Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Czas wyboru, czyli o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami WielkiejNocy, czyli Forza 350 czy.... Vespa?


leszek_krakow

Rekomendowane odpowiedzi

Trzeba znowu po paru latach coś wybrać. Korki zrobiły się już nie do ogarnięcia, więc czas na 2oo. 2oo ma służyć w 90% do dojazdów do pracy i jazdy po mieście (w sumie jakieś 50 km dziennie) i max 10% trasa jak wpadnie mi do głowy jakiś głupi pomysł 😉

W zasadzie po wszelkich za i przeciw, analizie "zad i walet" wybór pozostał pomiędzy Forza 350 a Vespa300 (z kufrem), chociaż wiem, że to maszyny z dwóch różnych biegunów.

Jakby ktoś miał chęć podzielenia się swoimi doświadczeniami... być może też mieliście podobne dylematy 😉

Odnośnik do komentarza

W kategorii dylematów bym tego może nie rozważał, ale miałem X-maxa 300, czyli coś podobnego do Forzy i mam Vespę 300. Co Cię trapi, co Cię zastanawia, bo do tego, co napisałeś oba się nadają.

Odnośnik do komentarza

No właśnie wiem, ze oba się nadają. Liczę że ktoś sypnie jakimiś wadami jednego albo drugiego 😉 

Bo jak nie ... to trzeba będzie wybierać to co ładniejsze, a tu prym wiedzie Vespa 🙂

Odnośnik do komentarza
16 minut temu, leszek_krakow napisał:

Bo jak nie ... to trzeba będzie wybierać to co ładniejsze, a tu prym wiedzie Vespa 🙂

No właśnie 😉.

Może po prostu napiszę, że męczy mnie nowoczesna motoryzacja i ostatnio stawiam na pojazdy proste i w miarę klasyczne.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Inne bajki, inne założenia, inna jakość, inne światy.

O Forzie 350 napiszę pewnie w przyszłym roku, bo skutera jeszcze nie ma rynku UE. Już teraz można zaryzykować tezę, że będzie to z pewnością poprawiona, bardziej efektywna 300'tka jaką znamy. O tym co wiadomo do tej pory pisałem m.in w tym materiale -> Forza 125 czy 300, oto jest pytanie.

Vespa GT/GTS... jakie ma wady/zalety... poczekaj na obiektywne oceny np. @Worlan, @Wrzonio

Odnośnik do komentarza
28 minut temu, MariuszBurgi napisał:

Vespa GT/GTS... jakie ma wady/zalety... poczekaj na obiektywne oceny np. @Worlan, @Wrzonio

A to ja nie mogę?

Oczywiście z użytkowego punktu widzenia, pod kątem niezawodności, prostoty i kosztów ewentualnych napraw nadwozia, zabezpieczenia antykorozyjnego, dostępności części -> tylko Honda i Yamaha. W każdym z tych punktów Vespa jest daleko za w/w.

Kupić Vespę, to trochę, jak kupić FIATA Barchettę 😉 - staje się klasykiem w momencie wyjazdu z salonu. Ne tylko w pozytywnym tego słowa znaczeniu, ale również w negatywnym.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
24 minuty temu, Geni napisał:

A to ja nie mogę?

Nie chciałem naciskać 😉

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Vespa to klasyka sama w sobie. 300GTSie to szatan sam w sobie, osiągi super ale te malutkie kółka nie robią dobrej roboty. Poza tym pod względem zasobności oryginalnego kufra i miejsca pod siedzeniem (zmieści się tylko mały jet) to Vespa ma to miejsce raczej symboliczne. Ale co by nie powiedzieć to jest piękna.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Geni napisał:

...Oczywiście z użytkowego punktu widzenia, pod kątem niezawodności, prostoty i kosztów ewentualnych napraw nadwozia, zabezpieczenia antykorozyjnego, dostępności części -> tylko Honda i Yamaha. W każdym z tych punktów Vespa jest daleko za w/w.

Kupić Vespę, to trochę, jak kupić FIATA Barchettę 😉 - staje się klasykiem w momencie wyjazdu z salonu. Ne tylko w pozytywnym tego słowa znaczeniu, ale również w negatywnym.

Kurde aż tak? niezawodność, prostota i koszty napraw, dostępność części - faktycznie Vespa aż tak w tyle? Nie grzebałem fizycznie ani w jednym ani w drugim, ale po przerzuceniu iluśtam stron o Vespie miałem wrażenie że nie ma nic bardziej prostego. Dostępność części też widziałem że jest aż do ostaniej śrubki.

