Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Skuter 125cm na dużych kolach


kosior899

Pytanie

Witam, na jesień chcialbym kupić swój pierwszy skuter  aczkolwiek już od około 10 lat jestem aktywnym motocyklista i przejezdzilem już trochę kilometrów na różnych sprzetach. Skuter będzie mi służył tylko,  do jazdy wokół komina i musi być 125 bo też będą jezdzic czasami nim bliskie mi osoby które nie posiadają kat A. Najbardziej mi zależy żeby skuter posiadał duże koła i abs. Do wydania mam 6.5tys max 7 tyś. Na serwis pozakupowy oczywiście oddzielny budżet mam, tak samo ciuchy mam wszystko. Najbardziej wpadła mi w oko honda sh 125i ponieważ posiadając kiedyś motocykle tej marki daze ja dużym szacunkiem za bezawaryjnosc. Interesuje mnie dokładnie tą wersją sh 125i

https://www.olx.pl/d/oferta/honda-sh-125-abs-kufer-start-stop-krakow-2016-kat-b-CID5-IDJYWyT.html

Jak wygląda eksploatacja, spalanie w tym modelu? I drugie pytanie czy inne skutery na dużych kolach typu piaggio liberty, beverly, peugeot tweet, kymco people itp są godne zainteresowania czy oddstaja jakościowo od tej hondy?

Odnośnik do komentarza

25 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Beverly a Liberty to dwa różne rozmiary
Beverly to duży skuter o fajnych parametrach i prowadzeniu się
Liberty raczej dla mniejszych ludzi
:)
Jakościowo bez uwag
A Honda SH to też z tego co mi jest wiadomo made in Italy
:)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator

Zgadza się. Xenter to mocno niedoceniony skuter. Z super zawieszeniem, mono-amorkiem na tyle. Zjeździłem wersją 150 Sycylię z plecaczkiem. Polecam

9c1e49cf2a88ae0fdb54b0a85c50393d.jpg

f35db53094ce51eafec6c2683184abe5.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0
Godzinę temu, MariuszBurgi napisał:

Zgadza się. Xenter to mocno niedoceniony skuter. Z super zawieszeniem, mono-amorkiem na tyle. Zjeździłem wersją 150 Sycylię z plecaczkiem. Polecam emoji108.png

Twoje zdanie Mariuszu potwierdzał jeden z naszych forumowych kolegów, który posiadał zarówno SH, jak i Xentera. Tego drugiego w porównaniu do SH chwalił szczególnie pod kątem lepszego prowadzenia i komfortu. Dla rozjaśnienia koledze, który szuka skutera napiszmy, że oczywiście Xenter występuje też w wersji 125cm3, która poza drobną różnicą w pojemności silnika, mocy i momencie napędowym jest identyczna ze 150-tką, którą jeździł Mariusz.

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Wiem, wiem, tak samo honda sh też występuje w wersji 150 cm. Mi by to nie przeszkadzało bo posiadam kat. A ale czasami chcieliby sie przejechac moi bracia i dziewczyna, którzy nie posiadają uprawnień. Z tego co widzę to xenter stanowi realną konkurencję dla hondy sh, ciekawy jestem czy ktoś miał doświadczenia z odpowiednikami od piaggio i peugeota?

Odnośnik do komentarza
  • 0

Zapomnieliśmy o
Kymco People GT
Super duży skuter, tylko nie wiem czy dostępny jest z 125


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
  • 0

A ja z innej beczki. Ponieważ moja żona dosiada Piaggio MP3, zdecydowanie polecam ten sprzęt szczególnie kobietom. Moja pani posiada prawko na samochód ale dosiada squta 300ccm na co zezwala prawo. Wczesniejsza przygoda ze 125-ką poszła w niepamięć . Dodam że żona jest drobniutką kobietką która śmiało daje radę na tym sprzęcie.

IMG_20201025_135733.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0

Mp3 odpada ze względu na dwie kwestie. Pierwsza to cena  budżet wynosi 6,5 do 7 tyś. A druga kwesta to spalanie zależy mi na spalaniu 2.5 do 3 l

Odnośnik do komentarza
  • 0

Drugi sezon po zakupie w ciemno Dinkstreet 125,czyli Kymco Downtown. Mechanik mial co robić, ale części w dobrych cenach, dostępne. Spalanie od 2,6 na trasie turystycznej, czyli około 80km/h.Dojazdy do pracy, obwodnica 3city,manetka do końca spalanie 3,0l. Duży skuter, mógłby być szybszy o te 20km. Ważę 95kg i te 100km/h to raczej max. Pod górę na w/w drodze słabnie do 80km/h. Chyba, że mój taki słaby?? 

