Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Yamaha XMAX 125 problem z paleniem


ptaszek123

Pytanie

Witam panowie, problem jak wyżej 

Otóż od kilku miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem skutera. Kupiłem bo wiadomo, nie z salonu tylko od handlarza który zachwalał że wszystko igła, przygotowany do sezonu, lać benzynkę i śmigać

Faktycznie, motorek wizualnie i technicznie był w stanie bardzo dobrym.  Miał być wymieniony olej, nowy akumulator i porobione inne rzeczy. Oczywiście to była ściema. Chociaż co do oleju to jak sobie sam wymienię to wiadomo co mam. Jedynie ten akumulator mnie zastanawia bo faktycznie nie ma w nim zbyt wiele prądu.  Z początku ładowanie wystarczało a teraz już nic nie daje. Ciężko mu obrócić, a jak jest słaby to tak jakby silnik na samym początku miał opór, dopiero jak to przełamie to kręci. 

Podpiąłem samochodowy akumulator i pali od strzała. Jest inny odgłos pompki paliwa i wydaje się że wszystko jest ok. Że to wina akumulatora. Ale...

No właśnie, odpali od strzała i jak to zgaszę to przy ponownym uruchomieniu trzeba długo kręcić żeby zaskoczył.  Co ciekawe po dodaniu gazu pali na dotyk. 

I tu się zastanawiam co może być przyczyną?? Brak paliwa? Brudne sitko na pompie? Świeca? Rozrusznik?

Dodam że w tamten weekend przejechałem nim w deszczu około 30 kilometrów.  Może to się przyczyniło do gorszego palenia? 

Odnośnik do komentarza

1 odpowiedź na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
14 godzin temu, ptaszek123 napisał:

...Jedynie ten akumulator mnie zastanawia bo faktycznie nie ma w nim zbyt wiele prądu.  Z początku ładowanie wystarczało a teraz już nic nie daje. Ciężko mu obrócić, a jak jest słaby to tak jakby silnik na samym początku miał opór, dopiero jak to przełamie to kręci. ..

A jakie napięcie trzyma AKU zmierzone np. rano (po cało nocnym postoju) ?  Jak po niżej 12,5 V to do wymiany. Nie jest to duży wydatek, a zaoszczędzi kupę nerwów, tym bardziej że jest duże prawdopodobieństwo że po kilku dniach postoju nie odpali silnika.

14 godzin temu, ptaszek123 napisał:

...No właśnie, odpali od strzała i jak to zgaszę to przy ponownym uruchomieniu trzeba długo kręcić żeby zaskoczył.  Co ciekawe po dodaniu gazu pali na dotyk. ...

Jak dobrze rozumiem masz problem z odpaleniem ciepłego silnika ?  "Dodanie gazu" jak piszesz to nic innego jak otwarcie przepustnicy i dodanie większej ilości powietrza.  

Sprawdź dwie rzeczy. Po pierwsze czystość filtra powietrza, a potem po odpowiednim nagrzaniu silnika sprawdź i ewentualnie wyreguluj wolne obroty. Wyczytaj jakie powinny być w Twoim modelu.  Standardowo  około 1800 obr/min.  

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...