Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Yamaha Xmax 125 przegrzewa się


bar0612

Pytanie

Witam,
Po sezonie zimowym kilka dni temu wyprowadziłem swój skuter Yamaha Xmax 125. Po kilku przejażdżkach w trasie zauważyłem pewną niepokojącą rzecz. Otóż skuter przegrzewa się, temperatura silnika wchodzi na duże temperatury, a dzisiaj niemal przez nieuwagę prawie zagotowalem skuter. 
Sprawdzałem płyn chłodniczy i jego stan jest wysoki, wentylator chłodnicy też się załącza. Co może być przyczyną takich rzeczy? 
Rocznik skutera 2012.

Odnośnik do komentarza

5 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

A co z olejem ? Płyn chłodniczy to jedno ale olej też pomaga odprowadzić temperaturę, kiedy ostatnio sprawdzany / zmieniany. Tak samo wentylator, fajnie że pracuje ale czy coś nie zasłania radiatora ? (Kiedyś kolega rozwalil sobie błotnik w Yamaha TDM 125, mądry zrobił sobie z kartonu tymczasowo. Wszystko fajnie ale zdziwienie dlaczego motor sie przegrzewa, a no dlatego że w trakcie jazdy karton zasłaniał radiator ?) Jeśli układ olejowy i chłodniczy jest ok to raczej coś nie tak z cylindrem i lepiej podjechać do specjalisty (jest jeszcze opcja że jakiś czujnik jest uszkodzony, ale to już moje gdybanie i nawet jeśli to niech ktoś z większym doświadczeniem pomoże np. mechanik ?)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jeśli możesz to, gdy temperatura przekracza normalny stan, wymacaj węże w których płynie chłodziwo, aby sprawdzić ich temperaturę. Węże od początku do końca powinny być gorące. Jeśli układ za cylindrem będzie wyczuwalnie chłodniejszy to znajdziesz sprawcę: termostat. To pierwsza, podstawowa czynność jaką należy wykonać.

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Klubowicze

Jak rurka bypassa będzie gorąca, a główne chłodne, to jak Kolegą wyżej, - termostat. 

Ew. zapowietrzony obwód. 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Też może płyn chłodniczy nie spełnia swoich właściwości, może już nie wymieniany kilka lat i też może wskaźnik szybciej pokazywać nagrzewanie się silnika. Miałem coś podobnego u siebie, płyn został wymieniony na nowy i to 3 kreska na wyświetlaczu wskaźnika temperatury płynu chłodniczego w ogóle nie wskakiwała tylko jak się zatrzymałem. A wcześniej po przejechaniu nawet 300-400 metrów, do kilometra , to na wskaźniku temperatury płynu chłodniczego często wskakiwała 3 kreska nagrzania się płynu chłodniczego. Też jak Koledzy wspomnieli, na pewno duże znaczenie ma dobre odpowietrzenie układu chłodzenia i inne rzeczy pracujące z tym systemem. 

Odnośnik do komentarza
  • 0

U mnie jak wskazówka zaczęła wariować i szła na czerwone po czym opadała to była wina uszczelki pod głowicą. Polecam zrobić test.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...