Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Silnik Burgman uh125 - gaśnie


karamba26

Pytanie

Cześć.

Posiadamy autko dla seniora JDM ALBIZIA. Padł w nim silnik i został zastąpiony  SERCEM z suzuki Burgman uh125 2010r wtrysk.

Problem jest z gaśnięciem auta. Zbiornik paliwa jest bez wielmożności zamontowania pompki w środku. Dlatego oryginalna pompka została zmodyfikowana i umieszczona przy silniku.

 [url=https://obrazki.elektroda.pl/7336998600_1647524386.jpg][img]https://obrazki.elektroda.pl/7336998600_1647524386_thumb.jpg[/img][/url]
 [url=https://obrazki.elektroda.pl/5168020600_1647524410.jpg][img]https://obrazki.elektroda.pl/5168020600_1647524410_thumb.jpg[/img][/url]
 [url=https://obrazki.elektroda.pl/8590435400_1647524424.jpg][img]https://obrazki.elektroda.pl/8590435400_1647524424_thumb.jpg[/img][/url]

Po napełnieniu pompki oraz wężyków paliwem udaje się uruchomić silnik. Pracuje równo i w przeźroczystym wężyku nie widać powietrza. Pompka daje prawidłowe ciśnienie na wtrysk. Iskra jest prawidłowa. Napięcie w instalacji 14V na pracującej pompce około 12,4 - 12,5 V

Po pewnym czasie silnik spada z obrotów i zaczyna gasnąć.  Napięcie na pompce wzrasta wtedy do prawie 14V. Pompka cały czas dostaje napięcie podczas pracy silnika. Pęcherzy powietrza (przed  zaworkiem zwrotnym) nie widać w paliwie. W tym momencie pompka robi się bardzo gorąca.
Silnik gaśnie i w pompce ani w wężu między pompką a zaworkiem nie ma paliwa.  Z drugiej strony w wężyku od wyjścia pompki do wtrysku jest paliwo ale bez ciśnienia.
Między bakiem na zaworkiem zwrotnym jest filterek w którym też jest paliwo.

Przy ponownej próbie uruchomienia auta silnik nie zapala. Pompka przez chwilę pracuje (około 3 sekundy) na sucho. Nie jest w stanie zaciągnąć paliwa.

Gdzie szukać przyczyny takiej awarii? Czy wskazuje ewidentnie na pompkę czy może coś przed nią jest źle zamontowane. może problem powodować jakiś czujnik albo instalacja?

Dodam że podczas próby zassania paliwa na odcinku do samego zaworka metodą 'na usta' nie potrzeba żadnego wysiłku. Nic nie jest przypchane.

Odnośnik do komentarza

17 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Być może problemem jest filtr paliwa, oryginalnie nie występuje coś takiego, w skuterze jedyny filtr jaki jest to w baku, a miedzy pompą a wtryskiem jest tylko wężyk.

Pompa daje prawidłowe ciśnienie tzn. jakie ?

 

P.S Proszę poprawić zdjęcia, bo nic nie widać.

30 minut temu, karamba26 napisał:

Pracuje równo i w przeźroczystym wężyku nie widać powietrza

Czy między pompą a wtryskiem jest przeźroczysty wężyk ???

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jeżeli zamontowano oryginalną pompę paliwa, która prawdopodobnie powinna być w zbiorniku, na zewnątrz, to pompa nie ma chłodzenia bo jest chłodzona paliwem w zbiorniku i jest duża szansa,  że się zatrze i spali, przy odrobinie szczęścia doprowadzając do niewielkiego pożaru. Pompki zewnętrzne mają trochę inną konstrukcję. trzeba włożyć pompkę do zbiornika z paliwem i po temacie. Albo zdobyć pompkę zewnętrzną

 

ps. a tak poza konkursem, to Dzień dobry, witam, czy jakoś tam

Odnośnik do komentarza
  • 0

Co mogę tylko dowiedzieć do postu powyżej; pierwsza pompka z brzegu która posiadać będzie odpowiednie ciśnienie robocze oraz wydajność

https://allegro.pl/oferta/pompa-paliwa-mercedes-w111-w114-mam00085-11600747118

Wywal filterek i podłącz wszystko porządnymi przewodami paliwowymi które dedykowane są do układów ciśnieniowych. 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Dołączam zdjęcia. Pompka wytwarza prawie 3bar. Darek400 (Dzień Dobry Drogi Forumowiczu 🙂 ) - zgadza się jest to oryginalna pompka od Suzuki która powinna być w baku. Została przystosowana/przerobiona tak aby była na zewnątrz. Czy samo przepływające paliwo przez nią podczas pracy nie chłodzi jej? Czy jednak musi być koniecznie w baku aby paliwo chłodziła ją od zewnątrz.