Odnośnik do komentarza

Jeśli 90% miasta, a jedynie 10% trasy to Vespa będzie idealnym wyborem
- pozycja, zwrotność (mimo sporej wagi) ale osiągi ma szatańskie, na pierwszych nastu metrach trochę odchodzi od mojej SWT którą jeżdzę, a on nie jest przecież zawalidrogą.

Gdyby proporcje 70/30 to także wybrałbym Vespa, po prostu komfort użytkowania w mieście jest wyższy. 

Trasy również można odbywać, ale przy wyższych osobach nie ma co zrobić z nogami.

Czy części do Vespy są drogie i ciężko dostępne?
To co chciałem to kupiłem, jak nie w alternatywnych sklepach to w DE gdzie są dwa wielkie sklepy z wysyłką do PL za jedyne 5 jurków.
 

Odnośnik do komentarza

Mam od kilku lat Vespę
Wcześniej motocykle 125-1600 i skutery od 125-500 ccm
Nie zmienię już na inny poza Vespą
:)
Ja jeżdżę 80 procent po mieście
Idealnie zwrotna szybka ze świateł wygodna
Nieprawda że małe koła są słabe , w porównaniu do np Xcitinga Vespa to mercedes komfortu
Po prostu ma przednie zawieszenie fantastyczne a i tył po ustawieniu pod indywidualnego użytkownika jest super
Na trasy też wyskakuję i 200 km z pasażerem jest ok ale prędkości przelotowe to 90-110 a do wyprzedzania do 130 daje radę ale przy tej prędkości nie ma komfortu
Bagaż : na podeście między nogami można przewieźć dosłownie wszystko ja wiozłem nawet drzewko z agrocentrum
Siatki i torby na haczyku na podeście można wieszać w ogromnych ilościach
Pod siodłem jest niezbyt dużo miejsca ale jeden jet wchodzi ale ... po obu stronach są haczyki na kaski i tam po ich powieszeniu są blokowane przez siodło, rozwiązanie z lat 50 spotykane także w innych
Części : bez problemu do każdego modelu Vespy od początku produkcji kupi się wszystko w stosunkowo niskich cenach w porównaniu do Korei czy Tajwanu oraz np Hondy która wali cenami po oczach
Są importerzy niezależni bo oficjalny w pl jest do ...
Akcesoria : tutaj nikt nie dorówna jest wszystko od ubrań butów wisiorków toreb dodatków do maszyny
Po prostu kult
Moja GTS300 nie popsuła się i nie zawiodła przez 8 lat i prawie 30 tys km ale dbam o nią, olej i reszta według książki i oczywiście kupiłem nową a nie taką co Niemiec płakał jak sprzedawał ... ze szczęścia ;)
Za 2-3 lata kupię taką samą
:)
Problem jest z tylnią oponą, wymieniam co 2 lata bo zawsze ostro ruszam ze świateł i ... ząbkuje się
Ale jestem zawsze pierwszy
:)
I mam 180 cm i 98 kg nogi swoboda bo pozycja jest bardzo wygodna i wyluzowana
I cena, mały spadek wartości po latach
A najważniejsze - to jest metalowa samonośna konstrukcja co daje stabilność i komfort
Jak co zapraszam na priv chętnie pomogę


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
I

Odnośnik do komentarza

Wszystko fajnie tylko jak porównać Vespę z Forzą 350 skoro jej jeszcze nikt na oczy nie widział ani nawet nie pomacał.  Oczywiście można sobie powiesić dwa plakaty i gapić się na nie, albo w exelu zrobić tabelkę z danymi. Co tu i jak porównywać ?

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Miałem Forzę 125 i mam Vespę 125.Dwa różne skutery i nie da się ich porównać pod żadnym względem (tylko pojemność silnika).Dla mnie Vespa na miasto jest idealna, ale jak mam nią na działkę bryknąć 40 km. to już kiepsko.

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Jeździłem trochę Vespą GTV250 i miło ją wspominam. Plusy to wygląd, nietuzinkowość, łatwość manewrowania co w gąszczu miejskim jest ważne. Przyśpieszenie bardzo dobre, nie spowalnia innych użytkowników. Małe kółka dają o sobie znać na nierównościach ale można się przyzwyczaić. Minusy to dzielona aczkolwiek piękna kanapa na której nie można przesunąć tyłka do tyłu. Przy dłuższej jeździe odczuwał to mój kręgosłup. Ale to GTV, a ja stary pryk jestem. Coś za coś 😉. Mały schowek pod kanapą tak jak już wspomniał @Wrzonio. Plecaczek też narzekał na mało miejsca, gdy mamy zamontowany bagażnik lub kufer. Podsumowując Vespa jest stworzona do miejskiej dżungli, na trasę trochę słabo, ale to moje odczucia. 

