Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Pytanie nie łatwe, duży i możliwie mocny 125


Michał_

Pytanie

Szukam jak największego 125 - no priorytet to chyba długość (dla wygody swojej i pasażera) tylko żeby nie był całkowitym mułem. Tak żeby ze sporym obciążeniem do tych chociaż 80-90 km/h dochodził w miarę szybko. A jakby max był sporo większy to i lepiej. W co tu celować panowie i panewki ?

Interesują mnie sprzęty raczej świeże, max kilka lat czyli w zasadzie generacje obecnie produkowane. (Tak, wiem mogą być porady "zrób kat A i kup 650tkę" ale to może póżniej. Na razie do lokalnego zwiedzania okolicy chyba nie trzeba. A - i doświadczenie już mam więc ogarniam...)

Odnośnik do komentarza

24 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Z największych 125 to standardowo Yamaha X-max, Honda Forza i Suzuki Burgman, wszystkie są bardzo dobre ale osobiście to bym brał albo Forze albo X-max. Ze stajni Kymco jest np. X-Town i New Downtown ale jak z jakością to się nie wypowiem, nie słyszałem żeby ludzie narzekali na jakość czy jakie kolwiek inne problemy a cenowo konkurencyjne do tych "bardziej znanych" marek. Jeśli chodzi o przyśpieszenie do 80-90 to w żadnym nie powinno być problemu (no chyba że naprawde jakieś kosmiczne obciążenie), dla porównania na N-maxie (12km zamiast 15km) w dwie dorosłe osoby, plecaki kufer + torba i dawał rade 😉

Piaggio MP3 bardzo fajne maszyny i w sumie tak jak arturo-bb pisze, ja też bym się nad nimi zastanowił jeśli znajdą się na nie pieniądze bo swoje kosztują.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Kymco Dowtown to okazała i wygodna maszyna. Kolega Jorg na takiej jeździł w dwie osoby i z bagażem w dłuższe trasy. Bezawaryjny, solidny i wygodny sprzęt.

Odnośnik do komentarza
  • 0

O przyśpieszeniu w miarę szybkim to zapomnij i ciesz się że w ogóle przyspiesza z pasażerem do tych 90km/h i to zależy czy nie jest pod górkę i czy nie wieje wiatr bo wtedy zwalnia.
Ja jeżdżę z pasażerem na Burgmanie 125 2002r, w trzy miesiące zrobiliśmy 10.000km, sprzęt mocno doinwestowany i przez to całkowicie bezawaryjny.

Na następny sezon kupuję Burgmana 400 K7+ bo 125 na gaźniku jest za słaby i za dużo pali w porównaniu np do K7 w górę. Jak bym miał brać kolejny raz 125cm3 to chyba tylko nową Forzę (wygląd, ekonomia). Na trasy międzynarodowe i na drogi krajowe 125cm3 jest niestety za wolne, trzeba jechać te 110km/h bo inaczej ciężarówki doganiają.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ja polecam Xmaxa. Jeżdżę w dwie osoby i 90-100km/h to nie problem.
Max w pojedynkę to 132km/ licznikowo.
Jak byś szukał pewnego i mocno doinwestowanego Xmaxa to zapraszam na priv.

Piotrek

Odnośnik do komentarza
  • 0

Zdecydowanie polecam Piaggio Mp3, pojemność min 300 ccm z homologacją L5e. Komfort ale nie dla wysokich, dynamika przyzwoita i ekonomia, im większa pojemność tym lepiej, duża pakowność łącznie z kufrem, nienaganna trakcja na równym, krzywym ,mokrym, suchym i innym. Blokada zawieszenia bardzo przydatny gadżet , czasami zapominam się na mojej Yamaszy. Moja żona gania 250 ccm, spokojnie daje radę za mną na T-max-sie. Homologacja L5e pozwala na lenistwo nie robienia kat.A a można ganiać nawet 500ccm

Odnośnik do komentarza
  • 0
13 godzin temu, Michał_ napisał:

Szukam jak największego 125 - no priorytet to chyba długość (dla wygody swojej i pasażera) tylko żeby nie był całkowitym mułem. Tak żeby ze sporym obciążeniem do tych chociaż 80-90 km/h dochodził w miarę szybko....