Krzychu32 - miedzy wyjściem pompki a wtryskiem jest założony gumowy czarny przewód (nieprzeźroczysty). Filterek paliwa jest nowy. Zbiornik paliwa został stary od autka JDM Albizia. Może warto zarzeć do niego i sprawdzić co w nim 'piszczy'

 

 

pompka1.thumb.jpg.1fd30a5a425ab77619ba48a6583e1693.jpgsilnik1a.thumb.jpg.5d8743f36df63f53e66e5e55930f3bb6.jpgsilnik2a.thumb.jpg.5ae9d9842bebda88e86230c461321697.jpgIMG_20220313_152151.thumb.jpg.ecb5ed0034dd3b88302223742df91cd0.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0

Hejka.

Pompy do układów wtryskowych pracują wyłącznie zanurzone w paliwie w celu odprowadzenia ciepła i zapewnienia środka smarnego (przepływające paliwo nie jest w stanie odprowadzić ciepełka). Zwykłe przepływowe pompy nie wytwarzają tak dużej ilości ciepła więc nie muszą być zanurzone .Pompy do wtrysków to z reguły pompy wirowe, natomiast do gaźników, przeponowe.

Odnośnik do komentarza
  • 0

cris76 - jak myślisz - czy ta pompa Magneti Marelli 313011300085 którą zaproponował MarcinMMz sprawdzi się u mnie?

Ciśnienie robocze ma 3bar więc powinna zadziałać przy wtrysku.

Odnośnik do komentarza
  • 0
20 minut temu, karamba26 napisał:

cris76 - jak myślisz - czy ta pompa Magneti Marelli 313011300085 którą zaproponował MarcinMMz sprawdzi się u mnie?

Ciśnienie robocze ma 3bar więc powinna zadziałać przy wtrysku.

Koszt zakupu nie duży ale to też jest pompa wirowa do zanurzenia w zbiorniku.

Czy nie ma szans na zapakowanie pompy którą masz do zbiornika?

Pewnie wykonany jest z tworzywa. Wycinasz otwór, kupujesz pompę z flanszą np od piaggio 250 np. Mp3 i po temacie.

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • 0
5 minut temu, karamba26 napisał:

Trudność w instalacji może polegać na tym ze ta pompa mocowana jest do zbiornika za pomocą nakrętki. W zbiorniku wystaje wypust z gwintem. Na Alledrogo jest kpl. zbiornik z pompą od MP3 250 za 99zł.. nie łatwiej podmienić zbiornik paliwa?

Odnośnik do komentarza
  • 0

cris76

już się nad tym tez zastanawiałem ale chyba się nie uda. Zbiorniki wyglądają inaczej i może być duży problem z jego instalacją. w aucie z tyłu nie ma siedzeń i stary zbiornik jest zamontowany od spodu.

Musiałbym wyciąć dziurę w podłodze tylko że wypust i góra pompy paliwa byłaby wtedy wewnątrz auta bo oryginalny zbiornik przylega do podłogi od spodu.

Odnośnik do komentarza
  • 0
41 minut temu, karamba26 napisał:

cris76

już się nad tym tez zastanawiałem ale chyba się nie uda. Zbiorniki wyglądają inaczej i może być duży problem z jego instalacją. w aucie z tyłu nie ma siedzeń i stary zbiornik jest zamontowany od spodu.

Musiałbym wyciąć dziurę w podłodze tylko że wypust i góra pompy paliwa byłaby wtedy wewnątrz auta bo oryginalny zbiornik przylega do podłogi od spodu.

Obejrzyj na alledrogo pompe od Kymco Xciting 250 . posiada kołnierz i otworki na sruby, może taka opcja. Posiadam taką w swoich zbiorach.

