Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

burgman 150 jedzie 60 km/h


Klakier 8059

Pytanie

Opublikowano

Witam, zakupilem niedawno burgmana 150 z 2004 i tak powoli dochodze z nim do ladu, na chwile obecna borykam sie z takim problemem iz nie moge rozpedzic skutera do wyzszej predkosci niz 60km/h, gaznik wyczyszczony, przewody paliwowe i pompa nowa, swieca nowa, skuter odpala na dodyk, do 40km/h dosc dobrze przyspiesza, od 40 w gore meka... przerabial ktos z was taki temat?

pozdro

18 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
  • Klubowicze
Opublikowano

Na stopce centralnej silnik wykręca się na max. obroty?  Jak tak, to do przeglądu napęd. 

  • 0
Opublikowano

sprawdź dopływ powietrza do gaźnika, lewe powietrze przez jakąś szczelinę powoduje podobny efekt

jak @kenobi pisze może też się rolka zawiesiła w wariatorze

  • 0
Opublikowano

napęd profilaktycznie przegladniety i wyglada jak nowy, wariator tez sprawdzony,  na stopce jak go rozpedzam to tez taki przymulony i widac ze nie wchodzi na pelne obroty , gaznik rozbieralem, poczyscilem i wyglada dosc dobrze, menbrama tez cala

  • 0
Opublikowano

a pompa paliwa ?   Może za mało podaje paliwa ?  Nie była to chyba jakaś typowa awaria w tych skuterach, ale np. w B400 K7 już tak. 

  • 0
Opublikowano

k7 mialo elektryczna a tu jest podcisnieniowa ale mimo to pompa byla wlasnie padnieta i za mala wydajnosc miala i nie chcial wejsc wcale na obroty , zalozylem inna i jest tak jak powyzej opisalem czyli nie wkreca sie do konca, ale nie jest to wina pompy bo zalozylem na probe elektryczna taka 1,0bara i ani sie nie poprawilo ani nie pogorszylo wiec pompe bym wykluczyl

regulacja zaworow miala by az taki wplyw na to? silnik jak sie zagrzeje to leciutko klepie

  • 0
Opublikowano
38 minut temu, Klakier 8059 napisał:

regulacja zaworów miała by aż taki wpływ na to? silnik dość cichutko chodzi i nie klepie i się już się zastanawiam nad tym czy zaworów nie posprawdzać

a co Cię powstrzymuje ?  Regulacja zaworów w Burgmanie to nie jakaś skomplikowana czynność. Suzuki zaleca regulację relatywnie często. Na pewno nie zaszkodzi, a będziesz miał pewność. 

PS: prośba - pisząc używaj polskich liter. 

  • 0
Opublikowano

chwilowo powstrzymuje mnie to ze silnik goracy

  • 0
Opublikowano

ok, zawory ustawione, ssace byly ok ale za to wydech zamiast 0,15 byl 0,30 ale mimo to brak poprawy

  • 0
Opublikowano

Podstawa to sprawdź kompresje manometrem.

 

Gaźnik musi mieć oryginalne dysze bo inaczej będzie muł, sprawdź czy nikt nie zmieniał gaźnika bo są takie same gaźniki od słabszych wersji z mniejszymi dyszami i wtedy dostaje za mało paliwa. Sam tak miałem jak kupiłem nowy gaźnik.

Co do pompy paliwa to odepnij przewód od gaźnika i kręć rozrusznikiem, paliwo musi lecieć dość mocno. Do gaźnika możesz podłączyć np strzykawkę z wężykiem i unieść ja powyżej gaźnika, silnik musi się wtedy wkręcać na pełne obroty.

  • 0
Opublikowano
Godzinę temu, dj-napster napisał:

Podstawa to sprawdź kompresje manometrem.

 

Gaźnik musi mieć oryginalne dysze bo inaczej będzie muł, sprawdź czy nikt nie zmieniał gaźnika bo są takie same gaźniki od słabszych wersji z mniejszymi dyszami i wtedy dostaje za mało paliwa. Sam tak miałem jak kupiłem nowy gaźnik.

Co do pompy paliwa to odepnij przewód od gaźnika i kręć rozrusznikiem, paliwo musi lecieć dość mocno. Do gaźnika możesz podłączyć np strzykawkę z wężykiem i unieść ja powyżej gaźnika, silnik musi się wtedy wkręcać na pełne obroty.

na próbe dalem elektryczna pompe 1bar i bylo to samo jak na oryginalnej  wiec ja wykluczyc mozna, co do dysz to zabardzo nawet nie wiem jakie oryginalne powinny byc przy 150ccm

jutro postaram sie ogarnac taki manometr ktory mi sie zmiesci bo moj ma wyjscie kontowe i nie mam jak zmierzyc, wiesz jaka powinna byc kompresja w takim silniku?

ok znalazlem juz w serwisowce ze nominal to 17barow a minimum 15.5

  • 0
Opublikowano

Ja sobie dorabiałem przedłużkę do manometru żeby komfortowo i dokładnie mierzyć kompresję.

17 bar to miały nowe cylindry, minimum jaki serwisówka podaje  to 15.5 bar, jednak tyle to miałem po dotarciu gniazd zaworowych.