 

34B3245F-630C-4D5C-98CE-DD4F954A82F2.jpeg

Odnośnik do komentarza

Może mnie źle zrozumieliście. Są pewne sprawy, które są dla mnie oczywiste. Wzór niezawodności wśród skuterów to generalnie Honda. Takie maszyny, jak Helix, Foresight, Lead, Elite udowodniły przez lata, że osiągnięcie przebiegu ponad 100tys. km bez generalnego remontu jest jak najbardziej możliwe i to nawet w przypadku silników o małej pojemności: 80-110cm3. Do tego niezaprzeczalną zaletą dwóch japońskich producentów jest dostępność części i czas ich dostawy w sieci dealerskiej, bo te firmy mają spore magazyny z zapasem różnego rodzaju gratów, o możliwości ściagnięcia części od niezależnych dostawców nawet nie wspominając. 

Vespa jest Super, zresztą moja się tak nazywa i też da się ją bezproblemowo eksploatować. Za to na pewno - blacharka to jest pewne wyzwanie w porówaniu do typowych japończyków i dwa no różnie podobno z elektryką bywa. Testowa zielona, którą objeżdżali testerzy w PL miała np. bezobjawowy ABS. Ja swoją kupiłem po X-maxie i absolutnie nie żałuję. Każdy nawinięty km to prawdziwa przyjemność.

A wracając do tego, co Tomek napisał - za 2-3 lata nie kupi się takiej samej. Nowe Vespy mają coraz więcej elektroniki, Euro5 itp. czyli coraz mniej Vespy w Vespie. Piękne malowane na szaro wersje Super Tech mają nawet jakieś obrzydliwe zegary TFT z nawigacją itp. szitem. Chciałem taką brać, ale nie mogłem na ten ekran patrzeć.

Odnośnik do komentarza

Dzięki wszystkim za info. Nie przypuszczałem że tak tu dużo miłośników "blaszanych" Vesp 🙂

Dostałem chyba więcej informacji niż się spodziewałem. Już wiem, że Forza jest super, ale Vespa - zaje..sta 🙂 A mały bagażnik pod kanapą "zepsuję" dedykowanym kufrem.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, leszek_krakow napisał:

 A mały bagażnik pod kanapą "zepsuję" dedykowanym kufrem.

Tylko przy dociążeniu tyłu, Vespa wpada w shimmi 😞 da się żyć, wszak trzeba trzymać oburącz kierownicę, a nie jeździć "bez trzymanki". Wysoka szyba też nie pomaga.

Można to zniwelować odpowiednią oponą - z moich obserwacji (miałem 3 różne komplety) Michelin City Grip GT na przodzie (tak się chyba nazywała) praktycznie niwelowała tę bolączkę.

Ogólnie będzie Pan zadowolony.


 

Odnośnik do komentarza

Kufer oryginalny można kupić z jednym z dedykowanych bagażników który ma możliwość szybkiego wypinania i wpinania kufra
W środku jest śruba z motylkiem i ręką się ją wkręca a kufer na sanki do wsuwania na bagażnik
Polecam gdy nie zawsze chcesz psuć linię kufrem
:)
A shimmy z kufrem przy odpowiednim dobraniu ustaw amorów da się zniwelować prawie do minimum
U mnie jest małe
Oczywiście przy ciężarkach większych dostarczanych razem z kufrem w komplecie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Zobacz sobie ceny na easyparts.nl - ja tam głównie akcesoria do skuterów kupuję. Jest taniej i w 2 dni dostawa.
Kufer do Piaggio dla ElDiablo był tańszy niż w pl o ponad 800 pln ze stelażem i dostępny natychmiast - u nas min 3 tyg.

Odnośnik do komentarza

Jak już będziesz miał Vespe pisz na Prv do mnie podam Ci kontakty w pl na części i akcesoria
Ceny takie same jak w it czy de, au a bez kosztów przesyłki


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
W dniu 31.10.2020 o 22:14, tomekmajesty napisał:

Jak już będziesz miał Vespe pisz na Prv do mnie podam Ci kontakty w pl na części i akcesoria

Piękne dzięki. Na bank się odezwę. Na razie cały czas jeszcze szukam

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...