Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Pomoc w wyborze żwawe 125


subaru gtb320

Pytanie

Chciałbym dopytać użytkowników 125cm .

Mam zamiar zakupu czegoś 125 warunek w miarę duży coś jak piagio X8 X9 Majesty lub coś podobnego .Główne pytanie coś co pojedzie przelotowo 120km/h A nie max 120 bo go zajade. 

Budżet max 7tys 

Czy jest coś takiego lub w czym mogę zmienić rolki pasek itd aby te 120 jechał bez mąki i był w miarę żwawy. Przeglądam szukam i chyba ciężko ale może ktoś pomoże. 

Odnośnik do komentarza

20 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Może Peugeot Compressor 125.  Były jakieś wersje 20 KM.  Pytanie. To dla ciebie, czy ma tym jeździć też ktoś na PJ  B ?  Bo na B jest zbyt mocny.

Po za tym raczej ciężko znaleźć.

Odnośnik do komentarza
  • 0
59 minut temu, EndriuBis napisał:

Może Peugeot Compressor 125.  Były jakieś wersje 20 KM.  Pytanie. To dla ciebie, czy ma tym jeździć też ktoś na PJ  B ?  Bo na B jest zbyt mocny.

Po za tym raczej ciężko znaleźć.

O tych kompresorach czytałem ponoć awaryjne .

Sprzęt domowy .Ale chciałbym żeby w razie czego na przelocie z punktu A do B te 120 dwupasem szedł .

A nie zawsze mojego klocka chce mi się wyciągać po 4paka😉,czy do was na ognicho 😁

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Klubowicze
45 minut temu, subaru gtb320 napisał:

Sprzęt domowy .Ale chciałbym żeby w razie czego na przelocie z punktu A do B te 120 dwupasem szedł .

To chyba tylko będzie max maxów w 125 a nie przelotowa ?‍♂️

Odnośnik do komentarza
  • 0

Mi też się wydaje że standardowe 125 ccm nie pojedzie swobodnie 120 km / h.  Nawet to licznikowe, a co dopiero realne 🙂 

Nie bez przyczyny w niektórych krajach EU jest zakaz wjazdu 125-tek na autostradę.  Może zainteresuj się czymś 150, 180 lub 200.  To często jest ta sama rama i buda co 125.  Np. Burgman UH 200.  Ale nawet przy tej pojemności przelotowa prędkość 120 km jest mało realna.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Żadnych szans. Coś co swobodnie 100 kmh przelotowo poleci dłuższy odcinek też ciężko. Chyba że moto z manualną skrzynią, bo cvt jednak generuje straty mocy.

Albo dwusuw 😉 Swego czasu robiłem rozeznanie w temacie. Jak ma tym jeździć ktoś na B, to trzeba się pogodzić że jest jak jest. A jak nie to ciut większa pojemność, też dużo nie spali.

Odnośnik do komentarza
  • 0
14 godzin temu, subaru gtb320 napisał:

Chciałbym dopytać użytkowników 125cm .

Mam zamiar zakupu czegoś 125 warunek w miarę duży coś jak piagio X8 X9 Majesty lub coś podobnego .Główne pytanie coś co pojedzie przelotowo 120km/h A nie max 120 bo go zajade. 

Budżet max 7tys 

Czy jest coś takiego lub w czym mogę zmienić rolki pasek itd aby te 120 jechał bez mąki i był w miarę żwawy. Przeglądam szukam i chyba ciężko ale może ktoś pomoże. 

Jako długoletni użytkownik skuterów 125cc napiszę co następuje.

Będę pisał o prędkości GPS bo licznikowe to temat rzeka. 120km/h PRZELOTOWO to nie pojedzie nawet najszybszy skuter 125cc (jeśli mówimy o skuterach) Taką prędkość z tym że maksymalną widziałem (naocznie a nie z opowiadań) uzyskaną  tylko w przypadku dwóch skuterów. Pierwszy to Honda Forza i drugi Peugeot Satelis RS. Oba po modyfikacjach w cvt. "Szedłem" swoim sprzętem za burkiem 125cc i też ładnie szedł ale to nie było nawet 115 gps max. Tak że w temacie skuterów 125 cc cudów nie będzie w temacie.

Oczywiście modyfikacje w 125cc to podstawa i nie ma czego się bać jeśli mówimy o wario, rolkach czy sprzęgle lub jego sprężynie) Wiele lat tak jeździłem bez kompletnie żadnych niekorzystnych konsekwencji. Druga sprawa 100gps przelotowo jest jak najbardziej do zrobienia. Długie odcinki autostradowo i nie tylko tak jeździliśmy. W żadnym wypadku nic się złego nie działo. Jednak nikt z naszej ekipy nie trzymał skutera dłużej jak do 4 lat choć może 5 ciu. Może coś tam złego się dzieje gdzieś "głębiej" ale na serwisach corocznych kompletnie nic nie zostawało wyszukane. Tak że z doświadczenia utrzymuję że 100gps przelotowo jest do zrobienia. Żeby zachować jakiś margines to napiszę 90- 100 gps ( co w niektórych przypadkach na liczniku może pokazać nawet 105 - 115 km/h)

Co to gabarytów, prędkości i bezawaryjności  (jako suma a nie każda cecha osobno )to tu prym bez dwóch zdań w mojej opinii wiedzie Honda Forza.