Teraz mam 13 bar i silnik pali idealnie i wkręca się dobrze.

  • 0
Opublikowano
9 minut temu, dj-napster napisał:

Ja sobie dorabiałem przedłużkę do manometru żeby komfortowo i dokładnie mierzyć kompresję.

17 bar to miały nowe cylindry, minimum jaki serwisówka podaje  to 15.5 bar, jednak tyle to miałem po dotarciu gniazd zaworowych.

Teraz mam 13 bar i silnik pali idealnie i wkręca się dobrze.

juz zamowilem nowy manometr wiec jutro bede mierzyl, jak sie okaze slaba kompresja to czeka go rozbiorka w czesci, ale mysle ze nie powinno byc tak zle...

  • 0
Opublikowano

i sprawa wyglada tak...kupilem nowy manometr i okazalo sie ze silnik ma zaledwie 7 bar...malo, ale zmierzylem tez kompresje w moim 125 ktory chodzi idealnie, pali na dotyk, 0 poboru oleju i naprawde bardzo dobrze jedzie i okazalo sie ze tez ma 7 bar...i teraz zagadka, dlaczego jeden przy takim cisnieniu super funkcjonuje a drugi nie chce? biore tez pod uwage ze manometr zepsuty dlatego jutro elektronicznym zmierze jeszcze raz, blizej wekendu chce tez sprobowac zalozyc gaznik ze 125 na probe, myslicie ze ten gaznik wystarczy do 150? czy inne dysze sa?

  • 0
Opublikowano

7 bar to za mało, wiec albo zawory są źle ustawione albo źle zmierzyłeś kompresję (gumowa końcówka manometru nieszczelna), no i do pomiaru kompresji najlepiej zdejmij gaźnik.

Dysze mogą być inne, ja kupiłem gaźnik identyczny od innego 125 i nie miał mocy i jechał 80km/h. Dysze miały za małe otwory. Ale jak nie masz kompresji to gaźnik zostaw w spokoju. 

 

Jeszcze uszczelka pod głowicą może być przyczyną spadku kompresji. 

Jak nie odzyskasz kompresji to sprawdź ustawienie rozrządu, po tym chyba tylko rozbiórka głowicy (ale bez klucza dynamometrycznego nie zaczynaj). 

 

  • 0
Opublikowano

okazuje sie ze wadliwy chyba byl poprzedni nowy manometr, kupilem dzisiaj nastepny nowy tylko firmy Geko elektroniczny i ten mi dzisiaj wydmuchal bez gaznika 12.60 Bara czyli wynik dosc fajny, zawory ustawione dobrze na fabryczne normy. 

musze sie jeszcze zajac gaznikiem bo zalozylem wezyk na szybkosci i okazuje sie ze troche za niski stan paliwa jest w nim wiec moze tu tkwi przyczyna.  Przez glupi manometr juz chcialem go rozczlonkowac na graty a tak moze jeszcze wroci do zycia

  • 0
Opublikowano

Manual podaje że 15 bar to minimum a jednak ja na 13 bar śmigam po całej Polsce z pasażerem a nawet za granicą byłem, silnik mimo za niskiej kompresji pali bardzo dobrze.

Co do dysz w gaźniku to 125 i 150 mają inne. W sklepie oryginalnym SUZUKI (sklepmoto46.pl) widzę że dysze są bardzo tanie:

dysza główna do 150cm3: 13342-49FA0 kosztuje 15 zł

dysza mała do 150cm3: 09492-35027 kosztuje 27 zł

  • 0
  • Klubowicze
Opublikowano

Nieznaczny spadek kompresji, w Twoim przypadku, nie będzie przyczyną tak drastycznego spadku mocy i prędkości. Skoro układ napędowy jest w porządku, to do sprawdzenia układ zasilania - gaźnik, układ zapłonowy - cewka (przebicia - przy większych obrotach), moduł. 

Twoja usterka jest podobna w przypadku nieszczelności układu dolotu (lewe powietrze), np. nieszczelności wężyka podciśnienia, membrany zaworka podciśnienia paliwa itp. 

Niski poziom paliwa w gaźniku wyregulować. 

  • 0
Opublikowano

UDALO SIE! wyregulowalem poziom paliwa w gazniku i byla nadal kicha, pozmienialem dysze na wieksze i dalej ale stwierdzilem ze nie odpuszcze mu dzisiaj i okazalo sie iz sprezyna nad iglica byla zalozona jakas twardsza a dwa ze byla menbrana byla minimalnie nie szczelna przy laczeniu z przepustnica (profilaktycznie kiedys posmarowalem silikonem ale mimo to nie pomoglo) i smiga jak marzenie:) jeszcze tylko musze wymienic ssanie bo prowdopodobnie nie dziala i wymienic ten zawor kolo gaznika bo tez jest minimalna nieszczelnosc.

musze tez troche pojezdzic i poobserwowac jak bedzie sie zachowywal na wiekszych dyszach bo zalozylem z identycznego gaznika ale  prawdopodobnie z 200 bo w 250 mam juz calkiem inny.

teraz oficjalnie moge 150 dolaczyc do mojego stada:p mam juz 125,150,250 wiec tylko 200 bedzie mi brakowalo,

dzieki wszystkim za pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...