Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Układ chłodzenia -wyjaśnienie.


Orion

Pytanie

Kymco Dinkstreet 125 ( Downtown) Co jest co? Na jednej fotce , miejsce pod przednią czaszą, jest wlew, na  zaślepce pisze ,,radiator cooler" . Druga fotka ze zbiorniczkiem , na zaślepce pisze  engine cooler. Mogłem pomylić napisy, chyba odwrotnie. Nie mam klucza do garażu,nie sprawdzę. Czy to jest jeden układ chłodzenia, czy dwa osobne. W swej niewiedzy myślałem, że jest jeden. Chłodnica ta pod spodem i wymiana ciepła pomiedzy olejem silnikowym a płynem chłodzącym,ciepło oddawane na zewnątrz poprzez przepływ powietrza. Ktoś krótko i łopatologicznie wytłumaczy ??

Płynu chyba za mało w zbiorniczku, jaki użyć? Ma być zgodność kolorystyczna, czy jakiś inny parametr.

thumbnail_IMG_20200509_152136.jpg

thumbnail_IMG_20200509_152143.jpg

Odnośnik do komentarza

3 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
  • Klubowicze

To jest jeden układ chłodzenia. Płyn nalewasz do układu poprzez wlew na pierwszy zdjęciu w ilości wskazanej przez specyfikację skutera. Druga fotka to zbiornik wyrównawczy tego układu. Z niego lub do niego wpływa lub wypływa płyn utrzymując stały poziom w układzie. Do niego też nalewamy płyn w ilości wskazanej na tymże zbiorniku. (lub instrukcji) Powinien być tam znak poziomu min lub max. 

Ja zawsze stosuję płyn zielony. Cooler K2. 

Możesz stosować inny kolor, np. niebieski czy żółty. 

W tym zbiorniczku to płynu jest za mało. Przynajmniej do połowy powinien być... Z resztą za dużo płynu będzie to układ sam "zwróci" przelewem na zewnątrz... 

Odnośnik do komentarza
  • 0

 I wszystko dobrze wyjaśnione: najpierw lejesz płyn do chłodnicy - do pełna, a następie uzupełniasz zbiorniczek wyrównawczy do poziomu wskazanego na nim; powinno być zaznaczone minimum i maximum. Jeśli nie jest to zazwyczaj powinien być w połowie zbiorniczka. Co do płynów chłodniczych to polecam płyny motocyklowe; mają wyższą temperaturę wrzenia o ok 10 stopni więcej niż typowe płyny samochodowe; np. Motul Motocool Expert - ma temp wrzenia 134 st. C, Mannol Procool - temp wrzenia 135 st.C. A motocykle i skutery grzeją się z powodu małej pojemności układu chłodzenia bardziej niż samochody. 

Odnośnik do komentarza
  • 0

I taką pomoc to ja rozumiem.Powolutku ogarnę wszystko, widzę, że wiele rzeczy mogę zrobić sam. Przynajmniej tych obsługowo-serwisowych. Plastiki wróciły na swoje miejsce, niestety okazało się ,że mnóstwo zaczepów połamanych. Dałem więcej opasek,żeby nic nie latało. Musiała być gleba, ważne ,że z zewnątrz ok.Do mechanika który robił skuter po zakupie, na pewno nie wrócę. Któryś z zalecanych płynów zakupię i uzupełnię. Jeszcze raz dziękuję za wyjaśnienia..

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...