Jeśli chodzi o miejsce drugie to wydaje mi się że Kymco Dowtown i Peugeot Satelis. Piaggio są na bank duże lecz co do reszty to nie mam doświadczenia. Dalej umiejscowiłbym xmax, burgmana itd itd. Podkreślam że to moje subiektywne oceny.

Tak wygląda sprawa ze skuterami. Jeśli chodzi o biegówki to jest inna i to długa historia. Natomiast jeśli chodzi o Twoje wytyczne będą bliższe temu co oczekujesz

Odnośnik do komentarza
  • 0

Żadna 125 nie poleci przelotowo 120km/h...Forza po zmianie rolek na Tech Pulley i vario Malossi 2000 poszła z górki 124km/h GPS (135 licznikowe), ale 120km/h swobodnie nie daje rady. 110 -112 swobodnie, bez kręcenia silnika ponad siły.

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator

Gdyby nie budżet to poleciałbym Forza 125. Najefektywniejsza seryjna 125'tka.

Szukaj Downtown/Dinkstreet. Dobra konstrukcja a też żwawe w swojej klasie.

Ps. "Przelotowo" to pojęcie różnie rozumiane. 125 nie do gonitwy a do cruise'ingu w trasie 👀

Odnośnik do komentarza
  • 0

Mój brat miał X9 które leciało ponad 125. Skuter był na gaźniku jeszcze więc pewnie dla tego no i dobrze zestrojony napęd. Przy tej pojemności zapomnij o przelotówce 120.

Ogólnie teraz brat ma X10 który osiąga max 110 ale podobnie jak x9 jest niezawodny i wygodny.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Kup sprzęt po swapie ze 125 na 250 lub sam zrób takiego moda i "będzie Pan zadowolony"... 🙂 To jedyna opcja którą ja osobiście bym rozważał jeżeli nie chcesz iść w kierunku większych pojemności typu 300 lub 500ccm.

Odnośnik do komentarza
  • 0
Godzinę temu, MarcinMMz napisał:

Kup sprzęt po swapie ze 125 na 250 lub sam zrób takiego moda i "będzie Pan zadowolony"...

I zrób Pan prawko A i zalegalizuj zmianę? No chyba że propaguje kolega na forum publicznym rozwiązania niezgodne z prawem.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Sugerujesz, że kolega Subaru gtb320 nie posiada prawa jazdy kat. A skoro porusza się skuterem o pojemności 650? Bynajmniej nigdzie nie jest napisane że szuka 125-ki z uwagi na brak uprawnień tylko kieruje się innymi przesłankami.

Skoro uważasz że swap 125 do 250 to przestępstwo cofam swoją rekomendację. Ja bynajmniej twierdzę i mam z tyłu głowy że ostatecznie wszelkie zmiany w motorze można przecież zgłosić i zalegalizować u diagnosty.

Jeżeli nie rozważamy dalej takiej opcji typu swap to temat staje się bardzo prosty; chcesz jechać bardziej dynamicznie niż przeciętną 125-tką kup 250-tkę. To miałem w zamyśle bo zapewne będzie to taniej i prościej.

Odnośnik do komentarza
  • 0
2 godziny temu, MarcinMMz napisał:

Sugerujesz, że kolega Subaru gtb320 nie posiada prawa jazdy kat. A skoro porusza się skuterem o pojemności 650?

Nie sugeruję, nie znam człowieka i nie wiem czym jeździ, a w telefonie nie widać. 

Odnośnik do komentarza
  • 0

To ja też nie mam kat.A , skoro zdecydowałem się na kupno 125-ki 😂. Każdy jednoślad ma swoje przeznaczenie ......

Jeden na dalsze trasy , jeden w teren a inny po czteropak do sklepu ...

Odnośnik do komentarza
  • 0

Nie wiemy z góry kim są osoby korzystające ze 125-tek, albo zainteresowane ich zakupem. Mogą to być:

- posiadacze kat A1,

- osoby kat. B i nie mające uprawnień na motocykl,

- osoby z kat.A szukające ekonomicznego środka lokomocji. 

Pierwszym dwóm grupom powiedziałbym: "jeżeli osiągi 125-tki są nie wystarczające wystarczy ruszyć 4 litery, zrobić PJ kat. A i zmienić pojazd". Trzeciej grupie natomiast powiedziałbym "można się bawić w tuning, ale zapewne bardziej opłacalna byłaby zmiana jednośladu na jakiś w większym silnikiem". 

Porządne zestawy tuningowe np. Malossi 218cm3 dają dobre efekty, ale niestety są dosyć kosztowne.

Odnośnik do komentarza
  • 0

nie znam 125 które utrzyma taką stałą prędkość (pomijając stare dwu suwy), mam teraz 250 i to jest dla niej przelotowa wyższa prędkość (licznikowa)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Po połowie roku powinien dojść do podobnych wniosków, ale wielu ludzi ma podobne dylematy, więc jak trafią na tą dyskusję, to być może przeczytają ją z jakimś pożytkiem.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...