problem w tym że to o czym piszesz nie bardzo idzie w parze. Duże 125-tki to przeważnie takie modele gdzie producenci do tej samej budy montują różnej wielkości silniki . Np. Kymco Downtown  czy Piaggio X10 .  Niestety w takich konstrukcjach już sama rama która przewidziana jest do montażu większych silników jest bardzo ciężka, więc z osiągami jest słabo 🙂 

Po prostu nie nastawiaj się na zbyt wiele. Kup duży, wygodny skuter, unikaj dróg szybkiego ruchy i ciesz się jazdą 🙂 

21 minut temu, cris76 napisał:

Zdecydowanie polecam Piaggio Mp3, pojemność min 300 ccm z homologacją L5e. ...

może się mylę (nigdy nie miałem - kiedyś tylko testowałem)  ale wszystkie trójkołowce dla mnie osobiście mają jedną podstawową wadę. Pozycja kierowcy tylko krzesełkowa 😞  jak ktoś zaczął od Burgmana 400 to ciężko się przestawić.

Odnośnik do komentarza
  • 0
4 minuty temu, EndriuBis napisał:

problem w tym że to o czym piszesz nie bardzo idzie w parze. Duże 125-tki to przeważnie takie modele gdzie producenci do tej samej budy montują różnej wielkości silniki . Np. Kymco Downtown  czy Piaggio X10 .  Niestety w takich konstrukcjach już sama rama która przewidziana jest do montażu większych silników jest bardzo ciężka, więc z osiągami jest słabo 🙂 

Po prostu nie nastawiaj się na zbyt wiele. Kup duży, wygodny skuter, unikaj dróg szybkiego ruchy i ciesz się jazdą 🙂 

może się mylę (nigdy nie miałem - kiedyś tylko testowałem)  ale wszystkie trójkołowce dla mnie osobiście mają jedną podstawową wadę. Pozycja kierowcy tylko krzesełkowa 😞  jak ktoś zaczął od Burgmana 400 to ciężko się przestawić.

Zgadza się, lecz człowieki w Piaggio od ergonomii zrobili kawał dobrej roboty. Kiedy ganiamy z żoną ,ja na T-max-sie ona na Mp3 to mimo bardzo swawolnej pozycji z mocno wyrzuconymi kopytami do przodu to ja pierwszy wymiękam a moja Asia patrzy z politowaniem i pyta o co kaman. W Mp3 trójkąt -  nogi, nadgarstki, tyłek zostały dobrane po mistrzowsku.

Odnośnik do komentarza
  • 0
20 godzin temu, arturo-bb napisał:

A może zamiast 125 to takie MP3 300/500  ?

Też na kategorie B. Mocy nie zabraknie 

Mp3 odpada. Prawie kupiłem. Ale dla dużych ludzi to ma mały sens bo jest niewygodnie jak na taki rozmiar pojazdu i na forach w kółko piszą o problemach z przednim zawieszeniem, jak nowe to OK zapewne ale jak kilkuletnie to robi się słabiej.

Odnośnik do komentarza
  • 0

osobiście nie rozumiem jednego.....mam prawie 50 lat i mogę jeździć jedynie 125.....na inne A muszę bawić się w egzaminy (zwłaszcza teoretyczny), pomimo że moja dotychczasowa wiedza nie została nigdy  podważona przez żadne organy państwa. Idziemy dalej..w młodym wieku człowiek musi robić na moto poszczególne kategorię w zależności od wieku. Teraz ten sam młody człowiek (jeśli go stać i tego mu życzę) może na B od razu śmigać choćby Ferrari choć jego doświadczenie w świetle prawa jest prawie żadne. Ale ok...młody człowiek po kolejnych 3 latach wsiada na coś w stylu MP3 500 i śmiga do woli, a ja po 30 latach posiadania prawka nadal muszę zdawać na choćby A2....Jak nie wiadomo o co chodzi to chyba chodzi o pieniądzę....?

Odnośnik do komentarza
  • 0

Nie wiem czy rozważasz, ale kilku wyższych znajomych przymierzało się do Hondy Varadero 125. Sąsiad 185cm wzrostu nawet takie kupił i potrafił 130km/h jeżdzić. 

