względem awarii i baboli konstrukcyjnych, i tak wypadają bardzo dobrze 😀

 

Ps. Obiektywnym wyznacznikiem "jakości" jest ilość przebytych bezawaryjnie kilometrów, jakie przejechali użytkownicy danym modelem. Oczywiście pod warunkiem należytej opieki serwisowej.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...