Posiadamy autko dla seniora JDM ALBIZIA. Padł w nim silnik i został zastąpiony SERCEM z suzuki Burgman uh125 2010r wtrysk.
Problem jest z gaśnięciem auta. Zbiornik paliwa jest bez wielmożności zamontowania pompki w środku. Dlatego oryginalna pompka została zmodyfikowana i umieszczona przy silniku.
Po napełnieniu pompki oraz wężyków paliwem udaje się uruchomić silnik. Pracuje równo i w przeźroczystym wężyku nie widać powietrza. Pompka daje prawidłowe ciśnienie na wtrysk. Iskra jest prawidłowa. Napięcie w instalacji 14V na pracującej pompce około 12,4 - 12,5 V
Po pewnym czasie silnik spada z obrotów i zaczyna gasnąć. Napięcie na pompce wzrasta wtedy do prawie 14V. Pompka cały czas dostaje napięcie podczas pracy silnika. Pęcherzy powietrza (przed zaworkiem zwrotnym) nie widać w paliwie. W tym momencie pompka robi się bardzo gorąca.
Silnik gaśnie i w pompce ani w wężu między pompką a zaworkiem nie ma paliwa. Z drugiej strony w wężyku od wyjścia pompki do wtrysku jest paliwo ale bez ciśnienia.
Między bakiem na zaworkiem zwrotnym jest filterek w którym też jest paliwo.
Przy ponownej próbie uruchomienia auta silnik nie zapala. Pompka przez chwilę pracuje (około 3 sekundy) na sucho. Nie jest w stanie zaciągnąć paliwa.
Gdzie szukać przyczyny takiej awarii? Czy wskazuje ewidentnie na pompkę czy może coś przed nią jest źle zamontowane. może problem powodować jakiś czujnik albo instalacja?
Dodam że podczas próby zassania paliwa na odcinku do samego zaworka metodą 'na usta' nie potrzeba żadnego wysiłku. Nic nie jest przypchane.
Pytanie
karamba26
Cześć.
Posiadamy autko dla seniora JDM ALBIZIA. Padł w nim silnik i został zastąpiony SERCEM z suzuki Burgman uh125 2010r wtrysk.
Problem jest z gaśnięciem auta. Zbiornik paliwa jest bez wielmożności zamontowania pompki w środku. Dlatego oryginalna pompka została zmodyfikowana i umieszczona przy silniku.
[url=https://obrazki.elektroda.pl/7336998600_1647524386.jpg][img]https://obrazki.elektroda.pl/7336998600_1647524386_thumb.jpg[/img][/url]
[url=https://obrazki.elektroda.pl/5168020600_1647524410.jpg][img]https://obrazki.elektroda.pl/5168020600_1647524410_thumb.jpg[/img][/url]
[url=https://obrazki.elektroda.pl/8590435400_1647524424.jpg][img]https://obrazki.elektroda.pl/8590435400_1647524424_thumb.jpg[/img][/url]
Po napełnieniu pompki oraz wężyków paliwem udaje się uruchomić silnik. Pracuje równo i w przeźroczystym wężyku nie widać powietrza. Pompka daje prawidłowe ciśnienie na wtrysk. Iskra jest prawidłowa. Napięcie w instalacji 14V na pracującej pompce około 12,4 - 12,5 V
Po pewnym czasie silnik spada z obrotów i zaczyna gasnąć. Napięcie na pompce wzrasta wtedy do prawie 14V. Pompka cały czas dostaje napięcie podczas pracy silnika. Pęcherzy powietrza (przed zaworkiem zwrotnym) nie widać w paliwie. W tym momencie pompka robi się bardzo gorąca.
Silnik gaśnie i w pompce ani w wężu między pompką a zaworkiem nie ma paliwa. Z drugiej strony w wężyku od wyjścia pompki do wtrysku jest paliwo ale bez ciśnienia.
Między bakiem na zaworkiem zwrotnym jest filterek w którym też jest paliwo.
Przy ponownej próbie uruchomienia auta silnik nie zapala. Pompka przez chwilę pracuje (około 3 sekundy) na sucho. Nie jest w stanie zaciągnąć paliwa.
Gdzie szukać przyczyny takiej awarii? Czy wskazuje ewidentnie na pompkę czy może coś przed nią jest źle zamontowane. może problem powodować jakiś czujnik albo instalacja?
Dodam że podczas próby zassania paliwa na odcinku do samego zaworka metodą 'na usta' nie potrzeba żadnego wysiłku. Nic nie jest przypchane.
17 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się