Tak to moto - biegowiec, a nie skuter. Jest to więc w manualu i są tylko kilkuletnie sztuki na rynku. Natomiast wielkość i osiągi jak na 125 ccm są bardzo przyzwoite.

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Klubowicze
31 minut temu, uno0 napisał:

.młody człowiek po kolejnych 3 latach wsiada na coś w stylu MP3 500 i śmiga do woli, a ja po 30 latach posiadania prawka nadal muszę zdawać na choćby A2..

Przecież też możesz wsiąść na MP3 500 . A kategorie A możesz robić bez problemu bez konieczności wszystkich A .

Odnośnik do komentarza
  • 0

Całkowicie się zgadzam z @uno0
Tez mam 50 lat i mogę swobodnie i legalnie zasuwać Xmaxem 125 120km/h, ale żeby wsiąść na 150ccm
muszę już zdawać egzamin teoretyczny, zapłacić 1500zł za kurs kat A, nauczyć się jeździć na dramatycznie
dla mnie małej i niewygodnej Yamaha mt07 lub Suzuki Gladius i zdać na tej biegówce stresujący egzamin, po czym wsiąść
ponownie na skuter 150ccm... Niestety systemu nie pokonamy i właśnie kończę kurs i już się stresuję przed egzaminem
praktycznym (teoria to formalność, więc nawet nie piszę), bo będzie mnie kosił pewnie jakiś nadgorliwy 30 letni egzaminator,
który mógłby by mówić mi tato 🙂

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
  • 0
8 godzin temu, uno0 napisał:

tak ...mogę ....chodzi mi bardziej o głupiznę systemu.... tak nie wolno ale kupując coś innego  to mogę  🙂

 

Godzinę temu, pmedela napisał:

Całkowicie się zgadzam z @uno0
Tez mam 50 lat i mogę swobodnie i legalnie zasuwać Xmaxem 125 120km/h, ale żeby wsiąść na 150ccm
muszę już zdawać egzamin teoretyczny, zapłacić 1500zł za kurs kat A, ....

Zrobiło się trochę ot - bo kolega pytał o poradę co kupić, a nie o krytykę systemu ale ....

Jest też inne spojrzenie na te przepisy, którego być może nie bierzecie pod uwagę. 

Ja np. uważam że nie jest całkiem dobre pozwolenie na jazdę na motocyklach klasy 125 tylko na podstawie posiadania prawa jazdy B przez okres 3 lat.  Przepisy ruchu drogowego to jedno, a jazda na motocyklu to zupełnie inna bajka.  Ale to moje zdanie - być może odosobnione.

Nie ukrywam że ma to też swoje plusy. Coraz więcej kierowców puszek jeździ na motocyklach więc nagle zaczęli nas zauważać na drodze 🙂 

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator
16 godzin temu, Michał_ napisał:

Mp3 odpada. Prawie kupiłem. Ale dla dużych ludzi to ma mały sens bo jest niewygodnie jak na taki rozmiar pojazdu i na forach w kółko piszą o problemach z przednim zawieszeniem, jak nowe to OK zapewne ale jak kilkuletnie to robi się słabiej.

Kup X=Maxa 🙂 dla wysokich jest bardzo ok. Miałem , a "kurduplem" nie jestem. Jest sporo miejsca na nogi i przyzwoicie się przemieszcza.

10 godzin temu, uno0 napisał:

osobiście nie rozumiem jednego.....mam prawie 50 lat i mogę jeździć jedynie 125.....na inne A muszę bawić się w egzaminy (zwłaszcza teoretyczny), pomimo że moja dotychczasowa wiedza nie została nigdy  podważona przez żadne organy państwa.

125ką się zupełnie inaczej jeżdzi niż 600 czy tzw. litrem więc prawko jest wskazane a przynajmniej 🤣 doświadczenie na czymś , co nie ma 15 KM. Egzamin (teoria)  jest łatwy , szczególnie jak masz 50kę to logicznie myślisz 👌. Praktyka też do ogarnięcia bez jakiegoś bólu. Znajdź porządną szkołę jazdy to nie zauważysz ,że zdałeś 🤪

Odnośnik do komentarza
  • 0

Duże, turystyczne 125, to z tego co kojarzę x10, new downtown, j125, burgman 125. Wszystkie oprócz burgiego mają 15 KM. 

