Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Brak światła stop na prawej klamce XMax


ptaszek123

Pytanie

Witam

Mam problem ze światłem stop w yamaha xmax 125. Kupiłem niedawno skuter i chciałbym zrobić przegląd niestety nie świeci stop po wciśnięciu prawej klamki.  Z lewej wszystko jest ok.

Po zmianie czujników prawy na lewy dalej prawa klamka nie działa ( nie świeci światło stop) a lewa działa 

Po zmostkowaniu kabli na prawej stop świeci 

Co może być przyczyną? Czy ktoś miał podobny problem?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pomoc

Odnośnik do komentarza

11 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Czyli według opisu oba czujniki są sprawne. Problemem może być klamka (miejsce które opiera się o wcisk czujnika) lub głębokość osadzenia czujnika. Popatrz, pokombinuj. Miałem podobny problem, nie pamiętam co dokładnie zrobiłem, ale stwierdziłem że rozwiązaniem definitywnym byłaby nowa klamka.

Odnośnik do komentarza
  • 0

No właśnie taki jest problem że klamka jest dobra, nic nie jest urwane ani zużyte 

Po wciśnięciu hamulca między czujnikiem a klamką jest około 1÷2 mm luzu czyli tak samo jak po lewej stronie

Jest także opór na stykach

To jest bardzo dziwne bo prawa strona identycznie działa jak lewa a jednak światło nie świeci 

No magia

Może jakiś przekaźnik po drodze? 

Taka prosta sprawa a tyle zachodu 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Nie wiem czy przekaźnik, ale mogą być brudne styki wtyczek na instalacji. U mnie było podobnie (ale w Burgmanie 400). Szukałem problemu przez dłuższy czas. Dopiero przy okazji ściągnięcia czaszy wyczyściłem specjalnym preparatem wszystkie dostępne połączenia elektryczne na kablach. Problem ustąpił. 

Sprawdź może dokładnym omomierzem ile omów mają czujniki przy zwartym styku.  Może się okazać że jest jakaś różnica (dlatego zamiana pomaga),a resztę dodają styki na kablach. 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Przyjrzałem się przed chwilą mojej klamce, problem miałem też ze stopem(po kilku szybko uszkadzających się rms, Majka przetrawiła tylko oryginał z aso), ale problem z klamką dotyczył nacisku na pompkę.

A jeśli wykręcisz czujnik, wepniesz w niego oba kable, przekręcisz na zapłon, to stop się świeci? Gaśnie przy nacisku palcem na sensor? 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Nibiru dokladnie tak jest jak piszesz ale na lewej klamce i to w przypadku obu czujników, oba działają dokladnie tak jak napisałeś i świeci światło stop a odmienna sytuacja jest na prawej klamce nie działa żaden ani lewy czujnik ani prawy. Jedynie jak się zmostkuje przewody to świeci stop z prawej klamki

Tak sobie też myślę bo to jest mój pierwszy skuter i używany na dodatek że może ktoś specjalnie tak pogonił do kręcenia tylnym kołem? Bo jak wcisnę lewą klamkę to oprócz tego że światło stop świeci to silnik schodzi z obrotów i zaczyna buczeć czego nie ma na prawej

Dla mnie to czarna magia bo nie rozumiem tego że na zmostkowanych kablach wszystko gra a na obu czujnikach nic się nie dzieje pomimo że na lewej oba działają 

Odnośnik do komentarza
  • 0

To może masz dwie lewe dźwignie, chyba jest rozróżnienie na stronę lewą i prawą? Przypatrz się.

Jak kupiłem swoją Y to nie mogłem ustawić lewego lusterka, zachodziłem o co chodzi, okazało się że miałem dwa prawe lusterka...

Odnośnik do komentarza
  • 0
2 godziny temu, ptaszek123 napisał:

Nibiru dokladnie tak jest jak piszesz ale na lewej klamce i to w przypadku obu czujników, oba działają dokladnie tak jak napisałeś i świeci światło stop a odmienna sytuacja jest na prawej klamce nie działa żaden ani lewy czujnik ani prawy. Jedynie jak się zmostkuje przewody to świeci stop z prawej klamki

 

9 godzin temu, ptaszek123 napisał:

Po zmianie czujników prawy na lewy dalej prawa klamka nie działa ( nie świeci światło stop) a lewa działa 

a widzisz ? a z pierwszego twojego posta wynikało że po zamianie czujników ten z prawej działał po lewej stronie.

Przeczytaj dokładnie co napisałem wyżej. Wychodzi na to że obydwa czujniki są już brudne i mają jakąś oporność (zmierzyłeś omomierzem ?). Widocznie dodatkowo po prawej stronie jakość styków na kablach jest gorsza i dlatego STOP świeci tylko po zwarciu (z ominięciem czujnika).  

Jeszcze przychodzi mi do głowy że brudne (zaśniedziałe) są styki na czujniku - te do których podłączasz kable. Weź drobny papier ścierny i delikatnie przeszlifuj. 

Odnośnik do komentarza
  • 0

EndriuBis, faktycznie tak napisałem, gdzieś mi "nie" wcięło 

Napiszę tak, oba czujniki działają na lewej klamce a na prawej nie działają 

Również oba czujniki rozebrane, oczyszczone drobnym papierem, styki tak samo

Jutro sprawdzę jeszcze czy odporność jest jednakowa 

Jak nic nie pomoże to pozostaje tylko rozbierać dalej i iść po kablach aż do lampy

Odnośnik do komentarza
  • 0
17 godzin temu, ptaszek123 napisał:

Jak nic nie pomoże to pozostaje tylko rozbierać dalej i iść po kablach aż do lampy

dokładnie tak, ale po drodze chyba będzie sterownik. 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam panowie 

Problem rozwiązany, otóż nie było styku między kablem a konektorem

Pomogła lutownica ? i wszystko działa tak jak trzeba

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...