Odnośnik do komentarza
  • 0

O hondzie pcx myślałem. Podoba mi się z wyglądu oraz ma dobry stosunek że tak powiem ceny do rocznika. U mnie we wiosce ma starszy pan pcxa i z tego co zauważyłem jest bardzo cichy. Domyślam się że to ten sam silnik co w sh 125i. Jedynie co mi nie pasuje to te małe czy tam średnie koła, aczkolwiek trzeba będzie się przejechać jednym i drugim i wtedy zdecydować. Te większe skutery raczej odpadaja, chciałbym kupić coś takiego zwinniejszego, będę jeździł jedynie w koło komina, po drugie 125 ledwo jedzie i gdzieś dalej po prostu jest dla mnie za wolno, wiem bo  miałem kiedyś motocykl 125cm. 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Powinieneś się przymierzyć. PCX ma swoje zalety, a 14 calowe kółka, to i tak znacznie lepiej niż 10-tki, czy 12-tki. Jeżeli interesuje Cię wyłącznie jazda wokół komina, to pomyśl może jeszcze o skuterowych 110-tkach. Są tanie, bardzo lekkie i zwinne, nie zajmują dużo miejsca w garażu i są bardzo oszczędne pod kątem zużycia paliwa. Jeździłem 3-ma: Suzuki Address, Honda Lead i Honda Vision. Sprawdzają się super, jako dodatek do większego jednośladu. 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Honda lead odpada że względu na wiek. Honda Vision i Suzuki Address, spełniają wymagania co do rocznika, ceny też mają świetne, tylko że to typowe szczury na miasto, A ja mieszkam na wsi:) te skuterki ważą po około 100kg to już praktycznie waga typowych piedziesiatek. Są zwinniejsze od pcx, sh 125, łatwiej je przepchac itp. Ale też mniej stabilne i będą dosłownie walić się w zakręty, pcx czy sh są 30kg cięższe, szersze koła itp. I będą lepiej się prowadzić. Ale zobaczymy jak będzie coś blisko to ogladne i wtedy zdecyduje.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Z tym waleniem się w zakręty nie przesadzajmy - nie jest źle. A co do Lead-a, to nie chodzi o tego z lat 80-tych, tylko NHX 110. Z tym, że ma on kółka z przodu 12 cali, a z tyłu 10 i dzięki temu bardzo duży schowek. Kółka niby małe, chociaż jak się jeździło Helixem, to miał on dokładnie taki rozmiar kół i sobie doskonale radził. Vespa też ma 12-tki i dzięki zawieszeniom jeździ, jak po szynach. Musisz się poprzymierzać i przede wszystkim przejechać. Najważniejszy jest stan kupowanego skutera, a nie model.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Interesują mnie roczniki około 15r albo i młodsze, z tego co widziałem to najmłodszy lead na olx jest 2010. Najbardziej podoba mi się sh 125i ale wiadomo najważniejszy jest stan, sto razy lepiej ładny vision niz zajechany sh 125. A po drugie trzeba się przejechać, czesto się zdarzało  że motocykl, który mi mega mi się podobał, po przejazdzce czar prysl:) I vice versa. Tak samo jest ze skuterami. 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Dokładnie. Zajechany sprzęt potrafi zepsuć całą zabawę. Jeżeli szukasz od 2015 w górę, to rzeczywiście Lead odpada. Za swoje pieniądze kupiłbyś prawie nowego Visiona, ale to z oczywistych względów sprzęt, który SH125 nie dorasta do pięt.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Nowy vision odpada bo kosztuje 10 tyś A budżet wynosi 6.5 max 7 tyś. Chce kupić też jeszcze trialowke. Do tego mam dwa kosztochlonne motocykle, więc z budżetem nie naszaleje. Myślałem nawet o małym enduraku 125 typu yamaha wr 125 ale musi  mieć to jakieś ekonomiczne uzasadnienie, a ceny są chore tego typu motorow. Tak samo np varadero 125, cena jest całkowicie bezsensowna np z 2003 roku kosztuje czasami kolo 10tys złotych, a nowe malagutti dune 125 bodajże 14. Nie Chce mi się tego komentować nawet kto jest skłonny tyle za to zaplacic. Tak samo honda shadow czasami po 20 tyś. podchodzi. Przed wprowadzeniem ustawy te same motocykle były 3 razy tańsze.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Były tańsze bo jak ktoś miał prawko A to nie kupował 125
A z punktu widzenia producenta to czasem silnik 125 i 250 mają tylko inne cylindry i tłok
Reszta ta sama a więc koszty produkcji te same
Tak jest np z Vespa GTS


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator

Na dużych kołach masz np jeszcze Piaggio Liberty. Ja sobie ten skuter zostawiłem bo jest świetny do miasta i lekki. Dodatkowo ma właśnie duże koła. Pali 2litry z haczykiem więc raczej ilości śladowe 😂. Mocno polecam . Ceny są dobre a sprzęt jest sprawdzony i produkowany od lat. Ceny części i serwisów śmieszne.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Również polecam Liberty. Do miasta jak dla mnie sprzęt bez wad. No może kufer pod kanapą mógłby być większy, bo nie mieści kasku integralnego. Mam jeszcze motocykl, ale jak mam jechać do miasta to biorę Piaggio 🙂

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Dla mnie Liberty za mały
Mam 180 cm i 90 kg
Vespa GTS duuużo więcej miejsca
A zawieszenie lepiej wybiera nierówności niż Liberty


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator

Zawias w GTS wygodniejszy od Liberciaka. To na 100% ale koła mniejsze.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...