Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Dinkstreet 125 / Downtown125- czy to normalne?


Orion

Pytanie

Jak w tytule. Tak to jest jak się kupuje używkę bez fachowca. Niby wszystko w porządku, wybór świadomy. Teraz stoi u mechanika ,pierwszy zrobił wszystko o czym wyczytałem, ale nic od siebie. Teraz to mechanik samochodowy,zaufany, motocykle i skutery naprawia ,sam ujeżdża. Oddany do niego, bo zaczął łapać temperaturę na światłach. Wymieniony (uszkodzony) czujnik temperatury, wentylator się nareszcie włącza, ale nie na ,,luzie", potrzebuje lekko wyższych obrotów. To jest pierwsze pytanie, drugie to czy bez kluczyka ten model ma prawo kręcić , bez odpalania. W poprzednim chińczyku tego nie miałem. Również lewa klamka, czy jest wciśnieta, czy nie, to mogę kręcić silnikiem. Bez znaczenia z kluczem czy bez. Jedynie żeby odpalić potrzebny jest kluczyk w odpowiednim położeniu i przycisk start. Podobno są modele które tak mają, podobno. Trochę zagmatwałem historię, ale może ktoś rozwieje te dylematy.🍻

Odnośnik do komentarza

13 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
  • Klubowicze

Ktoś "pogmatwał" i pomostkował elektrykę.  Kręcenie rozrusznikiem bez odpalania to standardowo blokada bocznej stopki w chińczykach. Kluczyk to podstawa. Nie przekręcony - nic nie działa. 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Skuter wrócił od mechanika. Elektryka była poszatkowana i to dosłownie. Stacyjka już działa prawidłowo. Dzisiaj po około 25km, pokazała się ikonka check engine, po chwili zgasła sama. Powtórne odpalenie i na wyświetlaczu pokazał się błąd 01. po odpaleniu zgasł i check engin już się nie zapalił. Ale jazda była krótka. Co oznacza  ta 01-ka i coś czytałem o mrugnięciach. Czy je liczyć skoro numer błędu się wyświetla, i czy wogóle będzie mrugać🍻

Odnośnik do komentarza
  • 0

Przepraszam za wpis pod wpisem🍻 Ruszyłem na krótką wycieczkę, kolejne błędy : 01,06, 16. Wentylator włącza się z opóźnieniem, lekko wychlapuje się płyn chłodniczy, diagnoza mechanika ,że niestety uszczelka pod głowicą. Poniedziałek oddaję do mechanika typowo motocyklowego, i kolejne kilka stów wydane. Droga, tanio kupiona zabawka, ale nie odpuszczę.Żałuję, że nie poczekałem na przyrost kasy i nie nabyłem kymco x-towna, igła od maniaka, mały przebieg, roczny-11tys.zł. No ale budget był 8tys. na wszystko. 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jedynka czyli jedno mrugnięcie checka to problem z przegrzewaniem, 16 teź ma związek z przegrzewaniem, czujnik temperatury,a 6 to problem z aku.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Dziękuję. Mam nadzieję, że po remoncie glowicy,wszystko wróci do normy. Aku będę miał na uwadze🍻🍻

Odnośnik do komentarza
  • 0

Po przejechaniu 13tys., utracie szybkości do 80- 90km/h. Czas na mechanika, dwóch poprzednich nie do końca się sprawdziło. Po remoncie silnika, przeciek, powrót po kilku miesiącach do warsztatu.  Teraz nowy sezon znowu cieknie. Tym razem inny majster. Okazało się przy przeglądzie napędu, że 1 mech.zamontował wariator Polini,oraz pasek Malosi ,cześć i chwała mu za to. Zamówiłem nowe rolki Dr. Pulley Fr 2017/6-12gr. Stare były 10gr, to mogła być przyczyna powolnego, systematycznego spadku prędkości. Dla zainteresowanych podaję ceny: 38,90 € rolki, podatek 7,64€,przesyłka ze śledzeniem 8,98€. Total 47.88€. Czas dostawy 3-8 dnia. Innych rewolucji, ingerencji w napęd nie przewiduje. Mam nadzieję, że prędkość 100-110 powróci. Cały czas rwę asfalt na swiatlach i zostawiam wszystkich w tyle, tu sie akurat nic nie zepsuło 😀 Po 2latach eksploatacji i 13tys przeturlanych, jestem zadowolony z Dinka. Suchych, szerokich ścieżek dla wszystkich 👋

.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Rolki zamontowane. Koniec problemów z prędkością. Przed wymianą max.obroty, po jakiejś walce - 8 tys, teraz 9 tys przy manetce na full. Prędkość na obwodnic 3city, prosty odcinek, lekko pod wiatr 118km/h. Skuter wyraźnie żywszy. B.szybko obroty 6tys i 40km/h. Za moment już 7tys i 70km/h. 100km/h osiąga dość żwawo. A jeżdżę 80-90km/h, wtedy 8tys nie przekracza. Zobaczę o ile wzrosło spalanie. Udało mi się w ramach testu, pamiętając, że to tylko 125, wyprzedzić osobówkę👋Jestem b.zadowolony. 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam i o radę pytam. 

W wpisie powyżej hura optymistycznie zanotowałem prędkość 118km/h. Musiały być dibre warunki, może ciut z górki. Moto faktycznie żywsze, rwie się do przodu. Ale V max to jednak 100km/h. Coś tam jeszcze dojdzie ale ciężko i długo. Pytanie o spalanie z 2.8/2.9l wzrosło do 3.3/3.4 l. Zasięg na baku z pewnych 400km spadł do 300 km. 3 krotne tankowanie. Chyba jedna ciut za dużo? Czy tego należało się spodziewać. Przypomnę, opis, waga poprzednich rolek we wcześniejszym wpisie. Może jednak wystarczyłaby pierwotna waga 10gr, tyle, że Pulleye. 11gr? Coś doradzicie, uspokoicie?

Odnośnik do komentarza
  • 0

Też kiedyś miałem ten model i hondę 125 i powiem ci że żadna wymiana rolek, wariatorów itp rzeczy nie pomogła na v-max tylko pomogło na przyśpieszeniu. W moim przypadku na v-max pomogło zamiana motocykla na większą pojemność

Odnośnik do komentarza
  • 0

Na porzednich systematycznie spadała prędkość. Niby wszystko OK. Pojeżdżę, poobserwuję. Przyszły sezon zmiana paska, wtedy i dam lżejsze rolki. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...