Odnośnik do komentarza
  • 0
Pompka sprawdzona i działa poprawnie. Jak zanurzyłem ja w butelce z benzyną to pompuje paliwo i wytwarza 3bar ciśnienia.
Zbiornik, smok i filterek nie zapchane. Z wężyka leci swobodnie paliwo jak leży na ziemi (nawet jak jest założony zaworek zwrotny).

Jednak po złożeniu tak jak na zdjęciu
Suzuki Burgman UH125 - Gaśnie po kilku minutach pracy.
jest problem z zasileniem pompki w paliwo. Jest ona zamontowana wysoko i po wypaleniu paliwa pracuje na sucho. Mechaniczna podciśnieniowa pompka chyba nie nadąża z dostarczaniem paliwa do tej elektrycznej.
Może pomiędzy bakiem a pompą elektryczną zastosuję małą pompkę niskociśnieniową która będzie dostarczała paliwo do wyżej umieszczonej.
 
Znalazłem tez kilka pompek zewnętrznych o ciśnieniu roboczym 3bar tylko nie wiem czy  poradzą sobie w autku.
Odnośnik do komentarza
  • 0

Cześć.

Wymontowałem zbiornik paliwa. i jest w nim otwór. Po odkręceniu nakrętki jest dostęp do środka. Wyjąłem wkład i jest bez pompki. Mam tam sam czujnik poziomu paliwa.

 5cm średnica metalowej  obudowy, 17,5cm długość wkładu który jest w zbiorniku, 8cm otwór w zbiorniku, 20,5cm długość całkowita smoka (wraz z przyłączami). 6cm średnica nakrętki.

 

Może uda się coś dopasować z motoru tak aby pompka (do silnika z wtryskiem) była w komplecie.

obraz.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0

Zakupiłem pompę zewnętrzna Magneti Marelli MAM00085

 Nr producenta: 3 13011300085

Ale nie rozwiązało to mojego problemu. Pompa jak nabije maks ciśnienie (9bar) zaczyna pobierać duży prąd 9amper i zanika na niej napięcie że sterownika.

Nawet po spadku ciśnienia nie uruchamia się ponownie. Trzeba zdjąć z niej napięcie aby po ponownym podłączeniu mogła przez chwilę popracować.

W tym silniku nie ma regulatora ciśnienia oraz powrotu paliwa. Może jest coś takiego zewnętrznego aby  zastosować u mnie na wężyku . Tak aby ustawić 3 bar na regulatorze i to paliwo o tym ciśnieniu idzie w stronę wtrysku a nadmiar jest odprowadzany do baku.

 

Odnośnik do komentarza
  • 0
W dniu 19.03.2022 o 20:44, karamba26 napisał:

Cześć.

Wymontowałem zbiornik paliwa. i jest w nim otwór. Po odkręceniu nakrętki jest dostęp do środka. Wyjąłem wkład i jest bez pompki. Mam tam sam czujnik poziomu paliwa.

 5cm średnica metalowej  obudowy, 17,5cm długość wkładu który jest w zbiorniku, 8cm otwór w zbiorniku, 20,5cm długość całkowita smoka (wraz z przyłączami). 6cm średnica nakrętki.

 

Może uda się coś dopasować z motoru tak aby pompka (do silnika z wtryskiem) była w komplecie.

obraz.jpg

Gratulacje nieudanego zakupu.

W tym czujniku wyraźnie widać króćce przewodów paliwowych, zasilania i powrotu więc w środku musi być pompa paliwowa. Otwórz to ustrojstwo, zapakuj pompkę do środka z Twojego pierwszego   rozwiązania i po temacie.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Otworzyłem i w środku jest tylko pływak 

Brak koszyka do montażu pompki 

 

Paliwo jest zasysane rurka na której jest owinięty drucik oporowy po której przesuwa się styropianowa cześć pływaka.

Odnośnik do komentarza
  • 0
13 godzin temu, karamba26 napisał:

Otworzyłem i w środku jest tylko pływak 

Brak koszyka do montażu pompki 

 

Paliwo jest zasysane rurka na której jest owinięty drucik oporowy po której przesuwa się styropianowa cześć pływaka.

Wspominałem wcześniej  o pompie od xcitinga, to jest dwa w jednym, czujnik i pompa. Podobnie jest w Piaggio Mp3, pompa z pływakiem mocowana jest za pomocą nakrętki do zbiornika. Rozwiązań jest full. Na alledrogo kupujesz i w razie czego oddajesz bez zbędnych pytań.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...