Ja nie rozumiem narzekań, że trzeba robić prawko A na motocykle. Obecnie mamy w tym zakresie jeden z najbardziej liberalnych systemów prawnych w Europie, na B można jeździć: quadami, trajkami, traktorem, moto 125(biegowcami też) i trójkołowcami z homologacją L5e. Kilka lat temu w Polsce to było marzenie. Patrzyłem z utęsknieniem na yamahę majesty 125 i utyskiwałem, że gdyby Polska była normalnym rajem, to mógłbym na takim sprzęcie na B jeździć. Cóż mogłem zrobić, ja, dorosły wówczas facet(po 30-stce) zapisałem się na kurs na kat. A, niecałe 2 miesiące i miałem glejt w ręce. Następne 2 lata zbierałem kasę na skuter i w końcu kupiłem Kymco Agility City 125 i byłem szczęśliwy i zadowolony. A teraz widzę, że każdemu mało. Jak to mówią dać palec, to chcą całą rękę...

Odnośnik do komentarza
  • 0
4 godziny temu, Bomber napisał:

125ką się zupełnie inaczej jeżdzi niż 600 czy tzw. litrem więc prawko jest wskazane a przynajmniej 🤣 doświadczenie na czymś , co nie ma 15 KM. Egzamin (teoria)  jest łatwy , szczególnie jak masz 50kę to logicznie myślisz 👌. Praktyka też do ogarnięcia bez jakiegoś bólu.

a nie mając kat A i jadąc MP3 500  na kat B jest bezpieczniej? A 18 latek w Ferrari  na świeżym B jest bezpieczny? W B jakoś nie ma granic mocy do wagi itd....

Reszta to oczywista oczywistość 🙂 I oczywiście cieszę się z możliwości, które daję kat. B 🙂

Odnośnik do komentarza
  • 0

Rozumiem, że to pytania retoryczne 😉 . Jeśli chcesz podyskutować na ten temat, żałóż odpowiedni wątek w odpowiednim dziale.

Ten temat dotyczy: "duży i możliwie mocny 125"

5 godzin temu, EndriuBis napisał:

Zrobiło się trochę ot - bo kolega pytał o poradę co kupić, a nie o krytykę systemu ale .... (...)

Dokładnie, wróćmy do tematu 🙂 .

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator

DUŻE i szybkie "125" jakby się wyklucza. Największe jakie kojarzę to X10. Za najbardziej efektywną i optymalną rozmiarem uważam Forze.

Odnośnik do komentarza
  • 0
Godzinę temu, MariuszBurgi napisał:

DUŻE i szybkie "125" jakby się wyklucza. Największe jakie kojarzę to X10. Za najbardziej efektywną i optymalną rozmiarem uważam Forze.

Brawko Mariusz właśnie to chciałem napisać. X10 jest super i duży, ale przez to również ciężki i z silnikiem 125 ociężały.

Podobnie zresztą MP3 125. 

Rozwiązaniem, jak sądzę może być MP3 o większej pojemności.

Do kwestii uprawnień się nie odniosę, albo odniosę: nie ma co narzekać, bo od narzekania nic się w życiu nie poprawiło. Opcje są proste, jak świński ogon:

- 125 np. X-max, Forza, X-10

- MP3 większej pojemności

- brać dupę w troki i robić prawko bez grupy dyspanseryjnej i nie marudzić.

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator
6 minut temu, Geni napisał:

- 125 np. X-max, Forza, X-10

- MP3 większej pojemności

- brać dupę w troki i robić prawko bez grupy dyspanseryjnej i nie marudzić.

W 100% . Lepiej nie można tego było ująć 👍

Odnośnik do komentarza
  • 0

Z tego co na razie poczytałem to chyba najciekawiej wygląda Forza. Piszą, że najwięcej miejsca na nogi zwłaszcza w pozycji "czoperowej" 🙂 dynamiczny silnik jak na 125 no i jak wiadomo marka raczej uznana. Dobrze kombinuję?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...